• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs van de New Stratos: €400.000

Auteur: ricardo, gepost 12 februari 2011 om 16:32 – 59 Reacties

Oud & Nieuw

De New Stratos, een auto gebaseerd op de 430 Scuderia en gefinancierd door Michael Stoschek en Co. Tot nu toe is de reïncarnatie van de Lancia Stratos niet in productie gegaan. Maar het schijnt dat er al wel zo’n 40 octaanhoofden serieuze koopinteresse hebben getoond in de bolide. En wat had Stoschek ons ook alweer beloofd? O ja, bij voldoende belangstelling worden er meer New Stratosjes gebouwd. Oftewel, laat die productie maar van start gaan!

Het is dus nog niet zeker of de wereld ooit meer New Stratos’ zal zien, maar dat lijkt wel het plan van ondernemer Stoschek. Vele media hebben de afgelopen maanden kennis kunnen maken met de veelbesproken auto, en wanneer alle rijtesten over de hele wereld op dode boom worden verspreidt, dan verwacht Michael dat er alleen maar meer geïnteresseerden bij hem aankloppen. De prijs is nog niet bevestigd, maar Carscoop meldt dat het karretje een slordige vier euroton moet gaan opbrengen. Serieus veel geld voor een verbouwde Scuderia. De donorauto kost 100.000 euro, en daar komt vervolgens drie ton bovenop voor de conversie.

Resumé: de New Stratos herbergt in het midden een 4.3 V8 van Ferrari met 540 pk en 500 NM aan Italiaans koppelgeweld. De auto weegt 1.247 kg (verdeling 44/56) en stoempt in 3.3 tellen naar de 100 km/u. De top ligt op een niet spectaculaire 274 km/u, maar dat ligt aan de verhoudingen in de bak die meer zijn afgestemd op acceleratie. Video? Hebben we. Check ze HIERO.


Ook interessant!

  • Video: New Beetle begrijpt zwaailicht niet, crasht
  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
  • Video: GTST voor gevorderden
  • Aankoopadvies: Beginnersauto voor € 5.000,-
    Aankoopadvies: Beginnersauto voor € 5.000,-

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Lancia, new-stratos, stratos, Supercars

Vorig bericht: « Video: all aboard the driftbus
Volgend bericht: Arabieren opgelet: Nissan GT-R VVIP komt jullie kant op »

Lees Interacties

Reacties

  1. dustie94 zegt

    12 februari 2011 om 16:35

    dat ding is zooooooo gaaf!

    Login om te reageren
  2. jzaero zegt

    12 februari 2011 om 16:36

    Best prijzig, maar dan krijg je ook een fantastisch klinkende, rijdende en super exclusieve auto met een naam waar je direct een winner aan koppelt. Lancia Stratos. Bring it on!

    Login om te reageren
  3. MAB zegt

    12 februari 2011 om 16:36

    Iewl die lelijk ding. Doe maar niet.

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    12 februari 2011 om 16:36

    Het is toch 430 Scuderia of F430, of zit ik ernaast?
    -edit: klopt helemaal, is aangepast!-

    Login om te reageren
  5. ascari15 zegt

    12 februari 2011 om 16:38

    Ik vind die voorkant echt zwaar lelijk.

    Login om te reageren
  6. diffus zegt

    12 februari 2011 om 16:40

    Sorry jongens, ik kan er niets aan doen… Maar wat een verschrikkelijk gedrocht! Geef mij dan maar het origineel

    Login om te reageren
  7. fant zegt

    12 februari 2011 om 16:43

    Donorauto 100.000? Voor een scuderia? Is dat niet wat erg goedkoop?

    Login om te reageren
    • rd200 zegt

      12 februari 2011 om 17:05

      @fant: Ze hebben dan ook niet de volledige auto nodig …

      Login om te reageren
      • fant zegt

        12 februari 2011 om 17:36

        @rd200: Kun je bij Ferrari een halve scuderia bestellen? Sowieso kost zo’n ding volgens mij 200.000+ en worden voor zover ik weet het onderstel en de motor sowieso gebruikt. Een groot deel van het interieur blijft ook gelijk als ik die plaatjes zo zie, dus denk nog steeds dat die 100.000 wat laag is :)

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          12 februari 2011 om 22:01

          @fant: Qua productie zal de prijs niet eens zo heel hoog liggen. Aangezien je een halve auto koopt, vind ik 100.000 al best veel. 200.000 euro is natuurlijk inclusief badge, carosserie en alles wat je eigenlijk maar om de auto heen moet hebben.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            12 februari 2011 om 22:22

            @jzaero: Zou Ferrari die dingen dan nog speciaal voor deze Stratos produceren? Voor zover ik weet wordt de Scuderia niet meer gemaakt. Tweedehandsje?

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              13 februari 2011 om 11:32

              @Citrofiel: Vaak is het zo dat fabrikanten nog weleens oude onderdelen wilt verkopen aan andere autofabrikanten. Daar hebben ze beiden profeit aan, of dat hier het geval is weet ik niet ;)

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                13 februari 2011 om 14:17

                @jzaero: Onderstel, motor, interieur. Ik denk niet dat ze daar nog een voorraad van 40 stuks van hebben liggen. En ze zullen ook vast niet de klantenvoorraad aanboren (voor reparaties). En nieuwe productie lijkt me zo lastig, dan moeten ze alle machines weer daarop gaan instellen e.d. :?

  8. Stopwearingpants zegt

    12 februari 2011 om 16:46

    een 430 scud is maar 100.000?, niet hier in Nederland vriend!

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    12 februari 2011 om 16:58

    Waarom zijn alle gave dingen nou nooit te betalen voor ons normale loonslaven? Jammer, jammer.. :? Ik zou er echt wel één willen. Ik vind het interieur ook serieus mooi. Gaaf met die helmvakken in de deuren.

    Deze zin: “De top ligt op een niet spectaculaire 274 km/u..” Weet je dat het nog niet zo heel lang geleden is dat dit wel spectaculair was..? Ik heb het in ieder geval nog nooit gereden.

    Login om te reageren
  10. raphael zegt

    12 februari 2011 om 17:04

    Lancia zou dit moeten doen, een V6’je niet teveel gedoe en een prijs van 60k-80k ik zou er voor in de rij staan.

    Login om te reageren
  11. 4991 zegt

    12 februari 2011 om 17:11

    amai, zo veel voor een wanna be stratos :o

    Login om te reageren
  12. Sm0keGun zegt

    12 februari 2011 om 17:39

    de lancia lancia delta integrale is de enige lancia waar ik ooit in gezien wil worden .

    al de rest zijn dure fiats …

    Login om te reageren
  13. jeanclaude zegt

    12 februari 2011 om 17:52

    liever 3.7sec naar de 100 en een top van 300 + hoor, maar dit gaat snel genoeg.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      13 februari 2011 om 13:02

      @jeanclaude: het is veel leuker om harder weg te kunnen trekken bij het stoplicht dan een hele hoge topsnelheid te hebben die je toch nooit haalt, en geloof me. 274 is hard zat!

      Login om te reageren
  14. Lan_Evo zegt

    12 februari 2011 om 18:10

    Vind het wel vet dat ze met die versnellingsbak gefocust hebben op acceleratie, zie je niet zo heel vaak bij ‘standaard’ auto’s. Topsnelheid is alleen leuk voor in de kroeg, daarnaast moet 274 toch ook wel voldoende zijn hehe.

    Login om te reageren
  15. supercarwaar zegt

    12 februari 2011 om 18:16

    duur zeg koop ik liever een andere auto

    Login om te reageren
  16. supercarwaar zegt

    12 februari 2011 om 18:17

    ik koop voor dat geld liever een lamborghini of ferrari

    Login om te reageren
  17. 1peter zegt

    12 februari 2011 om 18:22

    Alles beter dan een opel insignia

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      12 februari 2011 om 18:39

      @1peter: waar slaat dat nu op?

      Login om te reageren
      • mclarenf1lm zegt

        12 februari 2011 om 20:30

        @KaCh1ng: Ik denk dat het wat heeft te maken met de “overtuigende” reclame voor vrijwel ieder filmpje op Autojunk en ABHD.

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      13 februari 2011 om 01:40

      @1peter: Doe mij maar een appel, liefst een Granny Smith.

      Login om te reageren
  18. floww zegt

    12 februari 2011 om 18:34

    waarom zoveel payen voor ouderwets ontwerp? zwaar understyled als je naar achterkant kijkt. Doet me meer denken aan een oude toyota mr2. Doe me dan maar een lexus lfa voor dat geld..

    Login om te reageren
  19. KaCh1ng zegt

    12 februari 2011 om 18:40

    liever een nissan GT-R , veel goedkoper

    Login om te reageren
  20. Nico94 zegt

    12 februari 2011 om 18:51

    Het is wel een mooi ding, maar 400.000 euro is wel erg veel! Voor dat geld koop ik liever een Ferrari.

    Login om te reageren
  21. HDM zegt

    12 februari 2011 om 18:57

    400.000 is idd veels te veel, volgens mij kosten alleen de originele Stratossen zo veel en die hebben hun verleden en successen mee om die prijzen te onderbouwen (enigszins), voor een moderne auto die zichzelf nog niet echt heeft bewezen als kampioen in … is het nogal heel erg prijzig, ook nog eens voor een Lancia.

    Login om te reageren
  22. pier zegt

    12 februari 2011 om 19:05

    Het is maar net wat je ervoor over hebt. Ik zou er wel serieus over nadenken als ik ’teveel’ geld had, want het is wel echt een gave kar!

    Login om te reageren
  23. retetikker zegt

    12 februari 2011 om 19:26

    Als het echt liefde voor een auto is zou ik het voor een auto over hebben…

    Login om te reageren
  24. wolf zegt

    12 februari 2011 om 19:48

    De Ferrari is zo ‘goedkoop’omdat dat zonder bpm en btw is.Die wordt verrekend met de verkoop van de Stratos. Dus die 4 ton is ex btm en ex btw; dus reken maar op 6 ton plus voor Nederland voor opkentekenzetten.

    Login om te reageren
  25. The360box zegt

    12 februari 2011 om 20:44

    Een scuderia trekt toch ook op in 3.3 seconden en weegt ook zoiets? Dus er is dan iets fout gedaan door Lancia ofso? En qua desing vind ik hem teveel op de ouwe lijken, bij de 500 is dat leuk maar hier niet, ze hebben de plank totaal misgeslagen en ook qua motorkeuze,
    Abarth wilde toch ook een klein sportwagentje hebben?

    Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    12 februari 2011 om 20:48

    Het lijkt nog altijd een beetje een studenten-ontwerpje. Het is niet mis, het volgt de lijnen van het origineel, maar het ‘waauwt’ niet echt. Achterkant vind ik wel geslaagd, voorkant veel minder.

    Toch liever het origineel, of, betaalbaarder, een replica: http://www.speurders.nl/overzicht/autos/lancia/lancia-stratos-replica-48824918.html

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      12 februari 2011 om 22:20

      @Esprit_de_Flandre: Whahaha, ‘replica’. Al eens naar de echte gekeken? Dat ding lijkt voor geen meter. ;)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 februari 2011 om 18:19

        @Citrofiel: Mja, had gewoon ‘lancia stratos replica’ gegoogeld en was de eerste die ik tegenkwam. Is idd niet echt een denderend exemplaar. Maar ze bestaan wel, de mooie replica’s. En daar zou ik wel geld tegen durven smijten – moest ik het hebben :mrgreen:

        Login om te reageren
  27. racethesun88 zegt

    12 februari 2011 om 20:53

    Gooi er een handbak in, en dan zou ik er 4 euroton voor over hebben. Indien ik 4 euroton had !

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      12 februari 2011 om 21:06

      @racethesun88: ik zou ‘m ook accepteren zonder handbak hoor :)

      Login om te reageren
  28. As_long_as_it_is_fast zegt

    12 februari 2011 om 21:17

    Jaaa hoor. Lekker racerke. Ik zou hem graag eens rijden. Die top van 274 zal ruim volstaan om mij eens te laten bibberen. :D En als dat niet lukt, dan zal de acceleratie daar wel voor zorgen!

    Login om te reageren
  29. 288gto zegt

    12 februari 2011 om 21:50

    Mama mia, mijn salaris is nog niet overgemaakt. Waanzinnig mooi scheurijzer! Waarom NEW Stratos? Liever NUOVA Stratos.

    Login om te reageren
  30. heineheine zegt

    12 februari 2011 om 22:33

    Ja, laat ik meer gaan betalen voor een hotwheel, waarvoor één van de mooiste designs van de afgelopen jaren is gesneuveld.

    Login om te reageren
  31. salberts93 zegt

    12 februari 2011 om 23:45

    volgens mij ligt de prijs van een scuderia op 300.000 euro hoor..

    Login om te reageren
  32. boygeorge zegt

    12 februari 2011 om 23:53

    Nieuwe Stratos is een auto zonder toekomst. Sorry, New.
    Slechts 274 km/u is iets te weinig, aub 275 km/u min.
    3.3 sec. naar 100 km/u, aub 3.2 sec.
    400.000 Euro is een koopje. *kuch..absurd..kuch*
    Doe maar 40 Ford Sierra Cosworth`s, die drifter !
    Of 10 Volvo C30 Polestar`s, splinter New.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      13 februari 2011 om 10:43

      @boygeorge:
      Yep, en als je dan toch zo nodig moet Stratossen, heb je voor zo’n bedrag bijna een echte.
      En die Eagle conversie met de veel betere Alfa V6 kost je een pak minder; zelfs als je hem door een professional laat bouwen.
      Kansloos ding voor mensen die wel willen maar niet kunnen; maar die wel de knaken hebben.

      Login om te reageren
  33. Lucb zegt

    12 februari 2011 om 23:54

    Zoveel voor een Lancia, nee bedankt.

    Login om te reageren
  34. Dennismik zegt

    13 februari 2011 om 11:40

    Als je niet kijkt op een tonnetje meer of minder, dan is het een lekker, spannend en exclusief speledingetje.
    Als ik al een Ferrari of wat in de garage had staan, zou deze er zeker bij mogen.

    Login om te reageren
  35. dennisberkhout zegt

    13 februari 2011 om 13:44

    Ondanks de vele negatieve reacties van hierboven, vind ik dit een geslaagde evolutie van het origineel.
    Kijk eens goed naar de proporties, de essentie van de Stratos is niet verdwenen.
    En ach, deze is gebaseerd op een 430 Scuderia. Een moderne auto die niet om de haverklap moet afkoelen na oververhitting. Dat maakt de “New Stratos” des te meer aantrekkelijk.

    Login om te reageren
    • RALM zegt

      13 februari 2011 om 14:16

      @dennisberkhout: haha nee de Scuderia die hoeft inderdaad niet af te koelen. Die vat gewoon vlam en brandt tot de grond af!

      Login om te reageren
  36. norge zegt

    13 februari 2011 om 14:01

    Had liever klaplampjes gehad aan de voorkant maar verder een leuk wagentje .
    Maar 400000 ? had ik toch iets anders gekocht.

    Login om te reageren
  37. F1Tim zegt

    13 februari 2011 om 14:55

    En wederom komt winst op de eerste plaats. Stelletje steenezels!

    Login om te reageren
  38. wolf zegt

    13 februari 2011 om 15:27

    @salberts93. Lees de comments eerst eens voor je reageert.

    Login om te reageren
  39. Megakix zegt

    13 februari 2011 om 16:16

    Zet’m maar bij mijn buurman op de stoep, pastie beter…hij heeft nooit smaak gehad…

    Login om te reageren
    • Alex_79 zegt

      13 februari 2011 om 21:37

      @Megakix: Ik heb ook geen smaak, dus geef maar hier hoor ;)

      Login om te reageren
  40. MichaelvdBroek zegt

    14 februari 2011 om 14:08

    hij is wel dik hoor! :D

    Login om te reageren
  41. Dimglor zegt

    14 februari 2011 om 19:17

    Ik vind het veel te duur eigenlijk… 400 000 euro voor dit? Zou je toch leukere auto’s voor kunnen kopen… maar ja is dan niet zo exclusief…

    Login om te reageren
  42. goedhart zegt

    14 februari 2011 om 22:13

    400.000 is veel geld. Zeker als je het maar 1 keer ui kan geven. Maar, net als bij Spijker, is dit soort auto’s heel leuk voor mensen die al een Ferrari en een Lambo etc hebben. Dus, als 7e auto of zo. En dan is tie wel weer lekker uniek en exclusief. En voor hen is 4 ton toch niets? Kennelijk hebben 40 van deze mensen al toegehapt. Maken dus!

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    23 februari 2011 om 14:54

    Heel heel heel veel geld voor iets dat zo lelijk is!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North