• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prodrive koopt Aston Martin?

Auteur: robbie, gepost 4 maart 2007 om 15:30 – 18 Reacties

Aston Martin V8 Vantage Prodrive

Als we de Britse krant The Times mogen geloven dan is Prodrive momenteel de enige gesprekspartner waarmee Ford aan tafel zit om Aston Martin te verkopen. Prodrive zou bereid zijn om een bedrag van £450 miljoen op tafel te leggen. Het enige probleem is dat Prodrive nog wat problemen heeft om dat bedrag bij elkaar te krijgen, maar dat is voor Ford op dit moment nog geen bezwaar.

Prodrive en Aston Martin zijn geen volslagen onbekenden voor elkaar en dat zal ongetwijfeld meespelen in de beslissing van Ford. Zo organiseert Prodrive al jaren het raceprogramma van Aston Martin en zijn ze dus verantwoordelijk voor kanonnen als de DBR9 en DBRS9. Maar ze hebben ook de Aston Martin Rally GT ontwikkeld en een gekietelde versie van de V8 Vantage.

Als de deal doorgaat dan zou dat volgende week al bekend gemaakt kunnen worden, wellicht wel in Genève. Zoals je misschien wel weet zal Prodrive in 2008 als 12e team deel gaan nemen aan het Formule 1 circus, grote kans natuurlijk dat ze dat dan gaan doen onder de naam Aston Martin! Ik zie het al helemaal voor me, een strijd tussen Ferrari, Spyker en Aston Martin (via motorauthority).

Ook interessant!

  • Nederlander koopt Aston Martin Vanquish van dik 8 ton
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Ford, Formule 1, prodrive

Vorig bericht: « REMINDER: Vanavond 21.00, TopGear, BBC2, laatste aflevering! [updated]
Volgend bericht: Zondagmiddag flashback: Le Mans 1988 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Drago zegt

    4 maart 2007 om 15:49

    haha die gaan zeker de eerste jaren niet vanvoor meedraaien

    Login om te reageren
  2. Bram zegt

    4 maart 2007 om 15:49

    Zou leuk zijn als ze meedoen met de formule 1 maar waarom? kost veel te veel geld en je loopt ook nog eens de kans te verliezen van een renault,honda enz.

    Login om te reageren
  3. Phycenz zegt

    4 maart 2007 om 15:49

    Misschien iets teveel hooi, met F1 en AM willen kopen?

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    4 maart 2007 om 15:50

    hmm nice! Deze mogelijke overnemer zie ik beter zitten dan Louis Vuitton die eerst geïnteresseerd was

    Login om te reageren
  5. joep zegt

    4 maart 2007 om 15:57

    dit kan ik geen slecht nieuws noemen! Zoals dennis al zei, liever prodrive dan de damestasjes fabrikant… Ik zie AM toch liever als een racewagen dan als een modeaccesoire

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    4 maart 2007 om 16:42

    @Bram
    porsche heeft ook f1 gereden… er word veel over gezwegen(slechts 1overwinning) dus misschien is het bij aston hetzelfde…

    Login om te reageren
  7. PieterA zegt

    4 maart 2007 om 16:56

    @Joep & Denis: ga ik mee eens. Overigens hoeft dat F1 gedoe voor mij ook niet. Liever FIA-GT en dergelijke zoals nu.

    Login om te reageren
  8. Base zegt

    4 maart 2007 om 18:17

    Hoewel we allemaal Prodrive een warm hart toedragen vindt ik het toch moeilijk om ze als volwaardig autofabrikanteigenaar te zien. Ik vrees dat ze als hardcore speed-maniacs het luxe-aspect minder zwaar laten meewegen, terwijl dat wellicht minstens even zwaar weegt voor een merk als AM. In die zin was Louis Vuitton een veiliger keuze geweest: een luxe- en styling-specialist (nee, ik ben geen liefhebber) die het engineering gedeelte overlaat aan de echte kenners (bv. Prodrive). Die 2 zouden eens met elkaar moeten gaan babbelen.

    Login om te reageren
  9. HolyCow zegt

    4 maart 2007 om 18:21

    @Bram

    Kans dat ze verliezen:P? Waarschijnlijk blijven ze de eerste 4 seizoenen wel achteraan (volgens mij)!!

    Login om te reageren
  10. lincoln mark8 zegt

    4 maart 2007 om 18:31

    heel stoer

    Login om te reageren
  11. Ascari zegt

    4 maart 2007 om 18:57

    Ja als ze mee doen in de F1 zullen ze zeker niet mee draaien in de top mischien in de subtop ja porsche heeft er een nachtmerrie aan over gehouden

    Login om te reageren
  12. Birger zegt

    4 maart 2007 om 18:59

    Goed dat Aston Martin overgelaten wordt aan een iemand die er al ervaring mee heeft, zo zullen de modellen niet veel veranderen in de toekomst.

    Login om te reageren
  13. Armada zegt

    4 maart 2007 om 19:52

    Mooi dat het dan in Europese handen blijft, zodat het niet alleen maar een leeg omhulsel van een bedrijf wordt (zoals met TVR nu een beetje het geval is)

    Login om te reageren
  14. Jappy zegt

    4 maart 2007 om 20:54

    Beter dan Luis Vuitton idd!
    En wil niet lullig doen maar gekend moet denk ik bekend worden!
    –edit: check, is aangepast!–

    Login om te reageren
  15. Jurrian zegt

    5 maart 2007 om 09:02

    Prodrive, dat is alleen maar positief, die gasten doen wonderen met onderstellen en tot nu toe hebben ze allerlei grote successen gehaald in de racerij met door hun geprepareerde auto’s.

    Login om te reageren
  16. J. zegt

    5 maart 2007 om 11:21

    Correctie: Prodrive heeft een licentie om deel te nemen in het volgende F1 seizoen. Ze hebben echter al aangegeven dit met een klantchassis te willen gaan doen, en de kans zit er in dat ze chassis en motor van McLaren en Mercedes af gaan nemen.

    Geld om een eigen auto te ontwikkelen hebben ze niet, en met de huidige rel gaande rond het klantchassis (van de 11 huidige teams zijn er 7 tegen het klantchassis) die waarschijnlijk tot aan de rechter bevochten gaat worden is het nog lang niet zeker dat het klantenchassis ‘legaal’ blijft.

    De 7 teams die tegen zijn zullen naar alle waarschijnlijkheid bij de eerste mogelijkheid die ze krijgen officieel protest indienen tegen de auto’s van Super Aguri en Scuderia Torro Rosso. Deze mogelijkheid is dacht ik op de vrijdag in Melbourne, en dan zullen we dus een eerste indicatie gaan zien van hoe dit gaat aflopen.

    Login om te reageren
  17. alfa156 zegt

    5 maart 2007 om 23:01

    whahahaha,
    een duel tss Fer, Spyker en AM,
    you whish Hollanders ;-)
    in de achterhoude met die andere B-teams zeker

    Login om te reageren
  18. ruub zegt

    23 maart 2007 om 16:06

    ja leuk hoe meer teams in de f1 hoe leuker en dan van AM helemaal te gek

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North