• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RENNtech gaat vreemd met Porsche Cayenne

Auteur: Dennis, gepost 8 november 2007 om 13:18 – 24 Reacties

Porsche Cayenn RENNtech


Tuner RENNtech, die toch vooral bekend is omdat men daar vieze handen maakt aan Mercedes en McLaren modellen, heeft zijn horizon ietsjes verlegd en de Porsche Cayenne toegevoegd aan het assortiment.

Voor de Cayenne heeft RENNtech een “digital lowering module” beschikbaar. Dit is een elektronisch kastje met 3 microprocessoren dat continu gegevens uitwisselt met het motormanagement en de overige elektronica in de auto. Hiermee kan de auto voor en achter afzonderlijk in acht niveaus tot 50mm worden verlaagd. Vraag me alsjeblieft niet waarom je daar 3 microprocessoren voor nodig hebt.

Het afzonderlijk kunnen verlagen van de voor- en achterkant is volgens RENNtech bijvoorbeeld handig bij de “drag strip”. Ehum, zie je jezelf daar al aan de startlijn staan in een Cayenne zeecontainer. Daarnaast kan het vermogen van de Cayenne Turbo en de Turbo S modellen middels een ingreep in het motormanagement tot 535 pk worden opgekrikt.

Porsche Cayenn RENNtech

Het persbericht:

Lake Park, FL – 02NOV2007 – RENNtech, best-known as a high-end aftermarket tuner for Mercedes and McLaren automobiles, has recently added Porsche to the growing list of brands it supports.

“We’re taking the process of introducing new product lines slowly,” explains Hartmut Feyhl, president of RENNtech and former technical director at AMG North America. “We want to be sure that we can offer products that meet the standard set by RENNtech’s Mercedes-Benz product, which is very high.”

RENNtech has worked under the banner “performance without compromise.” since its inception in 1989, and every product sold by RENNtech must meet Feyhl’s strict approval. “Every product has to do something that adds to the performance of the car. With the new Cayenne Porsche, we have the digital lowering module and ECU upgrades for now, with RENNtech specific wheels coming very soon.”

RENNtech’s digital lowering module for Porsche’s Cayenne features 3 microprocessors that constantly communicate with the car’s existing on-board systems (unlike other lowering products that “trick” the stock systems). RENNtech’s lowering module allows owners to set the car 50 mm below the stock setting, with 8 levels of adjustability for each of the front wheels and the rear axle. “Customers can lower the car so it’s level, or lower the front more than the rear for a ‘raked’ look. Some customers might want to lower the rear of the car for more weight transfer at a drag strip. The lowering module lets them do that.”

RENNtech’s digital lowering module for Porsche Cayenne is available through RENNtech and RENNtech Authorized Resellers for $1195. ECU upgrades up to 535 hp and 575 lb-ft are available for Cayenne Turbo and Turbo S models – call for pricing.

Ook interessant!

  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, renntech, tuning

Vorig bericht: « Zo schatje, trek?
Volgend bericht: Wordt Audi RS5 met 500 pk V10 een M3 coupé killer? »

Lees Interacties

Reacties

  1. brabus zegt

    8 november 2007 om 13:20

    ziet er wel goed uit ja

    Login om te reageren
  2. Dr.Bronx zegt

    8 november 2007 om 13:20

    Als je zo’n ding koopt weet je echt niet meer naar welke tunert je moet….

    en wie staat er idd met dat din op een drag strip? haha

    Login om te reageren
  3. The H. zegt

    8 november 2007 om 13:21

    wat een hok zo’n rode zeg… nee dan toch liever een donkere..

    Login om te reageren
  4. Type-R zegt

    8 november 2007 om 13:35

    Volgens mij is de foto bij het artikel gewoon een pers foto van Porsche zelf? een jaar of 2 terug heeft porsche een limited editie uitgebracht voor amerika met speciale kleuren zoals in het rood. ‘k zal es kijken

    Login om te reageren
  5. Type-R zegt

    8 november 2007 om 13:46

    Jawohl: http://www.germancarblog.com/2006/06/porsche-cayenne-s-titanium-edition.html

    Titanium editie dus ;)

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    8 november 2007 om 13:52

    Misschien gebruiken ze de Titanium editie als basis?
    Het gaat namelijk niet om de buitenkant, maar om de performance.

    Wij hadden er trouwens ook een artikel over:
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/14/porsche-cayenne-s-titanium-edition

    Login om te reageren
  7. 911 zegt

    8 november 2007 om 13:57

    @ type-R
    niet dus, dit is duidelijk de versie van RENNtech, als basis heeft wel de titanium gedient, maar standaard is de cayenne titanium veel hoger

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    8 november 2007 om 13:58

    @911: “digital lowering module”

    Login om te reageren
  9. Melvin zegt

    8 november 2007 om 14:49

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  10. Type-R zegt

    8 november 2007 om 14:57

    Ik zie het al, hij is idd verlaagd tegenover de standaard titanium.
    Lijkt mij een photoshop werkje aangezien de achtergronden identiek zijn.

    Login om te reageren
  11. VLS54 zegt

    8 november 2007 om 14:59

    Zinloos! en nog roos ook!

    Login om te reageren
  12. Juppe zegt

    8 november 2007 om 15:12

    Waarom 3 microprocessoren? Omdat die toch niks kosten, en een beetje tijd steken in programmeren (zodat het wel met eentje kan) wel geld kost.

    En ’t staat natuurlijk beter in de folder :)

    Login om te reageren
  13. Tinos zegt

    8 november 2007 om 15:18

    Die wielen lijken door de verlaging wel een beetje ielig. Anyway, deze foto bewijst voor mij ook weer dat Porsche en rood geen goede combinatie is. Lijkt wel een brandweerauto!

    Login om te reageren
  14. Luc zegt

    8 november 2007 om 15:45

    tuners zijn wel erg gek op de cayenne volgens mij

    Login om te reageren
  15. RenesisHP zegt

    8 november 2007 om 16:17

    Zo lelijk als ik het vind, zo bruut vind ik het ook. Toch een eigenzinnig uiterlijk.

    Login om te reageren
  16. Rick zegt

    8 november 2007 om 16:37

    ZOiets kan je ook op je Phaeton doen, de kastje laten de auto denken dat hij hoger staat, waardoor hij lager kan gaan, het gaat echt niet van het rij comfort af!

    Login om te reageren
  17. TTom zegt

    8 november 2007 om 16:44

    Het was, is en blijft een lelijk ding die Cayenne. Nah!

    Login om te reageren
  18. Ewout zegt

    8 november 2007 om 17:26

    Hm, valt het niet op dat dit al de zoveelste opgeleukte Cayenne is?

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    8 november 2007 om 17:39

    hoe komt het eigenlijk dat uit motoren meer gehaald wordt zonder fysisch iets bij te voegen, en dat het merk dat ‘over het hoofd’ heeft gezien? das toch louter een kleine ingreep voor een ingenieur?

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    8 november 2007 om 17:44

    man .. neem alsjeblieft een hobby.

    Login om te reageren
  21. mashell zegt

    8 november 2007 om 17:59

    “hoe komt het eigenlijk dat uit motoren meer gehaald wordt zonder fysisch iets bij te voegen, en dat het merk dat ‘over het hoofd’ heeft gezien?”
    Klopt, voor de ingenieur bij de fabrikant is dat ook een koud kunstje, een kouder kunstje dan de tuner omdat de fabrieks ingenieur de juiste gereerdschappen heeft en directe toegang tot het motormanagement. Maar die ingenieur heeft ook rekening te houden met minder leuke dingen als emisie eisen of levensduur die de tunert van minder belang vind. Ook zal een fabrikant voor 2% meer vermogen geen 10% hoger verbuik accepteren terwijl de tunert hier echt lak aan heeft.

    Login om te reageren
  22. Alwood zegt

    8 november 2007 om 19:50

    lol… ff verlagingssetje erop en je hebt bijna een panamera ;)

    Login om te reageren
  23. Tombnolz zegt

    8 november 2007 om 21:39

    Oh zo nice!!!!!!!! Zo hoort het, géén 22 inch, wél verlaaaaaaaaaaaaagd.

    Login om te reageren
  24. Dan zegt

    9 november 2007 om 12:30

    De turkenbak onder de SUV’s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North