• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

RUF CTR3 ClubSport zonder bovenstukje

Auteur: sir_smokalot, gepost 9 maart 2012 om 13:40 – 40 Reacties

Afbeelding RUF CTR3 ClubSport zonder bovenstukjeAfbeelding RUF CTR3 ClubSport zonder bovenstukjeAfbeelding RUF CTR3 ClubSport zonder bovenstukjeAfbeelding RUF CTR3 ClubSport zonder bovenstukjeAfbeelding RUF CTR3 ClubSport zonder bovenstukjeAfbeelding RUF CTR3 ClubSport zonder bovenstukjeAfbeelding RUF CTR3 ClubSport zonder bovenstukje

Baby got back
En dat gunt ons een mooie kijk op wat er zich onder al het plaatwerk bevindt.

Het blijft een waar genoegen om naar een mooi afgewerkt motorcompartiment te kijken (zie ook de schitterende Pagani Huayra, elders op de beursvloer), vooral als dat een heuze samensmelting van carbon en aluminium is. Geld speelt geen Rolex natuurlijk.

Hoewel de looks anders doen vermoeden, is de CTR3 in de basis een Porsche 911 (997). De ClubSport is simpelweg een evolutie van de ‘gewone’ CTR, waarin met name meer carbon is gestopt. De specs blazen je van je sokken:

Power at: 750ps /552kW @ 7100

Torque at : 960 Nm @ 4000 1/min

Displacement: 3746 cm³

Transmission: 6-speed sequential

Top Speed: 370 km/h

Fuel consumption
Urban: 20 l/100 km
Non-urban: 9,9 l/100 km
Combined: 13,5 l/100 km

CO2 emissions: 311g/km

Ook interessant!

  • Video - RUF Slantnose convertible krijgt een wasbeurt
  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
    Video: is de Cayman GT4 Clubsport de best klinkende GT4?
  • Gespot - Een Ruf met en zonder roof

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, clubsport, ctr, ctr3, geneve, geneve-2012, ruf

Vorig bericht: « MG5 is paars, en klaar om de wereld te veroveren! [updated]
Volgend bericht: Volvo V40 prijzen: veel veiligheid voor je euro’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. GOD zegt

    9 maart 2012 om 13:43

    Holy fuck das een beste.

    Login om te reageren
  2. besaram zegt

    9 maart 2012 om 13:44

    4gulden voor 5km in dit apparaat! Rijken worden rijker. De arme….

    Login om te reageren
    • tombiesheuvel zegt

      9 maart 2012 om 13:55

      @besaram: blijven zeuren?

      Login om te reageren
    • timmieeee zegt

      9 maart 2012 om 14:13

      @besaram: Dan worden de rijken toch ook armer? Of kunnen armen tegenwoordig ook zo’n dikke Porsche betalen?

      Login om te reageren
      • kickass zegt

        10 maart 2012 om 15:28

        @timmieeee: Rijken investeren in olie, ofzo…

        Login om te reageren
    • autobart zegt

      10 maart 2012 om 17:45

      @besaram: De armen kopen een sjonniebak.

      Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    9 maart 2012 om 13:47

    blijft een uber machine :D

    Login om te reageren
  4. bassie zegt

    9 maart 2012 om 13:52

    NSFW porno!!!!!

    Login om te reageren
  5. stanny zegt

    9 maart 2012 om 14:13

    die banden :shock:

    Login om te reageren
  6. undifined1 zegt

    9 maart 2012 om 14:15

    ik geloof er echt niets van dat dat ding 1:10 haalt op de buitenweg!

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      9 maart 2012 om 14:15

      @undifined1: Maar wie kan het wat schelen? Dit ding is echt machtig mooi!

      Login om te reageren
    • KUYL zegt

      9 maart 2012 om 14:36

      @undifined1: Juist makkelijk, dikke turbomotor met veel koppel en een (zeer) laag wagen gewicht. Door die reden zijn corvettes ook relatief zuinig.

      Login om te reageren
      • carmasterr zegt

        9 maart 2012 om 14:40

        @KUYL:

        Corvette? Turbomotor?

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          9 maart 2012 om 16:24

          @carmasterr: koppel en gewicht slimmerd

          Login om te reageren
          • carmasterr zegt

            12 maart 2012 om 21:08

            @KUYL:

            Duidelijkheid Einstein

            Login om te reageren
    • baap zegt

      9 maart 2012 om 16:59

      @undifined1: Waarom niet?? Gewoon heel relaxed rijden met 120 in de 6! Is te doen hoor.. (I guess)

      Login om te reageren
  7. chielll zegt

    9 maart 2012 om 14:18

    Waar is die onderste zwarste stang voor op de voorlaatste foto? (http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=0_Beurzen/Geneve_2012/Ruf_CTR3/ctr3-5328.jpg)

    Als de veer indrukt, draait die stang mee, maar wat gebeurt er dan?

    Login om te reageren
    • chielll zegt

      9 maart 2012 om 14:20

      @chielll: zwarste = zwarte :)

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      9 maart 2012 om 14:26

      @chielll: Dat heet nou een stabilisatorstang (Anti-roll bar) ;)

      Login om te reageren
      • rodger zegt

        9 maart 2012 om 14:44

        @motoragent: volgens mij is dit gewoon het subframe

        Login om te reageren
      • chielll zegt

        9 maart 2012 om 17:01

        @motoragent: Lijkt me niet.
        Kijk eens goed naar die rode veer, daarnaast zie je een grijze staaf die vast zit aan een driehoek-achtig ding waar nog een (veel kortere) grijze staaf aan vast zit. Die duwt de zwarte staaf achterover. Maar die zwarte staaf doet verder niets. Die draait rond in dat ding in het minden…

        Login om te reageren
        • max5 zegt

          9 maart 2012 om 23:20

          @chielll: Lijkt me wel.
          Die 2 zwarte hefbomen zitten aan dezelfde zwarte staaf, en koppelen zo het inveren van de linker en rechter ophanging.

          Login om te reageren
  8. burninrubber zegt

    9 maart 2012 om 14:21

    Ik vind het stoerste nog wel dat het een gewoon een lekkere handbak is!!

    Login om te reageren
  9. jayv zegt

    9 maart 2012 om 14:40

    Op basis van 997 911 ? Lijkt mij eerder op basis van de 987 Cayman.

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      9 maart 2012 om 19:02

      @jayv: NEE, leer lezen.

      Login om te reageren
    • bassen zegt

      9 maart 2012 om 19:02

      @jayv: NEE, leer lezen. Er staat toch 997, en dat is ook nog betrekkelijk omdat 95% door RUF is ontwikkeld.

      Login om te reageren
      • jayv zegt

        10 maart 2012 om 18:38

        @bassen: het is maar hoe je “in de basis een 911” bekijkt ;-) maar interieur, body en chassis komt overduidelijk van een 987 Cayman, de GT3 bumper, lichten en de 3.8 is van de 997.

        CTR3 CS, de Cayman GT2RS die Porsche niet mocht maken…

        http://www.topspeed.com/cars/ruf-ctr3/ke3655.html

        Login om te reageren
  10. Hupke zegt

    9 maart 2012 om 14:49

    Het zou de ultieme porsche zijn als z’n snuit nu niet zo enorm lelijk (porsche achtig) zou zijn.

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      9 maart 2012 om 16:12

      @Hupke: De lokale tuner zal er met plezier een andere bumper aan hangen, als je je dit kan permiteren, dan kan je die lokale boer ook wel een mooie fooi geven ;)

      Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    9 maart 2012 om 15:05

    Ja, volgens mij hebben ze de Cayman als basis gebruikt. Ook een betere basis dan een 911, als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      9 maart 2012 om 17:02

      @Jochempie: ze hebben alleen wat plaatwerk en wat van de ophanging aan de voorkant overgenomen van een 997 gt3, de rest is eigen ontwerp.

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        9 maart 2012 om 22:24

        @crackdavid: Juustem.

        Login om te reageren
    • bassen zegt

      9 maart 2012 om 18:58

      @Jochempie: NEE, ze hebben niet de cayman gebruikt.

      Login om te reageren
  12. michelyman zegt

    9 maart 2012 om 15:11

    Bruut, en die achterbanden! Daarmee kan je wel een Dino plat rijden. >:)

    Login om te reageren
  13. BeQuietAndDrive zegt

    9 maart 2012 om 15:26

    Wat kost zo’n RUF nou? Valt me sowieso op, veel berichten over tuningnieuwtjes maar vrijwel nooit een prijs erbij. Ben wel eens benieuwd eigenlijk.

    Login om te reageren
    • bassen zegt

      9 maart 2012 om 18:59

      @BeQuietAndDrive: Dit is geen tuning, RUF is een auto merk. En wat prijs betreft, tussen de 400 en 500duizend euro.

      Login om te reageren
  14. chielll zegt

    9 maart 2012 om 17:03

    minden = midden

    Login om te reageren
  15. syliaca zegt

    9 maart 2012 om 17:21

    Da rap!

    Login om te reageren
  16. HDM zegt

    9 maart 2012 om 18:58

    Lekker hoor! Die CTR3 is zo vet.

    Login om te reageren
  17. F612S zegt

    10 maart 2012 om 15:38

    1 op 10 op de snelweg. Best netjes!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North