
Dat de Range Rover een V8 dieselversie zou krijgen was al bekend, nu is er ook info vrijgegeven over de TDV8 Sport. Over een paar weken zal deze SUV op de autoshow in Parijs onthuld worden. Het gaat daarbij nog steeds om 272pk en 640 Nm(!) max koppel. De topsnelheid van de TDV8 Sport is echter wat hoger; 209 km/u in plaats van 200 km/u.
Wil je dieselen dan is dit dus de uitvoering die je moet hebben, alhoewel de TDV6 ook gewoon leverbaar blijft.
Leverering start eind dit jaar, de exacte prijzen zijn nog niet bekend…
Absoluut een mooie combinatie, maar helaas onbetaalbaar. Schat dat ie meer dan 130.000 euro gaat kosten in de Vogue (luxe) uitvoering.
Kost je dus 1300 euro per maand alleen al aan bijtelling
De Range Sport vind ik zelf een van de mooiste SUV’s. Heerlijk dat ze er een dikke diesel V8 instoppen….
Jaap heeft wel gelijk dat dit “speeltje” erg duur gaat worden en je de staatskist er weer heerlijk bijspekt. Zakelijk dure auto’s rijden is niet meer aantrekkelijk met de huidige bijtellingen….:(
Samen met de X5 heeft deze SUV het juiste smoelwerk !,en nu dus ook nog een beer van een dieselmotor !
Graag sluit ik me wel aan bij m’n voorgangers,de enige vrees zal het prijsplaatje zijn,jammer dat dit soort heerlijke auto’s naar verhouding onbetaalbaar zijn ,aanschaf,bijtelling,leaseprijs p.mnd…………….pffffffffffffffffff
Wat een bak! De mooiste is ie al, de meest stijvolle ook. Alleen nog een dieetje, zodat de Sport écht tegen de X5, ML en Cayenne op kan.
De gewone Range Rover is een van de meest magnifieke gezichten op de weg. Dit is en blijft een platgestampte Discovery. Te zwaar en te langzaam ook. Zou never nooit mijn keus zijn voor dat geld.
wauw wat ene kleur, ik weet niet wat ik ervan moet vinden wel apart opzich
Was dit geen ford motor?
Van die kleur ga ik bijna over mijn nek, zijn dit echte promotiefoto’s die van Land Rover afkomen.
Zo ja… ontsla die marketingmanager!
dik hoor!!!…en in t zwart is ie nog veel mooier
Ik ben Belg, BPM ken ik al, wat is die bijtelling nu weer???
Het lijkt me of jullie in Nederland zwaar gestraft worden als je een auto kunt kopen :p
@ tw, ik ben ook belg en ik denk dat het de maandelijkse afbetaling is, niet ?
@ Jaap, Kost je dus 1300 euro per maand alleen al aan bijtelling, hoeveel maanden?
Bijtelling is geen maandelijkse afbetaling, het is een extra belasting dat je betaalt voor het privé gebruik van een auto van de zaak.
http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=5
@ de belgen: Als je in NL een leaseauto van je baas krijgt en die ook prive rijdt wordt dat gezien als inkomen. Je moet een deel van de nieuwwaarde van de leaseauto bij je inkomen optellen en daar inkomstenbelasting over betalen. Dat is de bijtelling.
Dus je baas koopt een auto, betaalt daar BPM op (30 % extra of zo)
En daarnaast moet de persoon die er mee rijdt nog maals een heel stuk belasting betalen voor de privékm.
Ze hebben jullie goed liggen daar in Nederland.
Situatie België: baas koopt auto vb audi A6 -> daar is er 21% belasting maar 1/2 daarvan is aftrekbaar. Indien het om een vrachtwagen of zo gaat volledig aftrekbaar voor de baas!
Op diezlfde A6 wordt de persoon belast aan aantal privé km (meestal 5000 tot 10000) * fiscale PK. Dit komt overéén met zo’n 500 tot 1000 € PER JAAR!!!!
Een RR met deze mooie diesel en in een mooie kleur: de enige SUV – op de Grand Cherokee na misschien – die ik in m’n garage zou willen.
mooi he, alles ;-)
Dink… RR klinkt ook wel chique!
haha… doe daarnaast is de garage maar een ander soort RR
Daarom wonen er hier zoveel nederlanders net over de grens ( hier nabij Maastricht ). Zakkenrollers, die nederlandse regering. Het verbaast mij dat er niet meer nederlanders naar het buitenland verhuizen, je zou voor minder.
Voor rijke mensen is België een belastingparadijs. Dat weten veel Nederlanders ook. zie Brasschaat, Schilde, Schravenwezel, … Daar wonen veel rijke Nederlanders
272 pk en 640 Nm en nog is dat blok beton langzaam. 0-100 in 9,1 s en een top van 209 km/h zijn niet om over naar huis te schrijven.
De nieuwe BMW X5 doet dat met 231 pk en 520 Nm sneller (0-100 in 8,2s).
Auto Motor und Sport heeft ook de Audi Q7 3.0 TDI 0-100 km/h geklokt op 8,2 s
terwijl de fabrieksopgave 9,1 s is……..En zelfs de Q7 haalt met 233 pk en 500 Nm 216 km/h…………
Wat een dikke diesel die Range Rover zeg……….Kansloos tegen een ML 420 CDI of Touareg V10 TDI
Jaap schreeg:”Absoluut een mooie combinatie, maar helaas onbetaalbaar. Schat dat ie meer dan 130.000 euro gaat kosten in de Vogue (luxe) uitvoering.
Kost je dus 1300 euro per maand alleen al aan bijtelling ”
Dit gaat over de Sport, niet over de normale Range Rover.
De Sport is enkel in S, SE, HSE en Supercharged leverbaar.
De prijzen zullen rond de 100.000 euro uitkomen, maar zeker geen 130.000 euro!
@SimonMc; jup, een ford-motor.
En wat een kleur! fantastisch!
Ach, als je een medisch beroep hebt wordt je in Nederland veel beter betaald, en zo’n belastingsparadijs vind ik België nog niet, want ze wringen zelfstandigen uit tot de laatste cent! Hier is 21% BTW en in Nederland 19% Ach, laat jullie België maar en belastingsparadijs vinden. De mensen in de medische sector vinden Nederland een loonparadijs!
Nederland is echt kut wat betreft de auto’s
@Jaap,
Ik dacht dat er geen Vogue uitvoering is in de Sport uitvoering. HSE is de meest luxe uitvoering. Had graag gezien dat de V8diesel ook in de ‘gewone’ Range Rover uit zou komen
@ C30 CDI AMG: die komt er ook, eerder dan die van de Range Rover Sport zelfs
Knappe wagen, maar je rijdt niet in een Range Rover, je rijdt in een kleinere en goedkopere versie ervan! Heeft deze wagen ook niet het imago van een vrouwen-auto?
@Jaap,
van de Sport bestaat toch geen Vogue-versie, het gaat maar van de S tot de HSE. Indien ik het fout zou hebben, geef dan eens een foto van de Sport in Vogue-uitrusting.
Ik vind de Vogue van de Range echt machtig, vooral die comfortzetels!!
Is het mogelijk als je in NL woont en Nl-er bent, maar werkt in Belgie werkt om een Belgische lease auto te hebben?
Sven
Ik was vandaag in de Land Rover-showroom van Leuven. Ik wil mij een Range aanschaffen als bedrijfswagen. Voor een zelfstandige is de btw van 21% immers volledig recupereerbaar. Wel moet de wagen omgebouwd worden tot Lichte Vracht. D.w.z. de achterbank moet worden gedemonteerd, waardoor de wagen slechts twee zitplaatsen meer telt. Op zich een interessante zaak. De achterbank wordt immers meegeleverd en na afschrijving van het voertuig, wordt deze gewoon terug gemonteerd. Maar dit terzijde.
De dealer deelde mij ter info mee dat de huidige Range een facelift krijgt aan de binnenkant. Het interieur wordt nog luxer en aan de luidruchtigheid in de cockpit werd gewerkt. Dat was nl. een heikel punt. Naar het schijnt, zijn er veel klachten over het lawaai van de motor terwijl men rijdt. Daarom gelden er voor de stockwagens een fikse promotie nu. Een Range HSE komt nu op een kleine 68.000 euro, wat ik nog altijd pittig vind. Maar zo werd mij gezegd, de nieuwe ‘verbeterde’ Range wordt helaas nog een stuk duurder.
De Range Sport is inderdaad een stuk compacter en lijkt wel het kleinere broertje van de ‘echte’ Range, doch ik vind de Sport ook bijzonder mooi.
De kleurcombinatie, zoals hierboven getoond: een bordeaux koetswerk met beige interieur, vind ik persoonlijk zeer smaakvol. Het moeten niet altijd die donkere kleuren zijn. Ook in het oranje/roest is hij trouwens bijzonder geslaagd.
Toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat de Sport eerder het speeltje is van de vrouw van de rijke zakenman, die er in Signapore en Hong Kong enkele deugddoende maîtresses op na houdt.
Waar is trouwens de grens van al die euro-waanzin? Luxe heeft zijn prijs, maar waar stopt dit? ‘The sky’ is blijkbaar de limiet.
@Bart: dan hoop ik dat jij nooit een ongeluk gaat hebben met je illegale Range.
Immers, je bent niet meer verzekerd en in grote fout als je die bank terug monteert.
Weet iemand hoe het zit met lease auto’s bv: ik woon in belgie maar werk bij een nederlands bedrijf, ze willen een auto leasen in belgié, hoe zit dan met de bijtelling angezien ik de auto prive rij, en wordt het dan ook van me loon gehouden of dien ik bij de belasting aangifte van belgie te doen.
@hermans
Nee, het zal gewoon van je nederlandse loon gehouden worden.
Aangezien je loonbelasting afdraagt aan de Nederlandse overheid zul je ook de bijtelling moeten afdragen van je “belgische” leaseauto. Men zal de catalogusprijs van Nederland hanteren bij deze berekening.
Meer info :
http://fiscus.fgov.be/interfafzfr/international/nederland/Wonen%20in%20BEL,%20werken%20in%20NL.pdf
grappig maar de vogue kan je niet op de sport krijgen dat is alleen bij de normale range rover;)
weet iemand hoe het zit als je woont in belgië en werkt in nederland en een lease auto hebt die op naam staat van je bedrijf in nederland.
OoOo wat is ie mooi zeg :D ik wil hem wel hebben…
Nou misschien wel over 10 jaar ongeveer maar ik zal zeker een Range Rover halen een Architect die voor zich zelf werkt kan het wel redden… uhmmm denk ik