• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Range Rover Evoque met Ford EcoBoost 4-pitter

Auteur: Dennis, gepost 26 augustus 2010 om 10:02 – 39 Reacties

Range Rover Evoque


De Range Rover Evoque is een iets te heet gewassen Range Rover. Waar in de normale Range Rover een V8 onder de motorkap huist, moge het duidelijk zijn dat het onder de kap van de kleinere Evoque best wat minder kan.

Land Rover, eigendom van Ford totdat het twee jaar geleden samen met Jaguar verkocht werd aan het Indiase Tata, heeft nog altijd goede banden met het oude moederbedrijf. Land Rover zou voor de aandrijving van de Range Rover Evoque in het magazijn van Ford hebben gesnuffeld en daar zijn oog laten vallen op het 2.0 liter 4-cilinder EcoBoost blok. Dat is als we de geruchten mogen geloven.

Dit direct ingespoten blok levert ruim 200 pk, waarmee een sprintje naar 100 km/u in de Evoque niet meer dan ongeveer 8 seconden hoeft te duren. Men kan daarbij kiezen uit een handgeschalde 6-bak of een automaat met dubbele koppeling, die enkel de voorwielen of alle wielen aandrijven.

Eind volgende maand zal Land Rover in Parijs de Range Rover Evoque officieel aan het publiek voorstellen. Tegen die tijd weten we dus meer. In de zomer van 2011 zal het nieuwe model bij de dealers staan.

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Range Rover Evoque P300e rijtest
    Range Rover Evoque P300e rijtest
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • Land Rover bewaart de foutste Range Rover voor het laatst

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

EcoBoost, evoque, Land Rover, Parijs-2010, range-rover

Vorig bericht: « Porsche levert platform voor VW sportwagens
Volgend bericht: Bizarre crash op Amerikaanse snelweg »

Lees Interacties

Reacties

  1. super458 zegt

    26 augustus 2010 om 10:04

    Motor boeit me niks, zo’n ecodingetje.

    Maar ik heb een vraag: Wanneer begint Parijs 2010?

    Login om te reageren
    • W!d zegt

      26 augustus 2010 om 10:26

      @super458: Alles heet eco tegewoordig. Gaat erom dat het een 2.0 turbo is!

      @zdev: Hoezo? Een Q5, X3 en GLK hebben ook allemaal 4 cilinders en de top een paar 6 cilinders..

      Login om te reageren
      • zdev zegt

        26 augustus 2010 om 10:30

        @W!d: premium toch?

        Login om te reageren
  2. autoblogger zegt

    26 augustus 2010 om 10:10

    Logisch, het is toch een vrouwenauto?

    Login om te reageren
    • super458 zegt

      26 augustus 2010 om 10:33

      @autoblogger: Nee man dat is zogenaamd sexy.

      Login om te reageren
    • zdev zegt

      26 augustus 2010 om 10:40

      @autoblogger: brrrr wat een enge strijkplank…

      Login om te reageren
    • xilver zegt

      26 augustus 2010 om 11:06

      @autoblogger: Idd een vrouwenauto, voor diegene die toch geen freelander wil. Manlief kan rustig blijven rondrijden in zijn Vogue

      Login om te reageren
  3. zdev zegt

    26 augustus 2010 om 10:11

    Leuk een viercilinder als instapper maar in dit soort auto’s hoort een goede V6. En in de top een V8.

    Login om te reageren
  4. Lustigson zegt

    26 augustus 2010 om 10:14

    Die 4-cilinder is dus meer dan voldoende voor deze wagen. Hij’s immers de helft kleiner dan een echte Range Rover. ;)

    Login om te reageren
  5. DavidZ zegt

    26 augustus 2010 om 10:27

    Een “premium” gevoel komt pas echt op als er een Ford motor in zit! Net als bij Volvo. Hun marketing afdeling kan verzinnen wat ze wil, een omgebouwde Focus of Mondeo die vaak ook nog is voorzien van een Ford motor: dan lijkt mij ’t “premium” gedeelte erg ver weg……behalve als je naar het prijskaartje kijkt.

    Login om te reageren
  6. Laue zegt

    26 augustus 2010 om 10:30

    ah nee he. Al die gedateerde ford rommel maken een boel herrie, een boel toeren, zuipen veel en zijn niet vooruit te pissen.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 augustus 2010 om 11:28

      @Laue: What a load of bull$hit… Volgens mij weet jij best dat de EcoBoost motoren van Ford gloednieuw zijn (introductie 2009!) en dat ze juist een stuk zuiniger zijn van de motoren die Ford tot voorheen gebruikte.

      Aangezien het allemaal turbomotoren zijn zal het met die “boel toeren” ook wel meevallen. Over de herrie durf ik niks te zeggen, maar de rest van je argumenten slaan iig als een lul op een drumstel.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_EcoBoost_engine

      Login om te reageren
      • Laue zegt

        26 augustus 2010 om 11:37

        @robbie:
        sorry, ik had voor mijn comment moeten zetten: “ik vind”

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          26 augustus 2010 om 12:38

          @Laue: jij hebt natuurlijk al uitgebreid kennis maken met deze nieuwe EcoBoost motoren? Die zijn in Nederland pas sinds enige tijd op de markt (gefacelifte S-Max, Galaxy, Mondeo). Ook vraag ik mij af hoe jij iets “gedateerd” kan noemen als het pas net geintroduceerd is.

          Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen Ford fanboy oid, maar als ik naar de feiten kijk: nieuw ontwerp, zuinige turbomotor, lovende perskritieken etc etc… Dan kan ik dat niet helemaal rijmen met jouw opmerkingen. Maar ik verneem uiteraard graag van jou welke persoonlijke(!) ervaringen jij allemaal hebt opgedaan met deze nieuwe EcoBoost motoren. Please enlighten me!

          Login om te reageren
          • Laue zegt

            26 augustus 2010 om 20:07

            @robbie:
            Exusee voor mijn late reactie, ik moest even een Saab 9-5 testen :) ja ik heb al met de Ecoboost (stomme naam) gereden. Oke, wel is waar geen honderden KM maar toch. Bij deze motoren heb ik eerder het idee dat ze het oude blok hebben genomen en simpel weg een turbo op geschroefd hebben. Wat dat betreft vind ik TSI van VW soepeler en stiller en heb ik het idee dat die blokken van scratch zijn ontworpen.
            ) enlightened?

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              27 augustus 2010 om 00:41

              @Laue: Bueno, als dat jouw mening is, dan kan ik daarmee leven.

              Login om te reageren
  7. Rutger1 zegt

    26 augustus 2010 om 10:44

    Och doe mij er maar eentje hoor :)
    Prima te doen 200pk…

    Login om te reageren
  8. Laurens zegt

    26 augustus 2010 om 11:15

    De Range Rover is ooit begonnen met 135 pk…

    Login om te reageren
  9. Jokkebrok zegt

    26 augustus 2010 om 11:44

    Hij’s best ruig als vrouwenautootje!!

    Login om te reageren
  10. Brammer zegt

    26 augustus 2010 om 11:53

    Ik vind dat er best mag bijstaan dat het hier om een benzine-uitvoering gaat, als je de motor kent weet je dat wel maar niet iedereen kent al die EcoBoost/BlueMotion/TreeHugger-benamingen.

    Login om te reageren
  11. As_long_as_it_is_fast zegt

    26 augustus 2010 om 12:12

    Ziet er toch nog steeds anders uit, en dat spreekt wel aan. Vergeleken met die überlelijke vogue die ze hebben vind ik deze een pak leuker.

    Login om te reageren
  12. Mbaas zegt

    26 augustus 2010 om 12:17

    prima auto toch zou m graag hebben 200pk is ook goed

    Login om te reageren
  13. Esprit_de_Flandre zegt

    26 augustus 2010 om 12:30

    DavidZ: Alleen design en prijskaartje maakt ‘premium’.

    Login om te reageren
  14. Fout zegt

    26 augustus 2010 om 12:46

    @Laue: Ik vraag mij ook af op wat jij jou baseert? Die motor is amper uit. Heb je er in feite ooit al mee gereden
    Of zit je gewoon wat in het rond te pissen…?
    Er zijn trouwens bitter weinig benzinemotoren die goeie efficiëntie cijfers weten voor te leggen. De wereld is diesel

    Login om te reageren
  15. KaCh1ng zegt

    26 augustus 2010 om 13:08

    kwist dat er ford motoren ging in zitten , kzag een testwagen in lommel (= test basis voor fords)

    Login om te reageren
  16. Benz.. zegt

    26 augustus 2010 om 15:09

    Mijn voorkeur geniet een gewone RR Vogue.. Zonder “E”.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      26 augustus 2010 om 16:37

      @Benz..: Wat bedoel je met een RR Vogue? Een normale Land Rover Range Rover neem ik aan? De term “Vogue” slaat alleen maar op een uitrustingsniveau. Of wil je heel graag perse een Vogue hebben? Die qua uiterlijk niet of nauwelijk verschilt van een Land Rover Range Rover HSE, Autobiography of Supercharged.

      Login om te reageren
  17. Henk zegt

    26 augustus 2010 om 17:57

    een zeecontainer met een grasmaaier motor typische downsizing

    Login om te reageren
  18. Benz.. zegt

    26 augustus 2010 om 21:51

    @Robbie: Ik ben niet bepaald thuis in de vele uitrustings/modellen-benamingen van het betreffende merk. Ik vind het mooie, statig ogende SUV’s. Mocht ik nog eens in de toekomst een Range aanschaffen is voor mij de lichtste motorvariant voldoende. Comfort en luxe is het belangrijkst voor mij bij z’n auto.

    M’n G zal dan echter de deur uit moeten..

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      27 augustus 2010 om 00:45

      @Benz..: laat ik je iets leren. Land Rover is een merk, Range Rover = een type.

      Op dit moment zijn er 2 types Range Rover op de markt:
      Range Rover &
      Range Rover Sport
      En daar komt in de toekomst nog bij:
      Range Rover Evoque

      Al die auto’s hebben gemeen dat ze op hun papieren Land Rover als merk hebben staan. Het komt er simpelweg op neer dat Range Rover een type Land Rover is.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        27 augustus 2010 om 11:34

        @robbie:

        Vergis ik me, maar eigenlijk is de sport toch geen echte range rover. Nuja hij word toch op een ander platform gebouwd of dat van de discovery of niet? Of zijn de gelijkenissen tussen de sport en de gewone RR meer dan uiterlijk?

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          27 augustus 2010 om 15:47

          @Hupke: Wat maakt een Range Rover een Range Rover in jouw ogen? Je hebt gelijk als je zegt dat de Range Rover Sport gebouwd is op het platform van de huidige Discovery. Maar is dat een probleem? Zorgt dat ervoor dat de RR Sport geen “echte” Range Rover is? Volgens mij maakt dat allemaal niks uit.

          Een Audi A1 deelt ook zijn platform met een Polo, Fabia en Ibiza. Daarnaast staat er volgens mij helemaal nergens vast wat een “Range Rover” precies is. Het enige zinnige wat je er over kan zeggen volgens mij is dat een Range Rover model een stuk luxer is dan een regulier Land Rover model. Ook zijn die auto’s wat meer op asfalt gericht dan op de blubber.

          En deze nieuwe Range Rover Evoque is daar een mooi voorbeeld van.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            27 augustus 2010 om 19:45

            @robbie:

            Ik bedoelde niet dat hij de naam RANGE ROVER Sport niet waard is in tegendeel.

            Ik bedoelde dat hij op zich qua onderstel toch een heel andere wagen is. Hij ziet er hetzelfde uit, maar da’s eerder zoals een E-classe en wat nu een E-coupé is dezelfde lijnen en karaktertrekken hebben.

            Het is vrij verwarrend want de Sport is dan ook weer niet een super sport en de gewone is dan ook weer geen Maybach. De kloof is op luxe en gebruik dan toch weer wat kleiner en beide vrij luxueus en meer gericht op het asphalt dan op onverhard (daar heb je de defender voor). Maar LR krijgt ze beide verkocht (de sport iets meer zou ik denken op straat te zien).

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              28 augustus 2010 om 00:00

              @Hupke: doel je er soms op dat de Range Rover & Range Rover Sport teveel in elkaars vaarwater zitten oid? En teveel op elkaar lijken? Volgens mij heb je ze dan nooit echt goed met elkaar vergeleken. Zowel qua prijs als afmetingen verschillen de RR & RR Sport toch redelijk van elkaar zou ik zeggen.

              De prijs van een RR Sport loopt uiteen van 80.000 tot 140.000 en die van een RR loopt uiteen van 120.000 tot 200.000.

              Zo is een RR bijvoorbeeld bijna 20 cm langer dan een RR Sport en daarnaast ook nog eens bijna 10 cm hoger en de wielbasis is 13,5 cm langer.

              Login om te reageren
              • Hupke zegt

                28 augustus 2010 om 14:17

                @robbie:

                Dat idee had ik wel ja dat ze nogal binnen elkanders vaarwater zitten. Nu die 3-deurs evoque lijkt daar nu wel buiten te vallen maar anders zaten ze met z’n drieën in hetzelfde vijvertje te vissen.
                De RR S is een heel andere wagen maar hij zoekt toch ongeveer hetzelfde soort klanten dan de RR.

                Misschien dat als je de SUV’s eens op een rijtje zet dat de RRS eerder bij de Cayenne, ML, X5, Touareg (al zullen hier er wel mensen het mee oneens zijn) thuishoort en de RR in Q7, XC90 hoort.
                Maar ik heb in nog niet allemaal meegereden dus ik zou niet kunnen oordelen over de bovenstaande SUV’s.

  19. Benz.. zegt

    27 augustus 2010 om 11:22

    @robbie: “Land Rover is een merk, Range Rover = een type.”

    Haha, zover was ik gelukkig al. Alleen wanneer ik het over een Land Rover Range Rover heb zeg ik gewoon “Range Rover”.

    Je hebt idd de RR (even afkorten) Sport en de normale RR.

    Het enige wat ik niet begrijp: de benaming Vogue wordt aangeduid als een typebenaming net zoals HSE en bijv. Supercharged?
    Of is het weer een soort van pakket welke op diverse types kan worden ingezet?

    Ja sorry, ik maak het je even lastig. :D

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      27 augustus 2010 om 15:41

      @Benz..: De term “Vogue” is een benaming voor een uitrustingsniveau. Net zoals HSE of SE dat zijn. Of bijvoorbeeld Trendline of Comfortline bij Volkswagen.

      Overigens gebruikt Land Rover naast de term Vogue ook nog Vogue SE (een nog luxere uitvoering). Het “hoogst” haalbare bij een Range Rover is overigens Autobiography (Black).

      Login om te reageren
  20. ravedave zegt

    27 augustus 2010 om 14:30

    dit is straks de gaycar 2011 !

    wedden!

    http://gaylife.about.com/od/entertainment/ss/topgaycars2010.htm

    Login om te reageren
  21. Benz.. zegt

    27 augustus 2010 om 16:14

    @robbie: Thank you.. Ik begrijp het.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North