
Nieuws over de vierdeurs Panamera. Volgens Porsche CTO Wolfgang Duerheimer wordt er rekening gehouden met een eventuele hybride versie van de Panamera. Lijkt een logische stap, de Cayenne krijgt nou eenmaal ook een hybride variant.
Verder liet hij in Automobilwoche weten dat Porsche uiterlijk in april dit jaar laat weten waar en wanneer de Panamera zal worden geassembleerd.
Volgens auto-motor-und-sport.de zal de Panamera bij de verkoopstart in 2009 worden aangeboden met 4,5 liter achtcylinder, goed voor 340pk. De turbo krijgt dan waarschijnlijk 450 tot 500pk…
Eindelijk weer eens iets anders… ziet er erg gaaf uit, kan niet wachten om de achterkant te zien, heeft iemand anders een foto daarvan?
Die achterkant verandert gelijk nog regelmatig.
Een impressie zie je hier: http://www.autoblog.nl/archive/2005/08/14/nieuwe_details_porsche_panamer
damn, die achterkant is serieus hot!
De gegoede leaserijder krijgt het goed! Kiezen uit de Aston Martin Rapide (nou moeten ze alleen nog even een coole naam verzinnen daar bij Ford), of de Porsche Panamera, of de Merc S65 AMG (ja, ja, dat is ook een optie). Er komen eindelijk weer eens schone èn praktische auto’s-met-pit op de weg. Met een beetje geluk is de Panamera net zo’n succesnummer als de Cayenne, dan kunnen we er vaak van genieten (dit i.t.t. de Cayenne, waarover Jeremy Clarkson ooit eens zo treffend zei: “I think they tried to make the front look like a 911…which it doesn’t. And then from here back, it’s like they haven’t even bothered. Honestly, I have seen more attractive gangrenous wounds than this. It has the sex appeal of a camel with gingivitis, and I would rather walk back to the studio than drive another yard in it“).
Oh ja, klik voor een ander mooi (en erg echt lijkend) plaatje & artikel “hier”:http://www.supercars.net/pitlane/pics/1663206d.jpg
kan er niet warm voor lopen, maar als ik eerlijk ben loop ik eigenlijk nooit warm voor een Porsche. Qua styling is het absoluut niet mijn ding. Zoals bijna alle Porsches van de laatste 15 jaar is het wel heel erg een 911 maar dan anders. Dat is toch wel jammer, want met het design van de GT leek er toch hoop dat ze echt iets meer gingen doen met het design.
Een porsche moet je ook niet waarderen om zijn uiterlijk maar om de rijkwaliteiten!!
Dat is het met Duitse auto’s, het zit perfect in elkaar maar de warmte mist. Doe mij maar een DB9.
Nou, doe mij dan ook maar een DB9!
Sacha, als je even € 209.385 op mijn bankrekening stort wil ik hem wel in een bestelling met de mijne meenemen.
Oh, ik dacht dat ze uitgedeeld werden… Overgens, als ik met de optielijst klaar ben dan zit ik zo op de €250.000,- ben ik bang. Hmmm, dan toch maar een huis kopen.
Een landhuis met een butler, het moet wel kloppen met de Aston Martin.
Nee, ik bedoel voor die €250.000,- In een Aston kun je niet wonen.
@Sacha, in een huis kun je niet rijden, ha ha ha
Kan d’r ook een trekhaak onder?
Als ze dezelfde strategie volgen als bij de Cayenne wel:) http://www.autoblog.nl/archive/2005/07/13/porsche_met_aanhanger_doet_175
hmm lees net dat de Cayenne door Volkswagen wordt gebouwd en dat ze die constructie misschien ook voor de Panamera willen aan gebruiken. Tekstje stond op autotelegraaf.
“WOLFSBURG – De Porsche Panamera zou weleens door Volkswagen in haar fabriek te Duitsland gebouwd kunnen worden. Dat bevestigt een woordvoerder van Volkswagen. De eindassemblage zou dan in de Porsche-fabriek te Leipzig plaatshebben.
Beide merken werken al volgens zo’n constructie. Volkswagen bouwt in haar fabriek te Slowakije de Porsche Cayenne, die in Leipzig wordt afgemonteerd.”
de 911 won net bij TopGear maar dit lijkt me een cynische marketing-grap. Meer VW dan Porsche, het lijkt de 914 wel, dat werd ook nooit wat (wel grappig hoor, maar geen succes)
ben ik de enige die die wielkasten onrealistisch vind?
nee ziet er erg nep uit, maar ja het is een computertekening dus dat kan.
weet iemand of je er met 4 volwasenen inkunt? (niet gelijk een porsche carera 911 dat alleen kinderen van achter kunnen zitten)