• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rinspeed iChange kost 1 miljoen euro

Auteur: autoblogger, gepost 7 maart 2009 om 12:02 – 22 Reacties

Rinspeed iChange


De Rinspeed iChange is afgelopen week in Genève onthuld en net als vele andere conceptcars is er slechts eentje van gemaakt. Maar hoe duur is het om zo’n conceptding te maken?… 1 Miljoen euro.

Dat is niet goedkoop, maar volgens CEO Frank Rinderknecht zijn de kosten een effectieve manier om reclame te maken voor de vaardigheden van Rinspeed: “If we want to preserve our individual mobility in the future, we have to re-think our conception of cars – above all we need to accommodate the ecological aspects.”


Ook interessant!

  • Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
    Waarom deze Rolls-Royce Cullinan een miljoen euro kost
  • Dit exclusieve jasje kost je 1,88 miljoen euro
    Dit exclusieve jasje kost je 1,88 miljoen euro
  • Meer dan een half miljoen euro voor een oude caravan
    Meer dan een half miljoen euro voor een oude caravan
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Elektrisch, geneve-2009, rinspeed

Vorig bericht: « Ross Brawn aan de macht
Volgend bericht: Fioravanti LF1 is geen Caparo concurrent »

Lees Interacties

Reacties

  1. SpykerC8 zegt

    7 maart 2009 om 12:09

    zonnecel staat beetje verkeerd gericht op die foto’s

    Login om te reageren
  2. JH zegt

    7 maart 2009 om 12:12

    Dat is een normale prijs voor een conceptcar; of het een Mercedes is, of BMW, etc. die kosten minstens 1 miljoen. Alle onderdelen zijn meestal 1x geproduceerd en uit koolstofvezel gemaakt. Er zit veel handarbeid in zo’n auto en dat kost nou eenmaal geld…

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 maart 2009 om 12:17

    Tja, en als enkele technieken uit de concept weer doorsijpelen naar ‘productiemodellen’ (alhoewel, bij Rinspeed…) dan scheelt dat natuurlijk ook weer.

    Zit gewoon een deel R&D kosten al in.

    Login om te reageren
  4. Buyck zegt

    7 maart 2009 om 12:32

    Tja… je moet er een franc aan kunnen verdienen hé. Tzou jammer zijn moest hij met verlies werken. Er zullen wel rijke kopers zijn die dat willen.

    Login om te reageren
  5. NLBUURMAN zegt

    7 maart 2009 om 12:48

    Rinspeed was toch overgenomen door mansory?

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    7 maart 2009 om 12:52

    @NLBUURMAN: alleen het porsche-gedeelte…
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/11/12/mansory-neemt-rinspeed-over
    ze blijven dus gewoon typische concepten maken;)

    Login om te reageren
  7. Rayner zegt

    7 maart 2009 om 13:14

    Waarom gaan hun niet falliet ipv derest?

    Login om te reageren
  8. rikkon zegt

    7 maart 2009 om 13:20

    zij, niet hun
    Je klink als een voetballer

    Login om te reageren
  9. BananaFlip zegt

    7 maart 2009 om 13:41

    lol@rikkon

    Kek karretje, zeker met die babe erbij.
    Ietwat prijzig maar dat legt die kerel goed uit.

    Login om te reageren
  10. Mr.Abarth zegt

    7 maart 2009 om 14:02

    (inkoppertje) Wat kost die babe dan? ;)

    Login om te reageren
  11. Porsche911 zegt

    7 maart 2009 om 14:50

    Lijkt me moeilijk uitstappen, maar wel een leuke auto met mooie, handige technische snufjes.

    Login om te reageren
  12. Rayner zegt

    7 maart 2009 om 15:24

    @rikkon
    ben ook haags :lol:

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    7 maart 2009 om 15:43

    Een miljoen aan een concept besteden, maar een eigen koplamp kan er niet af, gewoon de Insignia als donor gebruiken… :roll: Ziet iemand waar de achterlichten vandaan komen? Zal namelijk ook vast overgenomen zijn…

    Login om te reageren
  14. Vinny_93 zegt

    7 maart 2009 om 16:29

    Ook weer typisch zon auto die van lelijkheid bijna mooi is. Maar 1 miljoen? Nee, nooit.

    Login om te reageren
  15. JH zegt

    7 maart 2009 om 16:53

    @Citrofiel: waarschijnlijk kost alleen een protoype voor een lamp tussen de 50000 en 100.000 euro (CAD, modelbouw en werkend) dus zo spaar je gelijk een hoop centen ;)

    Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    7 maart 2009 om 17:11

    @ JH; Ja, ergens snap ik het wel. Verlichtingsunits zijn moeilijker dan je denkt.

    Login om te reageren
  17. arnold zegt

    7 maart 2009 om 17:15

    krijg je dat vrouwtje er dan ook bij ???
    heb je tenminste nog iets wat er leuk uitziet XD

    Login om te reageren
  18. eendje zegt

    7 maart 2009 om 18:20

    ik neem aan dat zulke prijskaartjes alleen aan MOOIE auto’s worden gehangen

    Login om te reageren
  19. WieAndersDasAuto zegt

    7 maart 2009 om 19:39

    Krijg ik korting als ik alleen die babe neem? ;)

    Login om te reageren
  20. Cantago zegt

    8 maart 2009 om 11:56

    Liever iets dat mooi is, EN snel! Want voor €1.000.000,00 kan je best een leuke auto kopen hoor!

    Login om te reageren
  21. JaxDryke zegt

    8 december 2011 om 01:18

    ben benieuwd of je deze in NL op kenteken krijgt.
    De vorige 12 800.000+ euro bakjes van Rinspeed kwamen niet door de NL keuring … sta je dan met je supermobiel, die niet streetlegal is in NL :P

    Login om te reageren
  22. JaxDryke zegt

    8 december 2011 om 01:24

    geef mij overigens maar de Rinspeed Cyan (aka Bugatti EB110)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North