• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Range Rover Sport V8 diesel

Auteur: autoblogger, gepost 22 augustus 2006 om 22:10 – 34 Reacties

Range Rover Sport V8 diesel


Dat de Range Rover een V8 dieselversie zou krijgen was al bekend, nu is er ook info vrijgegeven over de TDV8 Sport. Over een paar weken zal deze SUV op de autoshow in Parijs onthuld worden. Het gaat daarbij nog steeds om 272pk en 640 Nm(!) max koppel. De topsnelheid van de TDV8 Sport is echter wat hoger; 209 km/u in plaats van 200 km/u.

Wil je dieselen dan is dit dus de uitvoering die je moet hebben, alhoewel de TDV6 ook gewoon leverbaar blijft.

Leverering start eind dit jaar, de exacte prijzen zijn nog niet bekend…

Range Rover Sport V8 diesel
Range Rover Sport V8 diesel
Range Rover Sport V8 diesel
Range Rover Sport V8 diesel

Ook interessant!

  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
    Vermogen van kersverse Range Rover Sport SVR bekend
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Miljoenste Range Rover Sport toont het megasucces

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, Land Rover, range-rover, SUV

Vorig bericht: « Speed kills, yeah right!
Volgend bericht: Land Rover Defender 2007 update »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jaap zegt

    22 augustus 2006 om 22:15

    Absoluut een mooie combinatie, maar helaas onbetaalbaar. Schat dat ie meer dan 130.000 euro gaat kosten in de Vogue (luxe) uitvoering.
    Kost je dus 1300 euro per maand alleen al aan bijtelling

    Login om te reageren
  2. Z-Rider zegt

    22 augustus 2006 om 22:32

    De Range Sport vind ik zelf een van de mooiste SUV’s. Heerlijk dat ze er een dikke diesel V8 instoppen….

    Jaap heeft wel gelijk dat dit “speeltje” erg duur gaat worden en je de staatskist er weer heerlijk bijspekt. Zakelijk dure auto’s rijden is niet meer aantrekkelijk met de huidige bijtellingen….:(

    Login om te reageren
  3. BMW fanaat zegt

    22 augustus 2006 om 22:59

    Samen met de X5 heeft deze SUV het juiste smoelwerk !,en nu dus ook nog een beer van een dieselmotor !
    Graag sluit ik me wel aan bij m’n voorgangers,de enige vrees zal het prijsplaatje zijn,jammer dat dit soort heerlijke auto’s naar verhouding onbetaalbaar zijn ,aanschaf,bijtelling,leaseprijs p.mnd…………….pffffffffffffffffff

    Login om te reageren
  4. Mr. R zegt

    22 augustus 2006 om 23:53

    Wat een bak! De mooiste is ie al, de meest stijvolle ook. Alleen nog een dieetje, zodat de Sport écht tegen de X5, ML en Cayenne op kan.

    Login om te reageren
  5. Ruben zegt

    23 augustus 2006 om 00:21

    De gewone Range Rover is een van de meest magnifieke gezichten op de weg. Dit is en blijft een platgestampte Discovery. Te zwaar en te langzaam ook. Zou never nooit mijn keus zijn voor dat geld.

    Login om te reageren
  6. farzan zegt

    23 augustus 2006 om 00:27

    wauw wat ene kleur, ik weet niet wat ik ervan moet vinden wel apart opzich

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    23 augustus 2006 om 00:40

    Was dit geen ford motor?

    Login om te reageren
  8. Stylez zegt

    23 augustus 2006 om 03:04

    Van die kleur ga ik bijna over mijn nek, zijn dit echte promotiefoto’s die van Land Rover afkomen.
    Zo ja… ontsla die marketingmanager!

    Login om te reageren
  9. henk zegt

    23 augustus 2006 om 08:48

    dik hoor!!!…en in t zwart is ie nog veel mooier

    Login om te reageren
  10. tw zegt

    23 augustus 2006 om 09:11

    Ik ben Belg, BPM ken ik al, wat is die bijtelling nu weer???

    Het lijkt me of jullie in Nederland zwaar gestraft worden als je een auto kunt kopen :p

    Login om te reageren
  11. S-andy zegt

    23 augustus 2006 om 09:28

    @ tw, ik ben ook belg en ik denk dat het de maandelijkse afbetaling is, niet ?

    @ Jaap, Kost je dus 1300 euro per maand alleen al aan bijtelling, hoeveel maanden?

    Login om te reageren
  12. ddk zegt

    23 augustus 2006 om 09:42

    Bijtelling is geen maandelijkse afbetaling, het is een extra belasting dat je betaalt voor het privé gebruik van een auto van de zaak.

    http://www.autobelastingen.nl/text.php?t_ID=5

    Login om te reageren
  13. Klaas zegt

    23 augustus 2006 om 09:48

    @ de belgen: Als je in NL een leaseauto van je baas krijgt en die ook prive rijdt wordt dat gezien als inkomen. Je moet een deel van de nieuwwaarde van de leaseauto bij je inkomen optellen en daar inkomstenbelasting over betalen. Dat is de bijtelling.

    Login om te reageren
  14. tw zegt

    23 augustus 2006 om 10:16

    Dus je baas koopt een auto, betaalt daar BPM op (30 % extra of zo)

    En daarnaast moet de persoon die er mee rijdt nog maals een heel stuk belasting betalen voor de privékm.

    Ze hebben jullie goed liggen daar in Nederland.

    Situatie België: baas koopt auto vb audi A6 -> daar is er 21% belasting maar 1/2 daarvan is aftrekbaar. Indien het om een vrachtwagen of zo gaat volledig aftrekbaar voor de baas!

    Op diezlfde A6 wordt de persoon belast aan aantal privé km (meestal 5000 tot 10000) * fiscale PK. Dit komt overéén met zo’n 500 tot 1000 € PER JAAR!!!!

    Login om te reageren
  15. Dink zegt

    23 augustus 2006 om 10:43

    Een RR met deze mooie diesel en in een mooie kleur: de enige SUV – op de Grand Cherokee na misschien – die ik in m’n garage zou willen.

    Login om te reageren
  16. dekster zegt

    23 augustus 2006 om 10:45

    mooi he, alles ;-)

    Login om te reageren
  17. tim zegt

    23 augustus 2006 om 10:52

    Dink… RR klinkt ook wel chique!

    haha… doe daarnaast is de garage maar een ander soort RR

    Login om te reageren
  18. S-andy zegt

    23 augustus 2006 om 11:04

    Daarom wonen er hier zoveel nederlanders net over de grens ( hier nabij Maastricht ). Zakkenrollers, die nederlandse regering. Het verbaast mij dat er niet meer nederlanders naar het buitenland verhuizen, je zou voor minder.

    Login om te reageren
  19. Shrike zegt

    23 augustus 2006 om 11:43

    Voor rijke mensen is België een belastingparadijs. Dat weten veel Nederlanders ook. zie Brasschaat, Schilde, Schravenwezel, … Daar wonen veel rijke Nederlanders

    Login om te reageren
  20. Robbie zegt

    23 augustus 2006 om 11:55

    272 pk en 640 Nm en nog is dat blok beton langzaam. 0-100 in 9,1 s en een top van 209 km/h zijn niet om over naar huis te schrijven.

    De nieuwe BMW X5 doet dat met 231 pk en 520 Nm sneller (0-100 in 8,2s).
    Auto Motor und Sport heeft ook de Audi Q7 3.0 TDI 0-100 km/h geklokt op 8,2 s
    terwijl de fabrieksopgave 9,1 s is……..En zelfs de Q7 haalt met 233 pk en 500 Nm 216 km/h…………

    Wat een dikke diesel die Range Rover zeg……….Kansloos tegen een ML 420 CDI of Touareg V10 TDI

    Login om te reageren
  21. FrieZ zegt

    23 augustus 2006 om 12:56

    Jaap schreeg:”Absoluut een mooie combinatie, maar helaas onbetaalbaar. Schat dat ie meer dan 130.000 euro gaat kosten in de Vogue (luxe) uitvoering.
    Kost je dus 1300 euro per maand alleen al aan bijtelling ”

    Dit gaat over de Sport, niet over de normale Range Rover.
    De Sport is enkel in S, SE, HSE en Supercharged leverbaar.
    De prijzen zullen rond de 100.000 euro uitkomen, maar zeker geen 130.000 euro!

    Login om te reageren
  22. LPH zegt

    23 augustus 2006 om 13:22

    @SimonMc; jup, een ford-motor.
    En wat een kleur! fantastisch!

    Ach, als je een medisch beroep hebt wordt je in Nederland veel beter betaald, en zo’n belastingsparadijs vind ik België nog niet, want ze wringen zelfstandigen uit tot de laatste cent! Hier is 21% BTW en in Nederland 19% Ach, laat jullie België maar en belastingsparadijs vinden. De mensen in de medische sector vinden Nederland een loonparadijs!

    Login om te reageren
  23. silasse zegt

    23 augustus 2006 om 14:37

    Nederland is echt kut wat betreft de auto’s

    Login om te reageren
  24. C30CDIAMG zegt

    24 augustus 2006 om 15:12

    @Jaap,

    Ik dacht dat er geen Vogue uitvoering is in de Sport uitvoering. HSE is de meest luxe uitvoering. Had graag gezien dat de V8diesel ook in de ‘gewone’ Range Rover uit zou komen

    Login om te reageren
  25. FrieZ zegt

    24 augustus 2006 om 20:59

    @ C30 CDI AMG: die komt er ook, eerder dan die van de Range Rover Sport zelfs

    Login om te reageren
  26. Cosmo zegt

    28 augustus 2006 om 16:04

    Knappe wagen, maar je rijdt niet in een Range Rover, je rijdt in een kleinere en goedkopere versie ervan! Heeft deze wagen ook niet het imago van een vrouwen-auto?

    @Jaap,

    van de Sport bestaat toch geen Vogue-versie, het gaat maar van de S tot de HSE. Indien ik het fout zou hebben, geef dan eens een foto van de Sport in Vogue-uitrusting.
    Ik vind de Vogue van de Range echt machtig, vooral die comfortzetels!!

    Login om te reageren
  27. Peter zegt

    25 september 2006 om 13:15

    Is het mogelijk als je in NL woont en Nl-er bent, maar werkt in Belgie werkt om een Belgische lease auto te hebben?

    Sven

    Login om te reageren
  28. Bart zegt

    11 oktober 2006 om 01:04

    Ik was vandaag in de Land Rover-showroom van Leuven. Ik wil mij een Range aanschaffen als bedrijfswagen. Voor een zelfstandige is de btw van 21% immers volledig recupereerbaar. Wel moet de wagen omgebouwd worden tot Lichte Vracht. D.w.z. de achterbank moet worden gedemonteerd, waardoor de wagen slechts twee zitplaatsen meer telt. Op zich een interessante zaak. De achterbank wordt immers meegeleverd en na afschrijving van het voertuig, wordt deze gewoon terug gemonteerd. Maar dit terzijde.

    De dealer deelde mij ter info mee dat de huidige Range een facelift krijgt aan de binnenkant. Het interieur wordt nog luxer en aan de luidruchtigheid in de cockpit werd gewerkt. Dat was nl. een heikel punt. Naar het schijnt, zijn er veel klachten over het lawaai van de motor terwijl men rijdt. Daarom gelden er voor de stockwagens een fikse promotie nu. Een Range HSE komt nu op een kleine 68.000 euro, wat ik nog altijd pittig vind. Maar zo werd mij gezegd, de nieuwe ‘verbeterde’ Range wordt helaas nog een stuk duurder.

    De Range Sport is inderdaad een stuk compacter en lijkt wel het kleinere broertje van de ‘echte’ Range, doch ik vind de Sport ook bijzonder mooi.
    De kleurcombinatie, zoals hierboven getoond: een bordeaux koetswerk met beige interieur, vind ik persoonlijk zeer smaakvol. Het moeten niet altijd die donkere kleuren zijn. Ook in het oranje/roest is hij trouwens bijzonder geslaagd.
    Toch kan ik mij niet van de indruk ontdoen dat de Sport eerder het speeltje is van de vrouw van de rijke zakenman, die er in Signapore en Hong Kong enkele deugddoende maîtresses op na houdt.

    Waar is trouwens de grens van al die euro-waanzin? Luxe heeft zijn prijs, maar waar stopt dit? ‘The sky’ is blijkbaar de limiet.

    Login om te reageren
  29. Mbman zegt

    28 december 2006 om 23:18

    @Bart: dan hoop ik dat jij nooit een ongeluk gaat hebben met je illegale Range.

    Immers, je bent niet meer verzekerd en in grote fout als je die bank terug monteert.

    Login om te reageren
  30. hermans zegt

    17 januari 2007 om 21:43

    Weet iemand hoe het zit met lease auto’s bv: ik woon in belgie maar werk bij een nederlands bedrijf, ze willen een auto leasen in belgié, hoe zit dan met de bijtelling angezien ik de auto prive rij, en wordt het dan ook van me loon gehouden of dien ik bij de belasting aangifte van belgie te doen.

    Login om te reageren
  31. Younes zegt

    11 februari 2007 om 17:10

    @hermans

    Nee, het zal gewoon van je nederlandse loon gehouden worden.
    Aangezien je loonbelasting afdraagt aan de Nederlandse overheid zul je ook de bijtelling moeten afdragen van je “belgische” leaseauto. Men zal de catalogusprijs van Nederland hanteren bij deze berekening.

    Meer info :

    http://fiscus.fgov.be/interfafzfr/international/nederland/Wonen%20in%20BEL,%20werken%20in%20NL.pdf

    Login om te reageren
  32. Henk zegt

    26 april 2007 om 19:23

    grappig maar de vogue kan je niet op de sport krijgen dat is alleen bij de normale range rover;)

    Login om te reageren
  33. jeanne zegt

    9 mei 2007 om 11:47

    weet iemand hoe het zit als je woont in belgië en werkt in nederland en een lease auto hebt die op naam staat van je bedrijf in nederland.

    Login om te reageren
  34. Derya zegt

    14 oktober 2009 om 16:01

    OoOo wat is ie mooi zeg :D ik wil hem wel hebben…

    Nou misschien wel over 10 jaar ongeveer maar ik zal zeker een Range Rover halen een Architect die voor zich zelf werkt kan het wel redden… uhmmm denk ik

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North