• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercar

Auteur: Alwood, gepost 22 maart 2013 om 20:07 – 42 Reacties

Afbeelding Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercarAfbeelding Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercarAfbeelding Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercarAfbeelding Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercarAfbeelding Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercarAfbeelding Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercarAfbeelding Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercarAfbeelding Roemenen ‘bouwen’ gestoorde 1750 pk supercar

Black Falcon SBC TT-1750
Het heet Black Falcon Cars en als je een keer met je ogen knippert is ‘ie weg. Uit het zicht verdwenen, naar de horizon of ontploft. Dit gaat zo hard en weegt zo weinig, dat kan niet goed gaan.

Natuurlijk hebben we hier te maken met een ‘Black Falcon’. Net zoals dat de Roemenen deze auto heel erg ‘gebouwd’ hebben. Waarom de aanhalingstekens? We hebben hier natuurlijk te maken met een enigszins herverbouwde Ultima. Een auto gemaakt volgens een ultiem klassiek recept voor performance. Ingrediënten zijn een licht Brits sportautootje en zwaar Amerikaans motorblok.

Je zit in een bescheiden met dun aluminium behangen buizenframe. Comfort is ver te zoeken maar het rijklaar gewicht van de auto blijft beperkt tot 1340 kg.

Stuwkracht komt van een 7 liter twin turbo, door Nelson Racing verbouwde Chevrolet V8. Die geeft via een door Black Falcon Cars hevig aangepaste Porsche GT3 versnellingsbak zijn kracht door. Afhankelijk van de brandstof die je er in stopt perst dit zware maar oersterke blok er 1215 pk bij 5850 tpm (Euro98) of 1750 pk bij 5650 tpm (115 octaan) uit. Tegelijkertijd staat er 1000 Nm koppel klaar van 3900 tot 6500 tpm. Ruim genoeg om de 335/30 R18 achterwielen tot op hele hoge snelheid te laten roken.

Volgas, blijf je staan in een dikke rookwolk en overleef je de krachtexplosie waarschijnlijk niet. Met een zijden voetje en extreem nauwkeurige bediening is het mogelijk in 2,6 seconden naar 100 km/u te accelereren en door te stuiven naar een top van 402 km/u.

Hoewel onderdelen van over de hele wereld komen bouwt Black Falcon Cars deze supercar met de hand in Roemenië. Daarmee hebben ze een vette streep voor op zo veel andere supercar-projecten want het eerste exemplaar rijdt en kan echt heel hard. Videobewijs op autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Gespot - Een gloednieuwe Ferrari met 1.000 pk

Nieuwste artikelen

  • Maandenlang gratis tanken komt vrouw duur te staan
    Blijf weg van dure benzinepompen. Ik herhaal…
  • Echt helemaal niemand wil een handbak
  • Dit is de echte reden dat Horner ontslagen is bij Red Bull
  • Het is zwart, weegt 2684 kilo en de vloermatten trillen. Rara, wat is dat?
FacebookTweetPinLinkedIn

roemenie, Supercars, ultima, Video

Vorig bericht: « Waterblauwe Lamborghini Aventador is gruwelijk!
Volgend bericht: Aston Martin Zagato duo gespot in Monaco »

Lees Interacties

Reacties

  1. jrk68 zegt

    22 maart 2013 om 20:16

    Niks roemeens aan een Ultima, gewoon een lomp blok daarin hangen kan elke hersenloze zigeuner….

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      22 maart 2013 om 20:17

      @jrk68: Staat ook in de tekst aangegeven…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        22 maart 2013 om 20:20

        @FrankypankyV8:
        No shit…, sherlock….

        Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          22 maart 2013 om 20:26

          @jrk68: Waarom dan iets herhalen wat al staat aangegeven. Alsof de gemiddelde autoliefhebber niet zou weten wat een Ultima is en waar dat wordt gebouwd?!
          Pfff…

          Login om te reageren
    • joejojo2012 zegt

      23 maart 2013 om 11:36

      @jrk68: Wellicht niets Roemeens aan deze wagen, maar het stoort me dat je onnodig denigrerend doet over en Roemenen en zigeuners.

      Toegegeven: laatstgenoemde hebben niet een jofele reputatie opgebouwd in het westen (en ook eigen land) en hebben een prachtige beeldvorming van alle Roemenen gecreeerd (NOT!)

      Kom eens naar Roemenie, dan zul je zien dat juist Roemenen echte techneuten zijn (auto’s en software-techneuten) Dan vermoed ik dat je die denigrerende houding zeker zult aanpassen/wijzigen.

      P.s. Prachtig land, mooie (berg)wegen (volgens Topgear) en prachtig vrouwvolk -spreek uit ervaring ;)

      Login om te reageren
      • heidi zegt

        23 maart 2013 om 14:42

        @joejojo2012:

        Ik kan ook helemaal niks goeds verzinnen over oostblokkers!

        Login om te reageren
        • joejojo2012 zegt

          23 maart 2013 om 14:56

          @heidi: Ik vraag niet om iets goeds op te noemen over Roemenen. Mij gaat het erom dat sommigen zonder enige kennis groepen wegzetten als oud vuil en ‘minder’.

          In mijn optiek bijzonder gevaarlijk. Er was eens een man in de jaren dertig van de vorige eeuw die dit ook deed. De rest is history.

          Nogmaals: Een kleine groep Roemenen (en zigeuners uit Roemenistan) vergallen het voor de rest van hun landgenoten. Alsof er in NL geen minder-representatieve-Ollanders wonen….

          Login om te reageren
    • roemeen013 zegt

      23 maart 2013 om 12:34

      @jrk68: Ik vind het best beledigend dat je zo over Roemenen denkt, maar aan de andere kant kan iedereen dit wel ja.

      Login om te reageren
    • xiran zegt

      24 maart 2013 om 09:44

      @jrk68: ik ben liefhebber als het kan wil ik er een bouwen in me schuur. 500 pk is voor mij meer dan voldoende overigens.

      Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    22 maart 2013 om 20:22

    My balls of steel just shrunk a little….

    402 km/u in dit brikkie. Nee, dank je de koekoek….

    Login om te reageren
  3. Frankypanky zegt

    22 maart 2013 om 20:24

    Ja, ze [her]gebruiken een Ultima…Maar als zelfs [s]Opel een Lotus-chassis mag gebruiken voor haar Speedster. Denk niet dat de fabrikant van de Ultima ontevreden is of zo. Verkopen is verkopen…Maar zelf de 1250 pk bij Euro 98 is IHMO gewoon onzinnig…

    Login om te reageren
  4. jasperd zegt

    22 maart 2013 om 20:24

    Nu alleen het design nog

    Login om te reageren
  5. hoshi zegt

    22 maart 2013 om 20:35

    Lelijk en bijna onbestuurbaar… Next!

    Login om te reageren
  6. ej20g zegt

    22 maart 2013 om 20:35

    Leuk apparaat dit. En het zal ongetwijfeld betrouwbaar zijn omdat het blok van NRE af komt.

    Login om te reageren
  7. nissangtrr35 zegt

    22 maart 2013 om 20:36

    1750pk is echt gekkenwerk. Alleen vind de auto bepaald niet mooi en je zou niet zeggen dat hij 1750pk heeft als je hem ziet. Maar goed.. 2.6 sec naar 100 mag er zijn.

    Login om te reageren
  8. norge zegt

    22 maart 2013 om 20:47

    Vind 1340 kilo eigenlijk zo licht nog niet.

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      22 maart 2013 om 20:59

      @norge: een goede 350 kg zwaarder dan de versie met 541 pk en 715 Nm koppel die maar 990 kg weegt. Valt nog best mee als je meerekent dat het 7.0-liter blok een stukje zwaarder is dan het 6.3-liter blok en er ook nog 2 turbo´s en ander spul bij zit.

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        22 maart 2013 om 21:42

        @ej20g: liggen vast ook stenen achterin, simpelweg omdat je het ding anders echt niet aan de grond houdt ;-)

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          22 maart 2013 om 21:47

          @Alwood:
          Achterin? Dat lijkt me in dit geval niet handig, die gewassen grinttegel ging bij de Simca Rally’s immers ook voorin om die wielen enigszins hun werk te kunnen laten doen.

          Login om te reageren
          • norge zegt

            22 maart 2013 om 23:03

            @jrk68: Lag er bij ons vroeger ook voorin, anders durfde mijn moeder er niet mee te rijden.

            Login om te reageren
  9. rotarypowah zegt

    22 maart 2013 om 20:51

    Hier ’t zelfde filmpje (wat uit 2011 stamt) maar met een toevoeging van NRE.
    http://www.youtube.com/watch?v=aAVagNqaT7I

    Login om te reageren
  10. lemans96 zegt

    22 maart 2013 om 20:58

    Op Le Mans komt meestal een gast met zo’n Ultima in een felrode kleur met, in witte golvende koeieletters(zoals op ’t blikje/flesje), ‘Coke’ op de zijkant gestickert. Echt humor. XD

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      22 maart 2013 om 21:42

      @lemans96: Op welke camping? Ik heb hem nog nooit gezien. Ook niet op Saint Saturnin.

      Login om te reageren
      • lemans96 zegt

        23 maart 2013 om 02:14

        @Vincegail: Meestal gezien op camping Bleu. ;-)

        Login om te reageren
  11. ropbp zegt

    22 maart 2013 om 21:25

    Ik vind het wel een gaaf ding hoor. Ze bouwen daar tenminste hun droomauto gewoon. Hier zitten alleen af ze kende dromers….. #watiserger?

    Login om te reageren
    • sirmustang zegt

      23 maart 2013 om 00:46

      @ropbp: hastags gebruiken buiten Twitter

      Login om te reageren
      • ropbp zegt

        23 maart 2013 om 16:56

        @sirmustang: #watprobeerjetezeggen?

        Login om te reageren
        • heidi zegt

          23 maart 2013 om 22:07

          @ropbp:

          Dat jij een #debiel bent?

          Login om te reageren
          • jrk68 zegt

            23 maart 2013 om 23:06

            @heidi:
            Nog steeds ongesteld????

            Login om te reageren
  12. Stefan-Venema zegt

    22 maart 2013 om 21:44

    Ziet er zowaar nog netjes afgewerkt uit ook. Het interieur is misschien wat simpel, maar wel erg netjes gedaan. Goede vingeroefening voor een eigen ontwerp.

    Login om te reageren
  13. Vincegail zegt

    22 maart 2013 om 21:44

    Ultima. Eentje voor de lottery-list. Maar 550-600 pk zal ook wel voldoende zijn.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      23 maart 2013 om 10:32

      @Vincegail: voor 50 k heb je een tweedehands

      Login om te reageren
  14. Vincegail zegt

    22 maart 2013 om 21:49

    Ene meneer Gordon Murray was zo onder de indruk van de Ultima, dat hij er 2 gebruikte om de motor van de McLaren F1 in te testen zolang het chassis van de F1 nog niet af was:
    http://www.ultimasports.co.uk/Content.aspx?f=history2

    Login om te reageren
    • Vincegail zegt

      22 maart 2013 om 21:51

      @Vincegail: Edward en Albert :)

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        22 maart 2013 om 22:05

        @Vincegail: En helaas na gebruik verplicht in de crusher gegaan. Zonde.

        Login om te reageren
  15. midasracer zegt

    22 maart 2013 om 22:07

    Mooie details, maar de motor is volkomen overdreven. Geweldig ding die Ultima, maar standaard al meer dan een handvol. Ik kan me ook niet voorstellen dat het Ultima chassis dit vermogen aankan.

    Login om te reageren
  16. generalmotors zegt

    22 maart 2013 om 22:14

    Dit ding staat al best lang op het YouTube kanaal van Nelson racing “NRE”, staat nog veel meear moois op

    Login om te reageren
  17. tmenges zegt

    22 maart 2013 om 22:32

    Die roemenen zijn wel een volk van uitersten zeg… Of een dacia met 60 pk, óf dit kreng met 1250 pk…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      22 maart 2013 om 22:39

      @tmenges: +500

      Login om te reageren
  18. yajouri zegt

    23 maart 2013 om 14:28

    Ik vind hem vet! Wat maakt het uit waar het vandaan komt, lichtgewicht, veel power..das bruut!

    Login om te reageren
  19. bmwe46csl zegt

    23 maart 2013 om 16:14

    Als niemand m dan wil neem ik hem wel hoor..

    Login om te reageren
  20. alem-m5 zegt

    28 maart 2013 om 23:08

    Misschien een tikkie overdreven. En wat willen ze daarmee bereiken?? Je hebt er geen zak aan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North