• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rinspeed Bamboo – meer plaatjes en info

Auteur: ricardo, gepost 15 februari 2011 om 21:57 – 38 Reacties

Rinspeed Bamboo

Eind vorig jaar schrokken we ons collectief wild, hier op ABHQ. We kregen een persbericht van Rinspeed. De tuner van hondslelijke Cayennes en maker van rijdende duikboten. En opeens schotelden ze ons daar de kleine en lieve Bamboo voor. Een EV gemaakt van hout. D’awww.

Het was al bekend dat het Zwitserse bedrijf deze concept dit jaar in Genève zou onthullen. In aanloop daar naartoe laten de gekkies bij Rinspeed nu meer info los over de Bamboo. Dat het een EV is gemaakt van boom, dat had speurneus Smoke al achterhaald. Maar nu weten we ook dat er een 54 kW sterke elektrotor aan boord ligt waarmee deze veredelde golfkar een snelheid van 120 km/u kan halen. Het bereik komt onder ideale omstandigheden uit op 105 km. Door het gebruik van lichte materialen is deze Zwitser niet zwaarder dan 1.095 kg, aldus Rinspeed. Dat lijkt ons ook niet moeilijk om te behalen, wanneer je de halve auto weglaat.

Het is te hopen dat niemand hier ooit in een wilde bui mee omslaat. Het dak is eigenlijk helemaal geen dak, maar iets dat het meeste wegheeft van een opblaasbaar luchtbed. Hopelijk biedt de aanwezige rolbeugel in zo’n geval genoeg bescherming. En over de rolbeugel; daarop is een vogel aangebracht die je van kleur kunt laten veranderen, en daarmee aangeven in welke stemming je bent. Blauw = feeststemming, groen = ik ben single, oranje = tijd voor pauze (?). Mmm. Daar zijn kansen laten liggen.

Op de Autosalon van Genève is dit hippe conceptwagentje voor de “Generation Y” in het echt te bewonderen. Productieplannen zijn er overigens nog niet.

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Gespot - Heerlijke plaatjes van een Aventador SVJ
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • AB-lezer schiet puike plaatjes van zijn eigen Lotus

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

bamboo, Elektrisch, geneve-2011, rinspeed

Vorig bericht: « Savage Rivale GTR komt er aan?
Volgend bericht: De Tomaso komt met 5 Serie GT lookalike »

Lees Interacties

Reacties

  1. fant zegt

    15 februari 2011 om 22:04

    -edit: check!-

    Verder is dit echt een zwaar geniaal wagentje :D Zou er niet in gezien willen worden, maar vet is ie wel!

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    15 februari 2011 om 22:05

    Geen productieplannen? :shock: Ah toeoeoeo… Alsjeblieft?

    Niet? Nou, dan maar een Méhari. ;)

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      15 februari 2011 om 22:59

      @Citrofiel: een oude 2cv kopen en ombouwen! Ook ik wacht op de revival van de mehari!

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        16 februari 2011 om 00:00

        @Jipp: Eigenlijk vind ik bovenstaande Bamboo helemaal niet mooi. Alleen het concept van onzinnige strandauto spreekt me aan. Dus dan toch maar die originele Méhari. Ook niet mooi, maar wel Citroën(-techniek) en dat is voor mij natuurlijk goed. ;)

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          16 februari 2011 om 12:54

          @Citrofiel: Dat zeker, net zoals de mini bomberman als ik het goed zeg, of de smart crossblade die veel rondrijden in knokke! Toen ik mijn studie af had gerond ging ik met de vriendengroep naar een huis van een van de ouders, nabij grimaud, daar stond ook zo’n mehari! geweldig om er mee te rijden, maar het is gewoon een 2cv!

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            16 februari 2011 om 13:02

            @Jipp: Mini Bomberman? Bedoel je de Beachcomber Concept? Dat is een lomp geval gebaseerd op de Countryman, dat is echt helemaal niet meer boeiend imo.

            En natuurlijk is de Méhari een 2CV. Simpele, lichte techniek die ze toch al in huis hadden. Ze gaan voor zo’n niche geen speciale techniek ontwikkelen, en het enige wat ze destijds nog meer in huis hadden was de DS. Niet echt geschikt. ;)

            Login om te reageren
            • Jipp zegt

              16 februari 2011 om 13:06

              @Citrofiel: het hele concept van die mini was wel leuk natuurlijk, vooral in de omgeving van bijvoorbeeld Port grimaud en st tropez. Overigens past het stukje met de grote counrtyman ook mooi bij het stukje rebadging, het is onderhuids gewoon een x3.

              Login om te reageren
  3. Harry1994 zegt

    15 februari 2011 om 22:23

    Ik citeer: “Opblaasbaar luchtbed”
    Pleonasme, heren van Autoblog!
    (sorry, ik ben dit nu aan het leren voor een tentamen, dus kon het niet laten om het te verbeteren!)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      15 februari 2011 om 23:37

      @Harry1994: Niet persé. Een niet-opblaasbaar luchtbed is een luchtbed met een gat in. Dit dak heeft geen gat, dus “opblaasbaar luchtbed”…

      Login om te reageren
      • mckroket zegt

        16 februari 2011 om 01:14

        @Esprit_de_Flandre: een niet opblaasbaar luchtbed met een gat erin kan je juist wel opblazen

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          16 februari 2011 om 01:37

          @mckroket: Hoe wil je een niet opblaasbaar luchtbed met een gat erin opblazen dan? Alle lucht die je erin blaast gaat er weer uit via het gat… En nee, het gat mag je niet afdichten want daar gaat het hier juist om. ;)

          Login om te reageren
          • mckroket zegt

            17 februari 2011 om 03:02

            @Citrofiel:
            in een niet opblaasbaar luchtbed zit geen gat. zit er wel een gat in, kan je hem dus wel opblazen.

            niet zo heel moeilijk toch

            Login om te reageren
            • Citrofiel zegt

              17 februari 2011 om 11:41

              @mckroket: Daar heb je eigenlijk ook wel weer gelijk in. Wat nu als er meerdere gaten in zitten? ;)

              Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          16 februari 2011 om 13:02

          @mckroket: Tja, idd, alles kan je opblazen…

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            16 februari 2011 om 13:13

            @Esprit_de_Flandre: Wat ben je heerlijk taalneukerig bezig. ;)

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              16 februari 2011 om 22:36

              @Citrofiel: :mrgreen:

              Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      15 februari 2011 om 23:37

      @Harry1994: Sorry, ben moeilijk aan het doen. Succes met je tentamen.

      Login om te reageren
      • Ricky zegt

        15 februari 2011 om 23:50

        @Esprit_de_Flandre: Dit vind ik toch wel mooi gevonden ;) Daarnaast inderdaad succes met je tentamen, Harry :)

        Login om te reageren
        • Harry1994 zegt

          16 februari 2011 om 15:44

          @Ricky: haha dank jullie wel mannen, het heeft geholpen denk ik! Hij ging lekker :)
          OT:
          Wie gaat er ooit in zo’n ding rijden? En hoe kan dit ooit winstgevend zijn?

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            16 februari 2011 om 22:28

            @Harry1994: Rijkelui in Monaco?

            Login om te reageren
  4. mrbones zegt

    15 februari 2011 om 22:25

    doe mij dat meisje maar (ja het is een flauwe opmerking)

    Login om te reageren
  5. blogger zegt

    15 februari 2011 om 22:37

    Ronde koplampen van een Mini en het kontje van een Swift. En neen ik heb het niet over de babes… ;)

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      15 februari 2011 om 22:41

      @blogger: tja Rinspeed maakt bijna altijd bijzonder dingen van bestaande auto’s. Jammer dat het altijd bij een leuk geintje blijft. Waar verdienen ze dan wel geld aan..?

      Login om te reageren
      • blogger zegt

        15 februari 2011 om 22:53

        @Atenza: Daar zegt ge zoal iets. Das toch een Zwitserse ‘firma’? Mss halen ze hun geld van een of andere duistere bankrekening :p Maar met hun ideeën denk ik niet dat ze veel zouden verkopen. En dan denk ik bijvoorbeeld aan die barbie-auto die in en uit kan rollen.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          16 februari 2011 om 22:50

          @Atenza & @blogger: Rinspeed komt aan z’n geld door het volgende:

          Te Koop: March Indy 1985.

          Te Koop: Cranchi 41 Endurance.

          En daarnaast: “We repair, restore and prepare Oldtimer, Classic Cars and young Oldies.”

          En daar nog eens naast: http://www.rinspeedart.com/, verkoop van schilderijen en kunstfoto’s van auto’s.

          En daarnaaster: VIP MD-HELICOPTER 902 designed by RINSPEED

          En: POWERBOAT PERFORMANCE 807- 600 PS DESIGNED BY RINSPEED

          Let wel, ‘designed’, dus niet geproduceerd door Rinspeed.

          En als laatste, uitvinder van de X-tra-lift.
          http://www.xtralift.com/

          Geen duistere Zwitserse ex-Joodse nazi-bankrekening dus…

          Login om te reageren
  6. rikkon zegt

    15 februari 2011 om 22:44

    @ speurneuzen ricardo en smoke: Nog even doorspeuren: bamboe is geen boom maar gras…

    Login om te reageren
  7. ruyjo zegt

    15 februari 2011 om 22:48

    die achterkant doet me denken aan een maybach

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      15 februari 2011 om 22:53

      @ruyjo: uh ok.. zegt verder niets over deze creatie maar je moet toch wat typen he.. :S

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      15 februari 2011 om 23:33

      @ruyjo: Doet mij meer aan de Suzuki Swift denken…

      Login om te reageren
  8. Jipp zegt

    15 februari 2011 om 23:00

    in productie nemen die hap!

    Login om te reageren
  9. tstile zegt

    15 februari 2011 om 23:14

    Misleidende plaatjes, want met 1200 kilo zit je vrees ik snel vast op het strand. Of het moet een 4×4 zijn.

    Grappig ding, maar een Mehari blijft leuker

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      15 februari 2011 om 23:16

      @tstile: wat is het verschil met een mehari, op de gebruikte materialen na?

      Login om te reageren
  10. huge zegt

    15 februari 2011 om 23:18

    Aangezien de firma waarvoor ik werk een hele kleine bijdrage aan dit project geleverd heeft weet ik hoe Rinspeed zijn geld verdient ;) deze auto kost hem helemaal niks, alles door sponsoren betaald (die allemaal op de zijkant genoemd worden) en Rinspeed heeft gewoon iets “andere” ideeen dus daarvoor wordt hij ingehuurd en betaald…

    Login om te reageren
  11. Esprit_de_Flandre zegt

    15 februari 2011 om 23:33

    Hé, Suzuki Swift achterlichtjes…

    Login om te reageren
  12. goudvis zegt

    16 februari 2011 om 09:56

    Dude(H)

    Doe mij die maar(A),
    Ik zie mezelf van de zomer al rondsnorren over de vlissingse boulevard:P

    Login om te reageren
  13. desjonnies zegt

    16 februari 2011 om 11:38

    Onbruikbare Mehari cloon.
    Wannabee Mehari
    Waar je met een Mehari door zijn lage gewicht, gebrek aan PK’s en levensgrote wielen nog aardig door het zand kon tuffen, graaft dit stuk Obesitas zich onmiddellijk vast.
    Nee, dan liever zo’n Tupperware Eend of een egggte Mini Moke (in ’t groen graag met 10″ wieltjes)

    Login om te reageren
  14. MichaelvdBroek zegt

    17 februari 2011 om 12:55

    hahah leuk bakkie voor bij het strand!

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    27 februari 2011 om 18:16

    Zo weinig auto en toch nog zo zwaar? En lelijk… en van hout? Kom op zeg! Doe mij maar wat anders.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North