• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota Prius

Auteur: Wouter, gepost 19 oktober 2009 om 16:00 – 167 Reacties

Afbeelding Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota PriusAfbeelding Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota PriusAfbeelding Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota PriusAfbeelding Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota PriusAfbeelding Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota PriusAfbeelding Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota PriusAfbeelding Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota PriusAfbeelding Rijtest & video: Honda Insight versus Toyota Prius

Honda Insight versus Toyota Prius
In de markt is het pleit al beslist en strikt genomen qua techniek ook. En vooral Toyota vindt dat de Insight en de Prius onvergelijkbaar zijn. Gelukkig zijn Ruben en ik eigenwijs genoeg om ons eigen oordeel te vellen.

(Wouter) Hybrides zijn ongemeen populair in Nederland op dit moment. Zo populair dat de Prius in september de meest verkochte auto was, waarbij zelfs de VW Golf ver achter zich werd gelaten. Over de reden waarom de Prius zo populair is hoeven we ook niet al te mysterieus te doen: door de Nederlandse overheid wordt het heel erg aantrekkelijk gemaakt om in een Prius (of in een andere zuinige/hybride auto te gaan rijden). Met name de BPM vrijstelling en verlaagde bijtelling (14% over de nieuwwaarde versus 25% voor onzuinigere auto’s) hakt er in. Krijg je een auto van de zaak en wil je een beetje ruimte en moet het voordelig, dan kun je niet om het hybride trio (Civic, Prius en Insight) heen. Goed om te weten in deze tijden van crisis.

Hoewel het duo in vorm en aandrijflijn op elkaar lijkt te lijken, zijn er weldegelijk grote verschillen. De hoogste tijd om het duo aan u voor te stellen dus: de Prius is de witte auto met het Toyota logo, de Insight is de witte auto met het Honda logo. Verder lijken ze best wel op elkaar, hoewel er ook (met name volgens Toyota grote) verschillen zijn. Opvallend is bijvoorbeeld dat er op de Toyota geen logo’s met de tekst Insight te vinden zijn.

Honda Insight versus Toyota Prius

(Ruben) Het woord ‘HYBRID’ schreeuwen ze daarentegen allebei van de daken. Terecht, want het is een term waardoor sprankelende lentemeisjes je spontaan willen knuffelen en de rest van het verkeer met een diepe buiging plaats voor je maakt. Tenminste, we verwachtten niets minder; we waren immers de wereld aan het redden. Toch valt de voorkeursbehandeling in de praktijk een beetje tegen; ik stond bijvoorbeeld na tien minuten al in de file.

Honda Insight versus Toyota Prius

Maar eerlijk is eerlijk: de Insight is dan ook eigenlijk een ‘mild hybrid’. Een Prius kan zich op benzine én op elektriciteit voortbewegen, maar Honda heeft gekozen voor een systeem waarbij de (minuscule) elektromotor alleen fungeert als hulpje voor de benzinemotor. ‘Integrated Motor Assist’ noemen ze het, en het tilt het vermogen van de Insight naar 98 hele pk’s. 88 stuks hiervan komen direct voort uit benzine. Het elektromolentje levert slechts 14 pk, maar wel 92 Nm om de 121 Nm van de verbrandingsmotor de complementeren.

Honda Insight versus Toyota Prius

Achter het stuur merk je hier allemaal geen drol van en is het net alsof je in een gewone auto met start-stopfunctie rijdt. Maar dan langzamer. De Insight komt werkelijk niet vooruit. Het is zo extreem dat als je volgas geeft, je eigenlijk bijna het idee krijgt dat je achteruit gaat. Nu is dit niet helemaal een nuchtere observatie, want Honda gebruikt een continu variabele transmissie in de Insight. En met zo’n bak is enige snelheidssensatie altijd ver te zoeken. 0-100 in 12,7 seconden en een topsnelheid van 182 km/h zijn dan ook in principe geen slechte cijfers, al zijn de tussenacceleraties gewoon grappig te noemen.

Honda Insight versus Toyota Prius

(Wouter) Hoewel beide hybrides niet direct sportief zijn, kun je je er wel je sportieve momentjes mee beleven. Zo was er een keer dat ik de Prius voor mijn huis parkeerde in een regenbui: aangezien ik geen jas bij me had, heb ik toen toch even een sprintje naar de voordeur getrokken. De daardoor veroorzaakte CO2 uitstoot heb ik weten te compenseren door die avond absoluut niets in het huishouden te doen, tenslotte maken wij ons ook wel eens zorgen over onze carbon footprint.

Honda Insight versus Toyota Prius

Verdere sportievere aspiraties zijn vooral de Prius vreemd. Natuurlijk kun je daarop tegenwerpen dat deze hybrides daar ook helemaal niet voor zijn bedoeld. Daar heb je dan ook nog eens gelijk in, maar de “futuristische” looks zouden sommige slecht geïnformeerde kopers de indruk kunnen geven dat het leuk sturen is met de Prius. Dat is het niet, dus als je meer dan vier keer per jaar de behoefte hebt om eens een bochtje hard te nemen of eens lekker te knallen laat de Prius dan voor wat het is. De op zich minder krachtige en langzamere Insight voelt vreemd genoeg net een tikkie sportiever. Net als bij Alfa, weten ze bij Honda blokjes te bouwen die heel graag lekker toeren draaien.

Honda Insight versus Toyota Prius

De sprintcapaciteit van de Prius is echter op papier (en ook in de praktijk) groter dan die van de Insight: de 0 tot 100 duurt 10,4 seconden. Nu schijnen er ook journalisten te zijn die een Prius in minder dan 10 seconden naar de 100 hebben gekregen, maar zelfs bij een licht dalende weg had ik een hele ruime 11 seconden nodig. Qua topsnelheid legt de Prius het wel echt af, de top schijnt namelijk op 180 te liggen.

Honda Insight versus Toyota Prius

(Ruben) Vooruit, de Insight stuurt strak. Een sportstand op de transmissie en, jawel, flippers achter het stuur bezorgen sommige mensen misschien zelfs een sportief gevoel, al waren ze in mijn geval slechts goed voor ongecontroleerde schaterlachbuien. Overigens zorgen de ecobanden er wel voor dat je niet té hard een klaverblad op durft te duiken. Ze maken de auto op snelheid ook nogal zoekerig, niet echt prettig als je met noodweer onderweg bent.

Honda Insight versus Toyota Prius

Over het algemeen kreeg ik in de Insight nou niet direct het gevoel dat ik 22.500 euro aan een hoogstaand stuk ecotechniek had uitgegeven. Het enige waaraan je echt merkt dat je in een hybride rijdt is het dashboard, dat je niet alleen informatie geeft over de lading van het accupakket en of de elektromotor wel of niet gebruikt wordt, maar je tevens op digitale bloemetjes trakteert als je er een groene rijstijl op na houdt. Ook de achtergrond van de snelheidsmeter streelt je ego en verandert van blauw naar groen als je je gedraagt.

Honda Insight versus Toyota Prius

En toch valt het groene karakter van de Insight me behoorlijk tegen. Dat zit ‘m niet alleen in het gevoel dat het geen échte hybride is – ik wil met zo’n ding elektrisch kunnen rijden! – maar ook in het feit dat de auto meer verbruikt en meer uitstoot dan de Prius, terwijl hij juist lichter en minder krachtig is. Hij is ook aardig wat goedkoper, dus wellicht is dit geen eerlijke kritiek. Maar kom op, als je dan toch de wollen sokken aantrekt en hybride gaat rijden, doe het dan meteen goed.

Honda Insight versus Toyota Prius

(Wouter) De Prius is dan wel een echte “Full Hybrid”, zeg maar nog meer hybride dan de “Mild Hybrid” Insight. Je kunt in de Prius dus wel volledig elektrisch rijden, mits je de knop EV indrukt en de snelheid onder de 45 km/u houdt. Je zou daarmee de indruk kunnen krijgen dat je in de stad volledig elektrisch kan rijden met de Prius en dat is ook zo. Mits je het niet erg vindt om te worden ingehaald door brommobielen, scheldende huisvrouwen op fietsen en kleuters op driewielers. Als je enige acceleratie vraagt, springt de verbrandingsmotor namelijk weer bij. Ofwel in de praktijk ga jij niet elektrisch rijden in de stad, maar misschien wel op een woonerf.

De Prius is de CO2 en verbruikskoning van dit moment. Alhoewel, de Smart Fortwo CDI heeft met 88 gram CO2 uitstoot net één grammetje minder uitstoot dan de Prius, maar dat is een tweezitter met lethargische prestaties. Met die uitstoot van 89 gram verslaat de Prius de Insight wel ruimschoots, de Honda stoot er 101 gram CO2 per km uit. Qua verbruik heeft de Prius met een gemiddelde van 3,9 liter per 100 km precies een halve liter minder nodig dan de Insight (4,4 liter per 100 km).

Honda Insight versus Toyota Prius

De Insight pakt wel punten terug als het gaat om de prijs. De Prius in standaard trim is 20% duurder dan de Insight. De Insight is er vanaf 19.950 euro en de kaalste Prius is 24.990 euro. Een volledig volgehangen Insight kost 27.950,00 euro, terwijl de top-Prius zonder opties 34.290 euro kost. En dan kun je nog eens te buiten gaan het optie-boekje bij de Toyota dealer. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat voor de Prius veel meer opties en accessoires beschikbaar zijn, dus dat pleit weer in het voordeel van Neerlands populairste hybride.

(Ruben) Wat mij betreft is de Toyota de logische keus. De Prius komt op mij over als een auto waar heel lang en diep over nagedacht is door mensen die veel slimmer zijn dan ikzelf. Een intelligent stuk techniek dat ontworpen is rond het hybride-idee, dat voor zijn formaat ook daadwerkelijk bijzonder schoon en zuinig is, en dat zelfs op de meest gadgetgeile bestuurder misschien wel een beetje futuristisch overkomt. Allemaal dingen die me normaal gezien niet boeien, en tóch snap ik de aantrekkingskracht van deze auto en vind ik ‘m stiekem best interessant. Knap.

Honda Insight versus Toyota Prius

(Wouter) Interessant is het juiste woord inderdaad. Het is geen goede eigenschap van me, maar ongelukken vind ik ook interessant. Toch zit ik er liever niet in en dat hebben ongelukken wat mij betreft gemeen met de Prius. Ik haal er geen lol uit, gaat ook niet komen als ik later groot ben, ik ben een verloren zaak voor de milieubeweging. Er is wel een verschil met ongevallen, andere mensen blijken wel in een Prius en Insight te willen plaatsnemen. Ergens is het ook weer niet heel erg rot om er in te rijden, zolang je maar niet al te veel prestaties verlangt.

(Ruben) Maar goed, we maken ons geen illusies. Het gaat jullie natuurlijk maar om één ding, en dat is niet het milieu. Dat is geld. Of in dit geval, zo weinig mogelijk geld uit jullie zak. Het goede nieuws is: allebei deze auto’s komen in aanmerking voor de meest schaamteloze belastingvoordelen die er op dit moment zijn. Maar voor de portemonneebewuste autoleaser is er welbeschouwd toch echt maar één optie. En dat is de goedkoopste hybride van dit moment: de Honda Insight. Veel plezier ermee.

Ook interessant!

  • Video - netjes vragen kan altijd
  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, bijtelling, Honda, Hybride, insight, lease, prius, Rijtest, Toyota, Vergelijkingen, Video, wit

Vorig bericht: « Videotime: schiet een Rolls-Royce Phantom aan gort
Volgend bericht: Het is weer bijna kerst »

Lees Interacties

Reacties

  1. Max-autoblogger zegt

    19 oktober 2009 om 16:04

    Ook leuk om eens wat minder sterke auto’s te zien ;)

    Login om te reageren
  2. Laue zegt

    19 oktober 2009 om 16:05

    hehe dat werd tijd dat de hybrides worden afgezeken in een filmpje. leuke test.

    Login om te reageren
  3. jbw89 zegt

    19 oktober 2009 om 16:06

    leuk artikel goed om te lezen:D Nu nog de video!

    Login om te reageren
  4. RtB zegt

    19 oktober 2009 om 16:08

    Zullen wel weer aardig wat anti-hybride reacties komen, maar feit blijft wel dat beide wagens een fantastisch stukje techniek onder de kap hebben. Nu nog een keer een mooie verpakking er omheen.

    Login om te reageren
    • BananaFlip zegt

      19 oktober 2009 om 16:31

      @RtB: Wachten op de Tesla Model S dan maar he.

      Login om te reageren
  5. Peter R. zegt

    19 oktober 2009 om 16:09

    Alleen kijken naar die ‘auto’s’ bezorgd me al jeuk..!

    Login om te reageren
  6. Neptukker zegt

    19 oktober 2009 om 16:10

    Blijft kiezen of je naar bed wilt met Erica Terpstra of toch Viola Holt.

    Login om te reageren
  7. bmw zegt

    19 oktober 2009 om 16:10

    AB.nl test twee hybrides… en hoe! Het totaalbeeld qua rijplezier is niet bepaald bemoedigend. De insight lijkt goedkoper maar toch overprijsd, de Prius is duur, maar verbruikt weinig en heeft veel gadgets. Niets van dat alles trekt me aan, helaas. De koningen van de hybride zullen voor nageslacht moeten zorgen, willen ze de markt overtuigen massaal aan de hybride te gaan.

    Login om te reageren
  8. AMGJunk zegt

    19 oktober 2009 om 16:15

    Gaap..
    Wel grappig gedaan.
    Maar als jullie volgend jaar zo op tv komen met PowNed, dan moet het iets anders denk ik :P

    Login om te reageren
  9. Teerdz zegt

    19 oktober 2009 om 16:17

    uhu, alleen jammer dat je niet met die m3 door die parkeergarage kwam scheuren, dst had dat hele verhaal over die m3 afgemaakt…;)

    Login om te reageren
  10. Stender zegt

    19 oktober 2009 om 16:17

    Goede test hoor, zeker met z’n tweeën!

    Login om te reageren
  11. Neptukker zegt

    19 oktober 2009 om 16:17

    En het mooie is dat de types die uit overtuiging een hybride rijden eenmaal thuis aangekomen snel de openhaard of allesbrander aansteken.

    Login om te reageren
    • knowitall zegt

      19 oktober 2009 om 16:49

      @Neptukker: Ben je nou sarcastisch? Openhaard is 100% CO2 neutraal…

      Login om te reageren
  12. Prisma zegt

    19 oktober 2009 om 16:18

    Ulder reportages zijn de beste van de lage landen, tis altijd een plezier om het te zien.

    Login om te reageren
  13. Jez zegt

    19 oktober 2009 om 16:18

    Leuk filmpje, jammer dat er op het einde niet een paar achterbandjes werden opgerookt d.m.v. een enorme V8… Dat had al deze hippieness een beetje kunnen compenseren :P

    Login om te reageren
  14. BMW M3 E46 zegt

    19 oktober 2009 om 16:21

    Ik ben het met Wouter eens een 2dehandse BMW M3 net als mij. :D

    Login om te reageren
  15. Bart_V zegt

    19 oktober 2009 om 16:21

    Ik kan niet wachten dat ik thuis ben om dit te zien (op stage is ABHD.nl wel geblokkerd)
    Ik vind de Prius wel veruit veel mooier dan de Insight en de civic Hybrid maar smaken verschillen.

    Login om te reageren
  16. jurrian zegt

    19 oktober 2009 om 16:22

    Leuk gedaan AB! geinig zo’n vergelijk, dat zet dingen in perspectief, een beetje.

    niet dat ik ook maar in de buurt van kopen van zo’n suf hok zal komen, hoop ik. is de civic hybrid ook zo’n mild hybrid? had leuk geweest als die er ook bij geweest was, phew, kon ik toch nog iets zeiken.

    Login om te reageren
  17. PannE zegt

    19 oktober 2009 om 16:22

    Wat een vieze auto’s :s

    Login om te reageren
  18. jurrian zegt

    19 oktober 2009 om 16:23

    trouwens, een 2e hands M3 kan je niet leasen heh jongens. maar een clio rs cup oid is ook leuk

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      19 oktober 2009 om 17:42

      @jurrian: nee, een clio rs cup is lelijk.

      Login om te reageren
  19. Oom Agent zegt

    19 oktober 2009 om 16:25

    Waarom lagere BPM en bijtelling op zogenaamd zuinige auto’s en niet op NCAP-5 auto’s?
    Door veilige auto’s goedkoper te maken spaar je levens.

    Login om te reageren
  20. Sorcerer zegt

    19 oktober 2009 om 16:25

    “Blauw pookje met rare letters erop” :D
    “Ik heb nu 4,5 bloemetje. En da’s behoorlijk goed kan ik je vertellen want vanmorgen had ik maar 1,5 bloemetje.” :D
    “PIIEPIEEIPIEEIPEEIPIEEPIEP” :D

    Maar. Wacht. Wat? Hybrides? Jullie hebben toch niet een nieuwe sponsor genaamd Toyota of Honda hè?

    Trouwens, een 2ehands M3 leasen? Ain’t gonna happen. Kopen dan? Verzekeringspremie is minstens 3x zo hoog (gebaseerd op nieuwwaarde), brandstof kost je 2x zo veel, banden, remmen, onderhoud etc. ook zeker 2x zo veel, je betaalt wél wegenbelasting (bij de Prius en de Insight(?) niet). Met 20.000 km per jaar ben je duizenden euro’s duurder uit met een 2ehands M3.

    Maargoed… als je het geld toch hebt en dat niet erg vindt: doen! Scheelt je wel minstens 1 enorm luxe vakantie in een jaar, maargoed, ik geef het wel uit aan mijn slurpbak (naja, slurpen, meestal haal ik de 1:10 wel, best netjes voor 300 pk op benzine :P)

    Login om te reageren
  21. Merry zegt

    19 oktober 2009 om 16:26

    Het is toch een beetje een keuze als in: wil je een schop op je rechter of linker bal…

    Login om te reageren
  22. pizzakoerier zegt

    19 oktober 2009 om 16:27

    Goh interessant, ik wist dus helemaal niet dat die honda zo ruk was t.o.v de prius

    Login om te reageren
  23. Wessee zegt

    19 oktober 2009 om 16:28

    En gewoon dood serieus op alle uitspraken in het filmpje reageren alsof ze een of andere Dirk zijn die heel NL heeft opgelicht en nu gaat zitten zeiken dat het hunnie’s schuld is. Komisch jongens, vooral doorgaan!

    Login om te reageren
  24. BananaFlip zegt

    19 oktober 2009 om 16:28

    Het deel van de mensen die graag lief willen zijn voor het milieu en zo min mogelijk brandstof willen verbruiken dat een Insight heeft aangeschaft, wil ik hierbij graag vertellen dat ze een Prius hadden moeten kopen.
    Want wat heb je te zoeken in een Insight als je graag lief wil zijn voor het milieu en zo min mogelijk brandstof wilt verbranden?
    In mijn ogen is de Prius dan zeker de betere keus.

    Login om te reageren
  25. Sorcerer zegt

    19 oktober 2009 om 16:30

    Oh, ik moet me trouwens bij Teerdz aansluiten: ik dacht ook dat er nog een driftende M3 door de parkeergarage zou stuiven, maargoed ;)

    En trouwens: ik zag er laatst weer eentje… doe eens een test van de Lexus GS450h! 3.5L V6 met ook een sterke elektromotor (net als de prius). 0-100 in 5.9. In een hybride! Net geen 300 pk en 7.6L/100km trouwens.


    Is dit geen snoepje?

    2ehands voor ‘slechts’ 45k te krijgen… bouwjaar 2007.

    Login om te reageren
  26. RDS zegt

    19 oktober 2009 om 16:32

    Wahaha, ik reed gister 50 km/h en wilde versnellen naar 80 ben nu nog bezig. Whahahaha

    Login om te reageren
  27. Laurens zegt

    19 oktober 2009 om 16:40

    Vinger in de keel en overgeven.

    OT: Nederlanders zijn te koop… of koopman… zuinig… vrek.

    Login om te reageren
  28. AMGJunk zegt

    19 oktober 2009 om 16:43

    @Sorcerer:
    He mongoloid.. kijk eens op abhd dan… http://www.abhd.nl/video/lexus-gs450h/

    Login om te reageren
  29. troublesome88 zegt

    19 oktober 2009 om 16:51

    Gelukkig zijn er nog een hoop mensen die deze auto’s verschrikkelijk vinden.. Maar er zijn ook mensen die blijkbaar uberhaupt geen plezier nodig hebben tijdens het rijden, want ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dat hebt als je je hierin verplaatst.. Voor die paar ruggen die ik op de levensduur van zo’n auto bespaar rijd ik toch liever in mijn bescheiden sportieve autootje met 155pk 1 op 10.. Kost wat meer, maar ik heb ook véél meer plezier..

    Login om te reageren
  30. C6_R zegt

    19 oktober 2009 om 16:56

    Thanks AB! Ik ga ‘m vanavond lekker kijken, dan ben ik vast in recordtijd ingedut!

    Login om te reageren
  31. JosJ zegt

    19 oktober 2009 om 16:56

    heerlijk filmpje waar enthousiasme letterlijk vanaf springt! Volgende keer maar een battle van de 2de hands M3 tegen de C32 Amg, of misschien een Battle of the rentals :D

    Dit soort dubbeltesten mogen jullie vaker doen!

    Login om te reageren
  32. TJT zegt

    19 oktober 2009 om 17:01

    Laten we dan maar wachten op de ‘Full Hybrid’Auris. En zuinig en goedkoper dan een Insight.. en ook beter uitziend.

    Login om te reageren
  33. jan1666 zegt

    19 oktober 2009 om 17:01

    en weer de locatie europoort.

    Login om te reageren
  34. BXL zegt

    19 oktober 2009 om 17:05

    zou iemand me kunnen helpen?
    het ligt zonder twijfel aan mijn pc maar ik kan specifiek de autoblog-filmpje niet meer kijken!
    aan wat zou dit kunnen liggen?

    Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      19 oktober 2009 om 17:28

      @BXL:
      Google->”download flash player” intypen->1e link->downloaden->installeren->pc opnieuw starten-> veel kijkplezier

      Login om te reageren
  35. Oly zegt

    19 oktober 2009 om 17:06

    ik wil gewoon echt even mijn beklag hier over doen. weetje wat nou he aller aller leukste is van mensen in een hybride dat die mensen NIET KUNNEN RIJDEN. laatst bijvoorbeeld reed der iemand in zoon ooozo co2 vriendelijk auto maar ik reed op de snelweg 80 waar je 80 mag. komt er zoon CO2 car die ik in wil halen gaat die lijpo naar links en gaat ie 60 voor mij rijden zonder in te halen ja dan denk ik wat ben je nou voor een milieu nicht. Want dat slaat toch ook nergens op omdat jij als nog als een MONGOOL rijd kost het NOG STEEDS EVEN VEEL want de mensen om jou heen MOETEN ONNODIG BRANDSTOF VERBRUIKEN met optrekken en afremmen.

    Login om te reageren
  36. toyota prius zegt

    19 oktober 2009 om 17:07

    Heb net mijn Prius ingeruild voor een Hummer H2..

    Login om te reageren
  37. laurens324 zegt

    19 oktober 2009 om 17:12

    wat een ongelooflijk slecht flimpje, dit is veruit het slechtste filmpje ooit op autoblog

    Login om te reageren
  38. Larrs zegt

    19 oktober 2009 om 17:13

    Leuke gedaan zo met z’n tweeën. :)

    De Prius is dus de favoriet van de twee, maar zal geen van beide willen hebben. Behalve als ik geld genoeg heb voor een Lexus GS 450h Hybrid. :P

    Login om te reageren
  39. AMG Powerrr zegt

    19 oktober 2009 om 17:21

    deze 2 horen zeker weten in de categorie ‘Asobakken’. Kijken joh wat een stel hoerensloepen. Zo’n ding wil iedereen namelijk wel.

    Login om te reageren
  40. yanktank zegt

    19 oktober 2009 om 17:22

    hahaha bijna net zo goed als topgear (die trouwens ook Insight v.s. prius hebben gedaan)

    maar goed als ik een leasbak uit zou mogen zoeken zou het waarschijnlijk de prius worden. en de uitgespaarde bijtelling en wgenbelasting sla je stuk op je tweede hands M3.

    Login om te reageren
  41. Oom Agent zegt

    19 oktober 2009 om 17:24

    Het probleem met de hybride rijders is dat ze zo dolletjes graag zo zuinig mogelijk rijden dat ze er irritant langzaam van gaan rijden. En dat ze meer op de teller letten dan op de weg.

    Login om te reageren
  42. Sorcerer zegt

    19 oktober 2009 om 17:26

    @AMGJunk: bedankt voor de link. Alleen jammer dat je het nodig vindt om me mongoloïde te noemen, in het Engels nog wel. Je hebt nog een hoop te leren over respect en normale vormen van omgang als jochie van 19 blijkbaar…

    Login om te reageren
  43. mb zegt

    19 oktober 2009 om 17:26

    als je zulke autos rijdt ,geef je niks om autos.Maar als je het puur als voordeel ziet kan je er niet omheen.Ik wil er nog niet dood in gevonden worden.

    Login om te reageren
  44. micheloo0 zegt

    19 oktober 2009 om 17:27

    zit ik hier op autoblog :o

    Login om te reageren
  45. Sciurida zegt

    19 oktober 2009 om 17:49

    OMG ik dacht dat we dit soort hippie gezeur pas serieus gingen nemen als BMW met de eerste hybride kwam :P, ik HAAT de Prius, maar dan ook echt, telkens als ik er een zie rijden heb ik zin om me botsauto-stijl uit te leven, stelletje hypocriete belasting regels van ome Bos hoor, die accu’s recyclen zichzelf niet! Maar ondanks het onderwerp, leuk filmpje (grappig gemonteerd met die schapen, houden zo)

    Login om te reageren
  46. The Honda Spirit zegt

    19 oktober 2009 om 17:51

    Tjonge, jonge, wat een test. eerlijk is eerlijk, een insight rijd je natuurlijk om van a naar b te komen en dat op een zo bewust mogelijke manier. Ideaal in deze tijden. En in het weekend pak je dan gewoon je klassieker, of stinkende achtcilinder. Mijn droom natuurlijk een insight voor de week en een nsx of s2000 voor het weekend. Voorlopig doe ik het nog even met m’n 16 jaar oude prelude.

    Login om te reageren
  47. Neluz zegt

    19 oktober 2009 om 17:52

    Leuk filmpje hoe jullie die auto’s afkraken! :D
    V8-Power for life! :D

    Login om te reageren
  48. toyota prius zegt

    19 oktober 2009 om 17:54

    Ok, zal een serieuze reactie geven. Zelf heb ik een offerte gekregen van een Prius. Pracht offerte. Dan met het oog op het feit dat je veel kortingen krijgt. Voor mij als startende ondernemer. klinkt het als muziek in mijn oren.. Want, als beginnende ondernemer, in mijn geval, heb ik geen geld boom in mijn tuin en moet dus economische beslissingen nemen. En alhoewel ik een pracht van een Alfa had gezien, was het voor mij geen optie. Nu blijkt dat ik mijn manier van reizen moet aanpassen, is een Prius geen optie meer. Jammer nou :D, maar een echt spannende auto gaat het nog steeds niet worden.. :( Want consessie he… Dus ja, als ik een Prius zal nemen, gaat het mij om de centen… De techniek, CO2 uitstoot ed interesseert mij minder….

    Nu ontopic. Begrijp niet echt de functie van een Inisght.. valt overal tussen of buiten. Het is geen mooie auto. Het is een mild hybride.. dus een Prius heeft minder CO2 uitstoot.. (al zijn er tal van discussies over CO2 en de maten van opwarming van de aarde, wat in mijn ogen not altijd een natuurlijk proces is) Ok de Insight een stuk goedkoper… Maar verder????

    Login om te reageren
  49. Scarbir zegt

    19 oktober 2009 om 17:58

    Wat een fijn, megafijn videoverslag tussen deze twee auto’s. Niet alleen vanwege inhoud, maar ook zo lekker rustig en scherp.

    ‘Alsof je doodgaat’. Hehehe. Hehe. Heh.

    Login om te reageren
  50. bozewolf zegt

    19 oktober 2009 om 18:01

    Uitstekende rijtest, zo met z’n tweeen. Ook fijn dat jullie niet overboord zijn gegaan met het afkraken van hybrides.

    Login om te reageren
  51. Citrofiel zegt

    19 oktober 2009 om 18:05

    Leuk geschreven test, zo met wisselende spreker en vooral wouter had erg leuke tekstuele verzinsels dit keer. Ook de video was goed gemaakt, genoeg humor en soms informatief. ;) Deze video daagt de GM-kleintjes-testvideo uit als leukste. Van mij mag vaker een duotest gedaan worden.

    Login om te reageren
  52. -Street `dY zegt

    19 oktober 2009 om 18:10

    Juist zo hoort het ! een 2e handse M3 met je mee eens !!

    Login om te reageren
  53. Simpson zegt

    19 oktober 2009 om 18:12

    wat een lekker stil filmpje was dit zeg!
    leuk gedaan, in een oogopslag (nouja twee, die toen ik weer wakkerwerd telt ook mee) een opsomming van voor en tegens van deze auto’s

    voor : goedkoop (nouja, 34 mille voor een benzinewagen…)
    tegen: de rest en wouter

    ot: als ik benzine mocht leasen wist ik het wel….denk ik…misschien

    Login om te reageren
  54. Simpson zegt

    19 oktober 2009 om 18:13

    ohja, en bij gebrek aeen edit knopje: komt er ook een testje van de volt tegen pak ‘m beet de elektro-mini?

    Login om te reageren
  55. TimmiX zegt

    19 oktober 2009 om 18:14

    Zeer leuk filmpje, moeten jullie vaker doen die dubbeltests!

    Login om te reageren
  56. Gioor zegt

    19 oktober 2009 om 18:16

    Waarom Ruben in dit filmpje ?
    die kan beter achter de camera blijven.
    Met Aimee was het filmpje nóg beter geweest !! ;)

    Login om te reageren
  57. autospotter zegt

    19 oktober 2009 om 18:18

    Sorry maar dit weiger ik te kijken, ik ben fel tegen hybride wagens

    Login om te reageren
    • RA999 zegt

      19 oktober 2009 om 18:23

      @autospotter:
      Doe ’s niet zo achterlijk…

      Login om te reageren
    • AriM6 zegt

      19 oktober 2009 om 18:27

      @autospotter:
      Ja, ze zijn inderdaad zo slecht voor de mensheid ..

      Login om te reageren
  58. Carl zegt

    19 oktober 2009 om 18:18

    Het zijn fijne auto’s, de Prius rijdt wel duidelijk beter/volwassener/stiller/sneller/comfortabeler en heeft meer ruimte. Natuurlijk zijn het geen spannende auto’s, maar als je erin zit, dan wil je ook niet sportief rijden, de auto zorgt ervoor dat je rustig wilt cruisen.

    Login om te reageren
  59. Webber zegt

    19 oktober 2009 om 18:31

    Honda Civic Hybrid?

    Login om te reageren
  60. John zegt

    19 oktober 2009 om 18:39

    Toevallig vorige week 2 dagen in een prius moeten rijden. Had een golf gehuurd bij Europcar maar die gaven me gewoon een upgrade(!!!) naar een prius. Dankjevriendelijk.
    Die wagen rijdt dus echt als een dweil. Snelheid houden is gewoon niet te doen, mijn tamelijk vaste voet stelde niets meer voor. Hij rijdt VERRE van strak, zwabberend etc.
    Daarnaast krijg je gewoon minder voorrang op de weg en gaan mensen eerder bumperkleven.
    Leuk artikel nu ff filmpje kijken :)

    Login om te reageren
  61. Beschonken Bestuurder zegt

    19 oktober 2009 om 19:03

    Ik vind het filmpje aardig goed. Alleen wanneer Ruben achter het stuur zit zie je dat het beeld aardig onscherp is. En ik vind ook Ruben te weinig karakter en emoties toont in de filmpjes tot nu toe (sorry Ruben).

    Login om te reageren
  62. tom zegt

    19 oktober 2009 om 19:14

    Dat is bij de Brienenoord brug!

    Login om te reageren
  63. Windhoos zegt

    19 oktober 2009 om 19:15

    @Autospotter,

    Lekker slim, aangezien hybrides voor de modaal verdienende toch de toekomst hebben. Je hebt redelijk wat ruimte (vergeleken met boodschappenwagentjes zelf een zee van ruimte), ze zijn gigantisch zuinig én binnenkort ook nog eens belastingvrij.

    Begrijp me niet verkeerd, een supergave, supersnelle bak vind ik helemaal geweldig hoor, maar dat zal ik me nooit kunnen aanschaffen, laat staan onderhouden……

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      19 oktober 2009 om 21:29

      @Windhoos: Inderdaad, denk dat het wel de toekomst gaat worden… Mijn punt is, je kan ze nu wel veroordelen.. Maar in de nabije toekomst moeten we er groot en deel aan gaan geloven.. Door allerhande belastingen en degelijke, zal het auto rijden toch alleen maar duurder worden. Een droom auto of iets bijzonders, wordt voor Jan Modaal, steeds meer een droom. En dan hoor ik wel mensen roepen: “Ja maar nooit dat ik geen hybride ga rijden..” Maar wat nu als je bruto gezin inkomen 4200 euro per maand is, je hebt je gezin en een eigen huis. (heel kort door de bocht)
      Blijft weinig over om dan nog een Mustang te kunnen kopen… Roep je dan nog: “Ja maar nooit dat ik geen hybride ga rijden..”??? Als je onderhand geen andere keuze hebt?

      Login om te reageren
  64. OlieBol zegt

    19 oktober 2009 om 19:20

    Aaahh Satan verdwijn!

    Login om te reageren
  65. Vroegwakker zegt

    19 oktober 2009 om 19:34

    Gelukkig voor mij vind ik de Prius fijner rijden dan al het andere betaalbare spul op de weg.
    Zielig gewoon degenen die hier stellen dat het niet van zijn plek komt. En dan ook nog beweren dat ze erin gereden hebben.

    Zeikerds.

    Login om te reageren
  66. rwnkl zegt

    19 oktober 2009 om 19:34

    als we zo nodig hybrid moeten gaan doen wacht ik wel op de Honda CR-Z

    Login om te reageren
  67. b0z4 zegt

    19 oktober 2009 om 19:35

    Wat heb ik mijn eigen dood gelachen om deze video echt waar prachtig ! :D

    Login om te reageren
  68. tom zegt

    19 oktober 2009 om 19:36

    Haha echt schitterend dit! Die auto’s zijn genaakt om rustig te rijden, en die gasten kijken alleen naar de acellaratietijd, topsnelheid, aantal pk’s en of de esp uit kan! HAHA Hilarisch!

    Login om te reageren
  69. tom zegt

    19 oktober 2009 om 19:43

    By the way….laatste shot in de parkeergarage is nabij de meent in Rdam. Wouter…ik zag je laatst ook al bij de appie op de meent. Woon je daar toevallig.
    Ik stel voor dat je bij de volgende sportauto test eens een keer een lekkere streep neerligt op de meent!

    Login om te reageren
  70. Flamingo zegt

    19 oktober 2009 om 19:47

    voor de dooie man

    Login om te reageren
  71. Mairsil zegt

    19 oktober 2009 om 19:48

    Belachelijk dure apparaten toch eigenlijk. Zonder BPM nog steeds 35000 euro kaal voor een Prius. Dat is duurder dan een BMW 320d zonder BPM. Alleen het belastingvoordeel maakt deze auto’s vagelijk interessant.

    Login om te reageren
  72. Flamingo zegt

    19 oktober 2009 om 19:53

    of vrouw

    filmpjes is gek genoeg helemaal niet saai. Doen jullie steeds weer erg goed. En dat metro of gay wen je wel aan, heb ik geen last van gehad maar t valt nu gewoon steeds minder op al viel het me in dit filmpje wel weer behoorlijk op daarom begin ik er over..

    Wouter je bent toch niet homo of wel soms?

    iig ga zo door met filmpjes maken!

    ps ik kies de Toyota van de 2 (moesten het wel de enige 2 automodellen op deze wereld zijn zou ik er echt voor kiezen)

    Login om te reageren
  73. Ferdinand1 zegt

    19 oktober 2009 om 19:54

    Mooi filmpje! Een goede combinatie van serieus en humoristisch. “Alsof je, zeg maar…helemaal dood aan het gaan bent.” Geniaal! :D

    Login om te reageren
  74. MATSS zegt

    19 oktober 2009 om 20:04

    haha een besluit à la top gear
    als je 25 000-30 000 wilt spenderen aan een hybride
    koop een tweedehands M3!

    Login om te reageren
  75. Windhoos zegt

    19 oktober 2009 om 20:08

    @MATSS,

    Mooi als je dat kunt doen, maar geef mij dan toch maar een echte hybride (keuze van het verstand, niet van het hart) ;-)

    Login om te reageren
  76. Windhoos zegt

    19 oktober 2009 om 20:10

    @Mairsil,

    Een 320D is circa 200€ wegenbelasting per kwartaal? Of nog duurder.

    Login om te reageren
  77. Bobby Orlando zegt

    19 oktober 2009 om 20:15

    “Het enige waaraan je echt merkt dat je in een hybride rijdt is het dashboard”

    Dat zegt genoeg, een hybrid rijdt hetzelfde als een gewone auto, goed gedaan Honda !!!!

    Login om te reageren
  78. tvrspeedsix zegt

    19 oktober 2009 om 20:38

    DOE DAT DAN EENS!!!!, GA EENS EEN OKE JHONNETJE ZOEKEN EN MAAK DAAR EEN LEUKE BLOG VAN. IK WIL DIE M3 VAN JOUW WEL EENS ZIEN DAN,..

    Login om te reageren
  79. Bert zegt

    19 oktober 2009 om 21:02

    Ik vind die Prius mooi. Echt waar. Vandaag eentje gezien in donker grijs. Prachtig gewoon.Zowat de enige auto die geen andere auto naäapt.
    (Ik vond de Multipla ook mooi, maar dan van lelijkheid)

    Login om te reageren
  80. Jaap zegt

    19 oktober 2009 om 21:05

    Het leukste is dat ik laatst naast een Prius voor het stoplicht stond. Natuurlijk ben je dan niet alert.

    Er rijden namelijk vooral oude mannetjes in met groene jassen en ringbaardjes. Of vrouwtjes met van die rugzakjes en wandelschoenen.

    Dus tot mijn verbazing racet die Prius weg bij groen! Haha, nou ja, racen… ik heb meneer-de-gefrustreerde-goedkope-leaserijdert-die-wil-laten-zien-dat-de-Prius -best-wat-kan in de waan gelaten gedurende de eerste 12 seconden tot 100. Dat doet Jaap namelijk 7 seconden sneller.

    Login om te reageren
    • Bobby Orlando zegt

      19 oktober 2009 om 21:18

      @Jaap: man, wat ben jij een stoere vent, we zijn helemaal onder de indruk.

      Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      20 oktober 2009 om 08:39

      @Jaap:
      Dus iedereen die snel weg rijdt bij een stoplicht is volgens jou gefrustreert. En vervolgens vertel je hoe belangrijk jij het vindt om in 5 sec naar de 100 te scheuren. Jij bent zelf in ieder geval gefrustreert, lijkt me duidelijk.

      Login om te reageren
  81. streafer zegt

    19 oktober 2009 om 21:16

    Erg leuke rijtest.
    Vaker graag zo’n dubbeltest

    Login om te reageren
  82. sacha zegt

    19 oktober 2009 om 21:18

    Eindelijk een goeie rijtest op Autoblog!

    Login om te reageren
  83. DaBaZZ zegt

    19 oktober 2009 om 21:18

    Ik vind Ruben echt een kei toffe presentator! Goede aanvulling voor het team! Zeker vaker doen! Leuke grapjes en serieuze mening! Hup Autoblog Hup!

    Login om te reageren
  84. mashell zegt

    19 oktober 2009 om 21:27

    En wat hebben we vandaag geleerd kindertjes? Inderdaad, beide auto’s zijn echt saai… ook bij de Autoblog behandeling.

    Login om te reageren
    • Bobby Orlando zegt

      19 oktober 2009 om 21:35

      @mashell: vooral de reacties zijn saai.

      Login om te reageren
  85. Sciurida zegt

    19 oktober 2009 om 22:00

    Wacht maar tot de BMW & Audi hybrides er zijn! dan zijn deze auto’a dus echt totaal niet meer noemenswaardig (hoop ik) want deze ‘druppelvormige’ auto’s verpestten het straatbeeld

    Login om te reageren
  86. M3_lover zegt

    19 oktober 2009 om 22:16

    Wat een lelijke hokken! Drama is dit! Filmpje is wel leuk :-) Geef mij maar een Polo Bluemotion of… nee gewoon een BMW 320d coupe… wie wil nou gezien worden in zo’n mongolen-golfkar?

    Login om te reageren
  87. Benjamin1 zegt

    19 oktober 2009 om 22:22

    Niet eens een dragrace?!

    Login om te reageren
  88. Cantago zegt

    19 oktober 2009 om 22:43

    Ik heb de dashboardcam nog NOOIT zo zien trillen, Prius heeft een slecht onderstel?:P Maar wat een superrijtest weer zag, mijn complimenten! Ondanks de waardeloze “auto’s” toch een interessante test, heb hem helemaal afgekeken!

    Login om te reageren
  89. mashell zegt

    19 oktober 2009 om 22:50

    Volgende keer een Nissan GT-R? Anders komen Japanse auto’s er zo bekaaid vanaf.

    Login om te reageren
  90. amg zegt

    19 oktober 2009 om 23:25

    Dit zijn geen auto`s! Eerder golfkarretjes

    Login om te reageren
  91. OverSoft zegt

    19 oktober 2009 om 23:35

    Voor dat geld heb je een volledig aangeklede 535d uit 2005/2006 waar je ook 1:17 mee haalt…waar je ook de lease van kan overnemen…
    Keuze is niet HEEL moeilijk ;)

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      20 oktober 2009 om 00:00

      @OverSoft: Mmmmm bijtelling over een 535d overtreft 160 euro per maand… verwacht ik…. Zou perfect zijn, als het niet zo was.. :D

      Login om te reageren
  92. MRStephan zegt

    19 oktober 2009 om 23:53

    Waarom haten zoveel mensen deze auto’s? Niet iedereen wil ‘sportief’ rijden of maalt om prestaties. En als je toch een hok moet rijden in de lease, dan toch zo goedkoop mogelijk? Niet meer dan logisch. Hybride en elektrische auto’s verlengen op den duur alleen maar het bestaansrecht van benzine auto’s dus wees blij dat ze er zijn en het aantrekkelijk wordt gemaakt voor mensen, die dat willen, om erin te rijden!

    Login om te reageren
  93. Gioor zegt

    20 oktober 2009 om 00:01

    Dit zouden ze zo op RTL kunnen uitzenden.. stukken beter als die meuk die er nu op is !!!

    Login om te reageren
  94. VeniVidiVici zegt

    20 oktober 2009 om 00:07

    @ MRStephan:

    Zoveel mensen haten ze niet alleen omdat je er niet sportief mee kan rijden vanwege de prestaties maar ook omdat ze gewoon ronduit LELIJK zijn en diegene die het wel schitterende auto’s vindt…die heb geen smaak, klaar!

    Login om te reageren
    • MRStephan zegt

      20 oktober 2009 om 13:23

      @VeniVidiVici: Gelukkig staan dingen als smaak ook gewoon vastgesteld en kun je heel duidelijk stellen wat wel en niet smaakvol is en heeft het niks te maken met persoonlijke voorkeur. Ik bedoel maar dat er ook auto’s rondrijden die ik echt niet mooi vind, maar zodra op autoblog het woord hybride valt, struikelt iedereen over elkaar heen om te kunnen roepen dat het geen echte auto’s zijn en ze lelijk zijn e.d. wat mij een beetje ongegrond lijkt.

      Login om te reageren
  95. Brokkenpiloot zegt

    20 oktober 2009 om 00:08

    Deze week ga ik kiezen en het wordt waarschijnlijk inderdaad: De Prius. OK, open het vuur maar!

    Benchmark voor mijn lease bedrag is een Audi A4. Maar als braaf huisvader met modaal inkomen en twee koters, is een NETTO verschil van >€ 2.700,- per jaar toch wel erg aantrekkelijk.

    Woensdag ga ik alleen nog kijken naar de VW Golf Variant VI Highline. De Bluemotion heeft slechts 20% bijtelling, maar 105 pk maken voor zo’n auto maakt ‘em niet direct de favoriet.

    Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      20 oktober 2009 om 03:59

      @Brokkenpiloot: Maar je maakt het punt duidelijk wat ik probeer te zeggen. Alleen een groot deel van de mensen kunnen het moeilijk begrijpen. Ze zitten niet in dezelfde situatie. Als modale huisvader of in mijn geval pas gescheiden ondernemer met een kind, heb je andere keuzes te maken. Simpel zat…

      Login om te reageren
      • Brokkenpiloot zegt

        20 oktober 2009 om 07:29

        @toyota prius: inderdaad, een paar honderd euro per maand maakt veel verschil.

        Nog even een aamvulling op deze amusante test. De Prius die getest wordt, is de Executive(te zien aan het stuur). Daar zijn maar twee af-fabriek opties op te leveren: metaallak á € 690,- en de Solarroof á € 1.250,-. Alleen de eerste zit er dus als extra op, de rest is standaard.

        De prijslijst van de Honda ken ik niet zo goed maar als alleen het navigatiesysteem al een paar duizend euro kost, denk ik dat het verschil onderaan de streep een stuk kleiner is dan je in eeste instantie denkt.

        Login om te reageren
        • toyota prius zegt

          20 oktober 2009 om 08:21

          @Brokkenpiloot: Ja mooi he, sommige belastingvoordelen.. Maakt het allemaal net wat aangenamer..

          Maar, heb je dan wel de Insight nog overwogen, om te leasen?

          Login om te reageren
          • Brokkenpiloot zegt

            20 oktober 2009 om 08:27

            @toyota prius: Nee, mijn werkgever heeft een voorkeur voor de Toyota.

            Ik heb wel in de Civic gereden, maar daarvan kan de achterbank niet worden neergeklapt vanwege het accupakket. Dan is de kofferbak wel erg klein.

            Login om te reageren
            • toyota prius zegt

              20 oktober 2009 om 08:43

              @Brokkenpiloot: Mee eens, kon er een van een vriend over nemen. Een prachtauto vol met opties. alleen naast de lange looptijd van het contract. de beperkte ruimte in de achterbak.. Ik heb de ruimte nodig, en is wel erg klein…

              Login om te reageren
  96. bmw zegt

    20 oktober 2009 om 09:23

    Deze auto’s drijven op belastingkorting. @prius en Brokkenpiloot: jullie auto’s worden dus gesponsord door de andere “gezinnen met beperkte middelen”. No offence, maar wij hebben ook de middelen niet voor een nieuwe auto, laat staan voor een superdure Prius (30.000 EUR!!!). Er zijn véél goedkopere en even propere autootjes op de (tweedehands)markt. Van alle belastingen die wij betalen wordt nu op een irrationele manier een disproportioneel stuk aan Prius-kopers gegeven. Ik begrijp niet hoe jullie daar zo gelukkig van kunnen worden, temeer aangezien jullie bijdrage aan het milieu per saldo zéér beperkt is.

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      20 oktober 2009 om 11:14

      @bmw:
      Het staat deze gezinnen geheel vrij om een 2dehands hybride te kopen. Kunnen ze ook 1 op 20 rijden zonder veel wegenbelasting te betalen.
      En het staat andere merken ook geheel vrij om met hybrides te komen. Zijn de meesten ook wel mee bezig, maar wel wat laat. Voordeel voor deze merken is wel dat ze alle belachelijke kritiek niet over zich heen hebben hoeven krijgen.

      Login om te reageren
    • toyota prius zegt

      20 oktober 2009 om 16:14

      @bmw: Hee wat dacht je van andere belasting maatregelen. Plus wat dacht je van instanties die mensen helpen die in problemen zijn gekomen. Jij weet niet en beter gezegd kan niet oordelen over mijn situatie. Het is voor mij pompen of verzuipen. Gescheiden met kinderen weet je wel.. en dan een ex die er een puinzooi van heeft gemaakt… terwijl andere gezinnen omkomen in de belasting voordelen, moet ik mijn vage lijf zien te redden, met mijn eigen geld. En een voordeel op mijn auto.. De reden dat ik een lease auto rij, is puur zakelijk. Ik zal ook veel liever een BMW 535d rijden. maar ja, zie mijn post.. dan kom je er achter dan het onmogelijk is… Dus denk na voordat je een oordeel velt.. Je post is nogal kort door de bocht..

      Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      20 oktober 2009 om 21:44

      @bmw: Sponsoring door Wouter Bos sla ik nooit af, zouden DSB en jij waarschijnlijk ook niet doen.

      Privé kan ik de auto ook niet betalen, dat doet mijn werkvgever voor mij.

      Login om te reageren
  97. Laurens zegt

    20 oktober 2009 om 09:51

    De hybride subsidie is een hele rare maatregel. Het bedrag staat niet in verhouding tot de milieuwinst. De auto’s voldoen niet aan de wensen van de doelgroep: modale gezinnen.

    Uiteindelijk rijden er dan meestal alleen de hoogopgeleide, vaak kinderloze, “Femke Halsema’s” in, of is de auto in gebruik als een fiscaal lekker goedkope, maar veel te grote 2e auto voor woon-werk.

    De dingen komen derhalve terecht bij gebruikers, die ook zonder alle overheidsfratsen wel een milieustatement (hoe hypocriet ook) kunnen maken. Of puur en alleen naar de kosten kijken, zonder zich ervoor te interesseren dat de 200 miljoen subsidie per jaar ook wel aan nuttige milieumaatregelen besteed kunnen worden.

    Merkwaardig. Nepotisme, eigenlijk. Dat dat weer bestaat…

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      20 oktober 2009 om 10:24

      @Laurens:
      Ik heb een modaal inkomen en een modaal gezin, hoor dus bij de doelgroep.
      Gelukkig voor mij, de Prius voldoet wel aan bijna al mijn wensen.

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        20 oktober 2009 om 10:46

        @Vroegwakker: heb je echt kinderen, die nog mee willen rijden, naar de camping om de hoek :shock:

        Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      20 oktober 2009 om 21:50

      @Laurens: Ik heb weliswaar een leuke baan maar ook gewoon twee kinderen. Ik ben wel eerlijk: financiële voordelen gaan bij mij voor de milieuvoordelen, maar het één bijt het ander toch niet?

      Login om te reageren
  98. JoepeN zegt

    20 oktober 2009 om 09:59

    Vorig jaar heb ik even een rondje in een Civic IMA gereden, volgens mij technisch identiek aan de Insight. Mees treurige auto ooit. Vooral dit stukje herken ik:

    “Achter het stuur merk je hier allemaal geen drol van en is het net alsof je in een gewone auto met start-stopfunctie rijdt. Maar dan langzamer. De Insight komt werkelijk niet vooruit.”

    Echt waar; volgas geven bij 120 (gewoon inhalen op snelweg ofzo, niets bijzonders dus) en die 1.3 jankt naar heul veul toeren (klinkt overigens voor geen meter, niets Alfa’s-achtigs aan Wouter ;) ) en er gaat wat feestverlichting branden op het dashboard. Maar enige vorm van acceleratie? Reken er maar niet op.

    Login om te reageren
  99. Laurens zegt

    20 oktober 2009 om 10:47

    In Prius I?

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      20 oktober 2009 om 11:00

      @Laurens:
      Ja hoor die hebben geen last van belachelijke vooroordelen die door mensen zoals “Jaap” in het leven worden geroepen.
      Oveigens gaan we nooit naar campings, we huren wel een huisje.

      Login om te reageren
      • Laurens zegt

        20 oktober 2009 om 14:45

        @Vroegwakker: of die vooroordelen zo belachelijk zijn?

        Natuurlijk is een Prius, net als een Volvo V50, een Golf Bluemotion en ga zo maar door, niet de meest spannende of snelle auto op aarde. Meeste mensen interesseert dat niets, ook omdat het toch onbetaalbaar is, die droom Ferrari…

        Maar dat onze overheid op vrij dubieuze gronden, als enige land in Europa, de diesel achterstelt, en daarmee allerlei voor gezinnen wel handige auto’s uitsluit (al is het maar omdat er wel een aanhanger achter mag), interesseert jou natuurlijk niets omdat een hybride “werkt” voor je, maar de rest van Nederland hoeft dan toch niet je hobby te financieren?

        Ik vind het daarom niet zo gek, dat de Prius “gevoelens van onvrede” oproept. Heeft de gemiddelde Nederlander ook bij allerlei andere belastingprofiteurs.

        Login om te reageren
  100. Henkovich zegt

    20 oktober 2009 om 11:50

    De enige rijtest die ik niet afgekeken heb. Dit gaat me veel te ver!

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      20 oktober 2009 om 11:54

      @Henkovich: Onterecht. Dat ze er een rijtest mee houden betekent niet automatisch dat ze er positief over zijn. Kijk het filmpje maar. Al is het maar om de humor. ;)

      Login om te reageren
      • Vroegwakker zegt

        20 oktober 2009 om 12:00

        “De Prius komt op mij over als een auto waar heel lang en diep over nagedacht is door mensen die veel slimmer zijn dan ikzelf.”

        Bovenstaande quote uit het artikel vind ik wel sterk.

        Login om te reageren
  101. GOD zegt

    20 oktober 2009 om 12:04

    meest vermakelijke rijtest tot nu toe.
    vooral het stukje als Wouter uitlegt wat voor een geluiden de prius maakt als je een bocht door gaat uhhhghg piehh piehh hahaha :D

    Login om te reageren
  102. jzaero zegt

    20 oktober 2009 om 12:32

    Inderdaad erg vermakelijke rijtest, ook al interesseren die hyrbrides mij geen ruk, wouter en ruben weten het toch leuk te maken! Complimenten ;)

    Login om te reageren
  103. bmw zegt

    20 oktober 2009 om 13:45

    @vroegwakker: je mist de kern van mijn opmerking. Namelijk dat de dure hybrides zwaar gesponsord worden, op kap van elke automobilist. Dit terwijl jullie milieubijdrage in se erg gering is. Het enige wat jullie wel doen, is de auto-industrie aanmoedigen om verder te gaan op het hybride-pad. Dat is positief, maar vraag blijft of het geld goed besteed is. Dat je een Prius ook tweedehands kan kopen, doet hier niets terzake. Ook tweedehands is de kleine Fiat zonder veel luxe voor ons de bereikbare keuze. Nogmaals, ik moedig op zich het uitwerken van het hybride-idee aan, maar jullie zitten je hierboven te vermaken met “leuk he, dat je zoveel subsidie krijgt, lekker goedkoop”. Dát stoort me, want dat geld komt niet zomaar uit de lucht gevallen.

    Login om te reageren
  104. Supra1981 zegt

    20 oktober 2009 om 14:10

    Top filmpje, heb erg gelachen. Met de elektro motor van de honda kan je nog geen puntenslijper op laten draaien :-) geniaal.

    Erg leuke test. Als ik zou moeten kiezen zou ik toch voor de Prius gaan. Maar mocht ik wat geld te besteden hebben en het moet een Hybride zijn dan toch eerder de GS of de LS

    Login om te reageren
  105. Oom Agent zegt

    20 oktober 2009 om 15:15

    Hehhehe, de Prius rijders die happen op Jaap zijn komische post. Ik herken zijn beschrijving van Priusrijders wel. Een soort van Saab rijders maar dan zonder geld en smaak.

    En een Prius die weg spurt bij het stoplicht om een echte dikke wagen uit te lokken: te grappig! ( Jaap, ik neem aan dat je in je 650i reed? Goede auto man! ;-)

    Login om te reageren
  106. Incognito zegt

    20 oktober 2009 om 16:27

    Autoblog verliest zo wel heel veel aan kwaliteit. De volwassenheid van de reacties reflecteert te ronduit slechte test. Een slecht na-geaapte budgetversie van Top Gear die reacties ontlokt als “Net als Top Gear, LEUK!”. Hiermee veliest Autoblog ineens zijn waarde wat betreft video reviews. De humor is ook slecht en te voor de hand liggend, beetje opmerkingen die pastten bij de Prius anno 2003. Dit ding heeft gewoon 136pk, wat gewoon écht niet slecht is voor de milieuprestaties.

    Kunnen allemaal blijven roepen dat 400 pk en een hoop herrie mooi is, maar de toekomst is toch zoiets. In plaats van dat jullie deze voortgang met serieuze toon presenteren komt AB op de proppen met een infantiel filmpje over twee slechte wannabe TG presentators.

    Overigens, mocht er iemand aan twijfelen – ik rij geen Prius. Maar ik weet zaken wel op waarde te schatten.

    Login om te reageren
  107. Windhoos zegt

    20 oktober 2009 om 16:33

    @BMW,

    Wat is nou eigenlijk het probleem, gun je het anderen niet dat ze goedkoop rijden? Dat ze subsidies geven daar kunnen we niets aan veranderen, en als we er niets aan kunnen veranderen dan kunnen we er net zo goed gebruik van maken. Of ben ik nou soms gek…..

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      20 oktober 2009 om 16:52

      @Windhoos: denk dat jij gek bent. Want die subsidies vallen toch niet uit de hemel?

      Maar als je zo royaal bent van andermans belastinggeld, dan gun je het de dieselrijder ook?

      Overigens, waarde heeft de Prius techniek nauwelijks. Als het ding kost wat het moet kosten, is de verkoop weer vrijwel nul. Diesels daarentegen hebben een lage werkelijke meerprijs, en besparen ook 30%, dankzij het hoge rendement.

      Login om te reageren
      • toyota prius zegt

        20 oktober 2009 om 17:03

        @Laurens: Was het maar ook op een diesel auto, was de keuze voor aanschaf wat groter. Nee, dit heeft te maken met het kortzichtig beleid van de overheid. Geloof mij, het zijn er net kermis klanten.. Ik noem maar een naam, van der Hoeven… Alleen al, als je de naam hoort, zullen genoeg ondernemers op hun achterste benen staan. Dit kabinet is maar gedeeltelijk capabel, om het land te besturen. Maar dat is een andere discussie en off topic..
        Maar goed, ik gun het de diesel rijder ook.Zonder meer. maar de wetgeving is er gewoon weg niet. En net wat andere zeggen, ja kan wel oordelen over dit soort situaties en zeggen, dat het geld weg haalt bij een andere groep. Maar dat geldt ook voor andere belasting voordelen, waar wij allemaal mee te maken hebben. Dus de opmerking, over de belastingvoordelen, slaat de plank mis.

        Login om te reageren
        • Laurens zegt

          20 oktober 2009 om 17:26

          @toyota prius: wetgeving maken we zelf. De meeste belastingregelingen hebben een nut, hybride stimulering aantoonbaar niet. Want idd, diesels stoten hetzelfde uit, en die zijn het alternatief voor leaserijders. Privé, koop een Aygo als milieu je aan het hart gaat.

          Innovatie ook nul, want alleen Nederland overstimuleert, geen fabrikant ontwikkelt iets voor onze markt. Maar goed, val in herhaling!

          Login om te reageren
          • toyota prius zegt

            20 oktober 2009 om 17:33

            @Laurens: Ja inderdaad, ik vraag mij daadwerkelijk af, welke auto’s minder milieu vervuilend zijn onderaan de streep. en dan bedoel ik het hele proces van ontwerp tot aan sloop.. Want het is toch raar, dat je alleen naar gebruik kijkt? Een prius of andere auto, dient ook gefabriceerd te worden, maar denk dat de overheid, het idee hebben, dat dit soort auto’s uit de lucht komen vallen… Nee Groot en deels ben ik het ook eens met je post. De innovatie is hier ver te zoeken, en men blijft overal maar in de marge van het veilige..

            Login om te reageren
          • toyota prius zegt

            20 oktober 2009 om 17:36

            @Laurens: Betrekking tot de wetgeving, tja wij gaan om de zoveel tijd naar de stembus en kiezen dan voor een vertegenwoordiging, die onze ogen het land, zo goed mogelijk kan dienen.. Dus indirect, staan we aan de wieg van de wetgeving. En politieke partijen hebben bijeenkomsten en idieeen bussen en ga zo maar door.. maar of daar iets mee gebeurt???

            Login om te reageren
  108. Henri zegt

    20 oktober 2009 om 17:17

    Ik vind die belastingregel ook vreemd. Mijn huidige dieseltje (kleine auto, kleine motor) is een stuk zuiniger dan die Insight, maar wel 25% bijtelling. Maar ja, je kunt twee dingen doen: er tegen vechten (zinloos) of je schouders ophalen en er dankbaar gebruik van maken. Ik heb het tweede gedaan en een Hybride besteld (14%).

    Login om te reageren
  109. Windhoos zegt

    20 oktober 2009 om 17:50

    @Laurens,

    Dus, ik ben gek omdat ik goedkoop wil rijden? Als ik wat terug kan pakken van de overheid dan doe ik het ook, sterker nog, zonder belastingvoordeel zou ik het me niet eens kunnen veroorloven om in een koopwoning te wonen…

    Geloof me, dit heeft niets te maken met iemand wel of niet iets gunnen

    Login om te reageren
  110. Windhoos zegt

    20 oktober 2009 om 17:57

    @Henri,

    Groot gelijk, de meesten hebben geen tijd om hun tijd te verdoen aan nutteloze dingen, want ze geven je toch geen gelijk. Dankbaar gebruik maken van de geboden meevallers is dan idd de beste optie

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      20 oktober 2009 om 18:05

      @Windhoos: ik noemde je zo, omdat we volgens jou wetgeving niet kunnen veranderen. Dat is gek, in een democratie.

      Overigens geef ik de Prius rijder geen ongelijk, als hij/zij gebruik maakt van een regeling. Maar ga deze niet zitten verdedigen als zijnde milieu nuttig, zoals sommigen doen.

      Je huis kan je overigens prima zonder renteaftrek betalen, als de belastingdruk maar 30% is. Maar dat kan niet, onder andere vanwege die 200 miljoen Euro subsidie, op de hybride :-)

      Login om te reageren
  111. Windhoos zegt

    20 oktober 2009 om 18:17

    @Laurens,

    Heb nooit gezegt dat een hybride enorm nuttig is voor het milieu, maar wel dat de desbetreffende subsidie horende bij een hybride me enorm goed uitkomt.

    En aan de rest kunnen we echt niets veranderen. Democratie? Zeg dat maar tegen de belastingdienst….

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      20 oktober 2009 om 18:22

      @Windhoos: ik ben niet zo van herverdelen via de overheid. Denk dat we het daar wel over eens zijn.

      Misschien ben ik principiëler, maar ik sta ook niet voor de keuze. Sterkte!

      Login om te reageren
  112. BXL zegt

    20 oktober 2009 om 19:24

    @ JamesBond007

    merci!

    Login om te reageren
  113. M3_lover zegt

    20 oktober 2009 om 19:39

    Zelfs voor iets minder geld, 1000 keer mooier, achterwielaandrijving, een echt merk, zelfde verbruik, even snel 100 km/h en 20 km/h sneller heb je een 116d yessss

    http://www.autozeitung.de/vergleichstest/verbrauchsvergleich-bmw-116d-seat-leon-1-4-tsi-toyota-prius

    Login om te reageren
  114. Windhoos zegt

    20 oktober 2009 om 19:41

    Een 116d is waarschijnlijk ook zo’n 200€ (op zijn minst) duurder uit aan wegenbelasting per kwartaal. Een slechte vergelijking dus….

    Login om te reageren
  115. bmw zegt

    20 oktober 2009 om 20:11

    @vroegwakker: ik oordeel niet over jouw situatie an sich, ik bestrijd dat het rechtvaardig is zoveel subsidies toe te kennen aan de Prius, subsidies die dubbel en dik door andere niet minder zuinige auto-eigenaars betaald worden. Ik zie niet wat daar kort door de bocht aan is: ik bestrijd dat we hier met een effectieve milieumaatregel te maken hebben en ik vind deze vorm van belastingherverdeling dus onrechtvaardig. Uitkering voor invaliditeit daarentegen (om maar iets te noemen) vind ik niet onrechtvaardig, aangezien dit de welvaartstaat ten goede komt.
    @Windhoos: “Heb nooit gezegt dat een hybride enorm nuttig is voor het milieu, maar wel dat de desbetreffende subsidie horende bij een hybride me enorm goed uitkomt.” Niemand ontkent dat het jou goed uitkomt, maar mensen zoals Laurens en ikzelf hebben een ALGEMEEN bezwaar tegen die belastingstimuli. Het zou iedereen goed uitkomen, alleen heeft niet iedereen de middelen voor een Prius. Bovendien zijn er andere auto’s die net zo zuinig zijn.

    Login om te reageren
  116. KlaasR zegt

    20 oktober 2009 om 22:52

    Mooie rijtest al spreken de auto’s me niet zo aan.

    Login om te reageren
  117. Bruce zegt

    21 oktober 2009 om 19:30

    Ik vind het beide mooie auto’s ,een mooie technologie waar Europa nog steeds geen antwoord op heeft…..
    Naar de vele reactie’s hier te lezen,is de afgunst groot…
    Ach ,koop maar je M3 tje

    Login om te reageren
  118. Windhoos zegt

    21 oktober 2009 om 20:38

    @Bruce,

    Nou mooi? De nieuwe Toyota Prius is iig niet lelijk ;-)

    Login om te reageren
  119. opelsintrafreak zegt

    21 oktober 2009 om 23:52

    ok rekenen is ook een vak lijkt me “de Insight naar 98 hele pk’s. 88 stuks hiervan komen direct voort uit benzine. Het elektromolentje levert slechts 14 pk” 88+14= 102 hoe willen jullie daar 98 van maken?

    Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      22 oktober 2009 om 08:46

      @opelsintrafreak: beter opletten voor je een commentaar schrijft. Beide motoren pieken niet op het zelfde moment dus de top is niet het eenvoudig optellen van het vermogen van beide motoren.

      Login om te reageren
  120. Vroegwakker zegt

    23 oktober 2009 om 15:24

    Belachelijk, dit gaat over hybride’s en een andere artikel, over Audi en Mercedes staat op 1 in de “hete discussies” deze week.

    Login om te reageren
  121. Brokkenpiloot zegt

    23 oktober 2009 om 18:34

    Ik heb ‘em vandaag besteld!

    Login om te reageren
  122. Boef zegt

    23 oktober 2009 om 20:52

    Vooruit dan…. ik lease een Prius. Waarom? Omdat die Prius mij geen reet kost! Is kei goed voor in het woon/werk file verkeer. Wattie verbruikt interesseert me ook al geen hol. Gewoon vol vermogen als het kan, voor de rest stil aanschuiven. Bovendien zit ik graag op leer en vind ik die afgunstige blikken die naar binnen worden geworpen veel vervuilender dan de CO2’s die ik de lucht in jaag. Als ik ze de lucht injaag. Maarrrrrr….. in het weekend…. als ik eens écht voor het plezier de weg opduik….. dan doe ik dat in mijn Chrysler 300M 3.7. Die zoemt ook en zuipt nog harder dan het baasje. En ook dán vind ik die afgunstige blikken die naar binnen worden geworpen veel vervuilender dan de CO2’s die ik de lucht in jaag. :P

    Login om te reageren
  123. TWJ zegt

    16 november 2009 om 19:30

    Je kunt als autoliefhebber toch wel gewoon zien dat dit gewoon een goede uitkomst is.

    Ik wordt eerlijk gezegd een beetje misselijk van dat cynische gezwets als het op het milieu aankomt meneer Ruben en Wouter. We snappen ondertussen wel dat jullie het liever anders hadden gezien.. ik ook.

    Maar als er een hoop mensen in deze auto’s rijden is het gewoon een stuk beter voor het milieu.

    Als ik erg veel geld zou hebben, studeer op het moment nog fulltime, zou ik ook overwegen om het dagelijkse verkeer in een ecodoos te doen (niet perseé hybride.. vind de Prius en Insight namelijk nog niet eens zo zuinig) en dan gewoon een mooie V8 Vantage voor in het weekend ofzo.

    Ik hoop nog steeds dat er een synthetisch niet-vervuilend alternatief komt voor benzine zodat we gewoon van V8 en V12 motoren in luxe auto’s kunnen blijven genieten.

    Login om te reageren
  124. naway zegt

    24 november 2009 om 15:15

    Weer een stel van die sukkels die denken verstand te hebben van auto’s.
    Ach typisch nederlnders alles afzeiken terwijl ze het niet begrijpen.
    Je moet die gestapo in den haag zoveel mogelijk pootje lichten

    Login om te reageren
  125. Ponke Prius zegt

    9 december 2009 om 23:57

    Met stijgende verbazing heb ik dit blog zitten lezen.
    Priusrijders worden op weinig intelligente wijze weggezet.
    Het lijkt erop dat de meeste respondenten jongens zijn van rond de twintig die zichzelf – zoals dit hoort op die leeftijd – ook allemaal bestempelen als geweldig goede automobilisten en iedere realiteitszin ontberen.
    Een Prius is inderdaad geen sexy auto, maar daar staat wel iets anders tegenover.
    Om even alles in perspectief te plaatsen… Ik ben ook autoliefhebber en heb er dan ook heel wat versleten. Op het moment rijden wij een nieuwe Audi 2.0 TFSI die met 200pk redelijk vlot is, een Mini Cooper die ondanks de beperkte 116pk ook erg leuk is om te rijden en daarnaast hebben we nog een oldtimer gestald staan die alleen zomers naar buiten komt. De oldtimer is extreem vervuilend en heeft een verbruik van 1 op 6 en wordt dan ook alleen voor de vakanties ingezet.

    Ik volg echter de ontwikkelingen ook – kijk bijvoorbeeld uit naar de komst van de Tesla Model S en de Mindset- en wilde na het lezen van diverse tests nu zelf wel eens beoordelen of het echt zo dramatisch gesteld is met de nieuwe Prius en wat bleek…
    Het is een bijzonder comfortabele auto, die weliswaar niet scherp maar best prettig stuurt en echt erg goed voldoet voor dagelijks gebruik. Sterker nog in het dagelijks gebruik ben ik misschien wel beter bediend met een Prius dan met de auto’s die wij nu rijden. Hoe vaak ik niet met die 200pk en een dik linkerbeen in de file sta, of in de Mini zit te hobbelen en stuiteren op slecht wegdek. De Prius bleek prima stoelen te hebben, hij is stil, strijkt oneffenheden in het wegdek glad en heeft een prima automaat, wat voor mensen die veel kilometers maken op onze drukke wegen niet gek is. Daarnaast ben je met een acceleratie van 10,4 seconden echt geen stakker in het dagelijks verkeer.
    Bij invoering van kilometerheffing ben je daarnaast ook nog eens veel, veel, veel veel goedkoper uit. Dus wanneer je niet, zoals veel van de jongens op deze blog je status nog moet ontlenen aan je auto en het aantal pk’s dat deze heeft dan valt er eigenlijk niet zo veel op de Prius af te dingen.
    Hard rijden, tussensprints en hard de hoek om is allemaal leuk, maar eigenlijk meer iets waar ik hobbymatig meer aan heb dan in het dagelijks verkeer. Het overgrote deel van de schrijvers hier zal over 15 jaar al in de handen mogen wrijven als ze het rijden van een auto überhaupt nog kunnen betalen. Het modaal inkomen ligt in 2009 op €32000,= bruto en daar rijd je echt geen 2e hands M3 voor tenzij je op je dertigste nog bij je moeder woont natuurlijk.
    De ontwikkelingen zullen ons allemaal in hybride, elektrisch, biobrandstof, of waterstof aangedreven auto’s doen belanden. Zij die een beetje ontwikkeld zijn zullen de blognaam die ik koos dan ook wel begrijpen.

    Login om te reageren
  126. Remmie zegt

    23 december 2009 om 23:07

    Prima auto, maar na 2 nachtjes vrieskou werd ‘ie wel heel zuinig. Zijn er ook andere rijders die tegen een lege accu zijn aangelopen de afgelopen dagen? Of was ik de gelukkige?
    En nee, ik had geen lampen, etc. laten branden, alleen 2 kodue dagen/nachten niet gereden.

    Login om te reageren
    • Brokkenpiloot zegt

      24 december 2009 om 18:33

      @Remmie: in welke van de twee rij jij?

      Login om te reageren
  127. Remmie zegt

    24 december 2009 om 20:28

    In de Insight, verder overigens prima autootje…

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      24 december 2009 om 22:34

      @Remmie:
      Dus je rijdt in een wagen van ca een jaar oud en de (gewone)startaccu is al niet meer goed?
      Dat is niet normaal.
      Lijkt me duidelijk een geval van garantie.

      Login om te reageren
  128. Remmie zegt

    27 december 2009 om 00:24

    Yep, vandaag 2e keer, dus tijd voor een nieuw accuutje. Wel slecht, maar heb er verder nog niets over gelezen, dus ik zal wel de ‘gelukkige’ zijn.

    Login om te reageren
  129. NiTas zegt

    30 januari 2010 om 08:50

    Matige “Test”. Als je verbuik noemt moet je ook de praktijk testen. De Prius blijkt dan GEEN extreem zuinigheidswonder te zijn.
    Alleen rijden op de elektrometer heeft GEEN enkele toegevoegde waarde maar is het gevolg van een verouderde aandrijflijn. Na 1 hele kilomter blijken overigens de achterhaalde accu’s compleet leeg te zijn… Het zijn namelijk hybrides en geen elektro auto’s…
    Het bijplakken van onsamenhangende displays helpt daar niets aan…
    Neemt niet weg dat beide auto’s welkome voorlopers zijn van waar we in de toekomst toch allemaal aan zullen moeten..
    Gezeur over PK’s en sprintjes wat moet je er tegenwoordig mee? Je kinderen vertellen dat de auto waar je in reed lekker hun lucht verpestend als eerste weg was bij een stoplicht???
    Jemig, dan ben je geslaagd…

    Login om te reageren
  130. FB_1179818807 zegt

    2 februari 2015 om 10:10

    Wat een verhaal hierboven,denk dat Wouter zijn huiswerk maar eens moet overdoen?
    De Honda Insight was er eerder dan de Prius eind jaren negentig wreed Honda al rond in Calefornia met een Honda Insight toen nog in coupe uitmonstering,intervallen kennen we een verstrekkende kwalitatieve garantie.welk merk geeft deze garantie?
    Technische garantie: 3 jaar met een maximum van 100.000 km.
    Lakgarantie: 3 jaar
    Uitlaatgarantie: 5 jaar
    IMA (Hybride) garantie: 8 jaar met een maximum van 160.000 km.
    Chassisgarantie: 10 jaar
    Carrosseriegarantie: 12 jaar
    Een uitstekend Europees dealernetwerk biedt u zekerheid.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North