• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs Ferrari F12berlinetta: vanaf €369.589

Auteur: ricardo, gepost 4 juli 2012 om 15:01 – 67 Reacties

F12berlinetta

3,7 Euroton, dat ben je in Nederland kwijt om de 740 pk en 690 Nm sterke F12berlinetta op naam te zetten. En daarmee is hij iets meer dan 30 mille goedkoper dan de Ferrari 599 GTB (€404.704) waarvan hij het stokje overneemt.

Dankzij de wijzigingen in de BPM-tarieven per 1 juli is de CO2-uistoot van nog groter belang geworden in het beprijzen van auto’s. En Ferrari speelt daar handig op in met zogenaamde HELE-uitvoeringen (High Emotion Low Emissions). Modellen met een aantal aanpassingen om de CO2-uitstoot te verlagen. Een soort mueslificatie voor de crème de la Crème.

Van de F12berlinetta komt in Nederland een HELE-uitvoering op de markt die 369.589 euro kost en 350 gram CO2 uitstoot. Zonder HELE-goodies zet deze knol je 386.359 euro terug. Een verschil van 16.777 euro omdat er 30 gram CO2 minder wordt opgehoest, not bad. Ook de California en 458 Italia zijn er al met financieel aantrekkelijke HELE-pakketten.

Ben je voor deze bedragen klaar? Niet als je nog met de potlood langs de optielijst raast. Een witte toerenteller? €580 aub. Scuderia Ferrari Logo’s? Dat is dan €1.100. Het logodopje in de velgen uitgevoerd in Carbon Fibre? Een lieve 500 euro erbij. Een tweekleurig interieur van leer kost €2.200 en met een beetje alcantara erbij tik je hiervoor €3.300 af. Het interieur volhangen met koolstofvezel zet je €4.620 extra terug, om maar een paar prijzen (ex BTW) te noemen.

De precieze introductiedatum in Nederland is overigens nog niet bekend. Liever iets anders uit de Ferrari-stal, bijvoorbeeld de vierzits FF? Ook die is per 1 juli goedkoper geworden en kost €363.564, voorheen was dat €372.377. En dat allemaal dankzij het 1 juli-effect.


Ook interessant!

  • Gespot - Gele Ferrari F12berlinetta is waanzinnig lekker
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

f12berlinetta, Ferrari, ff, Supercars

Vorig bericht: « Is het zo makkelijk om een BMW te stelen? [video]
Volgend bericht: Video: met deze ’tank’ win je de oorlog (niet) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nv zegt

    4 juli 2012 om 15:06

    Iemand enig idee hoeveel het in België zou kosten?

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      4 juli 2012 om 15:40

      @Nv: – €100.000 ofzo?

      Login om te reageren
      • themanjeroen zegt

        4 juli 2012 om 17:01

        @sdk16420: = koopje ;)

        Login om te reageren
  2. ferrari94tr zegt

    4 juli 2012 om 15:12

    Het is een mooie auto maar aan die achterkant kan ik maar niet wennen. Alleen daarom al is de ff de betere auto.

    Login om te reageren
  3. jeffreym3 zegt

    4 juli 2012 om 15:19

    Mooi ding. Maar die optieprijzen! Belachelijk!

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      4 juli 2012 om 15:31

      @jeffreym3: Vind je? Naar verhouding met de totale prijs van zo’n ding vind ik die prijzen juist erg meevallen! Dit zijn opties die bij een gemiddelde Audi ook zo duur zouden zijn volgens mij.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        4 juli 2012 om 15:33

        @Vanquish: Familielid had ’n paar jaar terug een nieuwe A6 gekocht, ik geloof zo’n 35k kaal.. Uiteindelijk 65k met opties..

        Login om te reageren
        • stanlee zegt

          4 juli 2012 om 15:46

          @kaasboerin: a4 bedoel je zeker?

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            4 juli 2012 om 15:50

            @stanlee: Ah, excuseer, was blijkbaar 45k.. Toch 20k aan opties..

            Login om te reageren
        • Vanquish zegt

          5 juli 2012 om 00:27

          @kaasboerin: Dat bedoel ik dus! Dan vind ik een paar duizend euro voor nieuw leer niet veel geld. Maar ik kan me herinneren dat Ferrari’s vroeger veel duurder waren qua opties. Zouden ze dit doen om klanten meer opties te laten aankruisen? Wie weet verdienen ze er dan nog meer aan.

          Login om te reageren
          • jzaero zegt

            5 juli 2012 om 01:48

            @Vanquish: Nou, 500 euro voor carbon naafkapjes en logo’s. Valt inderdaad wel mee dan. Mijn pa betaalden 500 euro voor een iPod draadje (achteraf inbouw)..

            Login om te reageren
            • Vanquish zegt

              5 juli 2012 om 09:20

              @jzaero: Dat is behoorlijk achterlijk… xD

              Login om te reageren
            • kickass zegt

              5 juli 2012 om 13:50

              @jzaero: Dat is achteraf. Als je het tijdens de productie doet, kost het misschien 100 euro…

              Login om te reageren
              • jzaero zegt

                5 juli 2012 om 15:41

                @kickass: @Vanquish: Klopt, achteraf moet het dashboard eruit (bij mijn auto in ieder geval) en opnieuw geconnect worden. Dealer uurtarieven zijn nou niet goedkoop, maar goed het ging hier om een BMW uit hun Huisselectie (2e hands)

              • jzaero zegt

                5 juli 2012 om 15:42

                @jzaero: met dashboard bedoel ik radio, cd wisselaar, sierlijsten en deel van de bovenste luchtroosters.

      • rikus zegt

        4 juli 2012 om 15:45

        @Vanquish: vind ik ook, vond het juist niet bepaald duur..
        Bepaalde Duitsers hanteren andere prijzen.

        Login om te reageren
    • BrutaalAapje zegt

      5 juli 2012 om 23:59

      @jeffreym3: deze auto is dan ook niet voor jou bedoeld… Je wilt niet weten wat een beurt kost… ;-)

      Login om te reageren
  4. meneersander zegt

    4 juli 2012 om 15:19

    Nog een paar gram eraf, dan past hij in je budget.

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      4 juli 2012 om 15:19

      @meneersander: me

      Login om te reageren
      • harie zegt

        4 juli 2012 om 15:31

        @meneersander: bijna goed…. mijn of m’n

        Login om te reageren
        • jensdm zegt

          4 juli 2012 om 15:47

          @harie: Grammar Nazi!

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            4 juli 2012 om 15:54

            Nee, hij heeft gelijk. We zijn toch geen stel primaten hier met het ‘me pa’, ‘me auto’?

            Login om te reageren
          • harie zegt

            5 juli 2012 om 08:14

            @jensdm: Neanderthaler :-)

            Login om te reageren
        • meneersander zegt

          4 juli 2012 om 19:36

          @harie: Je hebt volkomen gelijk;)

          Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    4 juli 2012 om 15:20

    Liever een hele ferrari dan, als die ook nog goedkoper is zeker wel.

    Login om te reageren
  6. woetsk zegt

    4 juli 2012 om 15:24

    Dat wordt aardig wat hameren op m’n spaarvarken.

    Login om te reageren
  7. Donstil zegt

    4 juli 2012 om 15:26

    Maar was is er anders aan de HELE uitvoering? Als die uitvoering 100% gelijk zou zijn geweest hadden ze die toch wel als standaard gemaakt zou je denken.

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      4 juli 2012 om 15:33

      @Donstil: O.a. startstop systeem. De CO2 uitstoot op de standaard cyclus is lager, en dat scheelt geld. Zie ook ferrari.com, daar wordt het mooi uitgelegd.

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        4 juli 2012 om 15:39

        @BeQuietAndDrive: Ja minder CO2 leek me idd al maar hoe ze dit hadden opgelost was ik even benieuwd naar. Start-Stop op je Ferrari van bijna 4 ton is wel een lachertje trouwens.

        Sta je bij het Stoplicht, gaat je auto in startstop, komt er een GT-R naast je staan voor een sprintje :P .

        Login om te reageren
        • BeQuietAndDrive zegt

          4 juli 2012 om 15:48

          @Donstil: Dan heb je in elk geval een excuus :p

          Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          4 juli 2012 om 22:44

          @Donstil: dan zet je de machinetto is een van de 6 andere standen ipv comfort;)

          Login om te reageren
  8. DennisS65B40 zegt

    4 juli 2012 om 15:26

    Wat een mooie auto.. Vroeg me al wat ze zouden moeten doen om dit een stapje boven de 458 te plaatsen.. De optie prijzen zijn waarschijnlijk ex btw en EX BPM dus daar komt nog meer bovenop dan alleen de 19% of 21% btw.

    Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    4 juli 2012 om 15:26

    Hoeveel kost eigenlijk de optionele brandblusser?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      4 juli 2012 om 20:28

      @jack_abarth:
      2 tientjes bij de bouwmarkt, moet je zelf ff een stikkertje regelen.

      Login om te reageren
  10. karsvdtuin zegt

    4 juli 2012 om 15:27

    vind hem gwn echt heel.erg gaaf de nieuwe Ferrari’s van tegenwoordig vind ik echt mooi geworden… hoop dat de opvolger van de enzo (als die er al komt) nog mooier wordt al wordt dat moeilijk.

    Login om te reageren
  11. RubenPriest zegt

    4 juli 2012 om 15:32

    Wat kostte de 599 GTO eigenlijk? 339k geloof ik he? Nog stuk mooier ook naar mijn mening.

    Login om te reageren
    • BeQuietAndDrive zegt

      4 juli 2012 om 15:34

      @rubenpriest: Die was in 2010 zo’n €441.000,- in Nederland.

      Login om te reageren
      • RubenPriest zegt

        4 juli 2012 om 15:42

        @BeQuietAndDrive: waarom is een Aventador dan 312k. Dan zijn die Ferrari’s toch way overpriced? Of is dat ook zonder BPM prijs..

        Login om te reageren
        • BeQuietAndDrive zegt

          4 juli 2012 om 15:47

          @rubenpriest: De Aventador kost incl belastingen inderdaad ook zo’n 4,5 ton. De CO2 uitstoot nekt deze auto’s nogal, overigens bepaalde die uitstoot in 2010 op een andere manier de prijs dan nu in 2012, dus da’s lastig vergelijken. Een 599 GTO zou in 2012 -zou die nog leverbaar zijn geweest- ook goedkoper zijn geworden.

          Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          4 juli 2012 om 15:47

          @rubenpriest:

          Is een Aventador niet een “luxe” supercar en een 599 GTO een Circuitbeest wat op straat mag?

          Login om te reageren
          • RubenPriest zegt

            4 juli 2012 om 16:16

            @jack_abarth: nou als je kijk naar de prestaties is de Aventador rijp voor het circuit. Maarja, belachelijke prijzen natuurlijk. 4,5ton zou ik never nooit over hebben voor een auto :P

            Login om te reageren
            • jack_abarth zegt

              4 juli 2012 om 17:06

              @rubenpriest:

              Ik denk dat je het moet zoeken in bochtensnelheid, remafstand etc etc… en niet in prestaties m.b.t. vermogen en 0-… snelheden.

              Login om te reageren
              • RubenPriest zegt

                4 juli 2012 om 17:43

                @jack_abarth: wat dat betreft heb ik me nog niet zo verdiept in de Aventador

  12. gforce zegt

    4 juli 2012 om 15:40

    Lijkt Audi wel qua optieprijzen…

    Trouwens, wanneer gaan jullie hier ff een rijtest mee doen dan!??!1

    Login om te reageren
  13. Hupke zegt

    4 juli 2012 om 15:42

    Die is echt niet mooi, ik zou er zo een toyota, hyundai of zelfs dodge badge ofzo op verwachten. Echt een slecht ontwerp. Veel te druk en lelijk.

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      4 juli 2012 om 17:31

      @Hupke: smaken verschillen.

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      4 juli 2012 om 22:46

      @Hupke: toyota, hyundai of dodge badge… Ik begin nu sterk af te vragen of je uberhaupt wel is een van die merken in het echt hebt gezien.. Get real gast, dit is een ferrari pur sang

      Login om te reageren
  14. j00rs zegt

    4 juli 2012 om 16:01

    Geweldige bak, en nog goedkoper dan z’n voorganger ook.
    Laat wel weer goed zien dat van het hele belastingstelsel in Nederland geen reet klopt.
    Tientallen muesli wagens worden duurder na 1 juli maar de dikste Ferrari 10k goedkoper.

    Login om te reageren
  15. pinokotsbeer zegt

    4 juli 2012 om 16:07

    Voor dat geld toch liever een Lexus LF-A

    Login om te reageren
  16. iphonistvongates zegt

    4 juli 2012 om 16:08

    Gewoon doorsparen voor de GTO-uitvoering die hopelijk binnen 2 jaar beschikbaar is of de 458 italia scuderia bestellen.

    Login om te reageren
  17. reventon zegt

    4 juli 2012 om 16:12

    Die voorkant vind ik nog wel kunnen maar die achterkant is gewoon afschuwelijk.

    Login om te reageren
  18. ej20g zegt

    4 juli 2012 om 16:27

    Prachtige auto. Vooral in Blu pozzi of Blu scozia.

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    4 juli 2012 om 16:38

    Hele mooie auto. Echt prachtig. Wel ontzettend duur maar goed, de mensen die hem kopen liggen toch niet wakker van de prijs. De aventador is een goede concurrent, dat wel

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    4 juli 2012 om 17:07

    Dus als ik mijn huis verkoop heb ik genoeg voor dit bakkie en een stacaravan? Hmmm ,twijfels en keuzes…

    Login om te reageren
  21. agera zegt

    4 juli 2012 om 17:09

    Veel te duur en niet eens zo bijzonder. Er zijn mooiere en leukere apparaten te verkrijgen.
    In deze klasse heb ik twee favorieten weliswaar 2 totaal verschillende auto’s maar goed. Veel en veel liever de nieuwe SRT Viper en de nieuwe AM Vanquish. Het mooie bij de Viper is dat ik nog genoeg geld over houd voor een redelijke gezinswagen erbij en voor dagelijks gebruik de Audi RS6 Avant.

    Login om te reageren
  22. Alfarobert zegt

    4 juli 2012 om 17:11

    Zo zien we het weer.De Ferrari’s worden goedkoper en de Corsa weer duurder.Onze regering zorgt weer goed voor onze milionairs.De kleine man(jij en ik)komen steeds moeilijker rond.

    Login om te reageren
  23. xilver zegt

    4 juli 2012 om 17:39

    Prijzig baasje, kost een stuk meer dan de Aventador.

    Login om te reageren
  24. bozewolf zegt

    4 juli 2012 om 17:54

    Gaat gewoon weer als warme broodjes over de toonbak en over 4 jaar vindt iedereen ‘em geweldig.

    Login om te reageren
  25. The360box zegt

    4 juli 2012 om 17:58

    Ik zou gaan voor de VW, daar pak je echt voordeel me t.o.v. dit ding. Meer laadruimte, airco wellicht..

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      4 juli 2012 om 19:15

      @The360box: En waarom zou er in een Ferrari geen airco zitten…?

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        5 juli 2012 om 12:56

        @xilver: Ooit gehoord van de 430 Scuderia?

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          6 juli 2012 om 04:07

          @The360box: Dat is ook een hardcore versie en zowat de enige zonder (fxx, xx-varianten ook natuurlijk). De normale uitvoeringen hebben allemaal airco, zelfs de 599 Aperta.

          Login om te reageren
  26. paere zegt

    4 juli 2012 om 22:26

    Mijn barbecue was veel goedkoper

    Login om te reageren
    • kickass zegt

      5 juli 2012 om 13:53

      @paere: Met een barbecue kan je timen, deze niet…

      Login om te reageren
  27. kickass zegt

    5 juli 2012 om 13:55

    Wat zullen keramische remmen dan wel kosten? Als het logodopje in carbon €500 is…

    Login om te reageren
  28. jordy14 zegt

    5 juli 2012 om 23:11

    Veel geld maar het is dan ook wel een prachtige wagen.

    Login om te reageren
  29. grandmasterb zegt

    15 oktober 2012 om 18:36

    Keramische remmen zitten er standaard op, kost dus niets extra. Normaal onderhoud is 7 jaar gratis bij nieuwe Ferrari’s. En, als je lang genoeg wacht, is hij miljoenen waard, kortom een prima investering. Audi´s of Golfjes rijden dat is pas duur, die zijn later niets waard.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North