• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Riich G5 sneller dan Jaguar op de Nurburgring

Auteur: robbie, gepost 14 oktober 2009 om 10:01 – 60 Reacties

Riich G5 Nurburgring record
Gisteren moesten jullie het nog doen met een paar foto’s van de snelste Chinese auto ooit die over de Nurburgring scheurde, maar vandaag hebben we alle informatie die je maar wil hebben!

Laat ik met het belangrijkste beginnen: 8 minuten en 56 seconden! Dat is sneller dan een S-Type 2.7 Diesel die een dikke V6 heeft en Sabine Schmitz achter het stuur. De Chinese Riich G5 werd overigens bestuurd door de Belg Dirk Schoysman. Hij was ernstig verbaasd over de prestaties van het Chinese gebakje waarmee hij over de ‘Ring mocht scheuren. De Riich G5 heeft onder de motorkap een 2.0 turbo motor met slechts 170 pk en 235 Nm liggen.

Zoals op de foto’s al te zien was had de Riich G5 wel enige aanpassingen ondergaan. Zo was er een rolkooi ingebouwd (+20 kg) en was er de nodige overbodige ballast uitgehaald. Denk daarbij aan zaken als: deurbekleding, achterbank, DVD navigatiesysteem en airconditioning.

Verder was er een ‘race’ stuur gemonteerd en een kuipstoeltje voor vriend Dirk. Ook stond de G5 op Yokohama banden in de maat 225/40ZR18 en waren de remmen opgewaardeerd. (via: chinacartimes.com)

Hieronder kan je de tijd van deze Chinese supercar vergelijken met wat andere scheurijzers.

8:49 Volkswagen Golf R32 (2006)
8:51 Ford Focus ST (2005)
8:53 Volkswagen Golf GTI DSG MK5
8:54 Vauxhall Corsa VXR
8:54.38 Opel Zafira OPC
8:56 Riich G5
9:02 Chevrolet Cobalt SS Turbo
9:05 Ford Focus RS (2005)
9:09 Volkswagen Lupo GTI
9:12 Jaguar S-Type Diesel Sabine Schmitz
9:59 Jaguar S-Type Diesel Jeremy Clarkson

Ook interessant!

  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • ring ronde
    Video - Kortste Nurburgring rondje ooit!
  • Video - nieuwe Range Rover in actie
  • GR Yaris Nürburgring
    Zó snel is de Toyota GR Yaris op de Nurburgring

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

chery, China, nurburgring, record, riich

Vorig bericht: « Mercedes E-Klasse Cabrio van alle kanten
Volgend bericht: Kleine facelift voor de Toyota Auris »

Lees Interacties

Reacties

  1. Bennink zegt

    14 oktober 2009 om 10:05

    En alle andere wagens in die lijst zijn niet gewijzigd voordat ze de ring op gingen?

    Login om te reageren
  2. Des zegt

    14 oktober 2009 om 10:11

    nee idd niet, komt nogal bedrieglijk over… zonder die aanpassingen mag je er gerust een halve minuut bijtellen

    Login om te reageren
  3. Hubert zegt

    14 oktober 2009 om 10:15

    Tuurlijk zijn de anderen ook aangepast om veilig over de baan te kunnen rijden.
    Wel grappig om zo’n lupo’tje erbij te zien staan.

    Login om te reageren
  4. Laue zegt

    14 oktober 2009 om 10:19

    er bestaat een Lupo GTI? voor mij het belangrijkste nieuws deze post :P

    Login om te reageren
    • snelisanders zegt

      23 maart 2011 om 17:45

      @Laue: Bestond.. Wordt helaas niet meer gebouwd :(

      Login om te reageren
  5. johan zegt

    14 oktober 2009 om 10:24

    er is 20kg bijgekomen en er is het een en ander uitgehaald, dus achter de , blijft het niet echt verschil…

    dus toch redelijk snel voor 170pk…

    Login om te reageren
  6. JS2000 zegt

    14 oktober 2009 om 10:28

    Sneller dan een Ford Focus RS?

    Login om te reageren
  7. RDS zegt

    14 oktober 2009 om 10:35

    @JS2000
    Lijkt me een foutje, de Focus ST is in dit lijstje 14 sec sneller dan de Focus RS…..
    Misschien had de RS een natte/vochtige baan?

    Login om te reageren
  8. mrp zegt

    14 oktober 2009 om 10:40

    Begrijpelijk dat dat ze er andere banden en verbeterde remmen op hebben gezet, anders had hij er zeker 10 minuten over gedaan. Sportieve mensen, die Chinezen!

    Login om te reageren
  9. CupRacer zegt

    14 oktober 2009 om 10:45

    De oude Focus RS had +- 200pk, de ST heeft er 225 en veel meer koppel.

    Login om te reageren
  10. oniwo zegt

    14 oktober 2009 om 10:53

    Ik denk dat je dit wel met een hele bak zout mag nemen.

    Login om te reageren
  11. 750i zegt

    14 oktober 2009 om 10:54

    Die Chinese bak is in vergelijking met die Golf R32 helemaal dus zo slecht nog niet hahaha…

    Login om te reageren
  12. Potver7 zegt

    14 oktober 2009 om 11:11

    Op zich een leuke stunt van die Chinezen, maar we moeten ze op hun woord geloven dat die auto standaard is (afgezien van de genoemde aanpassingen dan). Er is bijna geen Europeaan die zo’n ding ooit in het echt gezien heeft, dus zelfs als je er naast staat is de kans vrij klein dat je kan zien of de motor extra gekieteld is, het onderstel volledig aangepast is, de carrosserie verstevigd, enzovoorts.

    Maar goed, met de Chinese reputatie van botsveiligheid ben ik ook wel benieuwd naar wat er gebeurd was als-ie per ongeluk een vangrail had geraakt…

    Login om te reageren
  13. sumisura zegt

    14 oktober 2009 om 11:13

    En een Focus ST ’05 sneller dan een Focus RS ’05???

    Login om te reageren
  14. MR2 20V zegt

    14 oktober 2009 om 11:14

    Een Lupo GTI bijna even snel als een 2005 Focus RS??
    Opmerkelijk…!

    Login om te reageren
  15. sumisura zegt

    14 oktober 2009 om 11:17

    Laat maar, te weinig op F5 geduwd :)

    Login om te reageren
  16. Ferdinand1 zegt

    14 oktober 2009 om 11:20

    Ik heb nou ineens zo’n zin om in een Lupo GTI te rijden!! :D

    Login om te reageren
  17. TR zegt

    14 oktober 2009 om 11:21

    Helemaal niet slecht. Had ik niet verwacht in ieder geval. Wel jammer dat hij toch langzamer is dan een Opel “busje”.

    Login om te reageren
  18. Einser zegt

    14 oktober 2009 om 11:29

    Ik heb afgelopen zondag 10:25 gedaan terwijl ik met één hand aan het bellen was en met de andere een banaan at. Sturen deed ik met mijn knieën…
    170 pk, 1500 kg en achterwielaandrijving… ;-)

    Login om te reageren
  19. amg zegt

    14 oktober 2009 om 11:30

    Ongelovelijk, ik zeg pr stunt.

    Login om te reageren
  20. jee-oekeloeres zegt

    14 oktober 2009 om 11:40

    HOAX iemand?

    Login om te reageren
  21. V70r zegt

    14 oktober 2009 om 11:41

    De jaguar reed deze tijd alleen BTG en dus niet een hele ronde NBR

    Login om te reageren
  22. jzaero zegt

    14 oktober 2009 om 11:42

    Dus zo slecht nog niet ? :]

    Login om te reageren
  23. Lan_Evo zegt

    14 oktober 2009 om 11:42

    Nou ja, goed om te zien dat ze in ieder geval wel al bezig zijn met de wegligging en zo te zien daar goed mee bezig zijn. Ik kan me niet herinneren dat de Amerikanen 5 jaar nadat ze hun 1ste auto ontwikkeld hadden al over de Nurburgring reden. De Chinezen ontwikkelen zich wel heel snel zo.

    Login om te reageren
  24. autoblogger zegt

    14 oktober 2009 om 11:43

    Riich rules gewoon

    Login om te reageren
  25. Merry zegt

    14 oktober 2009 om 11:44

    En dat met glote banden!!!en kleinel stuul!
    Nog even de tulbo extla blazen en opnieuw een londe lijden!
    Sambal baj???

    Login om te reageren
  26. Maxx0r zegt

    14 oktober 2009 om 11:49

    ik wil wel es een dyno van die bak zien. Het zou mij niets verbazen als ze dat ding gewoon op 250pk of meer laten lopen, alleen zodat die domme europeanen (kuch) zouden opkijken van de tijd.

    Login om te reageren
  27. TDIfreak zegt

    14 oktober 2009 om 11:50

    zal wel gemeten zijn tussen de bruggen, terwijl de tijden van de andere auto’s écht een heel rondje (dus ongeveer 1km meer) hebben gereden. Gaaaaaaaap…

    Login om te reageren
  28. TDIfreak zegt

    14 oktober 2009 om 11:51

    @ MaxxOr: inderdaad, met 170pk’tjes ga j deze tijd niet halen in zo’n tank.

    Login om te reageren
  29. huubje zegt

    14 oktober 2009 om 11:56

    @hubert

    Het grootste deel van die andere tijden zijn gedaan door Sport Auto magazine. Die timen zonder enkele aanpassing aan de auto hun rondjes, de rijder heeft zelfs niet eens beschermende kleding tijdens deze runs.

    Login om te reageren
  30. Het lelijke eendje zegt

    14 oktober 2009 om 12:08

    Die Focus RS is wel een zeer trage slak! Dat Lupo GTI’tje is bijna even snel. :)
    Ik denk dat de chinezen er vlug 170 kw van gemaakt hebben ipv 170 pk. Valsspelers!

    Login om te reageren
  31. Marco zegt

    14 oktober 2009 om 12:11

    Haha zal natuurlijk weer zo een subaru kist van 300 pk in gelegd zijn, en dan net doen of het een wonder auto is haha

    Login om te reageren
  32. pizzakoerier zegt

    14 oktober 2009 om 12:20

    Zat jeremy clarkson een kopje thee te drinken in die jag terwijl ie een rondje deed ofzo?

    Ot: wat een sceptici hier allemaal, is het zo moeilijk om te accepteren dat die auto misschien een stuk minder slecht is als wij verwacht hadden…

    Login om te reageren
  33. Relief zegt

    14 oktober 2009 om 12:23

    Haha check al dat wantrouwen. Wie vertelt mij dat de bovenstaande auot’s niet aangepast werden voor de Ring.

    Trouwens de Chinezen hebben al een veiligheidsscore van 3 sterrengehaald (1 of andere chinees merk). Dus zo slecht zijn ze ook weer niet bezig :)

    Login om te reageren
  34. JPM zegt

    14 oktober 2009 om 12:42

    @ Relief

    wow 3?

    @ pizzakoerier

    Ja..

    Waar slaat die naam eigenlijk op Riich. Waarschijnlijk wilden ze het op rich laten lijken. De fantasieloosheid en het kitsch-gehalte van de Chinese autoproducenten zijn echt om te janken..

    Login om te reageren
  35. Grote Smurf zegt

    14 oktober 2009 om 12:43

    Niet vergeten 10:15 Sabine Schmitz in een Ford Transit bestelwagen

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 oktober 2009 om 18:07

      @Grote Smurf: Nee, 10.08 ;)

      Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    14 oktober 2009 om 12:58

    Een lichtere en sterkere Corsa OPC en Focus RS zijn nauwelijks sneller of zelfs langzamer? Ik vertrouw het hele zaakje ook niet zo, eerlijk gezegd. :?

    Login om te reageren
  37. INF3RN040 zegt

    14 oktober 2009 om 13:03

    ik vindt die tijd allemaal bullshit ,hangt allemaal af van de bestuurder’s ervaring

    Login om te reageren
  38. Jurjen zegt

    14 oktober 2009 om 13:08

    De Jag S-type tijd was een BTG tijd, en de rest zijn volle ronde’s?

    Login om te reageren
  39. Verstappen zegt

    14 oktober 2009 om 14:11

    Jezza wordt geowned door een meisje:D

    Login om te reageren
  40. NLBUURMAN zegt

    14 oktober 2009 om 14:12

    Zafira OPC bijna net zo snel als de Gold GTI? wtf!
    dit is groter nieuws voor mij dan die oplichterij van de chinezen

    Login om te reageren
  41. NLBUURMAN zegt

    14 oktober 2009 om 14:12

    Golf natuurlijk :)

    Login om te reageren
  42. de CHEF zegt

    14 oktober 2009 om 14:18

    Volgens mij lijkt iedereen te vergeten dat dat ding helemaal gestript is. Als je dat hele interieur eruit sloopt ben je al snel 150-200 kilo. Dan vind ik het niet heel raar dat die sneller is dan een S-type 2.7 diesel (wel een goeie motor trouwens) die is gemaakt van bakstenen, koeien en een half bos. Volgens mij zijn alle tijden trouwens een BTG tijd. Er is volgens mij geen merk die ook de GP Strecke rijdt

    Login om te reageren
  43. Toyota Prius zegt

    14 oktober 2009 om 14:26

    Wat is de CO2 uitstoot, van dat ding?

    Login om te reageren
  44. The_12oach zegt

    14 oktober 2009 om 15:01

    de strecke erbij wordt eigenlijk nooit meer gereden voor deze tijden zijn allemaal alleen Nordschleife tijden. En dan van de ouwe pitstraat tot aan de oude pitstraat zoals het over het algemeen gedaan wordt.

    Login om te reageren
  45. Karel zegt

    14 oktober 2009 om 16:29

    @ Laue: Een Lupo GTI wordt al niet meer gemaakt, kom je er nu pas achter dat deze bestaat.

    Voor de rest geloof ik er geen bal van. Oneerlijke vergelijking.

    Login om te reageren
  46. marcel zegt

    14 oktober 2009 om 19:26

    Ja sneller als een Jag DIESEL ja, een s type…
    en nee; het berteft hier natuurlijk niet “een 2 lietr met slechts 170 pk,,,”

    word wakker…

    Login om te reageren
  47. Mr. Dj M. zegt

    14 oktober 2009 om 19:37

    Onderhuids in ieder geval dus toch wel een goede auto nu!
    Hulde hoor voor de makers om toch ook echt wat te doen aan de rijeigenschappen. Nu maar hopen dat dit ook geld voor de botsveiligheid en dan kan dit best wel eens de eerste succesvollo chinese auto hier worden! en ik gun het ze.

    Hang maar een bordje uit met importeur gezocht!

    Login om te reageren
  48. jzaero zegt

    14 oktober 2009 om 20:28

    @ marcel, dus :roll: Diesels zijn niet perse slecht ?
    En vergelijking met de rest, dat zijn topmodellen van een bepaald model… Die nog wel op sportief rijden gericht zijn.
    Over het vermogen weet ik het niet. Wie weet. GTR toch ook?

    @ Mr. Dj M. Inderdaad, nog wat aan de veiligheid werken en het kan een succesvolle wagen worden!

    Login om te reageren
  49. RenesisHP zegt

    14 oktober 2009 om 20:38

    Ik lach mij hoe dan ook kapot. China FTW! :lol:

    Login om te reageren
  50. RenesisHP zegt

    14 oktober 2009 om 20:44

    Nu even realistisch.
    Dit ding rijd op semi slicks, is extra stijf(rolkooi) en is een stuk ontdaan van hooggelegen gewicht. Dat strippen van het interieur helpt dus mee aan een lager zwaartepunt.
    Niet al te gek veel, maar toch.

    Dan de volgende optie. Met welke brandstof is die 170pk en 235Nm gemeten? In Duitsland kun je aardig hoge octaangehaltes tanken.

    Login om te reageren
  51. bozewolf zegt

    14 oktober 2009 om 22:16

    Oh God, een vaag Chinees product is theoretisch sneller op een stuk asfalt in Duitsland dan mijn favoriete burgerbak, oh nee wat erg.

    Snel op internet zeggen dat er niets van kan kloppen! En daarna uithuilen.

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    14 oktober 2009 om 22:26

    Als ik zie dat een Golf IV uit 2002 met 180pk en 235Nm bij 1213Kg een 8:54 kon rijden dan geloof ik dit best… Die Riich g5 zal ongeveer 1100kg wegen dus best een goede prestatie maar niet eens zo spectaculair. Wel goed de media gehaald en wie weet gaat dit ding wel potten breken op de europese markt.

    Login om te reageren
  53. northspotting zegt

    14 oktober 2009 om 22:46

    En de XF met de nieuwe 3.0 diesel dan? :lol: Beetje een circuit-klaargemaakte auto vergelijken met een dieselauto van meer dan 5 jaar oud, lekker dannn :S

    Login om te reageren
  54. Doekse zegt

    15 oktober 2009 om 00:10

    Kan me het echt niet voorstellen dat dit Chineze trommeltje sneller is dan de Focus RS!!! bijna 10 seconden ook…hmmm geloof er geen barst van…

    Login om te reageren
  55. Cantago zegt

    15 oktober 2009 om 00:20

    Flink wijzigen en dan nog niet echt snel? Het stelt dus nog altijd niks voor (gelukkig:P)

    Login om te reageren
  56. jzaero zegt

    15 oktober 2009 om 09:57

    @ northspotting, je kan het ook anders redeneren, een autobouwer met meer dan 70 jaar kennis wordt eruit gereden door een autobouwer die net 5 jaar bezig is met ontwikkeling.

    Login om te reageren
  57. fab zegt

    25 oktober 2009 om 21:46

    wel duizend keer lelijker dan jaguar:p

    Login om te reageren
  58. Jelle zegt

    7 november 2009 om 22:29

    Hoe kan een Focus ST (2005) nou sneller zijn dan een Focus RS (2005)?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North