• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Recall van de dag: Honda roept half miljoen auto’s terug

Auteur: Wouter, gepost 10 februari 2010 om 08:57 – 75 Reacties

Airbag


De bestuurder airbags knallen namelijk te hard.

Daardoor scheurt de behuizing van de airbag waardoor er metalen delen door de airbag heen kunnen klappen. Aangezien daar meestal het gezicht van de bestuurder zit, is dit niet goed voor de gezondheid van de betrokkene. Tot nu toe waren er 12 incidenten, waarvan één met dodelijke afloop. In november 2008 werden voor het probleem de eerste auto’s terug geroepen, waarna in de zomer van vorig jaar nog eens 440.000 auto’s een extra bezoek aan de dealer mochten brengen.

Nu roept Honda er nog eens 378.758 auto’s in de VS terug. Voorlopig gaat het om 2001 en 2002 Accord, Civic, Odyssey, CR-V en sommige 2002 Acura TL’s die in de VS of Canada zijn geleverd. Of er ook Honda’s in Europa terug naar de dealer moeten is nog niet bekend. MINI-update: volgens een pers statement zijn de betrokken airbags niet gebruikt in auto’s bestemd voor Europa. Daar gaan we voorlopig dan maar weer van uit.

Met dank aan Martin voor de tip!

Ook interessant!

  • Mercedes roept meer dan een miljoen auto's terug
  • Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
    Honda maakt eigen auto's tot hondenhok
  • Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
    Mijn Auto: Honda Civic Type R (FK8) van Mark
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

accord, acura, airbag, civic, cr-v, Honda, terugroepactie

Vorig bericht: « Audi A1 is officieel
Volgend bericht: Belgische Prins Filip scheurt met 140 tijdens smogalarm »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bimmer zegt

    10 februari 2010 om 09:07

    Japans speelgoed.
    Doe mij maar Duitse degelijkheid.

    :-D

    Login om te reageren
  2. jah zegt

    10 februari 2010 om 09:09

    Goede kwaliteit uit Japan weer hé!

    Login om te reageren
  3. audipower zegt

    10 februari 2010 om 09:11

    het valt me wel aardig op dat het nu vaak de jappanners zijn die echt met een serieuse terug roep actie komen omdat er iets niet klopt …. voorheen was dit nooit zo hebben ze de goeie werknemens ontslagen ofzo??:P Kijken hoe het met Audi BMW en Mercerdes gaat daar heb ik nog niks van gehoord

    Login om te reageren
    • G zegt

      10 februari 2010 om 10:02

      @audipower:
      @Bimmer:

      Zeg dat eens tegen iemand die met de eerste serie ML of Vito gereden heeft, die hadden een maandelijkse afspraak bij de dealer. BMW hetzelfde, ik weet een BMW-liefhebber in hart en nieren die door miserie nooit nog een BMW zal kopen. En niet door één geval maar met diverse BMW die hij had. Audi weet ik niet maar ik ken genoeg mensen met Mercedes-Benz/BMW die om de haverklap naar de dealer moeten voor fouten in hun auto. Dus vooraleer je duitse merken op een voetstukje zet, volgens mij heeft elk merk hier wel eens last van hoor. Nu dat Honda en Toyota dit voor hebben springt iedereen hierop omdat niemand dat van deze merken verwacht. En persoonlijk zou ik liever één keer terug moeten (massaal of niet, heb ik niet echt last van) dan vele malen maar dan als individueel geval (daar heb ik wel last van!).
      Ik houd me persoonlijk bij Japanners van begin jaren ’90, volgens mij de top wat betreft betrouwbaren auto’s.

      Login om te reageren
      • tarquesh zegt

        14 februari 2010 om 13:08

        Het ligt allemaal aan die jointventures.

        Toen Toyota gewoon in Japan hun auto’s maakte was het goed. Toen Honda gewoon in Japan hun auto’s maakte was het goed. Ik heb zelf het gemerkt met mijn Japanse Honda en mijn Americaanse Honda. De Americaanse is de kwaliteit minder van.
        Ik weet het want ik heb er negen jaar in gereden. De Japanse heeft het 18 jaar uitgehouden zonder enig mankement! En de Americaanse dik 13 jaar. 5 jaar langer en in de Americaanse is bijna alles aan gort. Dus het produceren van je wagens elders is de sleutel tot het kwaliteitsverlies.

        Een Japanse Yaris zal als je er goed mee omgaat 30 jaar oud worden. Dus wil je een Nissan Quashcai, koop zo’n ding niet, want dat zijn Austins., en je moet geheid terug naar de garage omdat een terugroep actie in een klein hoekje zit.

        Ik heb gelukkig een Duitse VW, gecheckt dat mijn VW ook daadwerkelijk daar in de fabriek gebouwd is!

        Jointventures is het probleem.

        Login om te reageren
  4. Napster zegt

    10 februari 2010 om 09:11

    Doe mij maar ne Zweed

    Login om te reageren
  5. Sukijaki zegt

    10 februari 2010 om 09:18

    Nou blijkt maar weer dat Japan niet zulke betrouwbare auto’s bouwt als geacht. Ben beniuewd wat JPM zegt.

    Login om te reageren
  6. Robert B zegt

    10 februari 2010 om 09:21

    Vraag me af of dit nog repercussies voor europese producenten heeft, zo weet ik dat het airbagsysteem van mn Italiaan van Hitachi vandaan komt.

    Login om te reageren
  7. LJ zegt

    10 februari 2010 om 09:25

    krijgen we vort elke dag een recall of wat?:O

    Login om te reageren
  8. Sciurida zegt

    10 februari 2010 om 09:27

    Typisch iets voor Jappen, ons op gruwelijke wijze proberen om te brengen, ik wacht op de reacties in de Amerikaanse media, wacht maar: niemand koopt daar nog Japans, het creda Built in America wordt weer groot (Koopt snel aandelen Ford).

    Login om te reageren
  9. 911GT2 zegt

    10 februari 2010 om 09:31

    Wat waren de inzetten op honda? Stond honda in het lijstje van de bookies?

    Login om te reageren
  10. robert--123 zegt

    10 februari 2010 om 09:39

    Als nou elk merk dat effe doet kunnen we het imago van Toyota sparen…

    Login om te reageren
  11. Vincenzo zegt

    10 februari 2010 om 09:47

    wat zijn ze betrouwbaar he die jappen.

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    10 februari 2010 om 09:49

    @audipower,

    Mercedes heeft laatst de 220CDI varianten terug geroepen i.v.m. met motorproblemen. Meestal verloopt een terug roep actie vrij stilletjes alleen nu Toyota in de spotlights staat worden de andere terug roep acties opeens ook vermeld.

    Heb anderhalf jaar terug ook een terug roep actie gehad bij de Suzuki Swift. Het boutje wat aan de handremkabel zit was kwaliteit 8.8 en had 10.9 moeten zijn. Is ook nooit in het nieuws geweest.

    Dus als merk ben je op het moment genaaid als je wat moet terug roepen.

    Login om te reageren
  13. Merry zegt

    10 februari 2010 om 09:50

    BOOM HEADSHOT!!!

    Maar ja, het lijkt mij dat je dit toch even goed test, is het niet?
    Maar ik hoor al weer dat de jappen het moeten ontgelden, maar ik denk dat ieder merk wel eens een terug roep actie heeft.
    Alleen vroeger was het gewoon een klein berichtje en klaar was kees, nu is het gelijk een groot media spectacel omdat we zo verveeld zijn met alles.
    En ieder merk is als de dood dat je naam in de krant staat na een onderzoek dat er iemand dood is omdat van je 2.5 miljoen geproduceerde 1 auto tussen zat waarvan misschien een laatse schoefje van de sloet iets te los zat.
    Dus haal je gewoon heel je productie lijn weer naar binnen.

    Login om te reageren
  14. G.Ph zegt

    10 februari 2010 om 09:50

    De weken van de Japanse degelijkheid zou ik zeggen. Goed bezig, zo raak je je betrouwbare imago wel kwijt!

    Login om te reageren
  15. wf zegt

    10 februari 2010 om 09:52

    Bestuurdersairbag is 1 woord :)
    Ja sorry… ik ben aan het mierenneuken!
    Maar het kan altijd erger! Er is zelfs een organisatie voor de bestrijding van onjuist spatiegebruik! http://www.spatiegebruik.nl/

    Login om te reageren
  16. 406_v6 zegt

    10 februari 2010 om 09:59

    Voordat alle vooringenomen meningen weer worden geventileerd op dit forum is het wellicht verstandig om op onderstaande website eens te kijken naar álle terugroepacties van zo ongeveer álle merken van 1-2002 t/m heden.

    http://www.autoservicepraxis.de/rueckrufe/asp-start

    Login om te reageren
  17. 406_v6 zegt

    10 februari 2010 om 10:04

    Als je daar even rondkijkt zie je dat bijv. VW al 68 terugroepacties heeft gehad, Audi 28, BMW 39, MB 62, Toyota 50, Renault 54, Volvo 64 etc. etc.

    Login om te reageren
  18. 35i zegt

    10 februari 2010 om 10:07

    Wel erg makkelijk om alle Japanse dingen nu slecht te gaan noemen… Las een mooie opmerking eerder dat het gaspedaal van een amerikaanse fabrikant komt. Vertel mensen dus eerst ff waar die airbag vandaan komt ;)

    Login om te reageren
    • jah zegt

      10 februari 2010 om 10:13

      @35i: Euh nee, Japanse ”dingen” zijn gewoon slecht klaar.

      Login om te reageren
  19. EJS zegt

    10 februari 2010 om 10:12

    Auch, het gaat wel hard met de terugroepacties begin dit jaar..:O

    Klinkt ook pijnlijk overigens, metalen delen die door de airbag heen kunnen komen, daar kan je je vermoedelijk aardig aan verwonden..

    Login om te reageren
  20. jan zegt

    10 februari 2010 om 10:13

    Hoe dan ook, dit is niet goed voor het Japanse imago

    Login om te reageren
  21. Reageer zegt

    10 februari 2010 om 10:17

    Tijd om die Amerikaanse auto’s eens op de rooster te leggen.
    Kan toch niet zijn dat die perfect zijn zeker? :)

    Login om te reageren
  22. turboturbo zegt

    10 februari 2010 om 10:21

    voeder gemalen vissekoppen aan je gnakel

    Login om te reageren
  23. Hans75 zegt

    10 februari 2010 om 10:23

    in deze global economy.. maakt het inmiddels helemaal niet meer uit waar de fabrikant vandaan komt… want zijn componenten komen van over de hele wereld.. daardoor zijn de jappen minder betrouwbaar dan vroeger, en de europeanen op het zelfde niveau.. ook maakt het daardoor echt niet meer uit of je een duitser italiaan of fransoos hebt… ze graaien allemaal uit de zelfde bak met leveranciers…

    Login om te reageren
  24. turboturbo zegt

    10 februari 2010 om 10:23

    voeder gemalen vissekoppen aan je gnakels

    Login om te reageren
  25. 35i zegt

    10 februari 2010 om 10:33

    @jah: goed geargumenteerd :lol: applaus!

    Login om te reageren
  26. EnzoR zegt

    10 februari 2010 om 10:41

    @jah ‘Euh nee, Japanse ”dingen” zijn gewoon slecht klaar.’
    Heb jij altijd je oordeel al klaar staan of wat?
    Kijk maar ff rond in je huis staat vast wel iets wat in japan is gemaakt ;)

    Login om te reageren
  27. Waxweazel zegt

    10 februari 2010 om 10:46

    Toevallig enkel de auto’s die in Amerika rondrijden ..
    Toeval bestaat niet, en het zal dan ook geen toeval zijn dat er in Europa nog geen worden terug geroepen.
    Zoals I35 het al zegt, die onderdelen die zoveel worden teruggeroepen van verschillende merken worden NIET in Jappan geproduceerd ! Die rempedaal en airbags zelfs in Amerika zelf ;)

    Login om te reageren
  28. Ikke zegt

    10 februari 2010 om 10:48

    ik denk dat andere merken er gewoon minder waarde aan hechten, het is een probleem dat zich in 0,000001 % van de gevallen voor kan doen dus word het aangepakt, want het voldoet niet voor de volle 100%
    dat vind ik juist een prima quality check, zat merken die dit in de doofpot zouden stoppen.

    Login om te reageren
  29. Arnold zegt

    10 februari 2010 om 10:55

    Ford heeft ook al last van problemen http://trends.rnews.be/nl/economie/automankementen-ook-ford-kampt-met-remproblemen-bij-hybride-wagens/article-1194658322772.htm

    Login om te reageren
  30. floryn zegt

    10 februari 2010 om 11:04

    Erg vervelnd een stuk metaal in je neus. Die airbags zijn sowieso geen lieverdjes. Schijnt een behoorlijk lelijke klap te geven bij detonatie.

    Maar goed. Het feit dat je niets hoort van de Duitse merken kan betekenen dat ze kwalitatief goede auto’s maken, maar kan ook betekenen dat ze te trots zijn om fouten ruiterlijk/publiekelijk toe te geven.

    Login om te reageren
  31. Vanquish zegt

    10 februari 2010 om 11:16

    Nu gaan ze natuurlijk allemaal kijken daar of hun auto’s ook niks mankeren XD. Of misschien is het een tactiek om te zorgen dat de aandacht een beetje van Toyota wordt weggetrokken.

    Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    10 februari 2010 om 11:17

    Nu in dingen die ontworpen worden door mensen (of die ontworpen worden door dingen die ontworpen zijn door mensen) kan altijd een foutje kruipen, dat is de eerste les die je krijgt als ingenieur.

    NU met dat de schaal groter en de eisen hoger worden moet er voor elk klein prulletje een terug roep actie gebeuren terwijl er vroeger veel ergere dingen gebeurden (voor de tijd van de strenge normen en weten en de garantie, en de gigantische concurentie).

    Maar ik denk dat het de eerste paar maanden (of jaren als er nog wat gevallen in de media volgen) het wel wat kan doen aan de verkopen van toyota. Op lange termijn normaal niet.

    Nu zeg nooit nooit Moto Guzzi een heel populair italiaans moto merk vroeger heeft ooit 1 (in spanje geproduceert model gehad) dat goedkoper moest zijn en daardoor minder kwalitatieve onderdelen gebruikte, waardoor er constant lekken en dankzij de vreselijke motoplat ontstekking start en electronica problemen uit volgden.
    Nu de dag van vandaag is BMW en ducati en Honda groter dan moto Guzzi dat amper rendabel is en dat nogaltijd een slechte reputatie op het gebied van betrouwbaarheid heeft hoewel ze al 25 jaar terug degelijke en kwalitatief hoogstaande (alhoewel niet de snelste of ruigste of wat je dan ook in een moto zoekt) moto’s maken.

    Nu toyota zal dit hopenlijk (voor de Japanse economie) overkomen.

    Login om te reageren
  33. Jaymz zegt

    10 februari 2010 om 11:21

    honda is een nutteloos merk

    kan iemand mij 1 mooi type van honda noemen?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 februari 2010 om 17:41

      @Jaymz: en jij bent een nutteloze blogger… :P

      Login om te reageren
  34. mini v8 zegt

    10 februari 2010 om 11:37

    nog iemand gewed op honda ?
    aangezien er van de week een bericht was dat je kon wedden op het volgende merk dat autos zou terug roepen.

    Login om te reageren
  35. Ahura zegt

    10 februari 2010 om 11:46

    Whats next? Nissan omdat zij in de VS ook een grote rol spelen? Had de overleden persoon in de Honda een gordel om?

    Login om te reageren
  36. Lan_Evo zegt

    10 februari 2010 om 11:56

    We gaan allemaal dood!

    Login om te reageren
  37. R20A3 zegt

    10 februari 2010 om 12:00

    Narrator:
    “A new car built by my company leaves somewhere traveling at 60 mph. The rear differential locks up. The car crashes and burns with everyone trapped inside. Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don’t do one.”

    Business woman on plane:
    “Are there a lot of these kinds of accidents?”

    Narrator: “You wouldn’t believe.”

    Business woman on plane:
    “Which car company do you work for?”

    Narrator: “A major one”

    Fightclub 1999

    “Now, should we initiate a recall? Take the number of vehicles in the field, A, multiply by the probable rate of failure, B, multiply by the average out-of-court settlement, C. A times B times C equals X. If X is less than the cost of a recall, we don’t do one. ” (Fightclub 1999)

    Login om te reageren
  38. BTM zegt

    10 februari 2010 om 12:05

    Waar slaat die halve miljoen in de titel op?

    Login om te reageren
  39. R20A3 zegt

    10 februari 2010 om 12:06

    Ik ben niet echt onder de indruk van deze terugroepactie. Alles wordt nu enorm uitvergroot en Amerikaanse media spelen daarin wel een erg dubieuze rol.

    Ik denk dat Subaru het volgende slachtoffer is. Of misschien Hyundai. Of misschien hebben ze het straks voorzien Europees Premium?

    Los van het feit dat Toyota een serieus probleem heeft…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 februari 2010 om 12:19

      @R20A3: sinds waneer is autoblog.nl amerikaanse media ??

      Login om te reageren
      • R20A3 zegt

        10 februari 2010 om 12:37

        @lincoln: sommige media nemen gewoon alles klakkeloos over. En bedenken er dan een quasi-grappig stukje tekst bij en that’s it. ;-)

        Serieus. Ik neem het niemand kwalijk dat ze berichten overnemen, maar deze hele mediahype is natuurlijk ergens en door iemand gecreëerd…

        Nogmaals: Toyota heeft gewoon een serieus probleem en in de VS speelt men uitstekend in op de sentimenten… Is dat terecht? Integer? Ik kan er i.i.g. weinig sympatie voor opbrengen.
        Ik ben bang dat de Amerikaanse autoindustrie het op korte termijn toch weer niet kan waarmaken.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          10 februari 2010 om 12:44

          @R20A3:
          en hoe kwam het dan dat half noord-amerika massaal overging op Japanse auto,s ??
          zal je direct het antwoord geven .. omdat ze beter waren ..
          is dat integer ??
          antwoord .. dat is in de grote mensen wereld niet van toepassing ..

          en zoals @JPM al zei ..
          media hypes worden gecreeerd door gebrek aan andere media hypes ..

          Login om te reageren
        • lincoln zegt

          10 februari 2010 om 12:47

          @R20A3:
          buiten het feit dat Chrysler/Ford/GM veel grotere re-calls achter de rug hebbben ..

          maar dat zijn modellen/merken die in europa niet voorkomen ..
          dus zal jij er nooit van horen ..

          Login om te reageren
  40. Pordon zegt

    10 februari 2010 om 12:11

    Wat een balhaar allemaal…Nu het opeens over Toyota gaat(en nu even over Honda maar dat terzijde) staat het opeens op alle voorpagina’s terwijl er wel vaker terugroepacties van andere fabrikanten zijn. Dit is dan alleen te lezen op Autoblog.nl maar verder nergens.

    De Media, lekker onrust zaaien terwijl het niet eens boeiend is.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      10 februari 2010 om 12:14

      @Pordon: http://www.leftlanenews.com/honda-expands-airbag-recall-to-include-820000-vehicles.html ;)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 februari 2010 om 12:22

      @Pordon:
      is dit voor het eerst van je leven dat je met “media” geconfronteerd wordt ??

      Login om te reageren
  41. JPM zegt

    10 februari 2010 om 12:12

    En daar gaan we weer. Nogmaals, dit overkomt alle fabrikanten. Het is lullig en vervelend maar shit happens.

    Login om te reageren
  42. JPM zegt

    10 februari 2010 om 12:13

    @ Pordon

    Dat komt omdat de media geen dood en verderf meer heeft om te melden. Mexicaanse griep is voorbij, Haiti valt ook niet veel meer te halen, ze moeten toch ergens over schrijven en overdrijven.

    Login om te reageren
  43. 406_v6 zegt

    10 februari 2010 om 12:46

    Honda Europe komt zojuist met een officiële reactie, lees ‘m hier:

    http://www.hondanews.eu/en/news/index.pmode/modul,detail,0,1416-DEFAULT,21,text,1/index.pmode

    Login om te reageren
  44. 406_v6 zegt

    10 februari 2010 om 12:47

    Europese Honda’s zijn dus NIET betrokken bij deze terugroep actie.

    Login om te reageren
  45. Esprit_de_Flandre zegt

    10 februari 2010 om 12:50

    @R20A3: de media speelt Altijd op de sentimenten. En ze overdrijven ook Altijd. Krant zegt A, tv maakt daar 2xA van, tijdschrift doet een ‘studie’ die uitkomt op 3xA, krant neemt studie dan over en zegt dat het 4xA is, enzzz…

    En na een tijdje is niemand nog geïnteresseerd, zoeken ze een ander afschuwelijk gigantisch maatschappelijk probleem en begint de cyclus weer van voren af.

    Wees gerust, vier gelijktijdige aanslagen op een Iraakse of Afgaanse geitenmarkt net na een speech van Obama die zegt dat het de goede kant uitgaat, dat zal de terugroepingen wel doen vergeten.

    Login om te reageren
    • R20A3 zegt

      10 februari 2010 om 13:17

      @Esprit_de_Flandre: niet alleen in Amerika hoor…
      Maar in dit geval denk ik niet dat dit een willekeurig gigantisch maatschappelijk probleem is. Het wekt bij mij de indruk dat dit een zorgvuldig ge-organiseerde mediacampagne is om de positie van de grote drie te versterken. Maar misschien verbeeld ik het me.

      @lincoln: onderschat integriteit niet.
      We hebben het afgelopen anderhalf jaar, en daarvoor al, gezien waartoe een gebrek daaraan leidt: Kortetermijnwinsten vs. duurzame klantrelaties en continuïteit.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 februari 2010 om 14:24

        @R20A3: komt ie ..

        welke krant koop jij eerder bij de kiosk ??

        A .. aardbeving 10.000 doden ..
        B .. aardbeving 20.000 doden ..

        da,s universeel ..

        Login om te reageren
  46. SLR zegt

    10 februari 2010 om 13:11

    whahah egt het wordt egt steeds leuker hahaha

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      10 februari 2010 om 13:14

      @SLR: egt? wat is dat?

      Login om te reageren
  47. Harold zegt

    10 februari 2010 om 13:38

    Nu komt van alles in de media.
    Mijn vorige wagen (Duits) 2 terugroep acties gehad en enkele keren preventief in werkplaats geweest voor updates…. (VW PassaT)

    Login om te reageren
  48. De Oerknal zegt

    10 februari 2010 om 16:19

    Ben wel benieuwd uit welk land de toeleverancier komt van deze onderdelen. Het zou me nets verbazen als deze uit de VS of EU komt..

    Login om te reageren
  49. y.master zegt

    10 februari 2010 om 17:09

    Weer een bewijs dat Japanse meuk niet deugt.

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      10 februari 2010 om 17:28

      @y.master: afgezien van Toyo-dingen zijn er geen andere bewijzen dat Japanse ‘meuk’ niet deugt. Er zijn namelijk wel tig bewijzen dat ze keer op keer het betrouwbaarst zijn ;)

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        10 februari 2010 om 17:43

        @Ahura: Ach, de kenner(s) alhier gaan liever voor “premium”…..whatever that may be. (Teutoons in ieder geval). Doe mij maar gewoon een Accord of Legend ;)

        Login om te reageren
        • Sharp zegt

          10 februari 2010 om 17:57

          @406_v6:

          Moet je in Amerika kijken. Noemen ze jouw Hondatje een Acura, maar dan heet het ook ineens premium. Wellicht dat het je dan duidelijk wordt…

          Login om te reageren
          • 406_v6 zegt

            10 februari 2010 om 21:53

            @Sharp: Goede auto’s hebben dat “premium” niet nodig. ook Honda/Acura niet. ;)

            Login om te reageren
  50. gmw zegt

    10 februari 2010 om 18:14

    Reden dat de EU versies niet terug hoeven is waarschijnlijk dit de reden:

    USA heeft DUAL-stage airbags. Deze gaan in 2 ontploffingen open. Heeft met geluid te maken (oorbescherming, doofheid enz..) Nadeel is dus: klapt er bij de 1e ontploffing iets los, komt dit bij de 2e hard in je gezicht !!!!

    EU heeft SINGLE-stage: Deze klappen in 1 keer.

    Login om te reageren
  51. berry zegt

    10 februari 2010 om 20:11

    jappen komen er wel voor uit..

    als onder jou bmw e46 het achterdiff. eronderuitvalt omdat deze bevestigd is op pissenbakkenstaal zegt de dealer ”weten we niks van”

    bmw diesels : wormtandwiel van verstelling in inlaatspruitstuk raakt los en vernagelt de motor..
    en de eigenaren van die wagens zijn zo achterlijk dat ze denken dat het zogenaamd ”updaten van de software” 2 dagen duurt..

    want op die manier proberen ze hun terugroepacties te verbergen..

    net als vag btw..

    Login om te reageren
  52. Ramshoek zegt

    11 februari 2010 om 12:36

    Omdat in Amerika bijna niemand een gordel draagt, plaatsen fabriekanten daar FullSize airbags. Enorme kussens die een los in de stoel zittend persoon wat beter op kunnen vangen in geval van een klap.
    In Europa dragen we over het algemeen wel gordels (behalve de Belgen, vandaar het enorme aantal verkeersdoden t.o.v. bijvoorbeeld Nederland), waardoor een ‘SRS Airbag’ volstaat. De eerste ‘S’ staat daarbij voor ‘Supplementary’ om aan te geven dat het een toevoeging is op je andere ‘Restrain System’ (gordel). Da’s de reden dat de Europese Honda’s niet getroffen zijn door dit euvel (om de scinici die zullen zeggen dat wij in Europa ook nog wel aan de beurt komen, alvast te ontmoedigen).

    Trouwens, in Amerika is in het verleden wel meer aan de hand geweest met Airbags. Mensen wilden ze niet meer in hun auto omdat het gevaarlijk zou zijn. Er waren mensen die letsel hadden opgelopen als gevolg van Airbags. Nader onderzoek leerde dat het om slechts enkele incidenten ging waarbij sprake was van kleine vrouwtjes die hun stoel belachelijk ver naar voren hadden staan, geen gordel droegen en daardoor net iets te dicht bij de FullSize airbags kwamen.
    Da’s de nuance van dat verhaal. Ik ben van mening dat de nuance in de verhalen rond Toyota, Honda en andere de fabriekanten bij andere terugroepacties de laatste weken compleet weg is.
    Jammer !

    Login om te reageren
  53. Jesper zegt

    11 februari 2010 om 13:03

    Mag ik iedereen die hier op hapt per direct tegen de muur zetten en standrechtelijk executeren? Mag het? Mag het? Mag het? Toee? :)
    Alsjeblieft jongens. Nog nooit hebben deze merken er last van gehad, terwijl anderen dit met regelmaat doen, en nu is ‘ineens’ de Japanse reputatie weg? Weten jullie uberhaupt wel hoe een contactsleutel werkt? :?

    Login om te reageren
  54. Commentaar zegt

    11 februari 2010 om 19:04

    Lijkt me een logische beslissing van Honda om Amerikaanse airbags dubbel zo dik op te blazen. De mensen die ze moeten opvangen zijn daar over het algemeen ook dubbel zo zwaar. :)

    Als de Toyota- en Honda-verkoop hierdoor daalt bewijst dat alleen maar hoe dom en media-beïnvloedbaar mensen zijn. Zo kunnen lieden met minder verstand dan in een gemiddelde doos waspoeder opnieuw overstappen naar nationaal gepromote merken en een vakantie boeken op de pechstrook. Misschien verdienen ze dat eigenlijk wel?

    Login om te reageren
  55. Cantago zegt

    12 februari 2010 om 23:19

    Wow shit! Dat moet dan je leven redden! Ongelooflijk dat daar niet eerder iets aan gedaan is… Je zou zeggen dat ze zoiets toch voldoende testen?

    Login om te reageren
  56. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    13 februari 2010 om 22:07

    hee hee,ok de beste hebben wel eens pech!!
    voor mij honda maar liever de oudere modellen zo tot 2005,derest trekt op niets

    Login om te reageren
  57. Fr€d€r!k_EE8 zegt

    13 februari 2010 om 22:07

    @ mezelf “ook” de beste…

    Login om te reageren
  58. jazzrijder zegt

    14 februari 2010 om 15:44

    Geef mij maar een Honda Jazz. Iedereen die z’n auto heeft weet wat genieten van een auto echt betekend. Geen duitse degelijkheid, want die bestaat al heel lang niet meer, als ie al bestaan heeft!!!. Een Jazz is klein maar ruim rijd zuinig en je kunt hem overal kwijt ook al is hij geen blikvanger hij doet het altijd. Jazz de Power Off Dreams!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North