• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Megane Coupe concept [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 4 maart 2008 om 08:43 – 35 Reacties

Renault Mégane Coupe concept
Twee applausjes voor Renault! Ze hebben namelijk hun Megane Coupe concept geheim weten te houden tot vlak voor Genève, en het is ook nog eens een mooie creatie geworden.

Update: ondertussen zijn de foto’s van het concept binnengestroomd. De Megane coupe concept leunt duidelijk op de designtaal van de Laguna coupe concept. Het meest opvallend zijn de vleugeldeuren, die in twee delen openklappen. Bovenop de auto prijkt een groot panoradak, wat ook helemaal hip is. Het futuristische rode interieur, de ledjes en de dikke velgen laten er geen twijfel over bestaan dat dit een echte concept car is.

Deze concept heeft een 2 liter turbomotor voorin liggen, die 200 pk levert. Hierbij is de Renault behoorlijk lief voor het milieu, want de CO2-uitstoot blijft beperkt tot 154 gr/km. Een stakker is de Megane concept niet: hij bereikt de 100 in 7,2 seconden en haalt een top van 220 km/u.

Het productiemodel, dat in oktober op de autosalon van Parijs staat, zal er uiteraard een stuk minder spannend uitzien, maar als de sportieve lijnen behouden blijven kan de nieuwe Megane coupe best nog wel eens een succesnummer worden.

Renault Mégane Coupe concept

Renault Mégane Coupe concept

Renault Mégane Coupe concept

Renault Mégane Coupe concept

Renault Mégane Coupe concept

Renault Mégane Coupe concept

Renault Mégane Coupe concept

Renault Mégane Coupe concept

Meer foto’s? Check de gallery.

Met dank aan Thelis voor de tip!

MÉGANE COUPÉ CONCEPT, AN EXTREME EXPRESSION OF CHARACTER AND DYNAMISM

Renault has chosen the Geneva Motor Show to take the wraps off its Mégane Coupé Concept show car which foreshadows a compact production coupe to be released at a later date. Like New Laguna, it points to an evolution towards more fluid, sportier styling from Renault. Mégane Coupé Concept targets rivers who are not only drawn by the notion of driving pleasure but who also seek to express their personality through their vehicle. Mégane Coupé Concept symbolizes Renault’s vision of what a genuine compact sports coupe should deliver, namely character and dynamism, two traits epitomized by the show car’s unprecedented door-opening kinematics. With distinctive looks that exude personality and dynamism, Mégane Coupé Concept provides a foretaste of the forthcoming Mégane Coupe.
With modern and intuitive equipment, the cabin is a compelling extension of the exterior’s dynamic voluptuousness.
Mégane Coupé Concept is a compact, stylish, dynamic coupe which delivers undeniable driving pleasure, while its sporty calling is also expressed by its modern, elegant cabin. This show car, which builds on the trend established by Laguna Coupé Concept, sees Renault take its will to dial genuine passion into its cars yet another step forward.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Dít wordt de nieuwe Renault Megane!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Coupe, geneve-2008, megane, Renault

Vorig bericht: « Goedemorgen! Audi R8 TDI Le Mans Concept
Volgend bericht: Nissan GT-R gaat 119.900 euro kosten »

Lees Interacties

Reacties

  1. CasperH zegt

    4 maart 2008 om 08:50

    Wow… dat interieur… mjammie!

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    4 maart 2008 om 09:01

    lipstick rode pianolak .. schiterende velgen .. en een genot om er achter te rijden ..helemaal geweldig ..

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    4 maart 2008 om 09:02

    Gave concept, ziet er strak uit. Maar never ammenooit niet dat dit in productie gaat. Denk ik..

    Login om te reageren
  4. HaveMercy zegt

    4 maart 2008 om 09:10

    Ja! Vleugeldeuren!

    Login om te reageren
  5. VLS54 zegt

    4 maart 2008 om 09:17

    Mooie bak! En het leuke aan renault is, is dat ze nog wel eens ver gaan met het produceren van een conceptinterieur!

    Login om te reageren
  6. Bruce zegt

    4 maart 2008 om 09:23

    WOW… erg mooi concept wagentje! Vooral de achterkant ziet er spannend uit.

    Login om te reageren
  7. Bramzel zegt

    4 maart 2008 om 09:31

    Hmm, ze hadden hem van mij tot na Geneve geheim mogen houden, nog wel langer zelfs. Het ontwerp doet mij echt helemaal niks, weer zo’n frans rare lange neus en een kont waar ze de tekeningen van de zijkant voor lijken te hebben gebruikt.

    Login om te reageren
  8. Koenie zegt

    4 maart 2008 om 09:33

    Gaaf concept wederom van Renault, vond die laguna coupe ook al erg vet!. T zou mooi zijn als ze productie auto’s er eens wat meer op gingen laten lijken.

    Login om te reageren
  9. hairry zegt

    4 maart 2008 om 09:50

    mmmm, zoals altijd die fransozen met hun designstudies. Het ziet er allemaal geweldig uit maar ……… je weet wel met de productiemodellen scheelt er meer dan enkel het design. De nieuwe laguna is daar een voorbeeld van.

    Login om te reageren
  10. martin zegt

    4 maart 2008 om 09:54

    ziet er heel goed uit maar het uiteindelijke productie model zal er minder spannend uitzien ben ik bang. Vleugeldeuren zullen wel verdwijnenen de kont”zal ook anders worden. De voorkant zal niet veel veranderen. De deuren zien er goed uit met die overslag onderaan de voorkant maar zal de productie niet halen ben ik bang.

    Login om te reageren
  11. rgseidl zegt

    4 maart 2008 om 10:00

    Wat is het voordeel van tweedelige vleugeldeuren?

    Login om te reageren
  12. IksEm zegt

    4 maart 2008 om 10:13

    Afschuwelijk.

    Met de deuren open is het gelijk een lievenheersbeestje dat zich opmaakt om op te stijgen.
    Dit kunt ge toch haast geen auto meer noemen, wat is dat toch met die trend om alles zo alien mogelijk te gaan maken? Wat is het nut van die 2 lelijke gaten in de koffer ipv het gewoon vlak te laten, ik ga toch ook geen 2 bakstenen uit de achergevel van mijn huis gaan trekken? En die zielige zijspiegeltjes OMG…
    De Renault designers zouden toch best eens wat anders gaan beginnen snuiven

    Login om te reageren
  13. mark2 zegt

    4 maart 2008 om 10:22

    ik vind hem er strak uit zien maar dit betekent dus dat we tot oktober in parijs moeten wachten op de nieuwe alpine die dus niet in geneve staat.

    Login om te reageren
  14. Baztrd zegt

    4 maart 2008 om 10:40

    Ziet er leuk uit, vrees alleen dat het gros van de leuke kenmerken zullen verdwijnen bij productie… Wordt ‘ie iets hoger, iets smaller, normale deuren, minder extreme details… en dan hebbie weer een saaie bak :P

    Oh en uhm… wat is een “panoradak”? ;)

    Login om te reageren
  15. Hilgert zegt

    4 maart 2008 om 10:55

    Mooie concept…helaas zal ie het productiestadium nooit halen. :(

    Login om te reageren
  16. DAT zegt

    4 maart 2008 om 11:01

    Van de makers van Laguna…

    Hoe is het in godesnaam mogelijk.

    Login om te reageren
  17. l'enfantterrible zegt

    4 maart 2008 om 11:10

    Nooit echt gek geweest van Renault. Maar als ze deze richting verder gaan! Hebben ze een fan bij! Lekker geil!

    Login om te reageren
  18. Knetter zegt

    4 maart 2008 om 11:48

    Pracht concept! Hopen dat ‘ie snel ongewijzigd in productie gaat…

    Login om te reageren
  19. bakkerst zegt

    4 maart 2008 om 11:52

    hij doet mij op een aantal fronten erg sterk lijken op de opel GTC concept van kort geleden..
    oa de inlaten onder de koplampen en de uitlaten vertonen grote gelijkenis..
    http://www.seriouswheels.com/cars/top-2007-Opel-GTC-Concept.htm

    de motorkap komt dan weer rechtstreeks van de Seat Tango concept, van nog langer geleden,
    http://www.seriouswheels.com/2000-2003/2001-SEAT-Tango-Concept-Yellow-Front-1280×960.htm

    en dat het interieur lijkt weggelopen uit een mazda studio..
    http://www.seriouswheels.com/2007/2007-Mazda-Ryuga-Concept-Interior-1024×768.htm
    http://www.seriouswheels.com/2006/2006-Mazda-Nagare-Concept-Interior-1920×1440.htm

    begrijp me niet verkeerd, ik vind het geen lelijke auto, maar wel veel opvallende overeenkomsten met andere concepts..

    Login om te reageren
  20. mark2 zegt

    4 maart 2008 om 12:37

    Normale spiegels, deuren en uitlaten en een iets ander interieur en je hebt het uiteindelijke model. Zo heel veel wordt er niet veranderd. Denk dat deze auto een beetje in het vw sirocco segment gaat vallen.

    Login om te reageren
  21. mark2 zegt

    4 maart 2008 om 12:50

    Ik zie er ook een vleugje alfa romeo brera en citroen c4 in en ook seat. Toch vind ik het een geslaagde auto en welke auto’s lijken er tegenwoordig nou niet meer op elkaar.

    Login om te reageren
  22. ML zegt

    4 maart 2008 om 13:24

    Natuurlijk zijn er lijnen die ook voorkomen op andere auto’s. Neemt niet weg dat dit een zeer geslaagt en origineel concept is waar ze veel inspiratie uit kunnen halen voor de nieuwe Megane.

    Login om te reageren
  23. Che zegt

    4 maart 2008 om 13:31

    Franse wagens, leuk en precies veel plaats op de achterbank -> Not :-)

    Login om te reageren
  24. Ahura zegt

    4 maart 2008 om 14:48

    Leuke Mazda van de zijkant..

    Login om te reageren
  25. 3-serie zegt

    4 maart 2008 om 15:14

    sweptback daklijn en zijruitvorm is echt in de mode. Kijk maar eens naar de Mazda studies. (productiemodel zal wel iets weg hebben van Leon)

    het front is wel erg gaaf gedaan. Dit keer een mooie uitvoering van de saaie laguna neus.

    Maar eerlijk is eerlijk, ik vindt de Peus RZ comprimiloser en fraaier

    Login om te reageren
  26. Solstice zegt

    4 maart 2008 om 17:37

    Hoewel ik de eerdere concept Laguna Coupé (die witte) mooier, meer klassiek vind, is dit ook niet verkeerd. Hoewel het van productie wel niet zal komen, daarvan heeft men met de Avantime wel geleerd denk ik… Het publiek is conservatiever dan je denkt.

    Login om te reageren
  27. kowalsk zegt

    4 maart 2008 om 17:43

    eindelijk weer eens wat gewaagds, echt vet!

    de achterkant vind ik trouwens wel lelijk :P

    Login om te reageren
  28. stefaan zegt

    4 maart 2008 om 19:17

    uitvoeren die handel, hebben ze denkik wel wat jongere sportieve rijders bij.

    Login om te reageren
  29. RScosworth zegt

    4 maart 2008 om 20:05

    Damn! Wat een gigantisch strak ding. Een geweldige basis voor een nieuwe Megane.

    Login om te reageren
  30. VivelaFRANCE zegt

    4 maart 2008 om 21:35

    Wat een prachtige auto, net als het Laguna Coupé concept. Maar waarom brengen ze die nooit in productie! Het zijn prachtige auto’s, er zal vast publiek voor zijn. Ook wordt het imago, wat ‘ahum’ niet zó goed is, stukken beter.

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    4 maart 2008 om 21:44

    De concepts zijn leuk, nou de productieversies nog. De Laguna Coupé is mooi, de Laguna sedan is lelijk, de Kangoo Concept was leuk, de Kangoo is lelijk… Hopelijk weten ze bij deze auto wel de vertaalslag goed te maken, want het is een prachtig ding!

    Login om te reageren
  32. jela zegt

    4 maart 2008 om 21:54

    Best wel jammer van het watermerk op de foto’s uit de gallery…
    Voor de rest een mooie auto… hopelijk blijft er nog wat van over in het productiemodel

    Login om te reageren
  33. JP West zegt

    4 maart 2008 om 23:01

    Maar ja, we weten allemaal wat er van zo een concept overblijft bij de volumemerken zoals Renault. Een Renault op een show is mooi, maar een Renault op de weg is gewoon afzichtelijk, laat staan een Renault langs de weg (en dat zie je veel helaas).

    Login om te reageren
  34. Josje zegt

    4 maart 2008 om 23:27

    die vleugeldeuren gaan er never nooit niet komen. veel te onhandig. wat moet je als je op de meeste parkeerplaatsen komt? sta je vast als er links en rechts een auto/muur van je staat.

    Login om te reageren
  35. Aaargh zegt

    6 mei 2009 om 15:35

    Jammer dat Renault niet het lef heeft om de concept 1 op 1 op de markt te brengen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North