
De Renault Twingo RS heeft een 1,6 liter viercilinder met 133 pk, nu blijkt er echter ook een Twingo R150.R met 150pk te zijn…
Exclusief bij Renault dealer Van Kerkhof & Visscher zou een Twingo R150,R verkrijgbaar zijn. Deze versie van de Twingo RS is nog sneller dan de “normale” variant, het is echter onduidelijk hoe die 150pk worden gerealiseerd. Wellicht zorgt een beetje chiptuning voor wat extra media-aandacht in deze zware tijden?
Met dank aan Riel voor de tip!






Jammer dat er geen prestaties zijn.
Benieuwd wat die doet tegen een Clio 197.
Dat zijn mooie velgen van die bovenste. Jammer dat die twingo zulke suffe girly achterlichten heeft. Anders was het gewoon serieus bruut.
met een chipje op een non-turbo motor naar 15 pk gaan is wel heel opportunistisch en getuigt van weinig kennis . daarbij geven jullie zelf al aan niet te weten welke motor het is. Telegraaf gehalte wordt te hoog.
@johnny: welke motor? een 1,6 viercilinder staat er toch? (1.598cc)
Verder zijn we kritisch genoeg, ik denk namelijk dat dit gewoon een stunt is van Kerkhof & Visscher…
PS: topsnelheid: 210 km/u, Acceleratie: 0-100km/u: 8,3 sec
Welke motor ? Ik denk te antwoorden een turbo motor met 150 pk. Een chip van 133 naar 150 pk op een atmosfherische is een utopie en dat weten jullie toch ook ?
Zie dat een dealer dat aanbiedt en niet Renault zelf , dus zal niet een turbo motor zijn dus.
Deze dealer “maakt” wel vaker wat versies met wat extra’s.
Hmm, 13% winst uit een atmosferische motor is wat mij betreft niet direct een utopie, maar het is inderdaad zeer optimistisch. Wellicht is er nog wat meer aan die auto geknutseld. Wat ik tevens kan afleiden uit de reactie van Bob. Maar het blijft een vreemd verhaal.
Leuke reclamestunt. En 15 pk een utopie? Lijkt mij niet, ligt aan het blok en de kwaliteiten van de tjiptjoenert.
@ DRU: Bestel hem in die mettalic antraciet kleur, en koop er vervolgens aftermarket smoked-achterlichten voor van 4 tientjes… probleem opgelost ;)
@ autoblogger: Dus er zit een chippie op en dan hoogst waarschijnlijk een licht aangepast inlaattraject… big deal… die paar pk’tjes zijn easy ;)
Op zich wel leuk, originele garantie er nog op, daar kun je zelf lastig voor chippen.
Bovendien rijdt zo’n RS retestrak, 150 pk zal het zeker een blitse kar maken.
vermoedelijk een nieuw inlaatsysteem, spaggetie uitlaat, ecu aanpassing andere nokkenas, 15 pk is easy to get
Deze versie is echt leuk van de Twingo!! Ziet er leuk uit!!
Stoer wagentje!!
Kerkhof & Visscher is niet gewoon een dealertje. De producten die ze aanbieden zijn ook niet slechts eigen tuning fröbelarijtjes. Kerkhof & Visscher is op dit moment de enige Renault dealer in NL welke als officiëel vertegenwoordiger van Renault Sport optreed.
In Autovisie staat momenteel een artikel over de Megane R26-R. Op dit moment de beste Hot Hatch die je kunt kopen. Maar helaas alleen bij Kerkhof & Visscher en helaas op basis van “die lelijke” Megane (die gelukkig vervangen word / is).
Standaard Ziptuning:
Vermogen:
98 kW 110 kW
133 pk 150 pk
Koppel (trekkracht)
160 Nm 183 Nm
Toeren max. koppel
4400 tpm 4300 tpm
Topsnelheid 201 km/h 209 km/h
oftewel alleen een andere chip
Hoop dat ze dan naar Bullpower gaan want die doen tenminste maatwerk. bij de Fiesta ST hebben ze voor 5 pk extra tov de focus en mondeo een ander uitlaatspruitstuk toegepast. kan misschien ook wel bij deze twingo gedaan worden?
150pk in zo’n kippenhokje, en dan 210km/h max en 8 seconden naar de 100?
dat moet toch veel harder kunnen?
dat deed mijn 100nx-2.0gti (140pk) uit ’91 ook al en die was toch echt zwaarder.
lijkt wel of de getallen steeds meer voor de statistieken aan de bar zijn dan voor het omzetten naar snelheid en versnelling.
Waar de originele Twingo echt iets origineels was, is dit ding dat weer niet.
Zo middle of the road. Zo nietszeggends. Dat verwacht je toch niet van Renault. Vooral als je naar het overige aanbod van Renault kijkt.
@Rick dos.: Maar dat is de bedoeling toch van een Hot Hatch / Super mini!
Renault Sport heeft wat mij betreft het onderste uit de Twingo kan gehaald.
Niet overtuigd? FF een proefrit maken en dan flink wat stuurwerk verrichten.
Hard rechtuit rijden kan een ieder.
@Jochempje.: Het spaghetti uitlaatspruitstuk van de Twingo RS zeker gemist?
@ Jessica Simpson.: Die 100 NX is dus 2.0 en niet 1.6. En lagere koets ook!
Wat heb je aan meer als 210 in Nederland?
@Ralph
Het ging/gaat mij niet om de performance of wat dan ook maar om het design.
Het is niet meer een autootje dat opvalt in het verkeer.
Ja maar, ja maar… : )
Hij hoeft toch niet op te vallen, de 205 GTi verschilde niet veel van de gewone 205.
Ach ja, over smaak valt niet te twisten.
Maar goed je hebt wel een beetje gelijk als je idd. kijkt naar de Twingo mk. I
Renault is met de huidige generaties niet zo avant-garde als eerst.
Wellicht sloegen ze de plank mis met auto’s als de Megane, Vel Satis.
En nú weer even ‘safe’….
+17 pk, betekent….iets ander chipje, lichtere zuigers, lichtere nokkenas, andere ontsteking etc etc etc…
misschien wel iets opgeboord!! who knows
zo, ralph heeft zijn kopje koffie weer verdiend vandaag. Bij welke renault dealer werk je? :-) (geintje hoor, niet boos worden)
Zou overigens wel eens willen zien wat ze met dat 1200 turbootje kunnen in Dieppe
Koffie? -bwegh-
Ik zit in dubio over aanschaf 2002 Clio RS phase II of een nwe. Twingo RS!
Proefrit in Tilburg gemaakt btw.
Enne het is een 1.600 16v schat! : )
Hoe kan ik nou boos worden op een blog waar een ieder wat post.
Meningen zijn als neuzen, een ieder heeft er 1!
alleen ander chipje waarschijnlijk zoals al eerder gezegd is… kijk maar eens op ziptuning.nl daar staan exact dezelfde cijfer, wel erg toevallig!
@ralphie lieverd, ik weet ook wel dat hier een 1600 in ligt, maar zoals je ongetwijfeld weet verkoopt renault dit gebakje ook met een 1.2 turbo blokje.
En het benieuwt me enorm wat ze daar mee zouden kunnen doen, gezien de concurrentie enorme vermogens uit die kleine turboblokjes haalt.
misschien is dat ook een leuke optie voor je:
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Renault-Twingo-GT-TCE-1.2-100pk.html#header
maar succes met je keuze.
@ Ralph: Ik zou voor de een nieuwe Twingo RS gaan als ik jou was. Ik heb nu
bijna een half jaar een nieuwe “gewone btje opgepimpte” Twingo maar rijd zoo lekker en ziet er gewoon goed uit van binnen en van buiten!
Ik had de mijne al besteld toen de RS kwam anders had ik daar voor gegaan…
groetjes Miranda
(p.s: @Simpson; neeee ik ben geen renault werknemer!!! :P)
Jammer dat er hier zo wijnig mensen zitten met kennis van auto’s
Zal ongetwijfeld ook wel door de gemiddelde leeftijd komen !
@JBW, hoezo spagetti uitlaat ?
ooit wel eens moeite gedaan om eens een foto op te zoeken van het “standaard” spruitstuk van deze auto !?
Dat ding is al een kunstwerk opzich.
Verder kan ik de akties van deze dealer alleen maar aanmoedigen.
Is tenminste een dealer met het auto(sport)hart op de juiste plek.
Niet zo’n dealer waar als je met wat aanpassingen aan je auto langs gaat gelijk wordt bestempeld als Sjonnie !!
@simpson
die clio met 1.2 Turbo heb ik laatst meegehad als leenauto. Kreeg een hele fleurige(dames) sleutel in de hand gedrukt. “Iets voor de vrouwen” zei ik tegen die man vd receptie. Hij “neem nou maar mee!!!!!!”
Heb het geweten wat lachen eigenlijk speels over de 100PK uit in zo’n bakkie. wil eigenlijk niet eens weten wat die met 150 PK doet…..
Jammer hoor, een Renault met zoveel meer PK’s dan onze 2002 E46 316ti High Executive…
als dit weer net zo’n prijspakker wordt als de standaard rs; want zeg nou zelf: 16000 euro voor zo’n autootje dat is toch niets??
@Simpson & maus.
Er is domweg geen plaats voor een turbomotor in de new Twingo.
Anders hadden ze de PSA unit die in de MINI Cooper S JCW zit erin mogen lepelen.
(jeweet wel MINI is van de braziliaanse motor die ook sommige Chryslers zit overgestapt op een motor van Citroën/Renault/Peugeot)
@ Ralph
Je weet toch dat Renault met Nissan samen is, en NIET met Peugot & Citroën ?
Met andere woorden Renault heeft niks te maken met die motor van de Mini ;)
En nog ter informatie, deze Twingo staat op het platform van de vorige generatie Clio, waar wel een 2.0 in kon gelepeld worden. En er zit nu al een 1.2Turbo in de GT-versie ;)
Wat is nu het nut van een kleine compacte stadsauto met zo’n 150 pk?
iedereen die iets van een autofan is koopt hem dit nu toch niet?
dan koop je een twingotje met 150pk en wrs voor de prijs die hij zal kosten heb je iets groters,veiligers en mooier.
En niet zo’n wanhopige poging om een sportief imago te kweken…
Je koopt een RS of je koopt geen RS.
Wat is het nut van een RS kopen, moet je dan vragen?
Ik weet t wel ;)
En ja, ik denk dat renault één van de sportiefste merken is? Ken niet veel merken die zo dik in de sportwereld staan (en stonden!!) dan Renault.
Dik!
k ben zelf de gelukkige eigenaar van een ‘gewone RS’. Dit is toch ook wel leuk. :-)
Mijn vader heeft een twingo rs 150.r, is best wel snel. Het verschil tussen de normale is wel te voelen.