• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Porsche 911 GT3 specs uitgelekt

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 februari 2006 om 13:33 – 25 Reacties

Porsche 911 GT3 voorkant


De laatste details van de nieuwe Porsche 911 GT3 beginnen langzaamaan binnen te druppelen. Zo hebben we al aardig wat spyshots gezien van de auto die ergens in dit voorjaar moet uikomen, en nu is ook de brochure er van uitgelekt.


Wij vermoedden een 3.8 liter met 400 pk, maar het wordt een 3.6 met net iets meer pk’s, namelijk 415 pk! Dat is toch een nette 115 pk per liter. Autoblog.com meldt verder de volgende specs:

3.6L 6-cylinder wasserboxer w/6-speed gearbox
415 bhp @ 7600 rpm (115 bhp/liter)
299 lbs./ft. @ 5500 rpm
8,400 rpm redline
Unladen weight (DIN) 1395kg
193mph @ Top Whack
0-62mph 4.3 seconds
0-99mph 8.7 seconds

Voor de mensen die graag het metrische systeem gebruiken: het maximum koppel is 405 Nm bij 5500 rpm. Meer images op forums.rennlist.com.

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Hoe ziet jouw droom Porsche 911 GT3 eruit?
  • Video: zo vet klinkt een Porsche 911 GT3 met ipe uitlaat
  • Video - Porsche 911 (992) GT3 doet een snelle sprint

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, GT3, Porsche

Vorig bericht: « Ford Focus ST specificaties
Volgend bericht: Zondag 22.10 Top Gear Winter Games BBC 2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. tish zegt

    12 februari 2006 om 15:19

    zalige specs

    Login om te reageren
  2. 320CI zegt

    12 februari 2006 om 15:23

    een top van rond de 310km/h uit een 6 cil toch heel erg knap als je rekent dat BMW of Mercedes daar een dikke V8 of V10 voor nodig hebben

    Login om te reageren
  3. Alwood zegt

    12 februari 2006 om 15:24

    mooi

    Login om te reageren
  4. Sir Smokalot zegt

    12 februari 2006 om 15:32

    Wel aardig dat de auto in de brochure “wit”:http://www.autoblog.nl/archive/2005/09/25/wit_is_terug_en_its_all_good is trouwens :-)

    Login om te reageren
  5. stiggie zegt

    12 februari 2006 om 15:32

    ken iemand die de oude gt3 heeft en die is best wel snel en deze is dus nog sneller

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    12 februari 2006 om 15:37

    wel jammer van dat kontje met cellulitis ;-)

    Login om te reageren
  7. Jeremy zegt

    12 februari 2006 om 16:32

    115pk per liter, dat is een prachtig specifiek vermogen!!!

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    12 februari 2006 om 16:38

    ik dacht dat de gt3 een turbo had…(?) dan is 115pk/liter niet veel, zonder turbo is het wel een hele goede waarde.

    Login om te reageren
  9. Indo zegt

    12 februari 2006 om 17:00

    Nice specs!
    De GT2 heeft een turbo, de GT3 is ongeblazen, dus dit zijn hele mooie waardes.

    Login om te reageren
  10. Joost zegt

    12 februari 2006 om 18:13

    115 pk-tjes per liter! Dat is echt netjes

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    12 februari 2006 om 18:26

    ik ben niet vertrouwd met de porsche philosofie
    de GT3 is toch de porsche die meer voor minder geeft?
    wrm is de GT3 trager dan de turbo?

    Login om te reageren
  12. Sacha zegt

    12 februari 2006 om 18:50

    Op het circuit is de GT3 altijd sneller dekster.

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    12 februari 2006 om 19:07

    geef mij maar de turbo dan sacha

    Login om te reageren
  14. KeeZ zegt

    12 februari 2006 om 21:51

    De vorige GT3 reed iig een stuk fijner dan de turbo. Deze ziet er nice uit… beetje jammer dat die brochure niet is gescanned maar het is aardig duidelijk. Afwachten op een echt exemplaar….

    Login om te reageren
  15. dekster zegt

    12 februari 2006 om 21:55

    ja maar ik rijd veel oplange afstanden (bv oostenrijk of zweden)
    en ik zou niet grg in een gt3 zitten op zo een afstand

    Login om te reageren
  16. O.D. zegt

    12 februari 2006 om 23:22

    Inderdaad…..de GT3 is een échte sportauto en de Turbo is veelzijdiger. Dat is meer een GT.

    Login om te reageren
  17. Sacha zegt

    13 februari 2006 om 00:03

    dekster, waar moet ik ‘m naartoe sturen? :-)

    Login om te reageren
  18. KeeZ zegt

    13 februari 2006 om 00:04

    Daar hebben jullie zeker gelijk in, lange afstanden of hele dagen in de GT3 zijn slopend. Voor elk doel de ideale auto denk ik… de GT3 is er om genadeloos hard te scheuren :-)

    Login om te reageren
  19. SamSam zegt

    13 februari 2006 om 22:15

    Porsche bouwt fantastische bolidessss, levensgevaarlijk en superscherp

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    13 februari 2006 om 22:22

    porsche’s zijn niet levensgevaarlijk
    ze prikkelen je zintuigen (ze laten je niet zo dirrect klaarkomen zoals ferrari of slr) het is gwn iets appart en ik kan het weten

    heb test gereden met een 911 carrera S toen ik bij de dealer ging

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    13 februari 2006 om 22:34

    de 911 tot aan de jaren 90 was wel degelijk levensgevaarlijk (als je over de limiet ging). Huub Rothengatter (zelf ooit coureur in de F1, overigens zonder succes) heeft ooit met meer dan 100km/uur achteruit gereden omdat zijn 911 in de regen door aquaplaning achterstevoren was gegaan….. op een vrijwel rechte weg…. eng genoeg? lol, wel totaal andere auto’s dan de hedendaagse 911 hoor!

    Login om te reageren
  22. autoliefhebber zegt

    14 februari 2006 om 12:14

    De eerste 911’s hadden zelfs een stuk lood voorin om de gewichtsverdeling te corrigeren. Nu hebben ze een berg electronica om de zaak op de weg te houden. Als het geen Porsche was zou je je eigenlijk doodlachen.

    Login om te reageren
  23. mongoose zegt

    15 februari 2006 om 15:02

    prachtig, hete specs en wat een schoonheid!

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    24 februari 2006 om 12:36

    Bijna twee weken later: http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4617&cache=no

    Login om te reageren
  25. GT2-FAN zegt

    2 mei 2006 om 16:39

    De GT3 is een stuk langzamer dan de GT2!! Porsche heeft de GT2 speciaal gemaakt voor de circuit!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North