• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault Twingo R150.R: 150pk

Auteur: autoblogger, gepost 12 december 2008 om 11:23 – 37 Reacties

Renault Twingo R150R
De Renault Twingo RS heeft een 1,6 liter viercilinder met 133 pk, nu blijkt er echter ook een Twingo R150.R met 150pk te zijn…

Exclusief bij Renault dealer Van Kerkhof & Visscher zou een Twingo R150,R verkrijgbaar zijn. Deze versie van de Twingo RS is nog sneller dan de “normale” variant, het is echter onduidelijk hoe die 150pk worden gerealiseerd. Wellicht zorgt een beetje chiptuning voor wat extra media-aandacht in deze zware tijden?

Met dank aan Riel voor de tip!

Renault Twingo R150R

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • De comeback van de Renault 4 is nabij!

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

Renault, twingo

Vorig bericht: « Ford Focus RS nu ook officieel!
Volgend bericht: Autoblog Video: Aimee op de Miljonair fair 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Mathieu Vantieghem zegt

    12 december 2008 om 11:35

    Jammer dat er geen prestaties zijn.

    Benieuwd wat die doet tegen een Clio 197.

    Login om te reageren
  2. DRU zegt

    12 december 2008 om 11:37

    Dat zijn mooie velgen van die bovenste. Jammer dat die twingo zulke suffe girly achterlichten heeft. Anders was het gewoon serieus bruut.

    Login om te reageren
  3. johnnyt-jet zegt

    12 december 2008 om 11:38

    met een chipje op een non-turbo motor naar 15 pk gaan is wel heel opportunistisch en getuigt van weinig kennis . daarbij geven jullie zelf al aan niet te weten welke motor het is. Telegraaf gehalte wordt te hoog.

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    12 december 2008 om 11:42

    @johnny: welke motor? een 1,6 viercilinder staat er toch? (1.598cc)
    Verder zijn we kritisch genoeg, ik denk namelijk dat dit gewoon een stunt is van Kerkhof & Visscher…

    PS: topsnelheid: 210 km/u, Acceleratie: 0-100km/u: 8,3 sec

    Login om te reageren
  5. johnnyt-jet zegt

    12 december 2008 om 11:52

    Welke motor ? Ik denk te antwoorden een turbo motor met 150 pk. Een chip van 133 naar 150 pk op een atmosfherische is een utopie en dat weten jullie toch ook ?
    Zie dat een dealer dat aanbiedt en niet Renault zelf , dus zal niet een turbo motor zijn dus.

    Login om te reageren
  6. Bob zegt

    12 december 2008 om 11:59

    Deze dealer “maakt” wel vaker wat versies met wat extra’s.

    Login om te reageren
  7. autoblogger zegt

    12 december 2008 om 12:01

    Hmm, 13% winst uit een atmosferische motor is wat mij betreft niet direct een utopie, maar het is inderdaad zeer optimistisch. Wellicht is er nog wat meer aan die auto geknutseld. Wat ik tevens kan afleiden uit de reactie van Bob. Maar het blijft een vreemd verhaal.

    Login om te reageren
  8. MrSelected zegt

    12 december 2008 om 12:15

    Leuke reclamestunt. En 15 pk een utopie? Lijkt mij niet, ligt aan het blok en de kwaliteiten van de tjiptjoenert.

    Login om te reageren
  9. Jesper zegt

    12 december 2008 om 12:17

    @ DRU: Bestel hem in die mettalic antraciet kleur, en koop er vervolgens aftermarket smoked-achterlichten voor van 4 tientjes… probleem opgelost ;)

    @ autoblogger: Dus er zit een chippie op en dan hoogst waarschijnlijk een licht aangepast inlaattraject… big deal… die paar pk’tjes zijn easy ;)

    Login om te reageren
  10. Riel zegt

    12 december 2008 om 12:58

    Op zich wel leuk, originele garantie er nog op, daar kun je zelf lastig voor chippen.

    Bovendien rijdt zo’n RS retestrak, 150 pk zal het zeker een blitse kar maken.

    Login om te reageren
  11. jbw zegt

    12 december 2008 om 13:26

    vermoedelijk een nieuw inlaatsysteem, spaggetie uitlaat, ecu aanpassing andere nokkenas, 15 pk is easy to get

    Login om te reageren
  12. Patrick zegt

    12 december 2008 om 13:28

    Deze versie is echt leuk van de Twingo!! Ziet er leuk uit!!
    Stoer wagentje!!

    Login om te reageren
  13. Ramshoek zegt

    12 december 2008 om 13:38

    Kerkhof & Visscher is niet gewoon een dealertje. De producten die ze aanbieden zijn ook niet slechts eigen tuning fröbelarijtjes. Kerkhof & Visscher is op dit moment de enige Renault dealer in NL welke als officiëel vertegenwoordiger van Renault Sport optreed.

    In Autovisie staat momenteel een artikel over de Megane R26-R. Op dit moment de beste Hot Hatch die je kunt kopen. Maar helaas alleen bij Kerkhof & Visscher en helaas op basis van “die lelijke” Megane (die gelukkig vervangen word / is).

    Login om te reageren
  14. bsm zegt

    12 december 2008 om 15:14

    Standaard Ziptuning:
    Vermogen:
    98 kW 110 kW
    133 pk 150 pk
    Koppel (trekkracht)
    160 Nm 183 Nm
    Toeren max. koppel
    4400 tpm 4300 tpm
    Topsnelheid 201 km/h 209 km/h

    oftewel alleen een andere chip

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    12 december 2008 om 15:34

    Hoop dat ze dan naar Bullpower gaan want die doen tenminste maatwerk. bij de Fiesta ST hebben ze voor 5 pk extra tov de focus en mondeo een ander uitlaatspruitstuk toegepast. kan misschien ook wel bij deze twingo gedaan worden?

    Login om te reageren
  16. Simpson zegt

    12 december 2008 om 15:46

    150pk in zo’n kippenhokje, en dan 210km/h max en 8 seconden naar de 100?
    dat moet toch veel harder kunnen?

    dat deed mijn 100nx-2.0gti (140pk) uit ’91 ook al en die was toch echt zwaarder.

    lijkt wel of de getallen steeds meer voor de statistieken aan de bar zijn dan voor het omzetten naar snelheid en versnelling.

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    12 december 2008 om 17:00

    Waar de originele Twingo echt iets origineels was, is dit ding dat weer niet.

    Zo middle of the road. Zo nietszeggends. Dat verwacht je toch niet van Renault. Vooral als je naar het overige aanbod van Renault kijkt.

    Login om te reageren
  18. Ralph zegt

    12 december 2008 om 17:15

    @Rick dos.: Maar dat is de bedoeling toch van een Hot Hatch / Super mini!

    Renault Sport heeft wat mij betreft het onderste uit de Twingo kan gehaald.
    Niet overtuigd? FF een proefrit maken en dan flink wat stuurwerk verrichten.
    Hard rechtuit rijden kan een ieder.

    @Jochempje.: Het spaghetti uitlaatspruitstuk van de Twingo RS zeker gemist?

    @ Jessica Simpson.: Die 100 NX is dus 2.0 en niet 1.6. En lagere koets ook!
    Wat heb je aan meer als 210 in Nederland?

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    12 december 2008 om 17:19

    @Ralph

    Het ging/gaat mij niet om de performance of wat dan ook maar om het design.

    Het is niet meer een autootje dat opvalt in het verkeer.

    Login om te reageren
  20. Ralph zegt

    12 december 2008 om 17:27

    Ja maar, ja maar… : )

    Hij hoeft toch niet op te vallen, de 205 GTi verschilde niet veel van de gewone 205.
    Ach ja, over smaak valt niet te twisten.

    Maar goed je hebt wel een beetje gelijk als je idd. kijkt naar de Twingo mk. I

    Renault is met de huidige generaties niet zo avant-garde als eerst.
    Wellicht sloegen ze de plank mis met auto’s als de Megane, Vel Satis.

    En nú weer even ‘safe’….

    Login om te reageren
  21. BAAP zegt

    12 december 2008 om 17:43

    +17 pk, betekent….iets ander chipje, lichtere zuigers, lichtere nokkenas, andere ontsteking etc etc etc…

    misschien wel iets opgeboord!! who knows

    Login om te reageren
  22. Simpson zegt

    12 december 2008 om 18:26

    zo, ralph heeft zijn kopje koffie weer verdiend vandaag. Bij welke renault dealer werk je? :-) (geintje hoor, niet boos worden)

    Zou overigens wel eens willen zien wat ze met dat 1200 turbootje kunnen in Dieppe

    Login om te reageren
  23. Ralph zegt

    12 december 2008 om 19:50

    Koffie? -bwegh-
    Ik zit in dubio over aanschaf 2002 Clio RS phase II of een nwe. Twingo RS!
    Proefrit in Tilburg gemaakt btw.

    Enne het is een 1.600 16v schat! : )

    Hoe kan ik nou boos worden op een blog waar een ieder wat post.
    Meningen zijn als neuzen, een ieder heeft er 1!

    Login om te reageren
  24. drowel zegt

    12 december 2008 om 20:22

    alleen ander chipje waarschijnlijk zoals al eerder gezegd is… kijk maar eens op ziptuning.nl daar staan exact dezelfde cijfer, wel erg toevallig!

    Login om te reageren
  25. Simpson zegt

    12 december 2008 om 20:38

    @ralphie lieverd, ik weet ook wel dat hier een 1600 in ligt, maar zoals je ongetwijfeld weet verkoopt renault dit gebakje ook met een 1.2 turbo blokje.

    En het benieuwt me enorm wat ze daar mee zouden kunnen doen, gezien de concurrentie enorme vermogens uit die kleine turboblokjes haalt.

    misschien is dat ook een leuke optie voor je:
    http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Renault-Twingo-GT-TCE-1.2-100pk.html#header

    maar succes met je keuze.

    Login om te reageren
  26. Miranda_20 zegt

    12 december 2008 om 20:59

    @ Ralph: Ik zou voor de een nieuwe Twingo RS gaan als ik jou was. Ik heb nu
    bijna een half jaar een nieuwe “gewone btje opgepimpte” Twingo maar rijd zoo lekker en ziet er gewoon goed uit van binnen en van buiten!
    Ik had de mijne al besteld toen de RS kwam anders had ik daar voor gegaan…

    groetjes Miranda

    (p.s: @Simpson; neeee ik ben geen renault werknemer!!! :P)

    Login om te reageren
  27. FabianVTR16V zegt

    12 december 2008 om 22:37

    Jammer dat er hier zo wijnig mensen zitten met kennis van auto’s
    Zal ongetwijfeld ook wel door de gemiddelde leeftijd komen !

    @JBW, hoezo spagetti uitlaat ?
    ooit wel eens moeite gedaan om eens een foto op te zoeken van het “standaard” spruitstuk van deze auto !?
    Dat ding is al een kunstwerk opzich.

    Verder kan ik de akties van deze dealer alleen maar aanmoedigen.
    Is tenminste een dealer met het auto(sport)hart op de juiste plek.
    Niet zo’n dealer waar als je met wat aanpassingen aan je auto langs gaat gelijk wordt bestempeld als Sjonnie !!

    Login om te reageren
  28. maus zegt

    13 december 2008 om 09:25

    @simpson
    die clio met 1.2 Turbo heb ik laatst meegehad als leenauto. Kreeg een hele fleurige(dames) sleutel in de hand gedrukt. “Iets voor de vrouwen” zei ik tegen die man vd receptie. Hij “neem nou maar mee!!!!!!”
    Heb het geweten wat lachen eigenlijk speels over de 100PK uit in zo’n bakkie. wil eigenlijk niet eens weten wat die met 150 PK doet…..

    Login om te reageren
  29. Vinny_93 zegt

    13 december 2008 om 11:14

    Jammer hoor, een Renault met zoveel meer PK’s dan onze 2002 E46 316ti High Executive…

    Login om te reageren
  30. phantom zegt

    13 december 2008 om 14:48

    als dit weer net zo’n prijspakker wordt als de standaard rs; want zeg nou zelf: 16000 euro voor zo’n autootje dat is toch niets??

    Login om te reageren
  31. Ralph zegt

    13 december 2008 om 20:57

    @Simpson & maus.

    Er is domweg geen plaats voor een turbomotor in de new Twingo.

    Anders hadden ze de PSA unit die in de MINI Cooper S JCW zit erin mogen lepelen.
    (jeweet wel MINI is van de braziliaanse motor die ook sommige Chryslers zit overgestapt op een motor van Citroën/Renault/Peugeot)

    Login om te reageren
  32. Waxweazel zegt

    13 december 2008 om 21:14

    @ Ralph

    Je weet toch dat Renault met Nissan samen is, en NIET met Peugot & Citroën ?
    Met andere woorden Renault heeft niks te maken met die motor van de Mini ;)
    En nog ter informatie, deze Twingo staat op het platform van de vorige generatie Clio, waar wel een 2.0 in kon gelepeld worden. En er zit nu al een 1.2Turbo in de GT-versie ;)

    Login om te reageren
  33. bruycker zegt

    14 december 2008 om 20:58

    Wat is nu het nut van een kleine compacte stadsauto met zo’n 150 pk?
    iedereen die iets van een autofan is koopt hem dit nu toch niet?
    dan koop je een twingotje met 150pk en wrs voor de prijs die hij zal kosten heb je iets groters,veiligers en mooier.
    En niet zo’n wanhopige poging om een sportief imago te kweken…

    Login om te reageren
  34. Riel zegt

    15 december 2008 om 13:44

    Je koopt een RS of je koopt geen RS.
    Wat is het nut van een RS kopen, moet je dan vragen?

    Ik weet t wel ;)

    Login om te reageren
  35. Riel zegt

    15 december 2008 om 13:45

    En ja, ik denk dat renault één van de sportiefste merken is? Ken niet veel merken die zo dik in de sportwereld staan (en stonden!!) dan Renault.

    Login om te reageren
  36. Toet zegt

    17 december 2008 om 10:36

    Dik!
    k ben zelf de gelukkige eigenaar van een ‘gewone RS’. Dit is toch ook wel leuk. :-)

    Login om te reageren
  37. bram zegt

    11 februari 2010 om 19:51

    Mijn vader heeft een twingo rs 150.r, is best wel snel. Het verschil tussen de normale is wel te voelen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North