• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Premium auto’s zijn waardeloos op slecht wegdek’

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 januari 2012 om 10:51 – 88 Reacties

Goede speelkameraad bij slecht wegdek? De Honda CR-V


Allemaal leuk en aardig, die overpriced dikke Duitsers en Europeanen, maar als je buurt niet beschikt over asfalt dat gladder is dan een babykontje dan kan je er niets mee. Mocht je onderweg veel hobbels en gaten tegenkomen, koop dan een Japanner of een Koreaan.

Dit zijn niet onze woorden, maar die van de heren van potholes.co.uk (ja, dat bestaat). En zij hebben er voor gestudeerd, dus ze kunnen het weten. De Britse wegen schijnen nogal vol te zitten met gaten en kuilen (of de Britten zeuren hier gewoon graag over, dat kan ook), en dus heeft de website een top 10 samengesteld, genaamd Best cars for dealing with potholes:

Top 10 most resilient manufacturers

1. Honda
2. Toyota
3. Hyundai
4. Nissan
5. Kia
6. Mitsubishi
7. Mini
8. Suzuki
9. Ford
10. Mazda

U ziet het, de eerste niet-Aziaat komen we op plaats 7 tegen, in de vorm van (de toch meestal vrij laag bij de grond liggende) MINI. En hoeveel Aziatische merken vinden we in de lijst van grootste baggermerken? Nul:

Top 10 least resilient manufacturers

1. Chrysler
2. Smart
3. Mercedes-Benz
4. Land Rover
5. Jaguar
6. Saab
7. Fiat
8. BMW
9. Seat
10. Vauxhall

De lijst is samengesteld aan de hand van de analyse van verzekeringsclaims over de afgelopen 3 jaar. Sounds legit. Of zou iedere rondrijdende Honda en Toyota in het VK een CR-V en een Land Cruiser zijn? En elke Chrysler een gepimpte 300C? Dan is het weer niet zo heel vreemd. (via Telegraph.co.uk)

Update – als je het terrein in gaat daarentegen, neem dan geen Lexus mee.

Ook interessant!

  • populairste premium auto
    Model S en A8 populairste premium auto's ter wereld
  • Dit maakt de Bentley Flying Spur veel meer premium dan jouw auto!
    Dit maakt de Bentley Flying Spur veel meer premium dan jouw auto!
  • Video: auto wordt aangereden door onverzekerde auto
  • Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias
    Mijn Auto: Lamborghini Urus van Elias

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

lijstjes, schade, top10, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Volvo gaat doorrr: XC60 Plug-in Hybrid Concept
Volgend bericht: Gumpert teaser numero dos: doe het dan niet..[updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. civic1990 zegt

    4 januari 2012 om 10:53

    Honda for the win :D

    Login om te reageren
  2. Stender zegt

    4 januari 2012 om 10:53

    Wat een onzin, aan de hand van verzekeraars? Dus de menselijke rijvaardigheid is een enorme variabele, evenals staat van onderhoud en uiteraard de banden.

    Onzin.

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      4 januari 2012 om 12:45

      @Stender: Pecies, al die zogenaamde betrouwbar auto’s worden bestuurd door suffe senioren en 80% van de bmw’s zit inmiddels een petje in die elk jaar een ander exemplaar op een boom knalt!

      Login om te reageren
  3. mepdenepper zegt

    4 januari 2012 om 10:56

    on-zin. Toedeloo mo-tha-fuck-aaaaaa.

    Login om te reageren
    • wobwobgaserop zegt

      4 januari 2012 om 11:02

      @mepdenepper: haha, kleine toevoeging: Not after you suck on these little chinese nuuuuuuts! So long gay boys!

      Login om te reageren
      • mepdenepper zegt

        4 januari 2012 om 11:23

        @wobwobgaserop:

        Sorry. So long gayboys.

        Login om te reageren
        • Northwestern zegt

          4 januari 2012 om 17:35

          @mepdenepper: http://www.youtube.com/watch?v=wXw6znXPfy4

          Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        4 januari 2012 om 11:51

        @wobwobgaserop: hahaha Hangover FTW!

        Login om te reageren
      • jordy14 zegt

        4 januari 2012 om 12:47

        @wobwobgaserop: nasty, wel leuke film.

        Login om te reageren
  4. wobwobgaserop zegt

    4 januari 2012 om 10:57

    Potholes.co.uk…?! Je zult bedoelen potsmokers.co.uk…

    Login om te reageren
  5. undifined1 zegt

    4 januari 2012 om 11:01

    een land rover is anders eens stuk comfortabeler op een hobbelweg dan een bmw(drempels meegrekend met hobbelweg) Meet land rover met mooie dikke banden heb geen probleem hoor.

    Maar het probleem van dit lijstje is ook dat er bij de premium merken ook de oudere premiums zijn meegerkend en daar rijden vaak petjes in met veel te grote velgen en te dunne banden. Dat is natuurlijk niet goed. Een oude 5 serie e39 op 15 inch rijdt perfect hoor! Maar je moet er geen 19 inch onder zetten, 17 is eigenlijk al te groot. En ook te zwaar overigens, daarom trillen e39’s op grote velgen vaak bij ongeveer 100, bij 15 inch heeft niemand daar last van.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      4 januari 2012 om 14:57

      @undifined1:

      Is dat serieus het probleem van het trillen in het stuur? De inch van de velg+band ???? Heb hier namelijk enorm last van gehad, en garages komen aan met, draag arm rubbers, schokbrekers, draagarmen etc..

      Login om te reageren
  6. vale46 zegt

    4 januari 2012 om 11:02

    Wat een kut-onderzoek!
    Alle ‘goede’ automerken staan traditioneel op banden met hoge wangen en kleine velgen.
    Bijna alle ‘slechte’ automerken staan op grotere velgen en dus banden met lagere wangen.

    Logisch dus dat die auto’s meer schade hebben.

    Ze zouden beter eens velgmaat vs schadegevallen doen.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 januari 2012 om 15:02

      @vale46: waarschijnlijk heb je gelijk maar dat doet niks af aan het onderzoek. Het onderzoek dient slechts om aan te tonen welke auto het best omgaat met slecht wegdek. En dat doen doet een comfortabele Koreaanse auto nou eenmaal beter dan een hard geveerde stevige Duitse. Rondjes over een circuit (een echt circuit, niet Nordschleife dat is een slechtwegdek testbaan) toont een vrijwel omgekeerde lijstje aan maar is precies even nietszeggend omdat het ook niet het totaal plaatje betracht.

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        4 januari 2012 om 18:50

        @mashell: Ik moet niet zo’n onderzoek doen om daar achter te komen hoor :D
        -merk (comfy of niet)
        -velgmaat
        -wanghoogte
        -veerweg
        meer heb je niet nodig.

        Login om te reageren
  7. deepep zegt

    4 januari 2012 om 11:04

    3. Mercedes-Benz
    4. Land Rover
    5. Jaguar
    6. Saab
    8. BMW
    9. Seat
    10. Vauxhall

    Dit zijn dan ook meteen de meest verkochte modellen in de u.k. logisch dat de hoeveelheid claims hoger liggen.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      4 januari 2012 om 11:09

      @deepep: Ik zou door Saab toch maar een streepje trekken, die verkochten sowieso al niet veel.

      Maar je hebt wel een punt, ik denk dat velgmaat ook meespeeld!

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        4 januari 2012 om 11:23

        @vale46: hoho, rijden errrrg veel Saabs in de UK hoor! Was een van de grootste Saablanden, samen met de Scandinavische landen.

        Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      4 januari 2012 om 11:46

      @deepep:
      Denk je nu werkelijk dat een verzekeraar zich enkel baseert op absolute aantallen waarbij dus de meest verkochte modellen bovenaan staan?
      Statistici werken met aantallen per 1000. Verkoop je 2 keer zoveel wagens als die Japanner, maar heb je 3 keer zoveel schadegevallen, dan is er toch werkelijk wel iets mis…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        4 januari 2012 om 19:50

        @ramshoek: Zeker van? Ze zouden dat nog wel eens durven vergeten hoor, de ‘onderzoekers’…

        Login om te reageren
  8. oli4k zegt

    4 januari 2012 om 11:04

    Dat zal geen Cooper S JCW zijn op plaats zeven. Toen mijn vrouw een Cooper uitzocht raadde de verkoper het verlaagde onderstel af omdat het zo hard is. En onpraktisch laag. Misschien is staat de MINI op de lijst omdat het de beste auto is om mee om de gaten heen te sturen.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      4 januari 2012 om 19:55

      @oli4k: Ik denk dat nieuwe Mini’s vooral in grote steden gebruikt worden (door hippe city-girls), waar de wegen meestal net ff beter zijn dan in de country …

      Eerlijk gezegd klinkt het onderzoek als: lies, damn lies and statistics.

      Login om te reageren
      • oli4k zegt

        4 januari 2012 om 21:50

        @dawwg: Wel grappig dat de lijst zegt dat premium auto’s niet goed zijn op slecht wegdek en de MINI juist in die lijst staat. Voor z’n formaat is ‘ie nog steeds behoorlijk premium. Flutlijst dus.

        Login om te reageren
  9. E34M5Touring zegt

    4 januari 2012 om 11:05

    De eerste 5 merken worden ook (bijna) alleen gereden door 180+ bejaarden. Die zijn al blij als ze op tijd voelen dat ze moeten pissen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      4 januari 2012 om 11:11

      @E34M5Touring: Hahahaha.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      4 januari 2012 om 11:49

      @E34M5Touring: :lol:

      Login om te reageren
  10. ferrari2011 zegt

    4 januari 2012 om 11:06

    Goed onderzoek dit zeg, ik denk dat mensen nu massaal de honda jazz hybrid gaan kopen..

    Login om te reageren
  11. Joerek zegt

    4 januari 2012 om 11:09

    Uit ervaring kan ik zeggen dat de engelse wegen wat betreft potholes echt beroerd zijn.

    Login om te reageren
  12. kaasboerin zegt

    4 januari 2012 om 11:09

    …”Best cars for dealing with potholes”… Wat bedoelen ze met ‘dealing’? Dat je weinig merkt van de gaten als je er overheen rijdt?

    Login om te reageren
    • mierenneuker zegt

      4 januari 2012 om 15:18

      @kaasboerin: Nee, op de site staat dat ze hebben gekeken naar schadeclaims voor vering dat kaduuk is gegaan door de vele potholes.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        4 januari 2012 om 15:30

        @mierenneuker: Aha, heel ander verhaal. Thanks.

        Login om te reageren
  13. rickvanbuuren zegt

    4 januari 2012 om 11:09

    Zullen ze hebben nagedacht over het aantal km’s dat een gemiddelde benz rijdt VS een gemiddelde Honda.

    Heb ook eens een test gezien van de meest comfortabele auto’s (Autoweek dacht ik) waarbij ze een schok-o-meter in de auto plaatsten. Winnaar: Merc E-class met luchtvering!

    Login om te reageren
  14. sdk16420 zegt

    4 januari 2012 om 11:10

    Relevant:
    http://www.youtube.com/watch?v=_9GPXVqMIi4

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      4 januari 2012 om 11:21

      @sdk16420: vorigjaar heeft mijn pa door een put gereden waar de deksel door hevige regen weg gedreven was
      het stond ook voor 5 cm blank dus hij kon het niet zien
      schade: velg + band kapot

      gemeente aangeklaagd voor een vergoeding maar die doen niets :S
      stel je voor dat er iemand in valt

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        4 januari 2012 om 11:56

        @Bart_V: ..en als er kinderen oversteken en erin kunnen vallen…

        Login om te reageren
      • sdk16420 zegt

        4 januari 2012 om 12:25

        @Bart_V: Ik heb weleens gehoord dat in bijv. China vroeger putdeksles werden gestolen om om te smelten. Lijkt me ook niet zo prettig.

        Login om te reageren
        • timberleek zegt

          4 januari 2012 om 15:03

          @sdk16420:

          niet alleen in china en ook niet alleen vroeger.

          een paar weken geleden zijn er in een of andere plaats in nederland een berg putdeksels gejat

          Login om te reageren
        • timberleek zegt

          4 januari 2012 om 15:07

          @sdk16420:

          deze:
          http://www.nu.nl/opmerkelijk/2678932/grote-diefstal-putdeksels-in-grou.html

          Login om te reageren
      • timberleek zegt

        4 januari 2012 om 15:06

        @Bart_V:

        toch is dat een punt waar de gemeente, of in elk geval de wegbeheerder verantwoordelijk voor is…

        denk dat ze je pa mooi afgepoeierd hebben

        Login om te reageren
  15. brekkenbats zegt

    4 januari 2012 om 11:11

    Tsja! wil je een stuk betrouwbaarheid en degelijkheid dan ben je bij de Jappen aan het juiste adres.

    Login om te reageren
  16. fiscaal zegt

    4 januari 2012 om 11:11

    Dikke banden zijn natuurlijk comfortabeler, maar SUV’s en MPV’s zijn per definitie minder comfortabel op bijv klinkerwegen dan normale auto’s, doordat de veren stugger zijn ivm omvallen.

    Login om te reageren
  17. pursuit zegt

    4 januari 2012 om 11:22

    Wel cute, komt een lijstje niet overheen met iedereen zijn voorkeur en direct bla bla.

    Toch lastig toegeven dat in het Oosten kwalitatief de beste auto’s worden gemaakt – ik geloof daar wel in.

    Login om te reageren
    • pursuit zegt

      4 januari 2012 om 11:22

      @pursuit:
      Overigens, dit zegt niets over mijn smaak.

      Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      4 januari 2012 om 11:49

      @pursuit:
      Eindelijk een beetje wijsheid op dit forum!

      Login om te reageren
  18. TSI-tje zegt

    4 januari 2012 om 11:27

    De potholes in de wegen in de U.K. zijn inderdaad op sommige plekken zeer beroerd. Natuurlijk heeft de bestuurder hier een functie in, maar vroeger of later dender je door zo’n pothole heen, hoe oplettend je ook ben. De uitslag van dit onderzoek is allerminst verbazend te noemen. Heeft niet zo zeer met de kwaliteit van het materiaal te maken in mijn opinie, maar een combinatie van een heleboel factoren. Geprivatiseerde ‘Highway maintanance’… gelukkig is het hier beter geregeld.

    Login om te reageren
  19. Dev zegt

    4 januari 2012 om 11:36

    Dat is toch bullshit want recentere Mercedes modellen hebben active suspension die dus die potholes al aan zien komen en de invloed nagenoeg tot niets reduceren.

    Maar pak het probleem eens bij de bron aan, de potholes, stelletje britse sufferds.

    Login om te reageren
  20. broodje_aap zegt

    4 januari 2012 om 11:39

    MEE EENS! Ik heb zelf in British Columbia een keer een tocht gemaakt met een Landrover die doorgaands erg goed werkt. Toch een lekke band gehad en met een kleine Hyundai een reserveband gehaald en over het zeer ruige terrein terug gereden zonder enig probleem. Daarna tripjes gedaan van Whistler naar Vancouver zonder probleem in ditto auto. Kan me dus wel iets bij het bericht voorstellen.

    Login om te reageren
  21. rufctr01 zegt

    4 januari 2012 om 11:48

    Ik heb de boel ook in Engeland flink naar de kloten gereden door een pothole. Draagarmen kapot velg en band kapot. Maar ja, daar kun je niet zeuren want je betaald amper tot geen wegenbelasting.. Je hoeft alleen maar een taxdisc te kopen van ong 150 euro per jaar.

    @vale46: wat je schrijft over hoge velgen en goede merken is onzin. Een Lamborghini, BMW M5 staan ook op grote velgen met platte banden. En volgens mij zijn dat best wel goede auto’s.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      4 januari 2012 om 12:48

      @rufctr01: Je verstaat me verkeerd.
      Met goede auto’s bedoelde ik goede auto’s volgens het onderzoek, die Jappen dus.

      Login om te reageren
  22. Megakix zegt

    4 januari 2012 om 11:50

    …ze hebben ook een normale verdeling gemaakt op basis van regio’s en leeftijden (mag ik aannemen) ? Niet dus.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      4 januari 2012 om 12:05

      @Megakix: Je bent me voor zie ik als dat niet vermeld is kunnen we eigenlijk geen goede conclusie trekken.

      Login om te reageren
  23. E34M5Touring zegt

    4 januari 2012 om 12:04

    Je kan het ook zo bekijken. Blijkbaar zijn de wegen in Aziatische landen zwaar naar de kloten en worden de auto’s erop gebouwd.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      4 januari 2012 om 12:08

      @E34M5Touring: Met uitzondering van Japan ze hebben een van de beste snelwegen daar. Een paar andere Aziatische landen zijn in het spoor van Japan op dit gebied. “Twee verdiepings snelwegen” om het maar even zo te noemen is in Japan vrij normaal.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        4 januari 2012 om 12:22

        @agera: Het zal ongetwijfeld.

        Login om te reageren
      • Megakix zegt

        4 januari 2012 om 19:56

        @agera: alleen bij een aardbeving (Kobe) is het dan ff bukken met zo’n dubbele baan ;-)

        Login om te reageren
  24. wimbers zegt

    4 januari 2012 om 12:13

    vorig jaar in belgie iets vergelijkbaars. er was door opvriezing een betonplaat omhoog gekomen.
    als je daar dan met 80 op af rijdt in de vroege ochtend overleven je voorste 2 velgen, draagarmen en fuseekogels dat niet..

    schade verhalen op lokale overheden valt niet mee.

    Login om te reageren
  25. Tommy2 zegt

    4 januari 2012 om 12:18

    Mini op plaats 7, right…

    Login om te reageren
    • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

      4 januari 2012 om 13:30

      @Tommy2: Zeker

      Login om te reageren
  26. erce zegt

    4 januari 2012 om 12:24

    Wat een onzinonderzoek. M’n mini cooper s met 18 inch stuiterde in Antwerpen bijna de kade af op de kasseien, terwijl ik er nu met m’n BMW 5 serie met 19 inch overheen zweef.

    Login om te reageren
  27. porsche911turbo2 zegt

    4 januari 2012 om 12:25

    Dit klopt half bij ons, eerst hadden we een x5 (laatste model). Dat was echt een ramp op slecht wegdek, alles kraakte en rammelde. Het leek alsof de auto als het ware uitelkaarviel. Echter, nu hebben we een 5gt, en dat is echt een wereld van verschil, hier rammelt zo goed al niks in, maar de 5gt is kwalitatief gewoon veel beter als de x5. Komt waarschijnlijk omdat de x5 in amerika (?) gebouwd wordt en de 5gt in duitsland.

    Login om te reageren
    • faithnomore zegt

      4 januari 2012 om 12:38

      @porsche911turbo2: heb ooit meegereden met een rav4 was ook een ramp op dat vlak, voordien leek het enige voordeel van die dingen mij dat je aangenamer over een drempel geraakt, niet dus. Ik vermoed dat dit komt omdat je bij SUV’s redelijk stugge ophanging nodig hebt om te voorkomen dat ze omvallen in elke bocht.

      Login om te reageren
  28. faithnomore zegt

    4 januari 2012 om 12:36

    Zever, je kan het ook anders zien, hoe duurder de auto, hoe beter de verzekering en hoe veeleisender de eigenaar.

    Laten we ook niet vergeten dat althans in belgie de gemiddelde Toyota zich 20 kmh onder toegelaten snelheid voortbeweegt, dat ligt wel anders bij een merk als BMW

    Login om te reageren
  29. tjorque zegt

    4 januari 2012 om 12:39

    Daarom rijdt ik met een oudere franse wagen… Op de Belgische kutwegen ben je best af met een oudere “op zijn frans” geveerde wagen. En dan heb ik niet gezegd dat het met voorkeur een Citroen moet zijn ;), de nieuwere fransozen hebben dat voordeel niet meer, met uitzondering van de luchtgeveerde C5 en C6.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      4 januari 2012 om 13:11

      @tjorque:
      He he 1 iemand met verstand.

      Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      4 januari 2012 om 13:59

      @tjorque: Tsja aan de nieuwe franse wagens heb je dan niks meer.. Onze 2011 Laguna GT (die ook nog eens 3cm) verlaagd is zo stug als ik weet niet wat..

      Login om te reageren
      • dutchiehd zegt

        4 januari 2012 om 14:00

        @dutchiehd: hmm er gings iets fout met het haakje..

        Login om te reageren
    • The360box zegt

      4 januari 2012 om 16:58

      @tjorque: Klopt, hydropnaumatische vering ftw, jammer dat iedereen kiest voor ‘Premium’… Daarom is deze lijst ook geen onzin maar geeft toch de waarheid weer.

      Login om te reageren
  30. faithnomore zegt

    4 januari 2012 om 12:40

    Is een Dacia logan niet speciaal ontworpen voor slecht wegen?

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      4 januari 2012 om 13:08

      @faithnomore: Op de Autobahn zwalkte ik nog steeds alle kanten op met zo’n ding. Al is 175km/u met een Dacia ook eigenlijk gekkenwerk.

      Login om te reageren
  31. RoT___ zegt

    4 januari 2012 om 13:05

    Slechte wegen zijn in een 1-serie met sportonderstel inderdaad geen pretje, zelfs niet met 16″ er onder. Maar ach, gelukkig hebben we in Nederland over het algemeen zeer goede wegen en komt de lach vanzelf weer terug.

    Login om te reageren
  32. Lan_Evo zegt

    4 januari 2012 om 13:08

    Volgens mij zitten er hier nogal veel mensen in de ontkenningsfase. :twisted:

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      4 januari 2012 om 16:52

      @Lan_Evo: Viel me ookal op, allemaal denkers die of op hun pikkie getrapt zijn of uit hun nek lullen omdat het ‘Premium’ auto’s zijn.

      Login om te reageren
  33. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    4 januari 2012 om 13:29

    BMW? Ha! Onze BMW met hydraulische vering heeft daar geen last van :D

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      4 januari 2012 om 17:00

      @bmwmaaktrijdengeweldig: En hoe ziet dat er dan uit?

      Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        5 januari 2012 om 15:02

        @The360box: Hoe dat eruit ziet? Kom maar eens langs, kruip onder de auto en hopelijk kun je het zien.

        Login om te reageren
  34. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    4 januari 2012 om 13:31

    En waarom staat saab er nog in..

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      4 januari 2012 om 16:51

      @bmwmaaktrijdengeweldig: Waarom niet, er rijden nog genoeg van die blikken rond. Of je nou failliet bent of niet.

      Login om te reageren
  35. oranginas zegt

    4 januari 2012 om 14:02

    Als je weet dat het steeds harder afstellen van het onderstel en steeds grotere velgen de trend onder (voornamelijk) Europese bouwers is vind ik dit niet zo vreemd.

    Hier in Nederland is een sportonderstel nog best te doen over het algemeen, maar in Engeland is het absoluut een drama met het onderhoud van de wegen daar.

    Login om te reageren
  36. kickass zegt

    4 januari 2012 om 14:03

    Waarom staan Bentley en Rolls niet in dat 2e rijtje. Komt dat miss omdat ze zo zwaar zijn?

    Login om te reageren
  37. meneersander zegt

    4 januari 2012 om 14:51

    Wat is dit voor onzin:p

    Login om te reageren
  38. griffendahl zegt

    4 januari 2012 om 15:58

    Hoe moet ik dit lezen, ik heb het idee dat er nogal een stukje achtergrond mist ?? Komt het omdat een nieuwe carterpan van een Chrysler gewoon duurder is als die van een Honda ?? Of zijn premiumrijders gewoon zuiniger op hun auto en zijn ze daardoor sneller geneigd schade te melden ?? Of worden premiumauto’s juist bereden door mensen die veel km’s maken en melden ze daardoor relatief vaker schade ??

    Login om te reageren
  39. Stopwearingpants zegt

    4 januari 2012 om 16:04

    Ben benieuwd welk model van Mercedes ze getest hebben, zal wel geen s zijn geweest vermoed ik…

    Login om te reageren
  40. The360box zegt

    4 januari 2012 om 16:50

    Kan er best inkomen eigenlijk.

    Login om te reageren
  41. Northwestern zegt

    4 januari 2012 om 17:36

    Ik zou Alfa Romeo op één zetten. Die donderen meteen uit elkaar.

    Login om te reageren
  42. norge zegt

    4 januari 2012 om 19:00

    Zo zie je maar dat fancy wielophangingen leuk zijn op het circuit maar weinig realistisch op de openbare weg.In landen zoals Noorwegen (waar ik woon) zijn de wegen niet zo super glad en komen merken met een betrouwbare stevige techniek gewoon beter weg,mijn Hyundai rijdt fantastisch op de wegen hier en knalt keihard door gaatjes heen waar een Audi(BV)een zenuwinzinking van zou krijgen,om over BMW maar niet te spreken .Die kan je met zijn achterwielaandrijving zowiezo een half jaar per jaar parkeren (winter).Overigens is de Caddy (stevig) fourmotion van VW ook een goede gatenridder ;)

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      4 januari 2012 om 20:01

      @norge: Je voorbeeld Audi kwam nu net niet voor in die top 10 ;) En in Noorwegen lijkt quattro me juist wel aantrekkelijk met alle sneeuw …

      Login om te reageren
      • norge zegt

        4 januari 2012 om 20:06

        @dawwg: Aluminium wielophanging is niet zo sterk hoor…
        Maar dat gezegd ,je wordt hier dood gegooid met alle soorten Audi’s met opgehoogde vering en extra plastic rondom.

        Login om te reageren
  43. norge zegt

    4 januari 2012 om 21:11

    Hier kan je zien dat Jappen het best zijn op slechte wegen
    http://www.youtube.com/watch?v=FhVGeIgLdlI&feature=player_embedded

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North