• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rafael Nadal heeft een DBS (sponsored by Kia)

Auteur: autoblogger, gepost 10 februari 2009 om 21:47 – 54 Reacties

Its good being the number one...


Onlangs won de 22-jarige Rafael Nadal de Australian Open, na in 2008 reeds Roland Garros EN Wimbledon te hebben gewonnen! In zijn jonge carrière schijnt de tennisser al ruim 22 miljoen dollar bij elkaar gespeeld te hebben, oa met dank aan Kia. Tja, en dan koop je geen Sorento.

Op de bankrekening van Rafa staat voldoende cash om echt wat leuks van te kopen, zoals een Aston Martin DBS. Zo te zien mocht mama ook een stukje meerijden, nu alleen nog wachten op de Spaanse crashfoto’s die binnenkort zullen opduiken. (foto’s: Zimbio, via autogespot)

Rafael Nadal met DBS
Rafael Nadal met DBS
Rafael Nadal met DBS
Rafael Nadal met DBS

Ook interessant!

  • Aston Martin schrapt Superleggera
  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, dbs, Kia, tennis

Vorig bericht: « Aston Martin DB9 LM gespot
Volgend bericht: 2008: Een recordjaar voor Ferrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marnix zegt

    10 februari 2009 om 21:49

    Leuk hoor…

    Login om te reageren
  2. ripjans zegt

    10 februari 2009 om 21:49

    Nette wagen :p Zie je maar weer dat dat niet voor iedereen is weggelegd… helaas.

    Login om te reageren
  3. Harie zegt

    10 februari 2009 om 21:50

    Pakt ie nou z’n autosleutels van het voorwiel?

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 februari 2009 om 21:52

    Wat een maaaaaasterlijke auto!
    Zeker in deze soort ‘stealth-kleur’…

    Martin Verkerk (die kerel die een keer bijna een toernooi gewonnen heeft…) rijdt trouwens ook een AM, een DB 9. En een Quattroporte!

    Denk dat ik ook maar ga tennissen!
    :D

    Login om te reageren
  5. bozewolf zegt

    10 februari 2009 om 21:53

    Ik blijf die heldere achterlichten helemaal niks vinden.

    Login om te reageren
  6. micheloo0 zegt

    10 februari 2009 om 21:53

    Hoho man wat verdienen die tennisers, maar wel een goede keuze die aston DBS

    Login om te reageren
  7. Roadronner zegt

    10 februari 2009 om 21:55

    De man heeft smaak! :D

    Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 februari 2009 om 21:56

    LOL @ Harie!
    hahahaha!

    Vast!
    :D

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    10 februari 2009 om 22:00

    *Zit achter zijn computer…*
    *Ademt in…*

    *Ademt uit…*

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    10 februari 2009 om 22:01

    Ik zie heus wel in dat het om mij te pesten is dat jullie een bericht maken over een DBS eigenaar! :P

    Login om te reageren
  11. VantageR zegt

    10 februari 2009 om 22:02

    @micheloo0: Hij is wel nr. 1 van de wereld hoor, dan mag dat wel. Inderdaad wel een goede keuze, deze DBS. :)

    Login om te reageren
  12. Benjamin1 zegt

    10 februari 2009 om 22:06

    Ohjee, nu al zn velg beschadigd. Verder wel een prachtbak natuurlijk

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    10 februari 2009 om 22:07

    o,ja .. da,s oneerlijk ..

    met een beetje tennis spelen ??

    en wij maar keihard autobloggen .. tttssss ..

    Login om te reageren
  14. HGR zegt

    10 februari 2009 om 22:07

    Que cojones tenemos todos los españoles, desde luego lo nuestro no es predicar con el ejemplo, seguro que tambien tiene residencia fiscal en Monaco.

    Login om te reageren
  15. Dave zegt

    10 februari 2009 om 22:08

    Een keuze die ik ook zou maken, maar dan wel in het zwart.

    Login om te reageren
  16. blokker5 zegt

    10 februari 2009 om 22:12

    Wachten op de crashfoto’s? Die jongen heeft vast wel een goede hand-oog coördinatie.
    @HGR,
    Hè?

    Login om te reageren
  17. Race_Kees zegt

    10 februari 2009 om 22:20

    @ Blokker5; ja laat je nou net bij autorijden ook je voeten nodig hebben. :P

    Login om te reageren
  18. freek zegt

    10 februari 2009 om 22:24

    Ziet er wel lomp uit, met je trainingsbroek en sportschoenen zo in je stijlvolle AM stappen :S

    Login om te reageren
  19. Thijs zegt

    10 februari 2009 om 22:31

    @Harie

    Haha, geweldig! Ik denk het!

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    10 februari 2009 om 22:33

    Normaal kan het me niks schelen dat ik niet kan tennissen, maar nu… :(

    Login om te reageren
  21. Yannick zegt

    10 februari 2009 om 22:38

    @ de vlaeminck
    doe eens wat anders dan aandacht opeisen man… elke topic loop
    je hier weer te lallen…
    en rob usa kan ook memmen hoor… damn…
    doe eens wat anders… zwemmen ofzo?

    Login om te reageren
  22. GH zegt

    10 februari 2009 om 22:52

    Jammer dat die niet wacht op de V12 Vantage van paar dagen geleden op Autoblog

    Login om te reageren
  23. Jos zegt

    10 februari 2009 om 22:53

    Mijn leeftijd..shit doe toch iets fout.

    Login om te reageren
  24. Michaël zegt

    10 februari 2009 om 22:57

    hier wil ik ook wel een balletje voor slaan!

    Login om te reageren
  25. Tieuw zegt

    10 februari 2009 om 23:06

    @ race kees, laat je nu net bij tennis ook een uitstekend voetenwerk nodig hebben.

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    10 februari 2009 om 23:13

    Blijft een bloedmooie wagen…

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    10 februari 2009 om 23:21

    Normaal gesproken zou ik zeggen dat je min of meer moraal verplicht bent een auto van je sponsor te rijden, maar in het geval van zulke inkomens in combinatie met een merkje als Kia maak ik een uitzondering.

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    10 februari 2009 om 23:24

    Hm, het lijkt toch iets anders te zitten dan dat ik zo gauw even uit dit bericht begreep. Kia is niet echt een sponsor, ze maakte alleen ooit een reclamefilmpje met behulp van Nadal. In dat geval is hij ook buiten het geval van ‘zulke inkomens in combinatie met een merkje als Kia’ wel oke om een ander merk te rijden dan het merk dat je ooit hebt geholpen.

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    10 februari 2009 om 23:27

    @ GH; De V12 Vantage is voor de V8 Vantage wat de DBS is voor de DB9. En de DB9 staat volgens mij nog boven de V8 Vantage, dus waarom zou hij voor een ‘minder’ model moeten gaan? Omdat die nieuwer is?
    Om even een vergelijking naar gewonere merken te maken: Zou je een Golf R32 kopen als je een Passat R36 kon kopen? Een Astra OPC als je een Insignia OPC kon betalen? Een M3 als je een M5 kon betalen?

    Login om te reageren
  30. Michael zegt

    10 februari 2009 om 23:43

    Citrofiel,

    in al die gevallen: Ja.

    Maar dat komt omdat het andere soort autos zijn. Niet echt een goed voorbeeld.

    Ik denk dat gt2 en rs betere voorbeelden zijn.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    10 februari 2009 om 23:51

    Euhm, ja, van die eenheidsworst heb ik dus geen verstand. GT2? RS? Wat is het verschil eigenlijk? Als ze al bestaan? :P

    Login om te reageren
  32. TT Man zegt

    11 februari 2009 om 00:43

    @Citrofiel: volgens mij ligt dit toch wat anders. De V8V (en nu dan V12V) en de DB(9)S zijn op totaal verschillende doelgroepen gericht, en dat heeft niet (alleen) met de prijs te maken. Het is net als bij bv Ferrari: er zijn mensen die een F430 veel meer sportwagen vinden dan een F599, juist omdat de F430 zo gedrongen en agiel is en de F599 veel meer GT. Zo is het ook bij de AMs: de V8V is veel meer sportauto, heeft een bijna perfecte 52/48 gewichtsverdeling, etc en de DB9 is meer een “stretched GT”. Beide schitterend, beide snel, maar (zoals hiervoor al eerder geschreven) de cijfers op papier zeggen dan niet zoveel, want een V8V gaat sneller de Ring rond dan een DB9 (en ik dacht dat dat voor een F430 tov een F599 ook gold, maar dat weet ik even niet zeker). Dit gaat dus niet over PKs of 0-100 tijden, maar over balans, handling, etc. (er zijn dus ook mensen die om dezelfde reden liever een M3 hebben dan een M5, of een S4 boven een S6 kiezen)

    OT: het blijft een schitterende auto!

    Login om te reageren
  33. Zuki Zashi zegt

    11 februari 2009 om 01:46

    @Citrofiel: Franse slag in de rondte?

    Automobielmanagement.nl 8 juli 2008: “Kia Motors Corporation heeft bekendgemaakt dat het de wereldwijde samenwerking met zijn merkambassadeur en regerend Wimbledon-kampioen Rafael Nadal met drie jaar heeft verlengd tot 2011.”

    http://www.automobielmanagement.nl/nieuws/sales-en-marketing/nid4184-kia-motors-verlengt-het-contract-met-rafael-nadal-met-drie-jaar.html

    Login om te reageren
  34. BmwMPower zegt

    11 februari 2009 om 07:46

    @ Vla

    Huh, welke DBS eigenaar!? ;)

    Login om te reageren
  35. Markus zegt

    11 februari 2009 om 08:35

    Grappig, het bericht van de DB9 hieronder… zoek de verschillen. Behalve de smoked Golf II achterlichtjes kan ik ze niet vinden.

    Login om te reageren
  36. MurcieBoy zegt

    11 februari 2009 om 08:41

    nu alleen nog wachten op de Spaanse crashfoto’s die binnenkort zullen opduiken.
    nadal is een tennisser geen voetballer :P

    Login om te reageren
  37. RA999 zegt

    11 februari 2009 om 08:41

    @ Markus
    Beter kijken zou ik zeggen ;)

    Login om te reageren
  38. Jelle zegt

    11 februari 2009 om 10:15

    bizar dat die man op de tweede foto de andere kant uit kijkt. Ik zou mijn ogen er niet af kunnen houden.

    Login om te reageren
  39. Olaf zegt

    11 februari 2009 om 11:58

    Als je in zo’n grote sport de nummer 1 van de wereld bent mag dat toch ook wel. Ik had hem uitgelachen als hij in een Kia zou rijden.

    Login om te reageren
  40. Savipe zegt

    11 februari 2009 om 15:17

    is nadal nou zo groot of die dbs zo laag xD

    Login om te reageren
  41. EnzoR zegt

    11 februari 2009 om 15:32

    22 en een DBS, wat wil je nog meer? :D

    Login om te reageren
  42. SjoRs zegt

    11 februari 2009 om 15:41

    “It’s like a nanny but it lets you play out late” zoals Jeemy clarkson zegt, maar dahm ik zou er geen nee tegen zeggen! Zeker omdat hij “gewoon” handgeschakeld is;) (ookal vindt ik de pook een van de lelijkste details).

    Login om te reageren
  43. Yerrie zegt

    11 februari 2009 om 17:00

    Echt veel ruimte om hem uit te laten heeft hij niet op Mallorca.
    Met die Seat van mijn zus lukt dat al niet daar, en nu maar hopen dat hij geen piet lut is want na 2 dagen rijden op Mallorca heb je moeite je eigen auto terug te vinden ( ;

    Login om te reageren
  44. marruk zegt

    11 februari 2009 om 18:31

    Eerst even de bandenspanning checken, keurig hoor! :P

    Login om te reageren
  45. glenne zegt

    11 februari 2009 om 18:42

    @ freek
    nou je hoeft toch niet altijd in een mooi pakje in een am te rijden?
    moet hij dan serieus zijn kia nemen om met trainings en sportschoenen te mogen rijden?
    heb ook nog een man uit zijn diablo zien stappen met sportschoenen en driekwart broek…

    Login om te reageren
  46. simon zegt

    11 februari 2009 om 19:38

    idd, spijtig vn dit prachtexemplaar maar ik geef hem een half jaar voor hij hem ploit:s

    Login om te reageren
  47. el español zegt

    11 februari 2009 om 22:28

    Nadal heeft dus al eens in de spaanse bladen gestaan met een gecrashte Sorento!! :-). op Mallorca, zijn thuis(ei)landeen of andere betonblok of paal. beetje schade aan de neus.
    Ik hoop dat die gast met zoveel geld op deze leeftijd niet naast z’n schoenen gaat lopen. zou jammer zijn. Maar dat ie vooral maar veel mag genieten van zijn AM. ik gun het hem.

    Login om te reageren
  48. Ary zegt

    11 februari 2009 om 23:38

    @ Savipe

    op tv lijkt ie er normaal uit, maar hijs ongeveer 1,87, en een heel fors postuur. Ik heb met nadal vorig jaar in de casino gechilled toen ie 1e ronde eruit was.
    Hijs toevallig een goede vriend van een goede vriend van me broer :P

    Oh ja, over zijn trainingspakkie gesproken. Hijs niet echt iemand dat kleding draagt van de nieuwste trend. Vaak houdt ie het gewoon bij een simpele trui of hier zijn trainingsjasje en een spijkerbroekie als ie de deur uit gaat.
    Hij is niet net als federer dat ie altijd nette blousjes, colbertjes en in pak loopt

    Login om te reageren
  49. Ary zegt

    11 februari 2009 om 23:40

    toevallig is 1 goede vriend van me broer heel goed bevriend met nadal.
    Toen ie in nederland was, was ik met me broer en die vriend van hem wezen gokken @ holland casino

    hijs qua postuur heel erg fors, metertje of 1,87 terwijl ie op tv kleiner lijkt.
    En over dat trainingspakkie, hijs niet net als federer dat als ie de deur uitgaat een nette blouse, colbert of kostuum aantrekt. Dat boeit hem niet echt

    Login om te reageren
  50. Ary zegt

    11 februari 2009 om 23:40

    oops dubbele post

    Login om te reageren
  51. JMC zegt

    12 februari 2009 om 11:25

    Zeg TT Man, je bent wel erg origineel in je antwoorden moet ik zeggen… Vorige keer ging het over het zelfde maar moet je dan gewoonweg copy paste doen? Beetje lachwekkend en zeker confronterend voor je denk ik. Maar ja wat wil, iemand die iets met een TT te maken heeft die is altijd lachwekkend… :-)

    TT Man schrijft:
    5 February 2009 om 23:59
    @JMC: binnen de Aston wereld ligt dit toch wat anders. De V8V (en nu dan V12V) en de DB(9)S zijn op totaal verschillende doelgroepen gericht, en dat heeft niet (alleen) met de prijs te maken. Het is net als bij bv Ferrari: er zijn mensen die een F430 veel meer sportwagen vinden dan een F599, juist omdat de F430 zo gedrongen en agiel is en de F599 veel meer GT. Zo is het ook bij de AMs: de V8V is veel meer sportauto, heeft een bijna perfecte 52/48 gewichtsverdeling, etc en de DB9 is meer een “stretched GT”. Beide schitterend, beide snel, maar (zoals hiervoor al eerder geschreven) de cijfers op papier zeggen dan niet zoveel, want een V8V gaat sneller de Ring rond dan een DB9 (en ik dacht dat dat voor een F430 tov een F599 ook gold, maar dat weet ik even niet zeker). Dit gaat dus niet over PKs of 0-100 tijden, maar over balans, handling, etc.

    OT: een schitterend geluid, ook is het design erg bruut, maar misschien te bruut voor de gemiddelde AM rijder, net als al die carbon voorwerpen, maar goed, eerst maar eens in het echt zien, dat zegt alles. Als de prijs van deze V12V hetzelfde is als een DB9, dan zou ik voor de V12V gaan (zie mijn opmerkingen hiervoor als je sportwagen wil ipv GT).

    BUSTED!!!
    Greetzzz,

    JMC

    Login om te reageren
  52. Speedonator zegt

    12 februari 2009 om 14:13

    Jezus

    ik ga leren tenissen
    :D

    Login om te reageren
  53. Markus zegt

    13 februari 2009 om 11:56

    @ RA999: ik zie ik zie wat jij ook ziet maar het zijn verschillen die het niet waard maken om er een ander typeplaatje op te harken… vind ik.
    Neemt niet weg dat het een mooie auto is hoor :) alleen ik kan AM’s ‘designrichting’ niet helemaal waarderen.

    Login om te reageren
  54. databekker zegt

    13 mei 2009 om 15:42

    Iemand die een bal hard kan slaan kan en past ook in een snelle auto.
    Een oude langzame wandelaar met heel veel geld niet. Die Rolls Roys. Toch ook die langzame wandelaars met veel geld rijden een AM. Dan beter dat Nadal een AM heeft da’s goed voor imago AM.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North