• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

pwn3d: SL65 AMG vs. Gallardo

Auteur: sacha, gepost 2 oktober 2006 om 00:30 – 39 Reacties

Laatst zagen we al hoe een Gallardo door een S65 AMG werd opgegeten op de openbare weg, nu wederom de betere ownage maar dan op de dragstrip.

SL65 maakt de kachel aan met Gallardo

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de berijder van de SL65 een dragstrip veteraan is met drag-radials en Rentech chip-tuning. En inderdaad, een dragstrip heeft geen bochten. Desalniettemin plaatst het e.e.a. in net perspectief: “There is no replacement for displacement“, behalve een setje turbo’s misschien.

Ook interessant!

  • Lamborghini Gallardo wordt slachtoffer van vallende boom
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, gallardo, Lamborghini, Mercedes, renntech, SL, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Alfa Romeo staat vierkant achter Kroymans
Volgend bericht: Volkswagen Beetle met airco en regensensor »

Lees Interacties

Reacties

  1. Oktoberfest zegt

    2 oktober 2006 om 00:35

    Ja dat is vrij duidelijk lijkt mij zo……………….

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    2 oktober 2006 om 00:40

    dat die amerikanen zoveel kunnen zeggen over in een rechte lijn rijden
    (de sl aub niet voor , maar voor m’n vriendin ;) )

    Login om te reageren
  3. AlexZjuH zegt

    2 oktober 2006 om 00:42

    Zotezien idd een n00b in die gallardo, niet echt snel op het gas bij groen… achjah je hebt winnaars en verliezers… een gallardo onder je reet maakt je nog geen winnaar… zo bewijst deze clip ook (letterlijk)

    Login om te reageren
  4. sacha zegt

    2 oktober 2006 om 00:44

    @AlexZjuH: Gallardo gaat volluit, alleen lijkt het net alsof ie stilstaat naast zo’n kernreactor.

    Login om te reageren
  5. SimonMc zegt

    2 oktober 2006 om 01:22

    Wacht wacht, wat zullen de anti-mercedes fans nu weer zeggen.Die in de gallardo kan niet schakelen, de mercedes heeft wat onder de kap laten veranderen, de gallardo gaat niet volluit….Misschien durven ze wel beweren dat de handrem van de gallardo nog op stond ofzo…

    Ik weet 2 dingen: 1000Nm koppel en 612 pk !

    Login om te reageren
  6. Turbopaultje zegt

    2 oktober 2006 om 01:38

    die SL is zeker niet std. en heeft special dragstercompound banden zo te zien, wat hij gaat af als een raket.

    Die Gallo lijkt wel std. en is het begin extreem traag weg tov die taxi, maar uiteindelijk toch slechts 1 sec langzamer op 400m.

    Het is echter appels met peren vergelijken. Neem dan een LP640, die maakt gehakt van die taxi en zijn chauffeur……. en ook van de übertaxi, de SLR

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    2 oktober 2006 om 01:50

    Appels met peren vergelijken??Weet je wel hoeveel kg meer die mercedes moet meesleuren dan die gallardo?Een massieve 627 kg !

    Ah ja, er zijn gewoon van die mensen die niet kunnen verkroppen dat een mercedes nu eenmaal van een lamborghini kan winnen.
    En ja idd taxi, RINGtaxi.

    Login om te reageren
  8. A.r zegt

    2 oktober 2006 om 02:23

    Met de Gallardo doe je het beter bij de chicks……

    Login om te reageren
  9. g zegt

    2 oktober 2006 om 04:00

    de gallardo is gewoon een opgewardeerde audi,dat blijkt ook nu,als jullie het toch over een taxi hebben,geef mij maar die taxi dan zo een waardeloze stier

    Login om te reageren
  10. Peter zegt

    2 oktober 2006 om 06:58

    Gaaaaaaaaaf, zelf een E55 geeft de Gallardo het nazien, een kennis van mij heeft dit kort geleden in de States meegemaakt. Op een gegeven moment bij een stoplicht keek de eigenaar van de Gallardo naar de E55-er…. “een salloon ? dat kan toch niet ?”.

    Superwagens van Mercedes, die amg-ers :-)

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    2 oktober 2006 om 08:41

    de SL valt in het licht (nog eerder weg en het is een valse start en verder heeft hij veel betere tractie door de Dragrace banden (staat ook in de tekst “drag radials) en is getuned… (612*1,1=)672pk of zo? Verder is die Gallardo laat weg en dan is er geen houden meer aan. Wel snel die SL, maar ook een ongelijke strijd. Zet ze dan allebei op straatbanden of allebei op drag-radials (daar zit namelijk de grote winst. Als die SL zijn vermogen niet kwijt kan dan is het één en al wheelspin en blijft ie bijna stilstaan)

    Login om te reageren
  12. Js zegt

    2 oktober 2006 om 08:58

    Hmm…. sinds wanneer heeft de Gallardo een V-12 en twee turbos ? Laatst ik had gekeken zat er nog een V-10 in. Dus wat meten wij hier eingelijk ? Dat een V-12 met turbo’s sneller is dan een V-10 naturaal ? Voor mij was dat alang duidelijk. Kom op mensen wel een beetje gelijke autos kiezen als we gaan testen.

    Login om te reageren
  13. voske zegt

    2 oktober 2006 om 09:21

    Dus… een lambo is niet zo snel als een getunde Mercedes SL65. Heelaas mag je binnen de bebouwde kom maar 50 km/h en op de snelweg 120 km/h, dan maak je volgens mij met een Gallardo een veel betere indruk dan met een opgefokte taxi.

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    2 oktober 2006 om 10:14

    Ik ben het helemaal met A.r eens! En laten we eerlijk zijn daar gaat het uieindelijk om! :) ;)

    Het lijkt mij vrij duidelijk dat dit 2 gelijk opgaande auto´s zijn, onder gelijke omstandigheden. Uiteindelijk verliest de Gallardo met 1,2 sec. dat is volgens mij net zoveel tijd dat hij verliest aan de start van de race.

    Login om te reageren
  15. Ome henk zegt

    2 oktober 2006 om 10:29

    Ik denk dat de gallardo bestuurder gewoon minder goed is … hij vertrekt traag ..

    Login om te reageren
  16. Pieter-Jan zegt

    2 oktober 2006 om 10:40

    Vierwielaandrijving heeft een inertie waardoor behalve extreem krachtige 4x4s (Veyron) er geen voordeel aan doen bij het accelereren. Je kan ook niet ‘de hammer laten vallen’ omdat de grip van 4 banden de grip van de koppeling kan overwinnen. Zelf als de electro chips het overnemen met E-gear kan je zeer vlug de koppeling van een Gallardo vernielen.

    Het is duidelijk te zien dat de Lambo in de eerste paar meters de wedstrijd al verloren had, terwijl hij in alle andere versnellingen de Mercedes bijhoud.

    4WD loont enkel bij lage grip condities. Bijvoorbeeld om bij het verlaten van een bocht vroeg te kunnen accelereren, zonder de wagen te destabiliseren. Veel koppel, of losse ondergrond. Op deze dragstrip is de RWD mercedes zeker in het voordeel.

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    2 oktober 2006 om 10:53

    @pieter-jan: kun je me eens mailen (email = naam@autoblog)? Volgens mij heb jij redelijk veel technische kennis… HTS autotechniek of zo? Wellicht zou je ons (autoblog) kunnen helpen.

    Login om te reageren
  18. slk55 amg zegt

    2 oktober 2006 om 11:04

    volgens de spesc zou de gallardo 0,2 sec. sneller moeten zijn. je ziet wat een beetje ervaring en een chiptuning voor verschil kunnen maken. toch lijkt het zo dat de gallardo niet echt meteen volgas erop doet zodra het ligt groen word.

    Login om te reageren
  19. BMW 545i zegt

    2 oktober 2006 om 11:16

    leuk al die reacties… het is hier toch duidelijk! ik begrijp echt niet waarom sommige mensen zo kamprachtig die lambo blijven verdedigen het is nou al de tweede keer dat we zo iets al dit zien! vergeet ook niet dat je voor een leuk aangeklede 65 AMG het dubbele betaald als een Gallardo

    Login om te reageren
  20. Frank zegt

    2 oktober 2006 om 11:39

    En toch heb ik liever een Lambo dan de SL65 AMG. Vind die laatste een vette auto en de prestaties liegen er niet om. Maar de Lambo vind ik toffer :)

    Login om te reageren
  21. Nullius zegt

    2 oktober 2006 om 11:51

    Laten we het bij een eerlijke strijd houden.
    Dragraces laten nooit zien welke de beste auto is, dat moeten jullie nu ondertussen al weten.
    Het kan best zijn dat de AMG tien keer sneller is, en dan wil ik dat gerust toegeven, maar laat dit dan zien in een degelijke test.
    Als je wil maak je van een domme Lada ook een Ferrari-killer ofzo, het is vooral wat er onder de kap steekt vooraan.
    Met dragrace-filmpjes bewijs je niets, al moet ik toegeven dat de AMG hier wel degelijk sneller is.

    Login om te reageren
  22. Rolo zegt

    2 oktober 2006 om 11:58

    laat ze allebei is over het circuit gaan kijken wie er dan wint
    maarja wat wil je met 1000nm koppel tegen je als gallardo dit kon ik voor het filmpje al voorspellen

    Login om te reageren
  23. CSL zegt

    2 oktober 2006 om 13:52

    @Rolo
    Het is niet zo dat een auto met meer koppel sneller is.

    Login om te reageren
  24. Arjen zegt

    2 oktober 2006 om 16:46

    valt me tegen van autoblogger ‘sacha’ want de gallardo werd helemaal niet opgegeten door de s-klasse… de bestuurder van de Lamborghini gaf nou niet echt flink gas…

    Login om te reageren
  25. MiuRa zegt

    2 oktober 2006 om 17:26

    sl 65 amg is een stuk duurder dan een gallardo he…

    Login om te reageren
  26. MiuRa zegt

    2 oktober 2006 om 17:34

    sl55 amg is eerder een concurent

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    2 oktober 2006 om 17:58

    SL65 kan men niet vergelijken met de Gallardo

    Je zet toch ook niet een SL65 tegen een SL55/SL500?

    Zoals menig mens zou zeggen: Vind ’t gek?

    Login om te reageren
  28. sacha zegt

    2 oktober 2006 om 19:16

    Nog een kleine aanvulling van de eigenaar:

    From the timeslip, 60′ times were 1.61 – 1.66, 1/8th mile were 7.1 – 7.3 @ 98-99 mph.

    So… correcting for the fact that the dragstrip doesn’t measure the time taken to move the first 18″…

    (ready for this?)

    0-60: 2.65 secs
    0-100: 7.45 secs
    0-150: 17.3 secs

    Let wel, dit is MPH. Dus 0-100 Km/h onder de 3 sec.

    Login om te reageren
  29. Danger zegt

    3 oktober 2006 om 13:50

    Die SL65 is maar 0,8 sec sneller

    Niet echt om over naar huis te schrijven

    Login om te reageren
  30. Pieter-Jan zegt

    4 oktober 2006 om 09:03

    email verstuurd

    Login om te reageren
  31. wp zegt

    4 oktober 2006 om 17:28

    die mercedes laat die kunstofbak wel mooi achter zich,ha ha

    Login om te reageren
  32. bezem zegt

    8 december 2006 om 19:09

    leuk geprobeerd lambo,mercedes is the best

    Login om te reageren
  33. Capone zegt

    9 december 2006 om 00:57

    Stelt niets voor!! Gaan we nu ook al draggen met opgepimpte dikkonten tegen standaard échte supercars?? Lekker op z’n amerikaans.

    Login om te reageren
  34. harry zegt

    15 december 2006 om 17:29

    Gallardo tegen S65 AMG… beetje schuine verhoudingen.. Neem dan auto’s met hetzelfde blok, die evenveel kosten ongeveer en allebei wel/ niet gechipt. Zelfde bandjes eronder :)

    Login om te reageren
  35. Hippie zegt

    1 april 2007 om 22:00

    sl 65 maakt gallord standaard af.
    kijk maar naar de pk’s.
    maar als je genoeg geld hebt, koop je toch gewoon een murcielago.
    meeste mensen die een gallardo kopen kunnen geen murcielago kopen.
    als je genoeg geld hebt koop je gewoon toch een lp640.(al kost die 2 keer zo duur”)als je iets koopt moet je het wel meteen goed doen.)tenminste als je in het geld zwemt

    Login om te reageren
  36. Hippie zegt

    1 april 2007 om 22:03

    (die man heeft ze mercedes verlicht) daardoor trekt hij sneller.

    Login om te reageren
  37. Nick zegt

    13 augustus 2007 om 20:41

    Vreemd, normaal gesproken is de Gallardo met handbak even snel als de SL 65 AMG met SpeedShift van niks naar 100.
    De E-gear versie is zelfs 0,4 s sneller naar de 100.

    Uiteraard, de Mercedes-Benz is één beest. Maar dit is toch wel … onlogisch.

    @Pieter-Jan:
    Inertie? Spreek gewoon Nederlands a.u.b., we hebben het hier over massatraagheid! :P

    In ieder geval, ik kon het niet beter uitleggen!
    Ik wacht ook zelf op smart op de dag dat ze siliconcarbide koppelingen gaan gebruiken bij Lamborghini, Bentley én Bugatti.
    Dan kun je verantwoord een testrit maken zonder de koppeling bij het “spelen” te verbrandden.
    Helaas blijven de banden over, maar dat maakt niet zo gek veel uit.

    En het zou ook veel interessanter zijn als ze carbonfiber aandrijfas gebruiken, minder traagheid en het gewicht van de auto zelf neemt ook af.

    Login om te reageren
  38. lukas zegt

    13 augustus 2007 om 21:05

    ik heb niets tegen lambo ffzo maar als je al twee keer verslagen bent dan kun je hen toch niet blijven verdedigen??
    de lambo oogt miss mooier maar de sl 65 AMG is ook een mooie auto!
    En noem hem niet steeds taxi!

    Login om te reageren
  39. Ediejo zegt

    25 oktober 2008 om 11:28

    Ik denk dat er zelfs een taxi wereld kampioen wordt in de F1. :-)
    Afgunst zal altijd wel blijven bestaan.

    Ik zei vroeger altijd liever een ster in me voorruit dan 1 op me grill……………

    Alleen me werkgever heeft een sl55 AMG en die heb ik een aantal keer mee gehad kan niks anders zeggen dan omg wat rijd dat zeg. En dan die jappen bakken die het proberen bij een stoplicht of op de snelweg, met hun auto’s als vliegtuigen. Spoiler hier spoiler daar…. Het enige wat ze zagen was de achterkant van die SL 55 AMG.

    Foto’s staan hier.
    http://ediejo.nl/SL55-AMG.rar

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North