• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prior geeft BMW 3 E90 eindelijk een vette widebody

Auteur: Alwood, gepost 2 oktober 2011 om 10:55 – 31 Reacties

Dikke BMW tuning jonge!
Helemaal top natuurlijk en misschien wel dé hit voor 2012. Met dit plastic-fantastic pakket van Prior Design tover je een willekeurige E90 3 Serie om tot M3-imponerend apparaat. Qua looks dan.

De nieuwe 3 Serie (F30) staat voor de deur dus de E90 kan binnenkort in de uitverkoop! Bovendien neigen de ‘oude’ 3 looks de eerste jaren van de ‘nieuwe’ altijd wat te lijden. Zeker de pre-facelift modellen. Tijd voor wat aanpassingen dus. How about een ombouw naar M3-looks én breder?

Met een klein beetje van hun eigen saus er overheen gegoten biedt Prior Design een volledig pakket aan. De luchtgaten aan de zijkant zijn iets anders. De powerdome en gaten in de motorkap zijn natuurlijk wat minder functioneel. Bovendien hou je de standaard E90 koplampen. Echte BMW E90 M3’s hebben natuurlijk de meer zwoele units van een eerste generatie E92 (coupe).

Prior maakt het af met een set ’tjsa’ velgen, E46 CSL-geïnspireerde achterklepspoiler en vier uitlaten. Lijkt me toch een grappig gezicht om daar de zwarte walmen van een afgetrapte 318d uit te zien komen en vervolgens zelf sneller op te trekken. Delen van het kitje op een 335i Touring monteren is dan wel weer leuk.

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW zet eindelijk een punt achter de i3
  • BMW keert terug
    BMW keert terug naar Le Mans, eindelijk!
  • Je mag eindelijk driften van BMW met de M440i Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, e90, prior-design, tuning

Vorig bericht: « Behold. Neêrlands eerste Lamborghini Aventador
Volgend bericht: Video: de man van 500+ km/u »

Lees Interacties

Reacties

  1. bisazza zegt

    2 oktober 2011 om 10:58

    Wat een shoarmabak….

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      2 oktober 2011 om 12:21

      @LagoDiLugano: haha perfecte benaming voor deze wagen!

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      2 oktober 2011 om 13:40

      @Bisazza: een ontzettende dikke bak! voor shoarma kan je beter een VW golf kopen.

      Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    2 oktober 2011 om 10:59

    Ik twijfel over de voorbumper, en sowieso andere velgen..

    Login om te reageren
  3. zakar36 zegt

    2 oktober 2011 om 11:06

    Jakkes wat een velgen zeg! Voor de rest is het wel aardig.

    Login om te reageren
  4. lourensdegroot zegt

    2 oktober 2011 om 11:13

    Ik ben het met @Bisazza eens

    Login om te reageren
  5. meneersander zegt

    2 oktober 2011 om 11:24

    Ik vind het allemaal best wel mooi, wat kostie??

    Login om te reageren
  6. Freewarefreak zegt

    2 oktober 2011 om 11:34

    Hele dikke kit. Absoluut gaaf voor je 3 serie. Het mooiste zo in het zwart.. wel mooie wielen er onder doen.. niet deze zwarte.. en eventueel nog de smoke achterlichten van de M3 sedan er in.. veel mooier.. dan heb je de ultieme dikke 3.

    Wel eerlijk blijven en er geen nep m(3) badges op gaan plakken. Dat vind ik altijd zo sneu. Gewoon cleanen en badgeloos.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      2 oktober 2011 om 11:47

      @Freewarefreak: Ik heb trouwens eens een vraagje.. klikte op het linkje van het M3 sedan filmpje. Al 100 keer gezien, blijf vet. Maar.. iets wat mijn intrigeert.. die auto uit dat filmpje is een “manual”.. geen “dct” ..maar op het laatst (echt de laatste 3 seconden) rijdt Paul weg en trekt dan een burnout met de voet op de rem anders vliegt ie door dat hek.. maar hoe doe je dat met je voeten? 1 op de gas voor toeren.. 1 op de rem voor tegenhouden.. maar hoe doe je dan die clutchdrop? Met je hak? Of gewoon links op de koppeling en staat je rechtervoet op de rem en geef je gas met je hak? Anyways.. confusing..

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        2 oktober 2011 om 12:22

        @Freewarefreak: handrem ? :P

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          2 oktober 2011 om 12:22

          nee dat is het ook niet, ben ook wel benieuwd naar het antwoord..

          Login om te reageren
      • europameister zegt

        2 oktober 2011 om 12:30

        @Freewarefreak: +1
        Zou nog iets mooier zijn met de LCI achterlichten.. Denk dat je bij een burnout koppeling in (links), gas erop (rechts).. clutchdrop (evt. gas bij) en dan gelijk met links op de rem.. (theorie in m’n hoofd, geen praktijk ervaring..)

        Login om te reageren
      • lamborgfan zegt

        2 oktober 2011 om 13:45

        @Freewarefreak:
        1)Toeren opbouwen en dan koppeling in 1 keer omhoog laten knallen, tegelijkertijd vol gas!

        2)Terwijl je volgas gaat en de koppeling los laat met je linker voet de rem indrukken (niet volledig maar 50%-70%.

        3) vervolgens de rem iets liften gas nog steeds erop houden, sturen en whoppa meneer gaat het hoekje om!

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          2 oktober 2011 om 13:47

          @lamborgfan: p.s zo nu en dan je gas iets liften voordat je de hele tijd in je begrenzer knalt.

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            2 oktober 2011 om 15:25

            @lamborgfan: Ik denk dat je 100% gelijk hebt. Heb het filmpje net seconde na seconde bekeken. Dus op pauze zetten en dan met de muis heel snel klik-klik, klik-klik, klik-klik, enz.. en dan zie je inderdaad dat op het moment dat de revs omhoog gillen en de wielen beginnen te spinnen de remlichten NIET branden, vervolgens gaan ze meteen aan.. dus Paul verplaatst METEEN zijn linkervoet naar de rem NA de clutchdrop.. thx! ;)

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        2 oktober 2011 om 14:36

        @Freewarefreak: heal-toe ….

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          2 oktober 2011 om 14:55

          @Megakix: wattan is je teen ziek. ik denk dat je heel-toe bedoelt. no worries ;)

          Login om te reageren
          • Megakix zegt

            3 oktober 2011 om 20:20

            @E34M5Touring: hahahaha, touché….kerel, ik speel nog wel eens world of warcraft met m’n zoon…en dan ben ik ‘healer’… ;-)

            Login om te reageren
  7. highperformance zegt

    2 oktober 2011 om 11:55

    Body nice, velgen niet en achterspoiler twijfel…

    Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    2 oktober 2011 om 12:15

    Één van de betere getunde M3’s, behalve dan de koplampen en velgen uiteraard. Wel jammer dat ze het pre-facelift model met lelijke achterlichten gebruikt hebben.

    Login om te reageren
  9. mrbones zegt

    2 oktober 2011 om 12:31

    leuk voor op je 316i

    Login om te reageren
  10. speedlimit zegt

    2 oktober 2011 om 13:10

    Al draagt n aap n gouden ring,het is en blijft n lelijk ding!
    Doe mij de e46 maar die zag er nog uit als n echte bmw.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      2 oktober 2011 om 14:22

      @speedlimit:

      Mmm, een interessante keuze voor de e46, dat is inderdaad een mooie 3-serie. Met uiteraard de M3 CSL als absoluut hoogtepunt.

      Kun je daar trouwens eens een enorm simpele kostprijsberekening, incl. geprognotiseerde onderhouds- en reparatiekosten, op los laten? Op basis van de E46 320i sedan, 3 jaar en 30.000 km/jaar. Of is het ‘zoontje van de baas’ daar niet toe in staat …

      ;-)

      ps. wel een beetje op je grammatica blijven letten, er zitten wat spelfoutjes in bovenstaande reactie, en er ontbreken een aantal strikt noodzakelijke leestekens.

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        2 oktober 2011 om 15:29

        @rechercheur:

        Huh “zoontje v/d baas”…kun je dat ook onomstotelijk aantonen of zit je weer uit je nek te lullen zoals gewoonlijk GTR?
        Verder gaat t hier nergens over kostprijsberekeningen waar jij zo op geilt…ontopic blijven in t vervolg dus!

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          2 oktober 2011 om 16:51

          @speedlimit:

          Het gaat hier niet specifiek over TCO, maar ik stel je wel die vraag. TCO is namelijk altijd van toepassing bij duurzame gebruiksgoederen. Dus ook m.b.t. de E46, waar dit hele topic immers niet over gaat. Over “on-topic” blijven gesproken, wie de bal kaatst, ….

          Kom dus maar eens door met een staaltje onderbouwd calculeren van de bovenste plank, ik ben benieuwd …

          ;-)

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            2 oktober 2011 om 17:39

            @rechercheur:

            Ik zou zeggen doe n verzoeknummertje bij AB ;)

            Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            2 oktober 2011 om 17:41

            @rechercheur:

            En voor t geval je t nog niet wist…de e46 is de voorloper van de 3 besproken in de titel.

            Login om te reageren
  11. Megakix zegt

    2 oktober 2011 om 14:37

    Brr…wordt er allemaal niet minder drugskoerier’achtig van…

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    2 oktober 2011 om 15:15

    Het sjonnie gehalte is weer hoog ,nee dan liever helemaal standaard met een paar bloedmooie velgen (niet te).

    Login om te reageren
  13. 135i zegt

    2 oktober 2011 om 19:37

    Is de spoorbreedte eigenlijk ook vergroot?!

    Login om te reageren
  14. q7a1 zegt

    10 oktober 2011 om 22:38

    http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wkczfqcsssud

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North