• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest en video: Audi S4 2012

Auteur: CasperH, gepost 26 december 2011 om 16:00 – 158 Reacties

Audi S4 2012 back
Als BMW met een nieuwe 3 serie komt kan je als Audi maar beter een antwoord paraat hebben. Is de vernieuwde A4 goed genoeg om een geduchte concurrent voor BMW te blijven? We hebben het voor jullie getest met de 333 pk sterke S4.

Nadat we in Lissabon aangekomen waren en alle formaliteiten hadden afgehandeld hebben we ons snel naar de parking gehaast. Daar stonden drie rode S4’s en een heleboel saai gekleurde andere modellen ons op te wachten voor een proefrit. Bij Audi weten ze wat wij lekker vinden en dus stond in een hoek van de parking keurig een gereserveerde knalrode S4 op ons te wachten. Op het eerste oog niet eens zo veel anders dan het vorige model, maar toch zijn er verschillen te vinden.

Audi S4 front

Laten we om te beginnen even stellen dat het hier niet gaat om een volledig nieuwe A4. Sterker nog: Audi drukte ons op het hart om de term “facelift” niet te gebruiken en te spreken van een “product update”. Dus. De gefacelifte A4 ziet er in ieder geval wel een stukje strakker uit dan zijn voorganger. Of hij ook mooier is dan zijn voorganger is iets wat ik graag aan een ieders eigen interpretatie overlaat. Persoonlijk had ik nog best een paar jaar tegen de koplampen van de vorige generatie aan kunnen kijken, de nieuwe “look” daarvan bevalt mij niet zo. Op de A5 vind ik het zelfs doodzonde, op de A4 kan ik het iets beter verdragen maar een verbetering vind ik het persoonlijk niet. Buiten die koplampen om is er eigenlijk niet zoveel te melden. De bumpers en motorkap zijn iets veranderd, de achterlichten zijn nieuw en optioneel uit te rusten met LED’s en de grille is scherper gelijnd en wordt hoogglans zwart gespoten bij de zescilinders en S-line modellen. De achterbumper heeft een geïntegreerde diffuser gekregen.

Audi S4 back sunset

Wat betreft de rest van het uiterlijk: de S4 oogt niet als een beestachtig sportieve auto. Daarvoor heeft Audi natuurlijk de RS modellen, maar toch had de S4 van mij wel iets meer optische verfraaiingen mogen krijgen. Zo lijkt het apparaat redelijk hoog op zijn poten te staan en mogen de wielen ook best een maatje groter. Meer is overigens niet nodig, de S4 mag best een beetje incognito blijven natuurlijk.

Audi S4 2012 interior

Van binnen is er met het blote oog bijna geen verschil te ontdekken maar dat is ook geen ramp. De cockpit van de A4 zag er al erg goed uit en kan ook nog wel een paar jaartjes mee. Never change a winning dashboard, of zoiets. Er zijn een paar nieuwe stuurtjes leverbaar waaronder een optioneel sportstuur met afgeplatte onderkant dat helaas niet in “onze” S4 te vinden was. Over dat stuur gesproken: de nieuwe A4 / S4 is uitgerust met elektromechanische besturing. Dat heeft als voordeel dat er bespaard wordt op de C02 uitstoot en benzineconsumptie, het heeft als nadeel dat de besturing minder direct aanvoelt.

Verder heeft Audi aandacht gestoken in de bediening van de airco, Audi Drive Select, het MMI systeem en -het belangrijkste- de automatische zeventraps S Tronic versnellingsbak. Juist met die versnellingsbak had ik de eerste kilometers wat ruzie. Soms schakelde hij te traag bij het terugschakelen en soms juist te snel door halverwege het toerenbereik al op te schakelen terwijl ik vol de kickdown intrapte in Dynamic modus. Zelf bedienen met de flippers achter het stuur bood wat dat betreft geen uitkomst helaas. Na enige oefening werden de bak en ik een klein beetje betere vriendjes, maar BFF’s zullen we helaas nooit worden. Liefst zou ik daarom een handbak bestellen in de S4, maar die is vooralsnog niet leverbaar in Europa. Bummer.

Audi S4 V6T

Wat geen bummer is, is de motor. De 3.0 liter grote TFSI V6 is een lekker blok. Een brute 333 pk en 440 Nm zorgen ervoor dat je in 5.0 seconden naar de 100 wordt afgeschoten. Ook in de S4 beschikt de dual clutch S Tronic over een soort launch control systeem. Zet de auto stil, de bak in handmatig schakelen, de Drive Select in Dynamic en schakel het ESP uit door een aantal seconden de knop daarvoor ingedrukt te houden. Niet opgeven als er in het display komt te staan dat het uitgeschakeld is, want pas na een paar seconden volgt de melding “volledig uitgeschakeld” en kan de pret écht beginnen. Als al deze handelingen voltooid zijn houd je je voet op de rem en trap je het gaspedaal volledig in. De motor gooit het toerental omhoog en als je de rem loslaat volgt een vierwiel aangedreven katapultgevoel. Heerlijk. Het blok en de uitlaat klinken daarbij ook nog eens lekker zwaar en bij schakelmomenten wordt je getrakteerd op een lekkere roffel uit de uitlaat.

Audi S4 front

De permanente Quattro aandrijving heeft een vermogensverdeling van 60% op de achterwielen en 40% op de voorwielen om een dynamische rij-ervaring te garanderen. Daar slaagt Audi heel behoorlijk in, met een flinke dosis lef en uitgeschakeld ESP is er zelfs een driftje te forceren. Het kost echter nogal wat cojones om zo ver te komen, aangezien het Quattro systeem voor een bijna oneindige hoeveelheid grip lijkt te zorgen. Op een bepaald moment moest ik een paar keer op één traject onze cameraman Martijn voorbij rijden, en elke keer ging ik harder een bepaalde bocht in om er alleen maar nóg sneller en zonder verlies van tractie uit te komen terwijl ik gevoelsmatig al lang in de vangrail had moeten liggen. Indrukwekkend hoeveel grip men in Ingolstadt in deze S4 heeft weten te leggen.

Audi S4 badge

Maar goed, wat vinden we ervan? De vernieuwde S4 is een prima auto met meer dan behoorlijke prestaties. Qua design is het allemaal niet erg vernieuwend en zou ik (wat betreft de buitenkant in ieder geval) wel weer eens wat anders, wat gewaagders willen zien. Aan de andere kant is dat ingetogen, haast anonieme uiterlijk voor veel kopers waarschijnlijk een enorm pluspunt. De S4 is in dit burgerlijk jasje een ultieme sleeper die heel wat bestuurders van Mercedes C Klasse’s en BMW 3 series huilend bij het stoplicht achter kan laten. BMW heeft het antwoord echter bijna klaar in de vorm van de nieuwe 335i die met 306 pk misschien iets minder vermogen heeft maar wel een iets dynamischer rij-ervaring biedt. De nieuwe 335iA (met zeventraps automaat) kost bij BMW 52.655 euro. Dan heb je wel lullig 17 inch lichtmetaal in plaats van de 18 duims velgen van de S4 en ook vierwielaandrijving is niet standaard bij BMW, maar toch. Bij Mercedes is de C350 met eveneens 306 pk uitgerust en gekoppeld aan een prijskaartje van 53.900 euro. En dat brengt me bij het enige échte probleem wat ik met de Audi S4 heb: waarom zou ik 70.240 euro willen betalen voor een auto met slechts 27 pk meer dan de véél goedkopere concurrentie? Zelfs als je vierwielaandrijving aanvinkt bij Mercedes of BMW dan blijft er nog een slordige 10.000 euro verschil over ten opzichte van de Audi S4. De S4 heeft van zichzelf een pittig prijskaartje maar is ook zeker een slachtoffer van de milieubelasting in ons land.

Feit is dat de Audi S4 overall gewoon een zeer goede auto is, misschien over het geheel gezien zelfs wel beter en completer dan de eerder genoemde concurrentie want rijplezier is leuk maar lang niet voor iedereen belangrijk. Hoe vaak gaat een berijder van een premium middenklasse sedan nou eigenlijk écht hard sturen? Precies, vrijwel nooit en de leek zal het verschil in rijgedrag niet eens merken totdat er sneeuw of regen ligt en de S4 bestuurder met zijn Quattro enorm in het voordeel is. Met het hogere prijskaartje komt voor de liefhebber ook nog eens een ander belangrijk aspect aan het licht, de Audi S4 is niet voor iedereen bereikbaar en wordt daarmee een soort statussymbool binnen haar klasse. En begerenswaardig is de S4 zeker.

Ook interessant!

  • Audi Q4 e-tron rijtest video
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, Rijtest, s4

Vorig bericht: « BMW 6 Serie Gran Coupé komt buiten spelen
Volgend bericht: Top 10: de vetste conceptcars van 2011 »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    26 december 2011 om 16:04

    De video moet ik nog bekijken, maar voor mij echt liever de BMW 3-serie. Tussen een A7 en de 6 Gran Coupe twijfel ik, maar in dit segment kies ik zonder twijfel voor de 3-serie.

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      26 december 2011 om 17:18

      @agera: inderdaad! Vind de A5 wel erg mooi! Mercedes is niks voor mij… Maar dat is persoonlijk!

      Login om te reageren
      • drivingpleasure zegt

        27 december 2011 om 02:56

        @label89: A5 is inderdaad niet lelijk, maar nou ook niet heel mooi. Doe mij maar de nieuwe 3 serie, dat vind ik echt een dikke bak! Ik verkies toch Mercedes en BMW boven Audi, qua rijeigenschappen liggen ze nog steeds een stuk voor.

        Login om te reageren
    • jzaero zegt

      26 december 2011 om 19:22

      @agera: een klein sportautootje moet gewoon veel speelser zijn. Dan is de keuze tussen 335i en S4 opeens wel makkelijker. Een 335i dwars gooien is gewoon leuk. Je doet het niet dagelijks, maar het kan. Sturen is namelijk meer een prioriteit in mijn gevoel. Lekker glooiende wegen en bochtjes pakken. Heerlijk?

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      26 december 2011 om 20:12

      @agera: Eensch. Ben nu echt uitgekeken op Audi’s design dat al bijna een decennium ongeveer steeds hetzelfde is en daarbij natuurlijk het schrijnende gebrek aan RWD.

      Ondanks dat ik normaal niet veel op heb met Mercedes zou ik nu zelfs een C-Klasse verkiezen boven een A4. Ik zie gewoon niet wat een A4 nou echt meer premium maakt dan andere mooi afgewerkte FWD bakken in dit segment.

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        26 december 2011 om 20:32

        @jaapiyo: tuurlijk is rwd beter we staan TOT slot driftend in de file en zo dra je een leuk stukje weg hebt staat hij vol met drempels filitspaalen.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          26 december 2011 om 23:06

          @the-budel-guy: RWD is ook geen aandrijfreacties in het stuurwiel, minder onderstuur als je eens iets te hard een bochtje induikt op een B-weg, beter om een aanhanger o.i.d te trekken (niet dat ik dat doe maar goed) en daarbij ook nog eens een keer esthetisch mooier daar de voorwielen bij RWD verder vooruit kunnen staan dan bij FWD, waardoor er minder front overhang is waardoor de auto er ‘dynamischer’ uitziet en er minder massa voor de vooras zit (wat ook weer helpt tegen onderstuur).

          Eigenlijk is het enige nadeel het rijden over ijs en dat kan je grotendeels opvangen met een goede bestuurder.

          Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            26 december 2011 om 23:11

            @jaapiyo: Kortom, RWD is gewoon premium en de enige echte reden dat Audi het niet heeft is uit kostenoverweging. Met hun in de basis FWD platforms kunnen ze meer delen met VW. Inmiddels speelt misschien ook mee dat als ze nu terugtreden op hun schreden en RWD platforms gaan maken ze min of meer toe geven dat ze tot nog toe ‘fout zaten’ met hun FWD + de quattro die ze zo zwaar gehyped hebben al die jaren. Zou toch een beetje gezichtsverlies zijn voor de beeeedsssj met 4 ringen.

            Login om te reageren
          • MartijnGizmo zegt

            26 december 2011 om 23:34

            @jaapiyo: meeste RWD’s ondersturen wel als je te fanatiek een bochtje induikt… al is dat wat makkelijker te neutraliseren mits je een beetje vermogen hebt

            Login om te reageren
          • the-budel-guy zegt

            27 december 2011 om 00:51

            @jaapiyo: geef mij maar gewoon quattro het beste van bijde weerelde

            Login om te reageren
          • cocoloco zegt

            27 december 2011 om 01:19

            @jaapiyo: minder onderstuur wanneer je een bocht te hard induikt? Uuuuuh jaja…. Dat maakt natuurlijk geen … Uit! Te hard is te hard en heeft niets te maken met aandrijving. Bocht uit kan een fwd auto Indd eerder over z’n voorwielen wegschuiven met de nadruk op kan.

            Login om te reageren
        • jzaero zegt

          27 december 2011 om 00:26

          @the-budel-guy: het gaat ook om het gevoel. Een dure grote sedan wordt vooruit geduwd en niet getrokken. Dát voel je wel goed. Als ik accelereer voel ik een subtiele duw in mijn rug, in een FWD voelt het toch als meegetrokken worden.

          Login om te reageren
          • super zegt

            27 december 2011 om 00:40

            @jzaero:
            dat is pure verbeelding want fysisch gezien kun je met geen mogelijkheid het verschil voelen.

            Login om te reageren
            • jzaero zegt

              27 december 2011 om 08:41

              @super: toch wel. Hoe de ophanging indempt enzovoorts voelt anders. Bij normaal wegrijden inderdaad minder, maar eenmaal harder wegrijden of tussensprintjes etc. dan voel je het wel.

              Login om te reageren
              • super zegt

                28 december 2011 om 00:51

                @jzaero:
                het koppel dat de voorwaartse kracht van de wielen om het zwaartepunt van de auto levert (wat jij indempen noemt) is gelijk bij fwd en rwd (tenzij de fwd grip begint te verliezen) als je twee gelijkwaardige autos hebt (met het zwaartepunt op dezelfde plaats) is het vrijwel uitgesloten dat je het verschil kan voelen bij accelereren in een rechte lijn. als je een eend met een ferrari gaat vergelijken ga je verschil voelen, maar dat ligt niet aan rwd/fwd.

              • clubbtraxx zegt

                28 december 2011 om 03:10

                @super: Je vergeet het belangrijkste punt en waarom jzaero wel degelijk gelijk heeft en dat is het draaimoment wat de cardan as uitoefend op het differentieel en de achterwielen.
                Je voelt de kont dus wel degelijk inveren wat je bij FWD niet hebt (daar komt juist meestal de neus omhoog).

                Enfin, check maar filmpjes van oude 3 series e.d. daar kan je het altijd goed bij zien.

              • jzaero zegt

                28 december 2011 om 10:00

                @clubbtraxx: @super: Het is niet voor niets dat bij dragraces bij RWD wel degelijk heel veel gespeeld wordt met je achtervering! Die is bepalend voor hoe snel jij al je krachten kwijt kan. Ik ben geen onderstelspecialist, maar er zijn factoren die op elkaar inspelen waardoor de achterwielen meer grip zullen hebben.

              • jzaero zegt

                28 december 2011 om 09:59

                @super: Een RWD en FWD hebben wel degelijk verschil omdat een FWD meestal een andere gewichtsverdeling heeft. Het verschil is misschien minimaal, maar voelbaar omdat er ook nog een moment doorloopt naar achter, zal je daar ook krachten voelen. Ik heb in grotere FWD en RWD gereden en het is duidelijk dat bij iets harder rijden een RWD een duwkracht heeft en een FWD een trekkracht. Een leuke test zou zijn, geblinddoekt instappen en raden of het RWD of FWD is, maar ik geloof dat als ik in een auto zit het wel kan voelen. Vooral bij iets harder optrekken dan normaal, nog niet eens bij gripverlies. Ook op de snelweg, in zijn 5 bij een pittig blokje je gas intrappen voelt anders aan. Misschien een gevoelskwestie, maar ik denk dat het wel degelijk een eigenschap is die merkbaar is.

    • Joel_D zegt

      27 december 2011 om 09:27

      @agera: 6-serie GC wordt wel zo’n 20k duurder dan de A7 he. (3.0TFSI, 75k, 640i ong 95k)

      Login om te reageren
    • tinnemans zegt

      27 december 2011 om 09:37

      @agera: Dat gaat voor iedereen gelden. De S4 is 20% duurder dan de 335i. Niemand met een hersencel meer dan een amoebe gaat E 15.000 extra uitgeven om bij elke gelegenheid te moeten aanhoren dat de BMW toch echt lekkerder stuurt en als enige verweer te hebben dat je auto sneller van 0 naar 100 kan als je 10 seconden de tijd hebt neemt om de auto in launchmode te krijgen.
      In de praktijk staat het licht op groen voor je halverwege bent en wordt je eruit gereden door iemand in een Fiat Punto omdat die wel op zat te letten.

      Als je de S4 koopt ben je toch een beetje het rare jongetje op school wat z’n piemeltje bij gym liet zien. Misschien wel dapper op een bepaalde manier maar vooral erg sneu.
      Prima auto hoor, maar E 20.000 te duur. En dat is heel erg veel geld als je er eventjes over nadenkt.

      Login om te reageren
  2. sergenn zegt

    26 december 2011 om 16:06

    Schitterend!! Hij is er zeker op vooruit gegaan

    Login om te reageren
  3. janklaassen zegt

    26 december 2011 om 16:09

    Interieur 3-serie (en meerdere BMW’s) kan mij maar niet bekoren. Jammer.
    Dit interieur vind ik vele malen mooier, (bij elke Audi eigenlijk)
    Maar BMW’s sturen meestal beter. (Wat cliché.. :p)

    Conclusie altijd: voor interieur en design: koop een Audi, voor sportievelingen en controlfreaks, bestel een BMW.
    Motoren doen weinig van elkaar onder. (ga niet muggenziften, thanks.)

    Login om te reageren
  4. Imom zegt

    26 december 2011 om 16:12

    Wat is de S4 toch een fantasieloze auto en voor de 3-serie zou ik al helemaal niet gaan want dat is geen concurentie voor de S4.

    Login om te reageren
  5. jackl zegt

    26 december 2011 om 16:14

    Audi exclusief?? Glaasje teveel op tijdens het kerstdiner?

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      26 december 2011 om 16:43

      @jackl: Audi? Nee
      Audi s4? Ja zeker wel, eigenlijk elke s van Audi

      Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    26 december 2011 om 16:19

    ben prettig verrast door het geluid! toch was ik geen fan van de vorige a4, bij deze is dat niet veel anders. doe mij maar een 335i!

    Login om te reageren
  7. Stefje zegt

    26 december 2011 om 16:24

    @CasperH:

    Wouter komt weg met zijn natuurlijke arrogantie omdat hij het leuk kan verpakken. Jij komt niet weg met je gemaakte/gemeende arrogantie, je zou wellicht wat minder kleinerende opmerkingen kunnen maken over auto’s die jij, ik en 95% van de mensen hier niet kunnen betalen.

    Verder een leuk filmpje!

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      26 december 2011 om 16:37

      @Stefje: kleinerende opmerkingen? Wat bedoel je precies?

      Login om te reageren
      • MartijnGizmo zegt

        26 december 2011 om 16:46

        @CasperH: Je mag alleen kritisch zijn over een auto als je hem zelf kunt betalen, duh! ;)

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          26 december 2011 om 16:59

          @MartijnGizmo: ik heb bijna de staatsloterij gewonnen. In januari de Koenigsegg Agera R doen anders?

          Login om te reageren
          • MartijnGizmo zegt

            26 december 2011 om 17:02

            @CasperH: niet voordat je hem verder hebt laten tjoenen… standaard Agera R is ook weer zo gewoontjes!

            Login om te reageren
        • Megakix zegt

          27 december 2011 om 11:11

          @MartijnGizmo: naar ‘arme mensen met wijsheid’ wordt niet omgekeken…naar ‘rijke mensen met een mening’ wel. Toch vreemd dat een combinatie daarvan niet mogelijk mag zijn ? Arme @CasperH met een ‘eigen mening’ :lol: . Kortom, gewoon super presentatie van onze AB.nl journalist!

          Login om te reageren
      • Stefje zegt

        26 december 2011 om 16:58

        @CasperH: Suffe modellen, A4 Allroad quattro waardeloze bak. Dat soort dingen. Je bedoelt het vast niet kwaad, maar zo komt het wel over. Dat irriteert. Verder is het een leuk filmpje, alleen de toon wordt al meteen verkeerd gezet.

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          26 december 2011 om 17:05

          @Stefje: welnee, de A4 Allroad Quattro is een verschrikkelijk lelijk hok. Die mening mag ik volgens mij best hebben. En de overige motoriseringen waren in verhouding tot deze S4 echt suf en ze waren ook nog een allemaal grijs of donkerblauw, weinig opwindend ;)

          Login om te reageren
        • fejjie zegt

          26 december 2011 om 17:35

          @Stefje: Als dat je irriteert zegt dat meer over jou dan over CasperH

          Login om te reageren
          • MAB zegt

            27 december 2011 om 11:25

            @fejjie: @mich @toon @atteh Kom op jongens laten we het leuk houden, ik denk dat @stefje het niet eens zo verkeerd bedoelt ieder zijn mening he

            Login om te reageren
        • Mich zegt

          26 december 2011 om 19:18

          @Stefje: Jij bent de enige die het irritant vind hoor. Daarnaast heeft hij ook gewoon gelijk.

          Login om te reageren
    • toon zegt

      26 december 2011 om 18:08

      @Stefje: weer zo’n fanboy van wouter?!:S Doe eens normaal.. Deze presentator is stukken beter!

      Login om te reageren
    • atteh zegt

      26 december 2011 om 18:54

      @Stefje: Ik heb nu echt zoiets van ‘WTF’? Jij vind het dus erg dat @CasperH opmerkingen maakt over de Audi’s die jij, en volgens jou nog 95%, niet kan betalen. Oftewel, volgens jou moet men een auto die men niet kan betalen altijd eren en lof er voor hebben, ook al is de wagen een barrel waar van alles aan mankeert? Want zo kom jij nu over op mij… Alsjeblieft zeg, Casper heeft een mening over de wagens en die mag ie geven, is namelijk wel zo betrouwbaar dat hij en anderen dat doen.

      Login om te reageren
      • Stefje zegt

        26 december 2011 om 21:04

        @atteh:
        Nee, het boeit me geen reet of jij of ik die auto’s kunnen betalen. Het zonder enige reden afzeiken van een merk is wat mij irriteert. Daarbij gaf ik aan dat Wouter door de speelsheid van zijn presenteren zulke opmerkingen kan maken.

        Nu zie ik een weinig zelfverzekerde of, sorry Casper maar ook ik mag mijn mening geven, charismatische presentator die naar mijn gevoel niet zijn mening er uit probeert te gooien, maar simpelweg een model afzeikt omdat hij daarmee toffer over denkt te komen.

        Dát irriteert mij. Het hele presentatie stukje komt gewoon te geforceerd over. Dat iedereen hier mij meteen voor fanboy uit moet maken en de daadwerkelijke context van mijn eerste bericht niet kan bevatten zegt meer over de mensen die op mij gereageerd hebben dan over mij.

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          26 december 2011 om 23:23

          @Stefje: Beetje sneu maat, zeker als je dit zegt omdat je zelf Audi rijdt. Dat gezegd hebbende vind ik Wouter ook beter maar ach, CasperH heeft het toch ook over zijn magere FIATje op een gegeven moment dus aan zelfrelativering geen gebrek…In tegenstelling tot bij jou kennelijk.

          Had Jeremy Clarkson dan toch gelijk?

          Login om te reageren
          • Stefje zegt

            27 december 2011 om 14:13

            @jaapiyo: Zoals ik al aan gaf heeft het niets te maken met het wel of niet hebben van een auto. Ik snap jouw link met of ik al dan niet Audi zou rijden dan ook niet. Het heeft ook niks te maken met zijn zelfrelativering. Ik denk dat ik al duidelijk genoeg heb proberen te maken waar het mis ging.

            Even overnieuw: CasperH, probeer eens wat meer jezelf te zijn, en wat minder gemaakt. Dan kom je misschien nog een keer leuk over in zo’n filmpje. Nu kom je, op mij -de kijker-, arrogant over. Dat het niet zo bedoeld is of dat ik het niet begrepen heb staat er compleet los van. Dat is mijn indruk. En als ik die indruk heb, dan is dat de indruk die je uitstraalt. Dan is het al te laat. Misschien is het anders als ik je persoonlijk ken, maar ik, alsmede 99,7% van de bezoekers hier, kent jou niet persoonlijk.

            En nee, ik bedoel het inderdaad niet verkeerd. Maar ik denk dat anderen het minder goed begrijpen dan ik.

            Zie het als opbouwende kritiek, ik gun het je van harte dat je straks betere filmpjes presenteert dan Wouter!

            Login om te reageren
            • Lucchino zegt

              27 december 2011 om 19:42

              Ben het helemaal met @Stefje eens! Triest om zo denigrerend te praten over fatsoenlijke auto’s als de A4 Allroad.
              Casper, “… is een verschrikkelijk lelijk hok”, lijkt niet echt op een mening. Een mening begint nog altijd met “ik vind”.
              Ik vind de presentatie tenenkrommend, je valt toch in slaap van dat monotone gedreun. En dan heeft Casper het over auto’s die suf zijn, hij kan er zelf ook wat van.
              Bij Wouter is dat arrogante toontje inderdaad wel grappig.

              Login om te reageren
              • Lucchino zegt

                27 december 2011 om 19:54

                @Lucchino: By the way: hoe Casper ook achter het stuur zit… Zo dicht zit m’n oma er nog niet eens op, haha, stuntpiloot.

        • CasperH zegt

          27 december 2011 om 00:08

          @Stefje: als jij denkt dat ik een model of merk afzeik in deze test heb je het echt niet begrepen jongen, sorry.

          Login om te reageren
          • robinio zegt

            27 december 2011 om 20:36

            @CasperH: Alles is suf in vergelijking met een topmodel toch?
            Overigens vind ik deze S4 ook suf, heb je zulk vermogen in zo’n auto, ziet die eruit als een saaie zakenbak, word je geholpen met allerlei snufjes dat je niet eens een drift kan zetten en bovendien is de vormgeving ook al nagenoeg 10 jaar niet gewijzigd.

            Login om te reageren
  8. euro95 zegt

    26 december 2011 om 16:27

    Heerlijke audi! Respect voor CasperH voor het prachtige verwoorden van dit artikel :D Ik heb veel liever deze audi dan een 3-serie. Alsmede -ik als Porsche fanboy- doet het appreciëren als er een ’tijdloos’ iets wordt neergezet. Zoals de 911.. Prachtig design, en slaat nog steeds altijd aan! Dan geef jezelf de ruimte om dingen door te verbeteren en door te verbeteren. Zonder, dat je elke keer nieuwe dingen moet maken waarin je elke keer opnieuw fouten in tegenkomt. Juist, Zoals in dit geval dus het interieur. Dit is gewoon een ontzettend praktische en zakelijke auto. Ik kom liever op mijn werk aanzetten met deze prachtbak dan met een 3-serie. Doch snap ik nog niet van @casperh: wat hij bedoeld van
    ‘hoog op de poten’. Natuurlijk is dit het verschil dat casper er wel in heeft gereden, en ik alleen in de bejaarden A4’s. Maar ik heb in elk geval niet het idee, dat deze S4 hoog op zijn / haar pootjes gedrukt is. Tenminste vergeleken met de seniele, bejaarden A4’s.. Doch als je deze auto in vergelijking stelt met de Bmw 3-serie en of mercedes C klasse, begrijp ik wat je bedoelt ;)

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      26 december 2011 om 16:38

      @euro95: met hoog op de poten doel ik op het feit dat de S4 naar mijn smaak iets lager/sportiever geveerd zou mogen zijn, in ieder geval voor het oog.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        26 december 2011 om 17:48

        @CasperH: Zo laag? ;)

        http://www.autoblog.nl/archive/2010/06/10/audi-a4-avant-op-bescheiden-goudgele-slofjes

        Login om te reageren
      • roestvrijstaal zegt

        26 december 2011 om 21:56

        @CasperH: Snap wat je bedoelt, vind ik zelf ook. Misschien hadden ze die bodykit iets lager moeten maken, of gewoon de hele auto omlaag.

        Op deze manier lijkt het niet echt sportief.

        Login om te reageren
  9. Mbaas zegt

    26 december 2011 om 16:33

    Lekkere auto hoor, mooie foto’s ook!

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      26 december 2011 om 17:09

      @Mbaas: danku!

      Login om te reageren
  10. Freewarefreak zegt

    26 december 2011 om 16:36

    Prachtige auto. Zeker een droom. Maar persoonlijk vind ik hem te duur en te groot. Ik wacht op de nieuwe A3 Sedan.

    Login om te reageren
  11. Deefeketje zegt

    26 december 2011 om 16:43

    hmm.. zijn dit nu 2 filmpjes van andere Audi’s door elkaar?
    De beelden van Casper IN de wagen zijn van de gewone A4 (zie stoelen & stuur)?

    Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      26 december 2011 om 16:48

      @Deefeketje: Dat is puur een optische illusie, komt door het hexa-alpha-filter op de camera. Is zo weg te werken met een RTFM-filtertje, maar die zijn slecht te verkrijgen met kerst. :(

      Login om te reageren
      • Deefeketje zegt

        26 december 2011 om 16:52

        @MartijnGizmo: dat denk ik niet, op de beelden in de auto (zonder casper) zie je sportzetels in zwart/wit uit 1 deel, waneer casper in de auto zit zie je duidelijk een losse hoofdsteun, idem aan het stuur, het rond stuur is standaard en er is niet veel chroom te bespeuren.

        Login om te reageren
        • MartijnGizmo zegt

          26 december 2011 om 17:01

          @Deefeketje: Hmm, misschien dat er bij de stilstaande beelden door Audi gesponsorde CGI uit India is gebruikt om het interieur wat meer pep te geven?

          Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      26 december 2011 om 18:00

      @Deefeketje: idd als hij rijdt, rijdt hij met een niet facelift stuur , en als ze interieur late zien, dan zie je ineens wel de facelift ..

      Login om te reageren
      • Nino zegt

        27 december 2011 om 04:51

        @KaCh1ng: Dan zou het dus een van de andere (volgens hem) suffe motoriseringen moeten zijn? Toch wel raar dat hij dan toch zit te juichen op 1:34. Naja het is in ieder geval een andere auto, de panelen in de deur zijn ook zwart in het filmpje en van de ‘echte S4’ zijn ze wit. Beetje jammer…

        Login om te reageren
  12. mbman zegt

    26 december 2011 om 16:47

    Saai hok.Aub mb c63 amg.Ik wil ook zien dat ie veel geld gekost heeft!

    Login om te reageren
    • audi18 zegt

      26 december 2011 om 16:51

      @mbman: die moet je vergelijken met de rs4, niet met deze wanneer snappen mensen dat nu is een keer -_-

      Login om te reageren
  13. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    26 december 2011 om 16:49

    Tja, dit kun je van tevoren invullen toch? Laat me raden: weinig vernieuwend, goed afgewerkt, weinig spannend, concurrentie meer rijplezier…

    Login om te reageren
  14. audi18 zegt

    26 december 2011 om 16:50

    Hmm heerlijke auto’s echte wolf in schaapskleren! Hij is idd niet goedkoop maar daar krijg je wel een prachtige auto voor terug

    Login om te reageren
  15. st33fie zegt

    26 december 2011 om 16:51

    Nee ik hoef geen hatende buurman Hij moet denken ow een a4 met lichtmetaal er onder

    Login om te reageren
  16. bredaas zegt

    26 december 2011 om 16:55

    en dan zeggen ze dat bmw’s als een stofzuiger klinken

    Login om te reageren
  17. MAB zegt

    26 december 2011 om 17:01

    Dit is trouwens gewoon een facelift toch? het is geen nieuwe model hoop ik?

    Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      26 december 2011 om 17:03

      @MAB: Viel me een tijdje geleden op dat er soms ook wat tekst bij een video staat. Niet dat iemand dat leest (want: lekker belangrijk), maar na enig speurwerk kwam ik toch dit tegen:

      “Laten we om te beginnen even stellen dat het hier niet gaat om een volledig nieuwe A4.”

      Login om te reageren
      • MAB zegt

        27 december 2011 om 10:41

        @MartijnGizmo: haha je hebt gelijk meestal lees ik het ook maar had geen tijd vandaar. Maar het is dus wel een facelift!:D @Tommy2: ja bij audi weet ik echt niet meer wat een facelift of een nieuw model is, allemaal eenheids worsten

        Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      26 december 2011 om 17:24

      @MAB: Mag toch hopen dat je meteen ziet dat het hier om een subtiele facelift gaat. :( Alleen de lichtblokken en voorbumper+gril is wat aangepast.

      Login om te reageren
  18. lincoln zegt

    26 december 2011 om 17:02

    “gaat in 5 seconden naar de 100 maar gevoelsmatig gaat ie toch net effe iets sneller” ..

    whahahahahahahahahahahaha ..

    Login om te reageren
    • super zegt

      26 december 2011 om 22:10

      @lincoln:
      heb je het nou nog niet door? feiten en cijfers zijn absoluut niet van belang op autoblog (en top gier), het gaat hier om het gevoel, de liefhebberij, het geluid, de passie, de beleving, de emotie. het lijken wel wijven.

      Login om te reageren
  19. Jeyo zegt

    26 december 2011 om 17:05

    lekker geluidje! Maar als je toch Fiat gaat afzeiken doe het dan wel goed. Het is beter dan i.p.v. als … verder mooie rijtest!

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      26 december 2011 om 17:07

      @Jeyo: mijn oprechte excuses voor deze vreselijke taalfout. Laat Sir Smokalot het alsjeblieft niet horen want die maakt me af.

      Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      26 december 2011 om 17:08

      @Jeyo: heb je Caspers eigen Fiatje wel eens gezien? Kijk eens op http://www.autoblog.nl/archive/2011/09/29/rijtest-en-video-abarth-punto-evo-esseesse – en nee, de zijne is niet die Abarth! ;)

      Login om te reageren
  20. rufctr01 zegt

    26 december 2011 om 17:06

    Nietszeggend model. Audi heeft veel meer in huis om er wat moois van te maken. Het is saai en fantasieloos!

    Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      26 december 2011 om 17:16

      @rufctr01: dat zijn toch ook kenmerken van een Q-car als deze S4? Voor mensen die graag wat harder schreeuwen hebben ze de RS4…

      Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      26 december 2011 om 17:28

      @rufctr01: Ben het wel met je eens dat Audi meer in huis heeft,maar het is wel een mooie auto,wat ik vooral mooi vind is dat hij er heel incognito uitziet.

      Login om te reageren
  21. Tommy2 zegt

    26 december 2011 om 17:22

    Altijd een leuke auto, die S4. :D Maar met het ‘oude’ design was niets mis. Ik weet niet of ik dit nou mooier of lelijker moet vinden. Denk toch dat ik voor de pre-facelift zou gaan.

    Login om te reageren
  22. RubenPriest zegt

    26 december 2011 om 17:25

    Voorkant beetje saai, achterkant goed, alleen zoals Casper al stelt, gewoon even wat lager op z’n pootjes stellen. Filmpje kijk ik later! Moet even gezellig doen hier bij de visite ;–)

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      26 december 2011 om 17:26

      @rubenpriest: stellen = zetten. Excuus

      Login om te reageren
  23. rufctr01 zegt

    26 december 2011 om 17:32

    @nissangtr: en dat vind ik juist 3 keer niks…
    En iedereen doet alsof het een geweldig merk is, voor mij gewoon een omgebouwde VW.

    Login om te reageren
    • MartijnGizmo zegt

      26 december 2011 om 17:34

      @rufctr01: zo geredeneerd is een RUF ook maar een omgebouwde Porsche ;)

      Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      26 december 2011 om 20:42

      @rufctr01: Ja,het is eigenlijk gewoon een “premium” VW,maar ik wil niet een premium/niet premium discussie opwekken.

      Login om te reageren
  24. Megakix zegt

    26 december 2011 om 18:18

    Moet inderdaad heel goed rijden, en de auto klinkt in elk geval supergoed! Styling is mij teveel boekhouder…maar die hebben we ook rondlopen, dussss…..

    Login om te reageren
  25. MB zegt

    26 december 2011 om 18:26

    Oef wat een geld, als ik mocht kiezen de achterwielaangedreven C 350.

    Login om te reageren
  26. Klassiekerrally zegt

    26 december 2011 om 18:27

    Dik 70 mille voor een Audi A4? Whahahahahahaha! :roflol:
    Echt, ik zou er maximaal de helft voor over hebben. Interieur is best mooi, maar de rest is zo slaapverwekkend…
    70 Mille!!!

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      26 december 2011 om 22:03

      @Klassiekerrally: Ssssssssst,dat heet “premium”.

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        27 december 2011 om 00:42

        @nissangtr: Dat heet een V6 met kompressor van 333 pk, quattro met sportdifferentieel en een hoogwaardige auto. :P

        Login om te reageren
        • nissangtr zegt

          27 december 2011 om 08:05

          @Tommy2: Ja,oké,klopt eigenlijk wel.

          Login om te reageren
  27. love4sportcars zegt

    26 december 2011 om 18:36

    die laatste alinea is mooi geschreven… proficiat CasperH!!

    vette wagen eigenlijk wel, ik heb er eigenlijk nog ooit bij stilgestaan.

    Login om te reageren
  28. dennisr zegt

    26 december 2011 om 18:37

    wederom goed gepresenteerd @CasperH

    wel mooi zo’n S4, maar prijs vind ik toch wat te hoog.. aangezien ik daar een GT500 voor kan vinden :D maar zonder die vergelijking.. tja als je in deze klasse zoekt.. vast een goede optie, interieur is zoals altijd erg mooi..

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      26 december 2011 om 20:45

      @dennisr: Haha,voor jou gaat er niks boven een Mustang.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        26 december 2011 om 20:56

        @nissangtr: hah, weinig :P in deze prijsklasse is de keuze sowieso snel gemaakt :)

        Login om te reageren
        • nissangtr zegt

          26 december 2011 om 22:03

          @dennisr: Mustang is ook een hele mooie auto!

          Login om te reageren
  29. rufctr01 zegt

    26 december 2011 om 18:47

    @MartijnGizmo: Klopt helemaal!
    De Audi rijders denken dat ze iets bijzonders hebben…niet dus.
    Bijna alle onderdelen vind ik ook op een Golfje, Seat of een Skoda.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      27 december 2011 om 01:00

      @rufctr01: welke onderdelen deelt de S4 dan ?????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Login om te reageren
  30. JasperVDH zegt

    26 december 2011 om 19:04

    Haha, het valt vooral niet op al hij zijn uitleg doet, dat hij in een gewone a4 zit, geen S4 zetels en het oude stuur. :D Wel goede film zoals steeds.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      26 december 2011 om 19:15

      @JasperVDH: OMFG xD volgens mij heb je gelijk :lol: het klopt sowieso niet met de foto’s :lol:

      Login om te reageren
      • MartijnGizmo zegt

        26 december 2011 om 23:37

        @dennisr: Dat is puur een optische illusie, komt door het hexa-alpha-filter op de camera. Is zo weg te werken met een RTFM-filtertje, maar die zijn slecht te verkrijgen met kerst. :(

        Login om te reageren
  31. griffendahl zegt

    26 december 2011 om 19:06

    Wil hem zo graag mooi vinden, maar ik kom gewoon niet over die afgezakte achterste deurgrepen heen…

    Login om te reageren
  32. meneersander zegt

    26 december 2011 om 19:19

    Leuk filmpje Kasper, maar je zou eigenlijk een keer de 335I tegen de s4 moeten testen. Dan merk je hoeveel lekkerder de BMW nog rijdt tegen over de Audi. Bij een Audi heb ik altijd zoeits van als de wielen maar weten wat ze aan het doen zijn:p

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      27 december 2011 om 02:52

      @meneersander: qua rijeigenschappen ligt BMW gewoon een stuk voor op Audi.

      Login om te reageren
  33. salocin zegt

    26 december 2011 om 19:54

    Niet uitdagend genoeg! Emotieloos, te berekend, te ?Audi? …
    Audi slaagt qua design (volgens mij) telkens de bal verkeerd…
    Achterkant is met 1 woord gezegd: mottig!
    Rijden zal het ding zeker en vast goed doen…

    Login om te reageren
    • bowie zegt

      26 december 2011 om 22:43

      @salocin: “slaagt telkens de bal verkeerd”…………huh…………..wa’s da…..?

      Login om te reageren
      • mercedescl65amg zegt

        27 december 2011 om 01:16

        @bowie: Een gezegde, betekenis: slaat de plank volledig mis of ze doen het gewoon helemaal verkeerd…

        Login om te reageren
  34. Dimglor zegt

    26 december 2011 om 20:12

    Best een leuke wagen.. Ben niet zo dol op de standaard S velgen…
    Ze hadden er bij Audi gerust mooiere velgen mogen op monteren, maarja daar hebben ze waarschijnlijk de optielijst voor.. ;-)

    Login om te reageren
  35. mrbones zegt

    26 december 2011 om 20:13

    Klinkt lekker!

    Login om te reageren
  36. TDI-goeroe zegt

    26 december 2011 om 21:20

    als de 313pk sterke 3.0TDI erin komt, kun je je S4 thuislaten, TDI-powerrrrrrrrrrrrrrrrt! :D

    Login om te reageren
    • nissangtr zegt

      27 december 2011 om 08:08

      @TDI-goeroe: Je wil niet met een diesel raggen.

      Login om te reageren
  37. jensdm zegt

    26 december 2011 om 23:09

    Voor mij ook graag een 335i. Met M-Sportpakketje dan.

    Login om te reageren
  38. prpn zegt

    26 december 2011 om 23:26

    audi is leuk om te rijden tot 40.000 km
    daarna veul te vaak in de werkplaats…..€€€€

    Login om te reageren
  39. jeanclaude zegt

    26 december 2011 om 23:30

    Mooie auto zeg, en lekker geluidje ook.

    Login om te reageren
  40. mazdarx8 zegt

    26 december 2011 om 23:44

    ik heb de video nog niet gezien, maar TERING wat een mooie foto’s!

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      27 december 2011 om 00:04

      @mazdarx8: thanks man, dat vind ik erg leuk om te horen!

      Login om te reageren
      • nissangtr zegt

        27 december 2011 om 08:10

        @CasperH:Een kansje op de foto van de maand?

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          27 december 2011 om 08:29

          @nissangtr: haha, mijn eigen foto’s tot foto van de maand kiezen, haha.

          Goed plan! ;)

          Login om te reageren
  41. 335istage4 zegt

    27 december 2011 om 02:04

    Lullig 17″ op BMW 335i? Hahaha de wintervelgen zijn al 17 en 18.
    De 335i worden standaard geleverd met 19″ mister. En een beetje chiptuning (voorbeeld: Beek auto racing) heb je al 385+pk en 525 Nm. S4 is zwaarder en langzamer. Ik niemand met een standaard 335i zonder chiptuning. Dus, die zogenaamde stoplichtsprintje gaat deze S4 niet winnen LMAO.

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      27 december 2011 om 04:24

      @335istage4: Ja, ik zal het nog wat mooier maken als jij daadwerkelijk gelooft dat er standaard 19 inch velgen onder je 3 worden gehangen. 19 inch velgen zijn de duurste velgen die je kan krijgen onder je 3 (af fabriek), de 18 en de 17 inch velgen zijn uiteraard goedkoper, dus als de klant de 19 inch niet wilt kan hij/zij gratis elke andere af fabriek velg eronder laten hangen? En het geld dat die velg dan goedkoper is wordt als korting in de prijs van de auto verwerkt?;) Beetje omgekeerde wereld, of niet?

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      27 december 2011 om 09:06

      @335istage4: 18″ en 19″ velgen zijn al M3 maatjes. Ik weet niet of jij een M-pakket hebt gekocht waar grotere velgen onder liggen of een deal met de dealer hebt gekregen dat je er 19″ onder gepropt krijgt, maar zelfs de duurdere 550i’s etc. worden niet met standaard 18″+ geleverd.

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      27 december 2011 om 11:18

      @335istage4: standaard 17″, ook onder de 335i. Voor de rest moet je bijsjokken.

      Login om te reageren
  42. drivingpleasure zegt

    27 december 2011 om 02:49

    lekker geluidje hoor, maar doe mij liever maar de nieuwe 3 serie die is vele malen dikker.

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      27 december 2011 om 09:21

      @drivingpleasure: 335i met OEM Performance exhaust, yes!

      https://www.youtube.com/watch?v=1ivzyvZhuM4

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      27 december 2011 om 09:23

      @drivingpleasure:

      http://www.youtube.com/watch?v=1ivzyvZhuM4

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        27 december 2011 om 11:22

        @jzaero: heb in de sedanuitvoering van deze Performance gereden…supergeluid en het interieur is prachtig, met alcantara stuur, zeer klein pookje etc. Alleen de prijs is belachelijk ’te duur’ voor dit complete pakket. Voor een paar ruggen meer heb je de M3, waarin de snelheidsbeleving vele malen groter is! Het Performancepakket heeft verder heel weinig toegevoegde waarde in snelheid en prestaties.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          27 december 2011 om 11:25

          @Megakix: Klopt, alles wat ik zou nemen is dan ook het uitlaatsysteem voor het geluid. De rest laat ik lekker liggen. Velgen staan ook wel erg lekker. Werknemers van onze plaatselijke BMW-dealer komt nog weleens langs bij ons, regelmatig erg leuke autootjes, waaronder een 3 serie performance 335i E90. Erg gave auto’s!

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            28 december 2011 om 13:11

            @jzaero: Yep, Performance is ’t niet waard als je kijkt naar wat ’t kost, de Performance einddemper echter wél! In combinatie met een M stuur, onderstel en pook. Tada, alles wat je hartje begeert.

            Login om te reageren
  43. fiatsco zegt

    27 december 2011 om 10:03

    “Beter als in een Fiatje in ieder geval” en daarna: “Beter als in mijn Fiatje in ieder geval.

    Jongens, ik ben geen grammatica-freak, maar beter ALS??

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      27 december 2011 om 11:26

      @fiatsco: You got his point, care?

      Login om te reageren
  44. rufctr01 zegt

    27 december 2011 om 11:02

    @kach1ing: ik heb het niet over de S4 ik heb het over de Audi in het algemeen. De Tdi van een A4 heeft een petje ook in zijn verlaagde Golfje zitten.

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      27 december 2011 om 12:38

      @rufctr01: een golf 6 wordt ook beschouwd als de beste hatchback :) dus niks om voor te schamen, een 1 serie heeft toch ook zelfde motoren als een 3 serie?

      Login om te reageren
  45. janklaassen zegt

    27 december 2011 om 11:28

    De meerprijs komt o.a. door dat je standaard xenon, navi, sportstoelen etc krijgt? Probeer dat maar is in je beamer335i, die krijg je dan ook wel rond de 75mille.
    Verder gewoon een zwaar goede auto.
    Opzich wel leuk hoe ze dat bij Audi doen, wil je een dikke V6 in je A4 of A5, of een V8 in je A6 of A7. Betaal je iets meer, krijg je gelijk een S-model. Gewoon leuk dus.

    Login om te reageren
  46. jippie zegt

    27 december 2011 om 13:25

    Een handbak is zeker niet meer te krijgen in de S4?
    Ik vind dat automatengebeuren maar niets. Dan kan de auto nog zo stoer zijn.

    Login om te reageren
  47. Diesel Rocks zegt

    27 december 2011 om 14:00

    Diegene die hier het Quattro systeem zit af te kraken weet niet waarover hij praat. Quattro is in alle opzichten superieur aan zowel FWD als RWD. Ik heb ruim 10 jaar met Audi S4’s gereden en ik rij nu 3 jaar in een BMW 335d. De afwerking van Audi is intern beter. De grip die je onder alle omstandigheden hebt is buitenaards. Mijn BMW is geweldig, veel sneller dan de S4, maar het Quattro systeem mis ik bijna dagelijks. Ik betaal me blauw aan nieuwe banden. Met de S4 kon ik twee keer zo snel de bocht om. Maar de BMW met Active Front Steering is veel communicatieve en directer in de besturing. Ze zouden moeten samenwerken.

    De S4 is inderdaad te duur. Als het je niets uit maakt dat je 20 duizend teveel betaald leg er dan nog wat bij en koop een RS4. En anders ga voor een dikke 3 liter diesel. Kost een vijfde van een RS4 maar je bent sneller, en nog zuiniger ook. 

    Login om te reageren
  48. bigcar zegt

    27 december 2011 om 15:07

    hè gatver, spoel allemaal is snel je mond.

    degen die zeggen dat deze wagen heerlijk is, hebben waarschijnlijk niet voldoende hersencellen om te beseffen dat je ook eerst even naar de concurrenten moet gaan kijken.

    namelijk: de M3 en de c63
    en tussen die 2 kan er maar ééntje de koning zijn, en dat is de c63. degene die het beter denkt te weten, graag eerst even zelf plaats nemen in die wagens, alvorens je erover oordeelt :P

    Login om te reageren
    • salocin zegt

      27 december 2011 om 20:44

      das stimmt @bigcar:

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        28 december 2011 om 13:26

        @salocin: haha, +1 :D

        Login om te reageren
    • agera zegt

      27 december 2011 om 21:03

      @bigcar: Een belangrijke aspect vergeet je dat is dat de RS4 een concurrent is van de M3 en C63 en niet deze S4!. De C63 AMG is de meest allround auto de M3 daarentegen biedt de meeste fun.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        28 december 2011 om 12:40

        @agera: s4 / rs4, beide zijn voor mij geldverspilling.
        €73.650,- voor een S4 is natuurlijk ook weer niet het kleinste bedrag,voor dat geld kun je echt wel betere wagens halen, de c63 en de M3 kosten rond de ton, en de RS4 zal ook wel zoiets gaan kosten.

        mijn persoonlijke mening is iig dat je beter de (banden-oprook-koning : ) C63 dan kan halen, maargoed ieder zijn eigen oordeel hierover.

        _____
        @agera: voor die 3 kwart ton zou jij volgens mij echt wel een X5 halen ;) – al zou ik toch liever doorsparen, voor een fatsoenlijke cayenne, :P

        Login om te reageren
        • agera zegt

          28 december 2011 om 12:52

          @bigcar: Inderdaad de S4 en de RS4 is een beetje geldverspilling, maar dat geld ook voor de M3 en C63 vind ik. De M3 en C63 zijn brute auto krachtige auto´s, maar voor zoveel geld koop ik echt iets anders.

          Maar :) voor driekwart ton ga ik voor een BMW X5 inderdaad.

          Wat is je top 3 auto´s die je zonder twijfel zou willen hebben voor 130k?

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            28 december 2011 om 12:57

            *uche*Mustang*uche*

            just passing by..

            Login om te reageren
            • bigcar zegt

              28 december 2011 om 12:58

              @dennisr: :P

              Login om te reageren
            • agera zegt

              28 december 2011 om 13:24

              @dennisr: Hey dennis natuurlijk ik dacht al er klopt iets niet :P

              Login om te reageren
          • bigcar zegt

            28 december 2011 om 13:03

            @agera: sws de cayenne (liefst de turbo, want die looks (luchthappers aan de voorkant) maken de wagen helemaal perfect, maar met de cayenne S (incl. opties en alles: €138.700,-) neem ik ook best wel genoegen. :D
            [p.s. de wagens werden gister opgehaald, alleen de bak van zijn collega is helemaal totall-loss, i.v.m. een ongelukje ( zonder van die wagen) ] op nr. 1 :D

            over nummer 2 en 3 moet ik nog even nadenken, maar het zullen wel weer sedan’s worden uiteraard :P

            Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          28 december 2011 om 13:01

          Die kosten ondertussen wel iets meer dan een ton.

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            28 december 2011 om 13:08

            @sir_smokalot: €116.600,- dus?

            Login om te reageren
          • bigcar zegt

            28 december 2011 om 13:09

            @sir_smokalot:
            c63: €116.600,-
            M3: 109.915,-
            dus wat is daar mis mee? ;)

            Login om te reageren
    • Hupke zegt

      28 december 2011 om 13:03

      @bigcar:

      De S4 is anders geen onrealistische leaseslet maar zo’n C63AMG gaat je baas nooit betalen.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        28 december 2011 om 13:07

        @Hupke: het zal me sws al verbazen als je baas het okè vind dat je een S4 leaset!?! voor die 3 kwart ton halen ze meestal a6’jes bij audi ;)

        Login om te reageren
  49. parsabenz zegt

    27 december 2011 om 15:48

    WAAR BLIJFT WOUTER? Vond zijn reviews stukken beter. Nu kijk ik de revieuw-filmpjes zelfs niet eens meer uit.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      28 december 2011 om 12:45

      @parsabenz:
      STEL

      JE

      VERDOMME

      NIET

      ZO

      AAN

      Wouter doet het goed, en Casper doet het zeker ook goed, naar mijn mening beter omdat Wouter altijd dezelfde trekjes heeft (zijn vast medicijnen voor :P ) maar als je alleen wouter goed kan vinden ben je gewoon zielig!

      Login om te reageren
  50. nomar zegt

    27 december 2011 om 17:50

    Zalige auto! Dat interieur, onevenaarbaar!!! Hij is hé-le-máál af. Gewoon super in elk opzicht :) nice!!!

    Login om te reageren
  51. gedece zegt

    27 december 2011 om 19:52

    Audi, bweurk. Je kan nauwelijks het verschil zien tussen een A4,A6 of A8. Geef mij maar een lekkere Citroën C5.

    Login om te reageren
  52. verstelbarevoorwielen zegt

    28 december 2011 om 00:45

    Tijdens de onboard shoot werd er niet gereden in de rode S4, lijkt me wel een Sline van vorige generatie, geen schakelpaddels te zien ook. Toch ook een van de andere Audi’s gereden CasperH?

    Login om te reageren
  53. verstelbarevoorwielen zegt

    28 december 2011 om 00:56

    Net, bij het tandenpoetsen, realiseerde ik me dat ik vergeten ben een compliment te geven voor de foto’s en video, bij deze!

    Login om te reageren
  54. gearhead zegt

    28 december 2011 om 11:25

    Lekker geluidje! Doet mij iets denken aan een boxer

    Login om te reageren
  55. E34M5Touring zegt

    28 december 2011 om 13:23

    Blijf het mooi vinden, mijn 18j oude Touring haalt 340pk en 400nm uit een atmosferische motor. Hier halen ze 333pk en 440nm uit. Voorsprong door techniek was het toch?

    Login om te reageren
  56. audigek40 zegt

    28 december 2011 om 22:01

    natuurlijk de audi.
    bmw is een shitmerk

    bmw is alleen maar voor asovolk

    Login om te reageren
  57. vwgolff zegt

    1 januari 2012 om 20:51

    De 3-serie uiteraard, Bmw is sws mooier dan Audi, vind ik.
    en vooral als je kijkt naar de Audi S4 of de Bmw M3/335i .

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North