
Liefhebbers van musclecars houden van de Shelby Cobra. Het benzineverbruik neem je bij zo’n heerlijk gorgelende 7 liter V8 gewoon voor lief, dat doet er niet toe. Daar dacht men in Japan anders over.
De Baby Cobra kost 32.410 euro (ex belastingen en dergelijke) en wordt voor dat geld uitgerust met een 63 paardenkrachten tellende 660 cc motor uit de Suzuki Cappuccino. De Cappuccino, een auto waar ik persoonlijk helemaal gek van ben, levert het hart voor deze remake van de Cobra. Een remake die overigens in zijn geheel wat te heet gewassen is, aangezien deze auto ook 40 centimeter korter en 400 kilo lichter is dan het origineel. En geloof me: de Cobra was al geen hele grote auto.
Wil je de boel een beetje pimpen dan kun je de prijs opdrijven tot 51.430 euro. Dan heb je wel de 158 pk 720 cc motor met turbo en lichtgewicht performance remmen. Ook een sportonderstel wordt dan onder je Baby Cobra geschroefd alsmede een limited slip differentieel. De witte nepuitlaten aan de zijkant zijn standaard op elke uitvoering. Ieder voor zich, maar persoonlijk reed ik toch liever in een elektrische Cobra als het verbruik dan toch in de perken gehouden moest worden.
Is een deel van het Cobra gevoel niet de ronkende v8?
ziet er trouwens best prima uit verder.
@Olivier: Mja dat dacht ik ook…
Wel een beetje zielig zo.. Rijd je met een echt bruut uitziende wagen, maar eigenlijk kan je maar net mee met de doorsnee gezinswagen….
Waarom?
@911GT2: Omdat het kan.. ;) Wanneer komt er een Ferrari of Porsche remake met een 770cc turbo motor.
Wat was ook al weer de reden van het maximaal downsizen van motoren en auto’s in Japan?
koel
“158 pk 720 cc motor met turbo en lichtgewicht performance remmen”… Ehm.. Benieuwd naar het koppel anders kan een eerder bericht van vandaag wel verwijderd worden..
@John: 85Nm, turbo ergens rond 107Nm. Niets om een fatsoenlijke auto (1300kg+) van zijn plek te krijgen
dus je neemt een muscle car. en haalt er vervolgens alle muscle uit?
dan houdt je alleen ‘car’ over. maar dan wel een heel slap aftreksel hiervan. schaam je je toch kapot bij het stoplicht etc
Hebben ze niet gewoon de buitenkant van de Suzuki vervangen met die van de Cobra? De Cappuccino ziet er niet groot uit, deze Cobra is blijkbaar gekrompen. 1 + 1 = 2 volgens mij.
Eigenlijk gewoon een soort van coachbuild? Right?
Haha, ding is wel zuinig en ziet er goed uit.. Denk dat je dit gewoon niet in ’t rijtje cobra’s moet plaatsen maar in ’t rijtje relatief betaalbare 2 zitters;)
@EJS: Leuke vervanging voor de Suzuki Wagon R+ ;)
@toyotaprius:
Ja, idd;) Daarmee vergeleken is dit übercool toch?;)
@EJS: Inderdaad. :D Alleen een beetje lastig om je boodschappen op te bergen. Maar je rijdt in stijl!
@toyotaprius:
f*ck de boodschappen!:P
@EJS: We gaan wel weer naar MC Donalds, zo lang we maar kunnen toeren.. ;)
@toyotaprius:
Nah, ik ben niet zo’n McDonalds fan.. Doe mij maar een gewone snackbar(goedkoper en lekkerder) of een fatsoenlijk restaurant;)
Eej wie gooit die heerlijke dingen voor de auto op foto1 even in de frituur?
het heeft wel wat :)
zo’n ding moet staan te rochelen als een astmatische opa bij de stoplichten, niet pruttelen als een koffiezetter.
Het is dat 1 april al voorbij is.. anders had ik het absoluut niet geloofd…
Lol @ Simpson :D
Zo past hij onder de Kei-Car regeling!
Verlaagde belastingen etc…
Motor moet daarvoor onder de 660CC zijn ;)
@RickB: Correct.
@hjkort: Turboblokje levert 158 pk. Dus echt wel meer newtonmters dan. Denk stuk of 160. En de Cobra is dus veel lichter gemaakt. Komt wel van z’n plek.
Of het geen heiligschennis is is een andere kwestie. Ik zou iig liever de Cap’cino zelf hebben met zo’n 160pk blendertje in het vooronder. Dat moet lachen zijn.
Ziet er gaaf uit.
Leuk als etalagemateriaal. Dan hoor je het motortje tenminste ook niet.
Jay Leno heeft een filmpje van zijn 427 SOHC V8, en die klinkt GE-WEL-DIG!
Downsizing met exterieurtoepassing…
Ik pas.
Grappig, toen ik de titel las dacht ik aan de Suzuki Cappuccino. Dat is de enige auto die als model kan staan.
.
En persoonlijk vind ik de Suzuki Cappuccino ook leuk. Het origineel in iedergeval, in de Cobra uitvoering niet echt.
geweldig leuke auto de cobra! alleen mis ik zoals zovelen het mooie geluid van een sportmotor bij deze creatie… komt niet goed!
@M-lover:
Ik weet niet, maar wat er in de Cobra lag zou ik allerminst als een sportmotor zien. ’t ding was overbemeten voor de kleine auto, maar eigenlijk was ’t nou juist de ultieme motor om mee te cruisen; bergen koppel. Bij een sportmotor moet ik altijd denken aan van die hoogtoerige jankdingen..
Dit slaat nergens op… Dit is gewoon verneukerij!! Zoals Chinezen wel vaker doen…
@Cantago:
Chinezen?!
Japanners bedoel je!
En ik zou hem kopen. Toch lekker apart, zo’n Suzuki Cobra 660cc. ;)
@FrankypankyV8: Als Japanners gaan na-apen dan noem ik ze Chinezen, want die staan er om bekend. Maar 63pk en nep-uitlaten? Als het nu 336pk en echte uitlaten waren dan had ik hem nog wel gewild! Maar zo ongelooflijk veel show (kijk mij met mijn Shelby) en dan van 0-100 in 80 seconden met het geluid van een grasmaaier? Dat gaat gewoon te ver voor me:P
@Cantago:
Hmm,
“Als Japanners gaan na-apen dan noem ik ze Chinezen”
Hoe noem je dan die talloze Britse kitcar-fabrikanten, die Cobra-kits aan de man trachten te brengen?
Ik vind het wel geinig en een leuk alternatief, voor wie geen auto die 1 op 5 loopt kan of wilt betalen…
@FrankypankyV8: Ja, misschien heb je wel gelijk:P Ik kom meteen op Chinezen omdat die doen alsof ze geen kopie maken, in tegenstelling tot Britten, die het gewoon kitcar noemen. Maar alternatief? Er zijn ook 4-cilinders of misschien wel V6 motoren die met gemak met 2x minder brandstof overweg kunnen, en waar 1:10 makkelijk mee moet kunnen, terwijl je VEEL meer plezier hebt! Ik vraag me af of je met 63pk genoeg plezier kunt hebben, ik denk van niet namelijk…
@Cantago:
Die Japanners maken toch ook geen kopie? Maar juist een replica op basis van een Copen/Cappuccino!
Of je met 63 pk plezier kunt hebben? Dat is weer een ander verhaal. Als die baby Cobra licht genoeg is, waarom niet! Plezier haal je ook uit het maken van bochten en daar hoeft je mijns inziens geen 250 of meer pk’s onder je motorkap te hebben.
Overigens staat in het artikel dat een 158 pk 720cc tot de mogelijkheden behoort.
@FrankypankyV8: 158pk? Kijk, dat klinkt al een stuk beter! Als hij dan light genoeg is kun je er wel lol aan beleven. Maar als je het een replica wilt noemen, prima, maar waarom is hij dan een stuk korter? Mislukte replica dan…
Wat ik gewoon zou willen is een iets betere pk/kg verhouding (moet met 158pk wel lukken lijkt me) en dan een eigen design. Prima als hij er op lijkt, maar verbeter hem dan ipv wat in te korten en er nep-uitlaten bij te hangen. Laat die dan weg? Dit is het in mijn ogen gewoon net niet…
@Cantago:
Tja, dat het ding korter is komt mijns inziens omdat een Cappucino ook een stuk korter is?
Een hoop kitcars op basis van de Cobra zijn korter, langer of breder dan het origineel!
Over die uitlaten ben ik het wel met je eens! Maar iemand kan ook net zo handig zijn, om die dingen echt werkend te maken… ;)
Of je moet een ‘origineel’ exemplaar willen kopen van AC? Kost heel wat duiten meer en of het nou zo praktisch is. Hoewel, welke Cobra is nou praktisch? ROFLOL!
BTW, bewegend beeld van de Baby Cobra…Ik weet niet of je kunt zien dat die baby Cobra echt zoveel korter is?
http://www.youtube.com/watch?v=iW5HbN0tfXg
@FrankypankyV8: nu ik zo het filmpje zie zie ik toch wel een verschil tussen deze versie en het origineel, die 40cm is echt wel te zien! Maar als je niet veel geld uit wilt geven aan een origineel, is een kitcar echt een prima oplossing. Maar als je dat ding toch zelf in elkaar gaat schroeven, zorg dan voor werkende uitlaten, een eigen voorkantje ofzo en meer… Zorg dat je er een echte eigen draai aan geeft en hem niet laat lijken op een mislukte kopie! DAN heb je een gave wagen! En 158pk is dan meer dan genoeg om flink lol te hebben;)
Ach, het merendeel van de Cobra’s is toch nep, dan maakt zo’n klein motortje ook niet meer uit.
Is het niet een wannebe AC Cobra? Een shelby cobra is hand gebouwd door Shelby met zijn handtekening op het dashbord en heeft een 7L Ford V8 en deze voldoet aan 0 van die eisen
tja chinese verkachting op z’n best.
en die aziatische dames (foto) ik blijf er maar niets aan vinden :(
Me like! Akkoord, een beetje gevoel voor humor is nodig, maar zo’n topuitvoering met 158pk en alle performance toeters en bellen is toch een zalige wagen om ‘erbij’ te nemen als stadswagentje? Als je naar kantoor moet in downtown Tokio is dit toch veel handiger (én leuker) dan met je bokkige Ferrari?
Vanuit een Japans standpunt bekeken is dit een schitterend karretje!
gewoon een gaaf ding ..
een Cobra .. maar dan sweet ..
nix mis mee ..
gepimpte smart is hetgeen waar het me aan doet denken, LOL
leuk ideetje en waarsch betrouwbaarder dan het origineel! Daarmee zijn de voordelen dan ook geteld.
…en ik maar klikken op dat bovenste plaatje…
@sds:
voledig verkeerde gedachte een Ford 427 is de meet betrouwbare big block die Ford ooit gemaakt heeft. Echt niet kapot te krijgen blokje nog nooit echt gehoord van een groot probleem bij een dergelijke motor om eerlijk te zijn
Tegen dat bedrag wel een beetje heel erg kansloos….
Voor dat geld koop je dit toch niet:|
Hm,
Heb de beelden vergeleken met een echte! En je hebt gelijk voor wat de lengte betreft!
En een eigen draai geven?
Waarom? Dan lijkt het toch niet meer op een Cobra? En anders is die kortere lengte tot een “eigen draai”??!
Maar al met al, vind ik het best een leuk initiatief!
Nog een fijn weekeinde, Cantago!