• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raad eens hoeveel pk deze oude Mustang heeft?

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 mei 2012 om 10:51 – 41 Reacties

Ford Mustang Mach 1 Sleeper


We geven een kleine tip: je moet het ergens in de 4 cijfers zoeken.

Er zijn bazen en bovenbazen. In de laatste categorie kwamen we bijvoorbeeld al deze Rover SD1-sleeper (met 27 liter-motor) tegen, en laten we de inspanningen van de vele tuners (doorgaans in combinatie met Nissan of Lamborghini) niet vergeten.

In de eerste categorie (je ziet het niet, maar er huist een duivel onder de motorkap) valt ook deze Mach1 Ford Mustang. De Fastback-koets uit de jaren ’70 verraadt weinig, maar de achterbanden (en dubbele parachute) des te meer. De Mustang is namelijk een projectje van Steve Morris Engines, een evenknie van Nelson Racing Engines.

Zij lepelden een 9,4 liter big block V8 onder de motorkap, maar bijna 10 liter aan inhoud is niet genoeg natuurlijk: enter de dubbele 88mm billet Bullseye turbochargers.

Wat laat zoiets los op de rollenbank? Och, slechts 3 keer dat wat een Veyron doet! 3.040 pk en 3.265 Nm bij volledige boost, gekkenwerk! Met dit soort materieel kan je kastelen verplaatsen als je wilt. Vanzelfsprekend hebben we hier een tweetal video’s van, check ze hier onder! (via Carscoop)

VROEM!

Uitleg:

Ook interessant!

  • Roush Stage 3 Mustang GT
    Roush Mustang biedt 785 pk voor €50k
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
    Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Klassiekers, mustang, tuning

Vorig bericht: « Me gusta! Anderson Aston Martin DBS ‘Casino Royale’
Volgend bericht: Video: Autobahn-gassen met MP4-12C en Aventador »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    21 mei 2012 om 10:58

    Voordat iedereen weer begint te Clicheslingeren, hij ging in de eerste seconde van het filmpje een bocht om. Dus JA DAT KAN IE OOK. 3000HP FTW.

    Login om te reageren
    • Nv zegt

      21 mei 2012 om 12:49

      @E34M5Touring: Hoe kan je een bocht nemen als je alleen maar rechtdoor rijdt.

      Login om te reageren
    • nitroman zegt

      21 mei 2012 om 15:55

      @E34M5Touring:

      Ik denk dat veel mensen uit de jaren ’90 HP lezen als Health Power uit Pokemon oid :D

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        21 mei 2012 om 18:47

        @nitroman: Hit Points!

        Login om te reageren
        • nitroman zegt

          21 mei 2012 om 23:33

          @Yeelen: o lol. Fail van mij.

          Login om te reageren
  2. bartjuh zegt

    21 mei 2012 om 11:00

    Das 2972 pk meer als ik heb.. das best veel en ik kom met me 68 pktjes toch aardig vooruit op 2 wielen.. zou best wellis mee willen rijden met zo een machine. Om te ervaren hoe de g krachten zijn bij het lanceren.

    Login om te reageren
    • fant zegt

      21 mei 2012 om 13:39

      @bartjuh: Vraag me af hoe goed dit accelereert… Zal vooral veel wielspin zijn denk ik.

      Login om te reageren
  3. audi18 zegt

    21 mei 2012 om 11:01

    Ziek, moet je toch een goeie rechtervoetbeheersing hebben om daar nog enigszins normaal mee te rijden

    Login om te reageren
    • oli4k zegt

      21 mei 2012 om 11:08

      @audi18: Was er niet een Brit die z’n kiddo naar school bracht in een zwaar gemodificeerde Ford met 2000 pk? Wel stoer als je pa je aflevert op het schoolplein met een dragracer die binnen 1,5 seconden op de 100 zit :-)

      Login om te reageren
      • timberleek zegt

        21 mei 2012 om 13:37

        @oli4k:

        alleen was het wel jammer voor pa dat hij telkens weer zijn blok moest controleren op spul als scheuren

        Login om te reageren
    • oli4k zegt

      21 mei 2012 om 11:11

      @audi18: Het was een Vauxhaul Victor uit ’72, niet een Ford. En straat legaal: http://www.altiss.com/RedVictor2.html

      Login om te reageren
      • porsche928 zegt

        21 mei 2012 om 18:13

        @oli4k: in de UK is alles straatlegaal te krijgen!

        Login om te reageren
  4. kaasboerin zegt

    21 mei 2012 om 11:04

    Best gaaf dat ‘ie optisch nog aardig ’tzelfde is.

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    21 mei 2012 om 11:06

    echt diep respect voor dit soort ingenieurs ..

    niet voor die 3000 peekaatje ..
    maar wel om het feit dat je dat in een standaard motor compartiment kwijt kan ..
    en em stationair soepeltjes kan laten lopen ..

    echt een bizar kunstwerkje ..

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      21 mei 2012 om 13:50

      @lincoln: Motorcompartiment? Alles achter de bestuurder was 1 grote intercooler, er liepen 2 dikke buizen tussen jou en de passagier,…
      heel deze auto is gewoon 1 brok motor (of randapparatuur van de motor)

      Ik heb wel respect voor die mensen die uit 10L 3000pk kunnen halen, dat is nog steeds 300pk/liter :D

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        21 mei 2012 om 14:03

        @vale46:

        Op welke brandstof? Op methanol (want is een dragracer) is dat een stuk minder indrukwekkend.
        Maar dan nog. Dit is een project waar je meer voor nodig hebt gehad dan een hamer, moersleutel, een ouwe kever en servet waar in potlood een plannetje op is getekend.

        Login om te reageren
        • vale46 zegt

          21 mei 2012 om 14:17

          @Hupke: Aangezien hij street-legal is veronderstel ik gewone pomp-benzine.

          Login om te reageren
  6. dotternetta zegt

    21 mei 2012 om 11:11

    Lol: esso reclame onder het filmpje: vooruitgang door minder brandstof te verbruiken hahahaha

    Login om te reageren
  7. oli4k zegt

    21 mei 2012 om 11:12

    De eigenaar van de deze auto zal wel balen. Was lange tijd toch een van de meest brute straat legale auto’s.

    http://www.youtube.com/watch?v=_HHz-INVUhk

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      21 mei 2012 om 13:51

      @oli4k: misschien kan hij hem nog wat opvoeren? :D

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      21 mei 2012 om 14:04

      @oli4k:
      Er staat nergens dat die mustang straatlegaal is.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        21 mei 2012 om 14:13

        @Hupke: Volgens mij rijdt ie in het eerste filmpje gewoon over de openbare weg.

        Bij dit soort achterlijke pk-waarden gaat het overigens eerder om de grip dan om het aantal pk’s.

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          21 mei 2012 om 16:05

          @Vanquish: Dat deze auto op de weg rijd betekend niet dat hij ook Straat legaal is natuurlijk.

          Login om te reageren
          • Vanquish zegt

            21 mei 2012 om 16:39

            @Donstil: rijdT en betekenT. Heb je gelijk in, maar ik denk dat deze mensen slim genoeg zijn om geen filmpje te posten met hun naam/website erin als ze de wet overtreden.

            Login om te reageren
  8. stanny zegt

    21 mei 2012 om 11:31

    Wat is het verbruik….in rubber? 12 banden per 100 km?
    Ongeloofelijk projectje. Instant whiplash bij vertrek…

    Login om te reageren
  9. dawwg zegt

    21 mei 2012 om 13:29

    Zo te zien is de motor alleen al bijna een hele smart ;) En misschien moet Hennessey eens bij deze kerel langs voor wat tips …

    Login om te reageren
  10. Megakix zegt

    21 mei 2012 om 13:29

    Gewoon een dragracer qua vermogen…maar je kan het blok nog kwijt onder de kap ook !

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    21 mei 2012 om 14:24

    Directeuren van bandenfabrieken krijgen spontaan een stijve pik bij het zien van dit soort projectjes.

    Login om te reageren
  12. bofkont zegt

    21 mei 2012 om 15:20

    Lol een hele prestatie dat zeker, maar damn wat nutteloos het zal niks anders zijn dan wielspin en normaal een bocht nemen is er niet bij laat staan op hoge snelheid.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      21 mei 2012 om 15:31

      @bofkont:

      als je ooit nog eens een rijbewijs + een auto bezit zal je merken dat bochten NOOIT met hoge snelheid genomen worden ..

      Login om te reageren
      • Donstil zegt

        21 mei 2012 om 16:06

        @lincoln: Uuhh hoe kom je daar bij? Een lekkere doordraaier op de snelweg kan je wel degelijk met hoge snelheid nemen hoor.

        Login om te reageren
  13. norge zegt

    21 mei 2012 om 18:06

    Alles over 400 peeka is onzin…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      21 mei 2012 om 21:20

      @norge: Ook vrachtwagens?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        21 mei 2012 om 21:22

        @SimonMc: Uitzonderingen bevestigen de regel.

        Login om te reageren
  14. The360box zegt

    21 mei 2012 om 18:18

    Heeft zeker aandelen bij Goodyear & BP?

    Login om te reageren
  15. rudolf_roza zegt

    21 mei 2012 om 20:50

    haha, hij kan toch maar één knappe dame tegelijk meenemen ;-)

    Login om te reageren
  16. phantom zegt

    21 mei 2012 om 21:15

    @ Norge: Tsja wat moeten we daar noun’s van zeggen? :)

    Login om te reageren
  17. birger zegt

    21 mei 2012 om 21:32

    The word “overkill” comes to mind

    Login om te reageren
  18. Anoniem zegt

    21 mei 2012 om 21:37

    Dat is wat anders dan mijn 50cc’er..

    Login om te reageren
  19. roedolf zegt

    22 mei 2012 om 16:41

    1111? vette wagen trouwens

    Login om te reageren
  20. zerocoool zegt

    22 mei 2012 om 16:56

    mooie wagen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North