• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Privé gebruik leaseauto aan banden

Auteur: CasperH, gepost 18 mei 2010 om 12:17 – 59 Reacties

Niet meer met de leasebak op vakantie?


Als het aan een aantal grote werkgevers ligt wordt het privé gebruik van de leaseauto binnenkort aan banden gelegd.

LeasePlan werkt aan een budget waarvan de leaserijder gebruik kan maken. Een proef met dit budget is succesvol gebleken en een aantal grote werkgevers hebben wel oren naar het plan. De leaserijder krijgt in het concept van LeasePlan een bepaald budget voor privé gebruik van de leaseauto. Afhankelijk van de gereden privékilometers blijft er aan het eind van de maand een deel van het budget over of moet de werknemer bijbetalen. Mocht er geld overblijven dan krijgt de werknemer dit bedrag uitgekeerd. Hierdoor wordt de werknemer gestimuleerd om de auto zo min mogelijk te gebruiken.

Even de kinderen naar school brengen? Dat kan ook op de fiets. Op vakantie met de auto of toch liever vliegen misschien? Een boodschap doen is natuurlijk makkelijker met de auto, maar als het geld oplevert is de gierige Hollander schijnbaar te prikkelen om dat lopend of met de fiets te doen. Volgens directeur Staat van LeasePlan kunnen bedrijven op deze manier veel bezuinigen op de vervoerskosten en worden de werknemers zich tegelijkertijd bewust van de kosten van hun autogebruik. Een win-win situatie dus. Of en wanneer deze regeling landelijk van start gaat is nog niet duidelijk.

Ook interessant!

  • "Leaseauto's VERPLICHT elektrisch over 4 jaar"
  • Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
    Video: nooit bezuinigen op banden voor je auto
  • banden moeten vervangen worden
    Video: deze banden moeten vervangen worden
  • Video: Wat je nog niet wist over offroad banden
    Video: SUV banden zijn parels van techniek

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

lease

Vorig bericht: « Shelby Cobra met 63 pk!
Volgend bericht: Hamann probeert wat van de 5GT te maken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rut Zwabberkut zegt

    18 mei 2010 om 12:20

    Jaja, ze willen zeker het openbaar vervoer stimuleren.

    Login om te reageren
    • MrJones zegt

      18 mei 2010 om 13:31

      @Rut Zwabberkut: Als ze dan willen doen dan moeten ze het niet DUURDER maken..

      Login om te reageren
  2. autospotter zegt

    18 mei 2010 om 12:21

    Leuke foto zo met die witte panamera Turbo en de sleurhut er achter.

    Login om te reageren
    • TinQ zegt

      18 mei 2010 om 14:17

      @autospotter: ff mierenneuken; ’t is géén Turbo in ieder geval, te zien aan de losse ronde uitlaatpijpen. De Turbo heeft standaard het sportuitlaatsysteem, waarvan de 4 uitlaten 2 aan 2 een elkaar vastzitten.

      Login om te reageren
  3. 911GT2 zegt

    18 mei 2010 om 12:21

    Hoe gaat de werkgever nou controleren wat privé en wat zakelijk is?

    Ik rij gewoon naar klanten en heel nederland door, ook in het weekend. Dus hoe gaat mijn baas dat nou controleren (los van dat hij het nooit zou willen)?

    Dat is toch helemaal niet handig. Voor 15.000 privé km’s zou ik trouwens de bijtelling ook niet meer slikken en dus alleen maar zakelijk gaan rijden… komt er nog een vierde auto bij vrees ik.

    Het lijkt me aan alle kanten een slecht plan, behalve voor de werkgevers. Gelukkig heb ik een goede :)

    Login om te reageren
    • Mouzie zegt

      18 mei 2010 om 13:04

      @911GT2: Inderdaad. Ik rijd zelf 80K per jaar en heb geen flauw idee hoeveel ik exact privé of zakelijk rijd. Ik zou het wel jammer vinden als ze het zouden afschaffen want ik heb nu de regeling met onbeperkte km’s in zowel Nederland als het buitenland (ook in Marokko). M’n DKV pas werkt lekker overal hahahaha.

      Login om te reageren
  4. Q zegt

    18 mei 2010 om 12:22

    Ik mag mijn auto van de zaak al niet meer prive gebruiken sinds dit jaar, en er is een kastje ingebouwt die alle ritten automatisch registreert dus er is ook niet mee te knoeien.
    Volgens mij schaffen steeds meer werkgevers auto’s van de zaak af, er is immers toch een banen tekort dus hoeft de werkgever geen auto’s als secundaire arbeidsvoorwaarden meer te bieden, men komt er toch wel op af in deze tijd.

    Login om te reageren
  5. astra zegt

    18 mei 2010 om 12:25

    ik ken dit principe al heel lang, veel werkgevers hebben in de leasecontracten al staan dat je niet meer dan 15k prive mag rijden. Er wordt niet echt op gecontroleerd, maar het is meer om extreme gevallen aan banden te kunnen leggen (mensen die in de vrije tijd de leasebak gebruiken voor hun koeriersbedrijf etc).

    Al heel wat keren een contract met dergelijke clausule getekend, en mijn 20k prive km per jaar was nog nooit een probleem. :)

    Login om te reageren
  6. sacha zegt

    18 mei 2010 om 12:26

    Nou ja, is je bijtellingsprobleem ook meteen opgelost. Dat wordt iets leuks uitzoeken op http://mobile.de !!! Of http://www.zomoto.nl natuurlijk.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      18 mei 2010 om 12:39

      @sacha: Ja kan je gelijk voor het grote werk gaan..

      http://www.leasetrader.nl/aanbod/c/Audi/S8/Leaseprijs/8755

      http://www.leasetrader.nl/aanbod/c/BMW/5-serie/Leaseprijs/8615

      http://www.leasetrader.nl/aanbod/c/Audi/RS4/Leaseprijs/8252

      Login om te reageren
  7. Jantje_555 zegt

    18 mei 2010 om 12:30

    als ze het gebruik van de leasewagen die vaak bluemotion, efficientdynamics of hybdride is, willen inperken gaan de werknemers toch gewoon een oud 2e handsje kopen dat vervuilender is dan prive ook met de leasewagen te rijden.

    Login om te reageren
  8. floryn zegt

    18 mei 2010 om 12:31

    Gewoon je eigen auto kopen. Beperking van vrijheden zijn er al genoeg. Tenzij je natuurlijk graag voor een dubbeltje op de eerste rang denkt te kunnen/willen zitten.

    Login om te reageren
  9. Jasper zegt

    18 mei 2010 om 12:34

    Belachelijk, gaan ze dan ook wat doen aan de hoogte van de bijtelling? Je zult nu een heleboel leaserijders zien die geen bijtelling meer gaan betalen maar een 10 jaar oude diesel voor privé gebruik gaan kopen, dat komt het milieu niet ten goede…

    Login om te reageren
  10. toyotaprius zegt

    18 mei 2010 om 12:35

    Ik was dus net van plan, om mezelf een kilometer budget te gaan geven. Opeens vraag ik nu ook BTW bonnen bij de AH en mijn dochterlief afhalen van school, valt onder de noemer, brieven en pakketjes versturen..

    Login om te reageren
  11. ron zegt

    18 mei 2010 om 12:36

    Wat een slecht idee. Gaat iedereen er een vervuilende oude 2e auto op na houden.

    Login om te reageren
  12. Duidelijk zegt

    18 mei 2010 om 12:44

    Hoe ze het controleren? Aangezien ze een bedrijfsauto leasen hebben ze het recht daar een GPSzender in te stoppen. Hetzelfde als de ‘duurdere’ auto die zo tegen diefstal beveiligd is.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      18 mei 2010 om 12:52

      @Duidelijk: Denk dat alles wat je doet geregistreerd gaat worden. Dus zou de blackbox er dan toch van komen?

      Login om te reageren
  13. Simpson zegt

    18 mei 2010 om 12:54

    @duidelijk: praat toch geen onzin: je mag als werkgever niet zomaar je werknemer in de gaten houden.

    Jij hebt toch ook geen webcam op je bureau staan?

    OT: goed idee, praten we ook meteen ff over het onnodig kilometers maken voor de baas. En de overuren. oftewel, als je je personeel weg wilt jagen is dit de manier

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      18 mei 2010 om 13:00

      @Simpson: Nou zeg dat niet te hard, je rijd in een auto van de baas. en de auto is in zijn bezit. dan zal de controle niet geschieden door een webcam. Maar iets van een blackbox heb ik wel eens voorbij horen komen.
      Kilometers schrijven, en verklaren gaat 9 vd 10x fout. Je schrijft eens iets niet op. Je vergeet het vaker en er ontstaat een gat in de registratie. Wat je dan weer moeilijk kan verklaren.
      Dus ik ben echt benieuwd hoe ze zoiets willen gaan opvangen.
      Hoe wilt een werkgever gaan controleren wat er gebeurt met zijn auto?

      Login om te reageren
  14. Jantje_555 zegt

    18 mei 2010 om 12:55

    of deze:

    http://www.leasetrader.nl/aanbod/c/Dodge/Ram/Leaseprijs/7626

    Login om te reageren
  15. Merry zegt

    18 mei 2010 om 12:59

    Hmmmm je kind, boodschappen(inc kratje bier) of de fiets van moeder de vrouw.
    Daar gaat ze niet gelukkig van worden ;)

    Ik ken de niet precies de regels van het leasen maar als je extra betaald mag je toch gewoon rijden wat je wil?
    Wat is daar mis mee?

    Login om te reageren
  16. jack_abarth zegt

    18 mei 2010 om 13:00

    @Simpson,

    Klopt volledig wat je zegt, alleen de wet is op wat maniertje te verbuigen.

    Camera toezicht kantoor beveiliging ==> legaal
    Gps tracker i.v.m. “waarde” transport ==> legaal

    Wanneer het hoofddoel iets anders is als mensen in de gaten houden is het al vrij vlug toegestaan.

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      18 mei 2010 om 13:03

      @jack_abarth: Ja anoniem zijn, is tegenwoordig makkelijker gezegd, dan gedaan!

      Login om te reageren
  17. 911GT2 zegt

    18 mei 2010 om 13:03

    Het is ook puur een intiatief van leaseplan… ze maken zich hier onder de werknemers niet populairder onder. Ander maatschappijen hebben zoiets (nog) niet en volgens mij bepaalt nog steeds de betaler, dus leaseplan kan echt niet zomaar iedereen op een km budget zetten. Het is gewoon een slimme publiciteitsstunt. Beetje groen gaan lopen doen over de ruggen van je eigen leaserijders.

    Login om te reageren
  18. vlaag zegt

    18 mei 2010 om 13:03

    per saldo ‘kan’ een leaseauto dus wat duurder worden, boeiend. altijd nog goedkoper dan een eigen auto rijden en onderhouden (wil je wat leuks rijden)

    Login om te reageren
  19. jeanclaude zegt

    18 mei 2010 om 13:05

    dit is indd iets om het ov te stimuleren

    Login om te reageren
  20. Laus zegt

    18 mei 2010 om 13:11

    Ik mag 13,5k prive karren per jaar. Ga ik eroverheen, en dat gebeurt, rekenen ze 11 cent per kilometer die verrekend wordt als eigen bijdrage en dus een lagere bijtelling.

    Ik zie het nieuwe van het plan niet. Tenzij het geheel nog flexibeler wordt met een variabeler bijtelling is het niets nieuws of boeiends wat ons werknemers enkel MEER geld gaat kosten. Het ging al niet zo goed in de leasemarkt. Typisch Leaseplan om zich dan nog een keer in de eigen voet te schieten.

    Login om te reageren
  21. jack_abarth zegt

    18 mei 2010 om 13:13

    @toyota prius,

    Sterker nog, ik denk dat het je niet eens lukt. Althans niet voor iedereen (lees: belastingdienst/overheid).

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      18 mei 2010 om 13:29

      @jack_abarth: Inderdaad. Maar ik ben benieuwd, of het plan doorgezet gaat worden. Zo ja, hoe?

      Login om te reageren
  22. frank zegt

    18 mei 2010 om 13:27

    ik heb geen medelijden met leaserijders en wens ze veel prive km plezier in hun nieuwe skoda octavia terwijl ik in mijn prive 730 over ’s lands wegen zoef

    Login om te reageren
  23. Avenger zegt

    18 mei 2010 om 13:28

    Opzich een goed idee, alleen is het inderdaad moeilijk te controleren wanneer het privé kilometers zijn. Een GPS kastje zou een oplossing kunnen zijn, maar dan moet de controle zelf bij een onafhankelijke instantie zijn en niet bij de werkgever zelf. Anders krijg je situaties dat een werkgever geld wel wil halen bij de werknemer om zelf meer geld in huis te hebben.
    Zelf zou ik kiezen voor een systeem waarin de werkgever het bedrag overhandigd aan de werknemer en daarvan een auto koopt en GEEN kilometer vergoeding meer.

    Login om te reageren
  24. sjazz zegt

    18 mei 2010 om 14:31

    Als deze kosten erbij komen zijn die aftrekbaar van het bijtellingsinkomen. Het is namelijk gewoon een verkapte eigen bijdrage. Dat betekent dat je een deel zelf betaalt (afhankelijk van je belastingschaal). Which is ruk.

    Is dit nou de noodgreep die Leaseplan moet toepassen om de kosten te reduceren voor de werkgevers? Misschien moeten ze hun interne kostenstructuur ook eens doorlichten.

    O ja ik heb een eigen auto.

    Login om te reageren
  25. Potver7 zegt

    18 mei 2010 om 14:31

    Maar dan kun je toch aan het eind van het jaar de km’s die je betaald hebt weer aftrekken van de belastingbijtelling? Dus ik zie het probleem niet zo…

    (behalve dan dat nu het leasebedrijf en je werkgever je privekilometers niet betalen, maar je landgenoten)

    Login om te reageren
    • HyperTeHK zegt

      18 mei 2010 om 15:04

      @Potver7: Misschien kun je het wel aftrekken maar je betaald nog steeds extra voor een auto waar je aan ome belastingdienst al veel teveel voor betaald.

      Login om te reageren
  26. HyperTeHK zegt

    18 mei 2010 om 15:03

    Leuk maar wie accepteerd nu zoiets als je al 14% tot 25% bijtelling moet betalen. Hieraan moet de belastingdienst ook met bijtelling naar ratio gebruik en dat zullen ze echt niet snel doen.

    Login om te reageren
  27. Diederik zegt

    18 mei 2010 om 15:27

    Ik vind het in essentie helemaal niet zo een gek plan. De vraag is alleen hoe ze het zouden uitvoeren.

    @911GT2
    Ik denk helemaal niet dat Leaseplan dit gaat opleggen aan de rijders, maar het als een regeling aanbied aan de werkgevers. Je kunt dan als werkgever de regeling aannemen of niet. Dus uiteindelijk is het niet Leaseplan die het regelt, maar je baas.
    Leaseplan schiet er immers niks mee op. Je leasebak is berekent op een x aantal kilometers in een y aantal jaar met een z verbruik. En als je over één van die factoren heen gaat volgt er gewoon een herberekening (ik zou aan mijn lieftallige echtgenote de details kunnen vragen, die werkt voor een leasemaatschappij).

    Ik rij zelf een leasebak en mag in Nederland onbeperkt en in het buitenland voor een bepaald jaarlijks budget tanken. Op zich vind ik dat ook een goede regeling. Waarom zou mijn baas moeten betalen voor een rit naar Zuid Frankrijk, Turkije of Marokko? Daar krijgen we toch al vakantiegeld voor (8% van je jaarlijks loon in mei)?
    Overigens gaan mijn vakanties nooit zover :) Helaas ;)

    En ik begrijp de “tegenstemmers” ook best trouwens. Ik vraag me ook af hoe het dan met de bijtelling gaat en wat willen ze dan als kilometerprijs hanteren? Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  28. Mavada zegt

    18 mei 2010 om 15:46

    En dit vindt de belangenvereniging van leaserijders ervan:
    http://www.verenigingautovandezaak.nl/nieuws/details/beperken-prive-kilometers

    Login om te reageren
  29. Simpson zegt

    18 mei 2010 om 15:59

    de belastingdienst zal er overigens ook niet blij mee zijn: hoger eigen bijdrage == minder bijtelling.

    Login om te reageren
  30. Cantago zegt

    18 mei 2010 om 16:27

    Rot toch op met je verbruiksgedoe, geld is het enige wat de overheid interesseert, en dat is ook aardig het enige wat de Nederlandse burgers nog interesseert! Lekkere maatschappij krijgen we zo! Ik blijf lekker makkelijk in mijn autootje rijden, wat het ook kost!

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      18 mei 2010 om 16:31

      @Cantago:

      Het is niet vreemd dat alleen geld de Nederlander nog interesseert. Komt juist omdat het de enige interesse van de overheid is. De overheid plukt de burgers kaal. Hierdoor worden burgers gedwongen meer interesse in geld te krijgen. Anders komt men in de schuldhulpverlening. ;)

      Login om te reageren
  31. RenesisHP zegt

    18 mei 2010 om 16:36

    Oke dan. Stel je voor dat we allemaal minder gaan rijden en verbruiken. Dan scheelt dat een hoop inkomsten.

    Denken de voorstanders dan ook minder te gaan betalen?

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      19 mei 2010 om 01:00

      @RenesisHP: Ze verzinnen dan vast wel weer een andere manier om ons (de Nederlandse burger) te naaien. Ik vind het alleen zo jammer dat dat gebeurt met iets wat ik zelf juist zo leuk vind! Autorijden!

      Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    18 mei 2010 om 16:43

    wat een goed plan zeg ..

    en leuk ook .. om elk jaar hetzelfde plan uit te vinden ..

    Login om te reageren
  33. RS zegt

    18 mei 2010 om 17:11

    Bij ons op het werk waren ze er al mee bezig om het prive rijden af te schaffen. Mooie poging, maar met tussenkomst van de vakbond is dit mooi niet doorgegaan.
    Het blijkt namelijk een overkapt stuk loon te zijn (prive mogen rijden met lease auto) en ze mogen niet zomaar je loon/privillege’s korten of opschorten zonder daar een goede tegenmoetkoming in de plaats te geven.

    Nieuwe werknemers daarintegen krijgen die op voorhand bij het tekenen van het contract dan misschien niet, maar voor de bestaande leasebak rijder is dit plan in uitvoering niet zo makkelijk als het lijkt.

    Login om te reageren
  34. Freez zegt

    18 mei 2010 om 17:21

    Wel ja… Ik zou ca 4000 Euro bijtelling per jaar mogen aftikken en er beperkt mee rijden? Even rekenen. Bij 12.000 privé kilometers per jaar kost de auto nog altijd 33,3 Eurocent per kilometer. En 12000 privé kilometers rijdt ik bij lange na niet.
    Ergo, stiekum is een leasebak per kilometer helemaal niet zo goedkoop, en als ze het gaan beperken is het nog een standaard belachelijk duur ook nog!

    Login om te reageren
  35. Joerek zegt

    18 mei 2010 om 18:34

    Titel geeft echt een compleet verkeerd beeld van de inhoud. Ten eerste gaat het alleen om een plan van Leaseplan en heeft niets met belastingregels te maken.
    Het wordt ook niet aan banden gelegd, maar geeft mogelijkheden voor het budget, of oprijden, meer rijden of geld overhouden.

    Probleem is wel dat je gelijk weer al je prive kilometers moet bijhouden… iets wat je juist NIET wil met auto vd zaak als je prive rijdt dus bijtelling betaalt.

    Login om te reageren
  36. Megakix zegt

    18 mei 2010 om 20:32

    Heb al jaren een budgetteerbaar inkomen waaruit ik elke auto mag rijden…Financial Lease…kosten voor rekening van ‘het budget’ (dus bruto), maar uiteraard wel een bijtelling. Dát was ik op een gegeven moment zat, dus BMW staat nu lekker te stinken onder een boom (behoudens zakelijk rijden) en mijn privé Grande Punto Abarth rijdt de nodige kilometers….heerlijk om (dus) geen bijtelling te hebben…en lekker om vanuit mijn huis de bmw te zien staan; gras is groener bij de buren…nou, niet bij ons ! ;-)

    Login om te reageren
  37. Joerek zegt

    18 mei 2010 om 20:51

    @Megakix:

    Een nadeel is wel dat je ten eerste elk kut ritje moet gaan registreren.
    Je een mooie auto voor de deur hebt staan en daar in het weekend of ’s avonds geen meter mee mag rijden (500km per jaar, maar je snap wat ik bedoel)
    Je prive auto in principe een mindere auto is dan je relatief nieuwe zakelijke auto.
    Als je vanuit je werk naar iets prive wilt, bijv. direct naar vrienden, omrijden voor winkels weet ik wat, je dat niet kan en eerst helemaal naar huis moet rijden om vervolgens je eigen auto te pakken.
    Je voor onverwachte grote onderhoudskosten kan te komen staan. Aan het einde vd rit maakt het netto niet zoveel uit.
    Kortom, je mist echt enorme vrijheden.

    Dat zijn eigenlijk de redenen die mij ervan weerhouden om niet een priveauto er op naast te houden. En dat terwijl ik jaarlijks ruim 7000 euro NETTO aftik voor het rijden van mn TT. Elke maand kijk ik wel uit naar een leuke bak (S2000 of Elise) voor de weekenden (priveritjes), maar ik ga geregeld uit mn werk een priveritje maken en heb eigenlijk geen zin elk ritje te schrijven. Echt heerlijk kan je het wat mij betreft niet noemen.

    Login om te reageren
  38. Dimglor zegt

    18 mei 2010 om 21:09

    Vind ik wel positief… Al die mensen met die leasebakken lagen niet zo echt wakker van de steeds stijgende benzineprijs…. Als ze het zelf mogen betalen zal dit wel schelen..

    Login om te reageren
  39. alpitlum zegt

    18 mei 2010 om 21:19

    Eindelijk, dat zal heel wat kilometers schelen en waarschijnlijk ook heel wat leaseauto’s. Gaan de mensen tenminste weer rijden in auto’s die ze echt leuk vinden en niet auto’s die ze van de baas mogen rijden. Het wordt weer mooier op straat. Laten ze wel een heel goede regeling verzinnen.

    Login om te reageren
  40. SteeffffSLB zegt

    18 mei 2010 om 21:54

    Ja óf… wat er gaat gebeuren: mensen kopen een goedkoop auto’tje of een vervuilende 25jaar+er erbij om privé te rijden.

    Zo schiet het natuurlijk niet op..

    Login om te reageren
  41. wimbers zegt

    18 mei 2010 om 22:30

    ach, ik registreer elke rit op mijn iphone, dat is vrij einig moeite.
    binnenkort lever ik hem helemaal in en ga de leasevergoeding als brutoloon innen.
    met de redelijk geringe zakelijke kilometers die ik maak kom ik ongeveer 30% goedkoper uit. en dan rijdt ik luxer dan het leasebudget toelaat (wel ouder)

    Login om te reageren
  42. werner1969 zegt

    18 mei 2010 om 23:36

    eerst een auto mogen uitzoeken die ze zelf niet kunnen of willen betalen vervolgens janken over bijtelling voor een auto die ze wel voledig willen gebruiken daarna denken er een hoop dat ze king of de road zijn met het bijbehorende gedrag vooral de meestal heerschappen in de duurdere klasse die denken dat ringen sterren of nieren bij hufters horen[maak het helaas iedere dag weer mee] en nu word het aangepakt is leiden weer in last.

    ben niet jalours ofzo grijnz

    Login om te reageren
  43. badidea zegt

    19 mei 2010 om 00:58

    Lijkt me een goede zaak. Als er 1 miljoen leaseauto’s rondrijden die 10.000 km per jaar privé rijden, is dat bijna 1 miljard euro aan benzine/diesel. En dat geld wordt toch uiteindelijk op producten en diensten doorberekend. Wat betekent dat we dat met allen samen betalen, dus ook degene die geen leaseauto kunnen/mogen/willen rijden, of zelfs helemaal geen auto kunnen betalen.

    Login om te reageren
  44. Volvo_440_turbo zegt

    19 mei 2010 om 17:15

    Mijn vroegere onderbuur wou een leasewagen, ondanks hij exact 2km van zijn werk woonde en ze auto’s ter beschikking hebben als ze een reparatie moeten gaan uitvoeren.
    Na heel hard zeuren bij de baas heeft hij uiteindelijk zijn goesting gekregen.
    Dit is gewoon schandalig in mijn ogen…

    Mijn broer heeft ook een lease, nu heeft hij beslist om met de fiets te gaan werken voor zijn gezondheid, maar hij houdt wel de leasewagen. Dus de wagen is enkel voor zijn vrije tijd.

    Algemeen is geweten dat een leasebak een statussymbool is, toch hier in België.

    Aan die opscheppers, maak status met je karakter, niet met je wagen en zeker niet door telkens weer op mijn bumper te komen kleven om te tonen hoe snel je leasebak wel is om vervolgens als ik mijn gaspedaal streel niet meer te kunnen volgen…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 mei 2010 om 22:52

      @Volvo_440_turbo: mensen die status ontlenen aan hun auto zijn zielig, mensen die denken dat anderen status aan hun auto kunnen ontlenen zijn eigenlijk nog zieliger.
      Een leaseauto is een gewoon een secundaire arbeidsvoorwaarde, net als een pensioenregeling.

      Login om te reageren
  45. Mr. Dj M. zegt

    19 mei 2010 om 18:25

    Op het eerste gezicht een aardig idee, maar of het ook zo gaat uitwerken…

    Login om te reageren
  46. mashell zegt

    19 mei 2010 om 22:48

    Het is begrijpelijk dat werkgevers op de kosten willen letten en leaseauto’s zijn een serieuze kosten post. Maar privé kilometers kunnen rijden is een serieuze arbeidsvoorwaarde die ook al zwaar belast wordt dus dat inperken zal niet zonder slag of stoot gaan.

    Login om te reageren
  47. Volvo_440_turbo zegt

    20 mei 2010 om 19:46

    @ Mashell, kan je je tweede zin eens wat verduidelijken?

    Als je mijn reactie bedoelt op leaserijders ga ik hier
    even heel duidelijk in zijn.
    Kom even hier op de ring van Brussel rijden tegen pakweg 130 a 140 km/h , dit tussen 8u en 18u in de week ,in minder dan 5 minuten heb je een dikke leasebak op je bumper die je de weg wil ‘afduwen’. Vertraag om eender welke reden, zelfs voorliggend verkeer, beginnen ze gevaarlijke rechtsinhaalmanoeuvres te doen. Geef je even gas en zien ze dat je sneller bent dan hen, dan houden ze afstand want dan beseffen ze blijkbaar iets… Na dit besef ga ik dan braafje opzij indien ik kan en vervolgen ze hun weg, meestal iets minder bumperklevend…

    Zo een situatie kom ik zo goed als ALTIJD tegen als ik hier op de ring van Brussel rondrij…

    Leasewagens zijn in mijn ogen enkel te verantwoorden voor mensen die wegens hun werk veel kilometers moeten doen.
    In deze huidige tijd van files en milieuvervuiling vind ik een leasewagen die je zo goed als enkel voor je vrije tijd gebruikt gewoon niet kunnen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North