• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RENNtech G55: 650 pk

Auteur: autoblogger, gepost 3 september 2007 om 19:47 – 36 Reacties

Mercedes G-klasse renntech


Het Amerikaanse RENNtech kennen we van diverse MB-tuning projectjes zoals een SLR 722 en een SL600. Ze hebben echter ook een upgrade voor de G55. Deze krijgt maar liefst 650 pk in plaats van de standaard 500 pk (was 476).

Brabus maakte ooit een G V12 met 610 pk, maar RENNtech gaat duidelijk een stapje verder. De vermogenstoename wordt verkregen door een ECU upgrade, Larger crankshaft pulley, SS headers, larger throttle body, carbon fiber airbox and top-mounted intercooler… Wat wil je nog meer?

Mercedes G-klasse renntech
Mercedes G-klasse renntech

Met dank aan Tombnolz voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g55, Mercedes, renntech, SUV, tuning

Vorig bericht: « Fiat Panda Aria eco-dinges
Volgend bericht: Champ Car Assen VI: Amerika-bashing op z’n best »

Lees Interacties

Reacties

  1. jela zegt

    3 september 2007 om 19:49

    Het is niet mn ding, maar 650 pk is zeker niet slecht

    Login om te reageren
  2. Hugo zegt

    3 september 2007 om 19:49

    Hij is dr niet mooier op geworden iniedergeval. G55 AMG is niet verbeterbaar denk ik.

    Login om te reageren
  3. R. zegt

    3 september 2007 om 19:49

    en nu….
    de 24-uurs van le mans dan maar?

    Login om te reageren
  4. toyotafreak zegt

    3 september 2007 om 19:53

    650 pk in een blokke doos haha die auto wil alleen maar recht uit

    Login om te reageren
  5. Robbert W zegt

    3 september 2007 om 19:56

    hahaha super vet natuurlijk!

    Login om te reageren
  6. Martijn zegt

    3 september 2007 om 19:58

    Leuk, alleen wat een lelijke velgen en voorzetgrill.
    Die SLR722 van Renntecht is een “gewone” SLR. Geen een kenmerk van de 722 imho.

    Login om te reageren
  7. Guan zegt

    3 september 2007 om 20:04

    Wat ik nog meer wil? ehm beetje stroomlijn a.u.b. :)

    Login om te reageren
  8. Roadronner zegt

    3 september 2007 om 20:07

    Schitterend. Zo eentje wil k wel hebben voor als ik naast een bovenmodaal gemotoriseerd karretje sta naast het stoplicht ;) (over GTItjes hoef je het dan al helemaal niet te hebben, die zijn totaal geen competitie meer).

    Login om te reageren
  9. Jori zegt

    3 september 2007 om 20:10

    Waarom een “gewone 55” je kan ook de v8 compressor versie tunen

    Login om te reageren
  10. Ovide zegt

    3 september 2007 om 20:13

    @toyotafreak:
    hij gaat wel degelijk de bocht om ;) en hoe!
    herinner je deze nog? http://www.autoblog.nl/archive/2007/07/20/vrijmivideo-ii-driften-in-een-g55-amg

    Login om te reageren
  11. Gijs zegt

    3 september 2007 om 20:20

    Kvind de g 55 amg en de g van brabus echt veel mooier

    Login om te reageren
  12. Fova' zegt

    3 september 2007 om 20:22

    FilmpjeFilmpjeFilmpje!!!

    Login om te reageren
  13. Robin zegt

    3 september 2007 om 20:25

    5 jaar gratis benzine

    Login om te reageren
  14. Larrs zegt

    3 september 2007 om 20:26

    Ja, leuk als je een heuveltje op moet. Je vliegt dan er gewoon overheen. :P

    Login om te reageren
  15. thomaz zegt

    3 september 2007 om 20:28

    Specs?

    Login om te reageren
  16. mettje zegt

    3 september 2007 om 20:29

    zinloos geweld.

    Login om te reageren
  17. Bramzel zegt

    3 september 2007 om 20:36

    Wel mooi dat ze het uiterlijk gewoon ongeroerd hebben gelaten. Veel meer ‘sleeper’ als dit kan je ze niet krijgen volgens mij!

    Login om te reageren
  18. M5 lover zegt

    3 september 2007 om 21:01

    doe mij die amg maar..

    Login om te reageren
  19. davidxkr zegt

    3 september 2007 om 21:11

    De PK´s zijn indrukwekkend, maar het uiterlijk is echt 3x niks. Geef mij maar het uiterlijk van een Brabus of AMG G-serie en de tuning van RENNTech ;)

    Login om te reageren
  20. cl600 zegt

    3 september 2007 om 21:14

    hoeveel pitten heb deze nou dan ? 8 ? of toch 12 & daarbovenop die upgrades ?

    Login om te reageren
  21. prelude zegt

    3 september 2007 om 21:17

    jonges ik heb een off-topic vraagke

    EDIT: Inderdaad!

    Login om te reageren
  22. ananas zegt

    3 september 2007 om 21:21

    Die G is zo een ‘mooie’ wagen!!

    Login om te reageren
  23. Rob zegt

    3 september 2007 om 21:56

    De G is zo ontzettend tijdloos, geweldig!

    Mijn vrouw noemt het een ouwe ‘nazibak’ en wil er niet in gezien worden…

    Login om te reageren
  24. MarcO zegt

    3 september 2007 om 22:05

    650 pk??? Niet gek voor een vrachtwagen.

    Login om te reageren
  25. carsofcoolhaven.nl zegt

    3 september 2007 om 22:31

    Eén van de weinige terreinwagens die ik kan waarderen om zijn lelijkheid. Een goede off-roader moet lelijk zijn. Lelijk, omdat hij niet is ontworpen om zijn lijnen, maar om zijn functionaliteit. Zie de oude Defenders bijvoorbeeld, daar kun je nog eens over het dak lopen of een fikkie stoken op de motorkap. Heerlijk. Nou is deze G zeker wat gepolijster dan de Defender, maar je kunt er nog wel het legervoertuig in herkennen waar zijn genen vandaan komen. Lekker hoor!

    Login om te reageren
  26. DennieFR zegt

    3 september 2007 om 22:31

    Het is gewoon een botte auto,maar wel eentje die je er flink van langst geeft bij het stoplicht!
    De eerste beste bocht ben je trouwens toch weer bij…

    Login om te reageren
  27. Tombnolz zegt

    3 september 2007 om 22:44

    650 pk is altijd leuker dan 500. Hoe zou deze G er verchroomd uitzien? :)

    Login om te reageren
  28. Richard zegt

    3 september 2007 om 23:31

    Hadden zeker geen geld meer om een nieuw type te verbouwen. Oranje richtingaanwijzers, geen richtingaanwijzers in spiegels. Vind een g55 er toch imposanter uitzien.

    Login om te reageren
  29. carsofcoolhaven.nl zegt

    4 september 2007 om 01:08

    @ richard:

    richtingaanwijzers in spiegels?! Dat is toch niet in stijl met deze bak?! Deze vierkante terreinbeul moet het toch juist hebben van knipperlichten op de motorkap, rechte hoeken en een luchtweerstand waar een Lada nog om zou lachen… deze auto gaat niet om de mooi, dit is een bak die gaat voor het mes-tussen-de-tanden ruwe 4*4 gevoel

    Login om te reageren
  30. smokin zegt

    4 september 2007 om 08:51

    Lekker zinvol dit. We nemen een terreinauto en we maken er een sportauto van.
    Kunnen ze ook een Lamborghini Gallardo een halve meter verhogen en voorzien van grote all-terrain wielen? Dan is het cirkeltje weer rond.

    Login om te reageren
  31. HeadlightInYourMirror zegt

    4 september 2007 om 08:56

    @ smokin
    Dat ding noemden ze zo’n jaar of 25 geleden bij Lambo LM002 ofzo…
    Uiteindelijk is daar, door verlagingssetjes etc. de Gallardo uit voortgekomen.

    Login om te reageren
  32. Karel zegt

    4 september 2007 om 09:41

    Volgens mij was dit van origine helemaal geen G55 AMG die zijn veel dikker uitgevoerd (dikkere schermen)liggen lager en hebben grotere wielen, zoals destijds die zilvergrijze bij top gear getetst door Richard Hamond. Eninge overeenkomst is hier volgens mij de sidepipes.

    Login om te reageren
  33. stefan zegt

    4 september 2007 om 10:52

    Ik zou graag de specs willen weten missschien is dit wel de grootste concurent voor porsche ( tot het volgende stoplicht ) :P

    Login om te reageren
  34. Félix zegt

    4 september 2007 om 11:46

    en over een paar jaar is zijn de fossiele brandstoffen op en vraagt iedereen zich af waar alles in een keer gebleven is. Word toch eens wakker en besef dat we zuinig moeten zijn op wat er nog over is. Dat doen we niet met dit soort onzin.

    Login om te reageren
  35. MurcieBoy zegt

    4 september 2007 om 16:44

    qua aerodynamica mocht er ook wel wat aan gedaan worden ;)

    Login om te reageren
  36. phantom zegt

    6 september 2007 om 19:50

    oei, hoe zou dat rijden? als een tractor puller denk ik.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North