Prior Design maakt een halve LaFerrari van de 458

Auteur: , 27 Reacties

Inclusief dat gekke semi-loshangende voorvleugeltje dat ik nooit helemaal begrepen heb.

Want dat ’t kleinood goed is voor een paar kilo extra downforce @ 350 km/u is fijn, maar voor de pensionado die de LaFerrari daadwerkelijk koopt is het tegelijkertijd volstrekt irrelevant. Enfin, wie nu het bekkie van z’n 458 op ongeveer dezelfde manier aan wil, pakken is bij Prior aan het goeie adres.

Naast dat vervelende vleugeltje zitten er allerhande flapjes op de 458 die ‘m nog racier maken. Ook hier weer de gebruikelijke cocktail van een flapje hier, diffusertje daar, spoilertje zus. Velgspul meet tot 22 inch en de auto werd verlaagd voor die ekte stance.

Het motorvermogen werd opgekrikt van 570 naar 615 pk, net een toefje meer dus dan de 458 Speciale.



27 reacties

Ongestelde 458.. Wat een lelijk ding, vooral met die bloedrode wielen!
Dat kenteken voorop…
Het ziet er werkelijk niet uit. Schandalig dat ze zich zo vergrijpen op een auto die standaard de perfectie benaderd. Alles wat je doet is eigenlijk alleen maar een verpaupering. Echt, een standaard 458 is automobiele perfectie, misschien een Larini uitlaat eronder en dan ben je klaar.

Over twintig jaar kijken we misschien nu daar dit soort gedrochten zoals we nu terug kijken op de polyester purschuimen gedrochten van de jaren 80.
@gtwillem: 458 vind ik standaard een lelijk ding. Vooral de voorkant is niet mooi. De auto heeft totaal geen uitstraling.
@bassx: een 458 standaard totaal geen uitstraling?? Boude uitspraak! Ik ben zelf geen groot Ferrari liefhebber, maar de 458 is best een indrukwekkende auto.
@gtwillem: prestaties ongetwijfeld. Maar uiterlijk doet die auto me vrij weinig. De neus van die auto doet me denken aan een kruimeldief. En helemaal in vergelijking met de F12 is het saai. Dat is mijn smaak dan
@gtwillem: die purschuimende gedrochten uit de jaren ’80 zijn werkelijk geniaal (vind ik dan). Ik kan me niet voorstellen dat we over 30 ook zo over dit schepsel denken…
@gtwillem: Ik vind de standaard juist een beetje net niet. Maar als Speciale geweldig. Die kleine dingen maken de auto in eens wel helemaal af. De 488 vind ik nog mooier.
Mijn god wat een wanstaltig ding.
Ben ik de enige die widebodies op een 458 echt gruwelijk vet vind?
Heeft iemand enige idee wat zo’n upgrade kost? Volgens mij ben je zo 80k verder…
Typische foute Gumball bak..
Hoe wordt dat vermogen opgekrikt? Bestaan er nog tuners die auto’s ook werkelijk verbeteren? Een actieve achterspoiler zoals op de La Ferrari zit is bijvoorbeeld wel interessant en kan echt iets toevoegen.. Al die flapjes zijn puur cosmetisch lijkt me..
@ghini: Novitec Rosso is nog een ‘ouderwetse’ tuner die daadwerkelijk goede aanpassingen doet.
Ik vind m best dik zo
Fking bruut!
Jammer maar helaas Prior! Een Ferrari hoort rood te zijn met antraciete velgen niet andersom!
“Enfin, wie nu het bekkie van z’n 458 op ongeveer dezelfde manier aan wil, pakken is bij Prior aan het goeie adres.”

Ligt het aan mij of is daar een komma op een rare positie geplaatst?
@Robbert89: Bij die auto zijn wel meer rare dingen op rare posities geplaatst. Dan kan ik me om zo’n komma niet meer zo druk maken eigenlijk.
Nah, blijf maar gewoon van Ferrari’s af als je deze niet mooier kan maken.
Ben ik gek als ik hem er toch best vet uit vind zien? Alleen vind ik de kleur stelling wat minder..
Elk nadeel heeft z’n voordeel: alle andere 458’s zijn zojuist weer een beetje meer waard geworden.
Toch maar liever een Liberty Walk 458. Iig veel mooier dan normaal
Lekker lijkt wel beetje op liberty walk
Gadverdamme wat lelijk!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).