• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Run-away Prius in Californie

Auteur: Wouter, gepost 9 maart 2010 om 08:27 – 87 Reacties

Runaway Prius


Throttlegate aint over yet! In Californie is de Prius van een 61-jarige man op hol geslagen.

James Sikes verklaarde een auto te hebben ingehaald waarna het gaspedaal zich “vreemd” gedroeg en bleef hangen. De Prius ging uit zichzelf steeds harder rijden en bereikte snelheden tot 145 kilometer per uur (woei!). Sikes belde de politie die hem instructies gaf om zo hard mogelijk te remmen. Toen de auto een snelheid van 80 km/u had bereikt zette Sikes de motor uit. Daarna heeft de bestuurder de auto laten uitrollen.

Agenten zetten vervolgens hun auto voor de Prius om te voorkomen dat deze er spontaan weer vandoor zou kunnen gaan. De 61-jarige man verklaarde dat de remmen enorm stonken door het harde remmen.

Mooi drama niet? Het roept wel wat vragen op:

Had deze Prius de modificaties nog niet gehad of zat er een vingerplant tussen het gaspedaal geklemd?
Waarom moest de man eerst afremmen en zette daarna de motor uit?
Moet er nu voor iedere Prius een politieauto geparkeerd worden om te voorkomen dat deze er spontaan vandoor gaat?

Volstrekt ongeinformeerd of slecht vertaalde artikelen op het Nederlandse interwebs of lees iets meer detail bijvoorbeeld hier.

UPDATE: CNN Video met wat wazige meneer Sikes.

Ook interessant!

  • Toyota Prius krijgt waterstofmotor
    'Toyota Prius krijgt waterstofmotor in 2025'
  • Video - netjes vragen kan altijd
  • toyota elektrisch
    Toyota strijdt in de VS tégen elektrische auto's
  • Toyota GR86
    Naamsverandering voor Toyota GR86

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

prius, terugroepactie, Toyota

Vorig bericht: « Lancia Delta slopen: zo kan het ook
Volgend bericht: De spitsstrook werkt! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    9 maart 2010 om 08:41

    Grinnik, leuk geschreven Wouter ! Maar die Yankees hebben genoeg agentjes om voor iedere Toyota te kunnen parkeren hoor…heb je die filmpjes wel eens gezien, dat er één roekeloze rijder (he is doing over 80mph !!! ;-)) door 30 auto’s wordt achtervolgt ? Echt fail die agentjes daar !

    Het rijden in een Prius is (dus) bijna zelfmoord…maar degene die ‘m koopt is ook meer dood dan levend hoor !

    Login om te reageren
  2. Luc be zegt

    9 maart 2010 om 08:41

    Probeer uit te stappen bij de eerste de beste autodealer en laat je Prius er vandoor gaan. De keuze van het juiste merk wordt alleen een moeilijke keuze.

    Login om te reageren
  3. Laue zegt

    9 maart 2010 om 08:42

    Hoe komt het dat ab.nl wel zo goed geinformeerd is? is dit het begint van het eind voor toyota? vragen, vragen.

    Login om te reageren
  4. Tombo zegt

    9 maart 2010 om 08:45

    Op de laatste 2 vragen is een simpel antwoord, namelijk:
    Het is een Amerikaan. Te dom om voor zichzelf te denken.

    Login om te reageren
  5. Vincenzo zegt

    9 maart 2010 om 08:45

    Wat zijn ze betrouwbaar he?

    Login om te reageren
  6. Niels zegt

    9 maart 2010 om 08:47

    Wel grappig dat ab.nl van die lekker relevante reclame rechts van het artikel toont…toch fijn als je na het lezen van dit artikel niet kunt wachten om een Prius te kopen.

    Login om te reageren
  7. Gioor zegt

    9 maart 2010 om 08:48

    Waarom moest de man eerst afremmen en zette daarna de motor uit? :lol:

    Login om te reageren
  8. paulusrx7 zegt

    9 maart 2010 om 08:56

    wij (tenminste ik) zijn hier veel te nuchter voor. die amerikamen sporen niet en moeten alles hypen en panieken.

    Login om te reageren
  9. TJR zegt

    9 maart 2010 om 08:57

    Vreemd verhaal.. Zo’n Prius heeft een start/stop knop en je kan de motor alleen uitzetten als die in de P-stand staat. Je kan de P-stand niet selecteren als de auto nog snelheid heeft..

    Dus dit rammelt idd aan alle kanten!

    Login om te reageren
  10. bakkerst zegt

    9 maart 2010 om 09:04

    wel appart dat je al versnellend op de snelweg nog even (niet handsfree welllicht?) de hulpdiensten gaat bellen..
    als je auto echt op hol slaat is dat niet je eerste gedachte denk ik. en waarom inderdaad niet gewoon de motor uit schakelen? waarom is niemand daar eerder op gekomen?

    dan verlies je maar wat remdruk, maar f8ck het, daar heb je toch een (niet elektrische) handrem voor?

    of rijden al die lui automaat ofzo..

    (en nu niet allemaal die laatste vraag gaan beantwoorden, we weten het wel)

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      9 maart 2010 om 09:15

      @bakkerst: ja in de US rijden ze voor 99,9% automaat. een prius heeft een start/stop knop. ik weet niet hoe je de motor uit zet met 140km/u… eerst in de parkeer stand?

      Login om te reageren
  11. Marks zegt

    9 maart 2010 om 09:06

    Hmm, vreemd, zelfs mijn Golf uit 2000 laat het gas automatisch los als er langer dan 5 seconde op de rem en het gaspedaal tegenlijk wordt getrapt..

    Login om te reageren
  12. Jipjj zegt

    9 maart 2010 om 09:12

    Dat eerst afremmen is misschien omdat de stuurbekrachtiging uitvalt samen met de motor. De politie zal wel gedacht hebben dat de beste man de auto niet onder controle zou kunnen houden zonder stuurberk.

    Login om te reageren
  13. joost zegt

    9 maart 2010 om 09:14

    als je eerst je motor uitzet heb je bij sommige auto’s kans dat de auto op stuurslot gaat, verder kan je rem en stuurbekrachtiging dan ook uitvallen… Volgens mij hebben ze in amerika al zoveel op hol geslagen toyota’s gehad dat ze bij elke alarmcentrale wel een standaard procedure hebben liggen…

    Login om te reageren
  14. RtB zegt

    9 maart 2010 om 09:20

    Kansloze man zeg. Politie bellen om te weten te krijgen hoe je een auto moet afremmen? Waarom dacht die flapdrol niet meteen aan het rempedaal en daarna de motor uitzetten? Dit is gewoon een gevaar voor andere weggebruikers. Dat ie zichzelf het ziekenhuis rijdt met dit soort dom gedrag vind ik een stuk minder erg.
    Vroegah, in de tijd dat we allemaal nog auto’s met carburateurs en gaskabels reden, kwam dit wel vaker voor trouwens, alleen kwam er dan geen politie van pas als het gebeurde :D

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      9 maart 2010 om 09:42

      @RtB:
      Vroegah kon je de juten niet bellen vanuit de auto als er iets mis was… ;-)

      Login om te reageren
  15. Stender zegt

    9 maart 2010 om 09:27

    @ Laue

    + dat Prius altijd CVT is.

    Login om te reageren
  16. Ikke zegt

    9 maart 2010 om 09:31

    kansloos gezanik van die amerikanen, volgens mij word dit alleen maar aangewakkert door de amerikaanse autoindustrie omdat die zo’n groot aandeel zijn verloren aan japanse zuinige bakkies.
    Ik zie ze daar nog wel voor aan.
    en wat is er mis met de auto in neutraal zetten en dan remmen?

    Login om te reageren
  17. 17 Pringles zegt

    9 maart 2010 om 09:32

    Dit zegt meer over de onkundige bestuurders van Toyota’s dan over de auto’s. Al weet ik niet waar ik lovender over ben ;)

    Login om te reageren
  18. Dotternetta zegt

    9 maart 2010 om 09:37

    Was wel een goeie tip van de cops, eerst afremmen, omdat je stuurbekrachtiging weg valt als je de motor afzet. Je kunt trouwens altijd de motor uitzetten met de start/stopknop: 3 x drukken of langer ingedrukt houden, dat is verplicht doorgevoerd.

    Login om te reageren
    • DePannekoek zegt

      9 maart 2010 om 10:22

      @Dotternetta:

      Ditte

      Login om te reageren
  19. likmedezak zegt

    9 maart 2010 om 09:40

    ik wil ook zo een krot

    Login om te reageren
  20. Hubert zegt

    9 maart 2010 om 09:40

    Gezien de “koele” reactie van de man (belde de politie en volgde ook nog netjes hun instructies op), kun je er wel van uit gaan dat er echt iets mis moet zijn met de auto.
    En zoals algemeen bekend, er is iets mis het het gas en de rem van de prius.
    En als beide problemen in één auto voorkomen, is dat dubbel lullig.
    Snap verder de stoere reacties van sommigen hier niet.
    Een auto die niet meer reageert zoals je zou verwachten is iets anders dan een fiets die op hol slaat.

    Login om te reageren
    • Pinz_710M zegt

      9 maart 2010 om 10:05

      @Hubert: valt reuze mee, gewoon rustig blijven. motor uit (zonder bekrachtiging kun je ook prima sturen omdat je banden rollen kost alleen iets meer kracht) en remmen.
      Had het vorig jaar ook met mijn Pinz, gaskabel bleef hangen. Motor uit en remmen koste 200 meter vanaf 95 km/h (ruimte zat dus niet onnodig hard remmen).

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        9 maart 2010 om 10:11

        @Pinz_710M:
        Kan zijn. Had hetzelfde met een gaskabel waar een knik in zat. Bleef ook met vol gas hangen.
        En als je werkende remmen hebt, kun je best wel tot stilstand komen. Maar het gerucht gaat dat er ook Priussen met remproblemen zijn. Dan wordt het al iets penibeler.

        Login om te reageren
  21. CSL zegt

    9 maart 2010 om 09:41

    Only in VS!
    Ze doen er alles aan om alleen amerikaanse auto’s aan de man te brengen! En nu Toyota zo succecvol is kunnen de Amerikanen dat natuurlijk niet hebben!

    Login om te reageren
  22. mc zegt

    9 maart 2010 om 09:44

    @dotternetta
    dat wist ik niet. eens even proberen met mijn laguna op de snelweg ;) Ik kan hem niet uitzetten door 1 keer op die knop te rammen als ie nog sneller rolt dan 5 kmh. Dat vraagt om een test.

    Login om te reageren
    • super zegt

      9 maart 2010 om 10:43

      @mc:
      wat gebeurt er dan als je de “sleutel” er uit trekt?

      Login om te reageren
  23. Stender zegt

    9 maart 2010 om 09:53

    Zou hij trouwens wel handsfree gebeld hebben?

    Login om te reageren
  24. Beetje Verward zegt

    9 maart 2010 om 09:56

    Ben benieuwd naar de bekeuring die meneer Sikes mee kon nemen plus een rekening voor de assistentie door de cops.

    Overigens, stel, stel, stel, dat het echt zou gebeuren: als je de start/stop knop lang ingedrukt houdt (enkele seconden) gaat het hele mechaniek op nul (staat in het instructieboekje). Aan alles is gedacht.

    Login om te reageren
  25. TweetyV6 zegt

    9 maart 2010 om 10:03

    Blijkbaar is er meer aan de hand.

    Niet alleen het gaspedaal blijft hangen, maar ook je gezonde verstand wordt uitgeschakeld of hoe anders moet ik verklaren dat die sul niet zelf op het idee is gekomen om te remmen en de motor uit te zetten.

    Login om te reageren
  26. mc zegt

    9 maart 2010 om 10:04

    een turbodiesel kan trouwens ook op hol slaan. Als je turbo kapot gaat en olie lekt komt dat in de motor terecht. De motor gaat dan op de olie lopen uit de turbo. Je kunt wel je sleutel eruit halen, maar je motor blijft gewoon maximaal doorrammen, omdat een diesel een zelfontbrander is. Je kunt dan weinig anders doen dan afwachten tot je olie op is, maar dan is wel je motor stuk. Of op een andere manier proberen de motor te stoppen.. Luchttoevoer sluiten of je auto in de zesde versnelling zetten als je stilstaat en dan ineens de koppeling op laten komen. Maar of dat echt goed voor je auto is…

    Login om te reageren
  27. Hubert zegt

    9 maart 2010 om 10:06

    Zal wel windows software inzitten.
    PC moet je na een vastloper ook uitzetten door de knop langer vast te houden.
    Ben benieuwd wanneer (en of) deze problemen hier ook zo massaal in europa op gaan duiken.

    Login om te reageren
  28. Timmie zegt

    9 maart 2010 om 10:09

    Dan vraag ik me af: waarom niet meteen de motor stilleggen, in plaats van stinkbommetjes van je remschijfjes te maken…

    Login om te reageren
  29. Ramshoek zegt

    9 maart 2010 om 10:20

    @Hubert
    Dat ‘gerucht’ over Priussen met remproblemen is geen gerucht… Maar het is ook geen probleem…
    Als er geremd wordt op hobbelige ondergrond dan kan het ABS daar op reageren, waardoor het pedaalgevoel iets anders kan zijn dan men gewend is. Maar ze blijven gewoon remmen en het gevoelsdingetje kan gefixt worden met een lullig software update’tje. Nix aan het handje dus…

    Login om te reageren
  30. JohanCelica zegt

    9 maart 2010 om 10:23

    Er is weer een Toyota die op hol slaat en hen staat direct weer op internet.

    Login om te reageren
  31. Ramshoek zegt

    9 maart 2010 om 10:27

    Overigens wel een goed excuus om je Toyota eens lekker op z’n staart te trappen – 145 km/h is voor yanks natuurlijk rete snel – zonder meteen het risico te lopen dat je door een of andere sherrif met een gummiknuppel fetish met gespreide beentjes over je eigen motorkap gelegd wordt…

    Login om te reageren
  32. Gnermo zegt

    9 maart 2010 om 10:30

    Je kan de Prius alleen uit zetten met de start/stop knop als hij stil staat, klinkt als een broodje aap verhaal.

    Login om te reageren
  33. AlpinaSC zegt

    9 maart 2010 om 10:32

    Kun je een automaat rijdend in neutraal zetten? Dat lijkt me de handigste oplossing om snelheid te minderen (icm remmen). De motor zal revven tot in de toerenbegrenzer en de toerenbegrenzer zorgt ervoor dat je motor heel blijft.

    Login om te reageren
  34. Bouwman zegt

    9 maart 2010 om 10:32

    Krijgt steeds meer het gevoel dat de Amerikanen met dit soort verhalen op de proppen komen om de Amerikaanse autoindustrie een oppepper te geven, want er werden de afgelopen jaren vrijwel alleen maar Jappen verkocht…

    Gewoon een marketingstrategie van de Yanks…

    Login om te reageren
    • C6_R zegt

      9 maart 2010 om 19:35

      @Tombo: Een heel simpel antwoord inderdaad, zoals alleen een hele simpele geest dat kan geven, proficiat!

      @Bouwman: @majinstar: Wow, wat een originele theorieën zeg! Ik zou zeggen: bel snel de krant want volgens mij hebben jullie de primeur! Als ze vragen of je ook bewijzen hebben moet je gewoon zeggen: als het slecht gaat met toyota dan is dat goed voor de concurrentie, geen speld tussen te krijgen!

      Login om te reageren
  35. Werner zegt

    9 maart 2010 om 10:34

    Dit is dan toch het eerste geval met een op hol geslagen Prius? ik dacht dat de prius geen last had van hangende gaspedalen, maar alleen problemen met de software die de ABS aanstuurt. Dit ruikt naar een gevalletje ‘gebruik maken van de situatie’ om zo een leuke schadevergoeding los te peuteren voor je ouwe dag.

    Login om te reageren
  36. MDV zegt

    9 maart 2010 om 10:40

    Wat een lulverhaal!!
    Niet het benul hebben om te remmen, maar wel de politie kunnen bellen tijdens het rijden.
    Alsof die er iets aan kunnen doen!!

    Login om te reageren
  37. Laurens zegt

    9 maart 2010 om 10:51

    Wat is het toch een geweldige bak! De reset procedure opzoeken in het instructieboekje, dat doet toch geen mens in geval van paniek? Dit ontwerp zou een serieuze veiligheidsstudie niet overleeft hebben. En dat kun je Toyota wel degelijk verwijten.

    Login om te reageren
  38. majinstar zegt

    9 maart 2010 om 10:55

    Ik denk dat de Toyota hype na dit bericht inmiddels wel voorbij is. Toyota levert zeer goede auto’s, als dat niet het geval was dan zou deze Amerikaan niet de enigste zijn met problemen. Waarschijnlijk gaat het om een wraak actie van GM, omdat ze hummer niet meer kunnen produceren en zo goed als falliet zijn veklaard.

    Login om te reageren
  39. JPM zegt

    9 maart 2010 om 10:56

    Hahaha lol @ Ramshoek!

    Dit verhaal rammelt inderdaad aan alle kanten.

    Login om te reageren
  40. Nanning zegt

    9 maart 2010 om 10:59

    Wie zei er dat rijden in een Prius niet spannend is…?

    Login om te reageren
  41. TWJ zegt

    9 maart 2010 om 11:04

    Waarom komen mensen op het idee om EERST de politie te bellen?! Dat was wel het laatste wat ik zou doen.

    Waarom niet gewoon motor uit mbv sleutel en remmen?!
    UIT JEZELF

    Login om te reageren
  42. Sciurida zegt

    9 maart 2010 om 11:58

    “hij kreeg instructies om zo hard mogelijk te remmen”. In een Toyota? (vul in hoe hard ondergetekende over deze zin gelachen heeft).

    Login om te reageren
  43. Potver7 zegt

    9 maart 2010 om 12:00

    Is iedere op hol geslagen Toyota nu wereldnieuws?

    Krijgen we nu ook een berichtje bij iedere Suzuki Swift die in de fik vliegt door een verkeerd gemonteerd benzineslangetje, iedere Renault Scenic die uit de bocht vliegt omdat de stuurbekrachtiging weigert, of iedere Kia Venga waarvan de gordel iets te makkelijk scheurt (zomaar een paar willekeurige recente terugroepacties)?

    Login om te reageren
  44. Greg zegt

    9 maart 2010 om 12:11

    LET OP: Het is belangrijk om te weten wat te doen als dit je overkomt in je Toyota!

    De oplossing is tegelijkertijd hard aan de handrem trekken en stevig het rempedaal intrappen. Zo haal je het grootste deel van de vaart eruit. Dit heeft de kerel uit dit verhaal ook op aangeven van de politie gedaan. Daarna kan je de sleuter eruit forceren en op de motor afremmen.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      9 maart 2010 om 12:25

      @Greg: Prius heeft een parkeerrem die je er niet op kan zetten tijdens het rijden (zie de rijtest op abhd). Sleutel er uit forceren NOOIT doen, dan schiet het stuurslot er op.
      Las in een bericht van Toyota dat je bij hun modellen de motor uit kon schakelen tijdens het rijden door enkele seconden de stoptoets in te drukken, het stuurslot zal zich dan ook niet activeren. Als het goed is :P

      Login om te reageren
  45. Greg zegt

    9 maart 2010 om 12:17

    @AlpinaSC

    Ik zou het niet aanraden om met 150 km/u je auto in z’n vrij te gaan zetten. Vooral niet als je gaspedaal vastzit en maar gas blijft geven.

    Bovendien lijkt het mij het technisch onmogelijk om met een ingedrukt gaspedaal van versnelling te veranderen..

    Login om te reageren
  46. Dotternetta zegt

    9 maart 2010 om 12:50

    Een hydraulische automaat kun je prima in de vrij zetten. Ik weet niet of het lukt met een CVT, op mijn motor in ieder geval niet, maar dat is een SECVT (susuki electronic CVT) Trouwens je kunt hem ook gewoon in de P drukken tijdens het rijden, al geeft dat wel een raar geluidje in de bak (hij klikt dan over zijn parkinglock, maar het kan wel!)

    Login om te reageren
  47. dirk zegt

    9 maart 2010 om 12:59

    Een Prius heeft helemaal geen stuurslot.

    Login om te reageren
  48. jack_abarth zegt

    9 maart 2010 om 13:33

    @Mc,

    En stopte de laguna? Ben ik eerlijk gezegd benieuwd naar.

    Dan dat rijden op olie is theoretisch, aangezien de oliepomp bij een turbomotor een dusdanig hoge druk levert verzuipt ook je diesel gelijk. Wanneer je olieslang er bijvoorbeeld afklapt dan is je volledige carter binnen enkele seconden volledig leeg.

    Login om te reageren
  49. Stijn zegt

    9 maart 2010 om 13:36

    Today Tomorrow Throttle

    Login om te reageren
  50. Arno zegt

    9 maart 2010 om 13:38

    Trekt een Prius door zijn remmen heen? Ik weet dat een vrachtauto door zijn remmen heen trekt maar met die 20 Nm en 30 pk van een Prius trek je toch niet door de remmen heen…

    Login om te reageren
  51. Greg zegt

    9 maart 2010 om 13:48

    @RoT
    Als ik op een snelweg in een crisis-Prius rij die maar gas blijft geven dan doe ik het volgende:

    1.Ik probeer op de vluchtstrook te komen.

    2. Eenmaal gelukt hou ik het stuur recht, trap mn rempedaal in, en tegelijkertijd ruk ik aan de handrem.

    3. De Prius zal nu het grootste deel van z’n snelheid verliezen (is bewezen, ook in het geval die kerel uit California)

    4. Ik ruk de sleutel uit het contact om verder op de motor tot stilstand te kunnen komen. Stuurslot of nietDat kreng stil krijgen is mijn nr.1 prio.

    (Ik kan daarna nog proberen om de sleutel er weer in te doen om het stuur vrij te krijgen)

    En tenslotte 5: Mijn advocaat op Toyota afsturen en een exhorbitante schadeclaim voor psychisch leed en allerlei ander leed bij Toyota neerleggen.

    Login om te reageren
    • RoT___ zegt

      9 maart 2010 om 19:16

      @Greg: Hoe wil je de handrem er op trekken als dat ding er tijdens het rijden niet op kan? De elektronica houdt dat tegen. Sleutel heeft de Prius volgensmij niet meer, keyless go.

      Login om te reageren
  52. toyotaprius zegt

    9 maart 2010 om 14:14

    Yes…. living on the edge… Nu ook voor de normale man en vrouw!

    Koop een Toyota Prius!

    Als je toch wat spanning wilt, in je grijze bestaan!!

    Login om te reageren
  53. Benz.. zegt

    9 maart 2010 om 14:43

    Dit is echt niet goed te praten.. Had die vent z’n leven kunnen kosten en dat van vele anderen.

    Niet te geloven dit.. :shock:

    Maargoed, hij heeft wel de snelste auto ter wereld:

    De remmen werken niet en het gaspedaal blijf hangen.

    Login om te reageren
  54. Laurens zegt

    9 maart 2010 om 15:11

    http://www.hln.be/hln/nl/927/Kanaal-Auto/article/detail/1077470/2010/03/09/Moedige-agent-kan-chauffeur-van-op-hol-geslagen-Toyota-Prius-redden.dhtml

    Zelfs een terugroepactie lijkt niet te werken.

    Login om te reageren
  55. Henk zegt

    9 maart 2010 om 15:38

    Je kunt de prius onder het rijden ook gewoon in zn ‘N’ prikken en uit laten rollen of bijremmen…

    Login om te reageren
  56. BananaFlip zegt

    9 maart 2010 om 15:45

    Het valt me nogal tegen dat meneer niet zelf bedacht had dat hij moet remmen als ie te snel rijdt.

    Login om te reageren
  57. super458 zegt

    9 maart 2010 om 16:36

    It ain’t over, until I say its over!!!

    (Razor van Need for Speed Most Wanted)

    I won’t say it’s over because i don’t want to!!!

    Login om te reageren
  58. laulau zegt

    9 maart 2010 om 16:38

    toyota gaat ten onder!!Jammer maar helaas. De imago schade zal heus niet weggaan

    Login om te reageren
  59. Bakpouwww zegt

    9 maart 2010 om 16:49

    messchien als Tayota er een anker aan bevestigt
    stopt ie dan wel beter

    Login om te reageren
  60. GerreLekker zegt

    9 maart 2010 om 17:54

    Sorry ze maar dit ruikt als een complottheorie. Toyota op hol, een moedige politieagent in de buurt voor een sensationele achtervolging (aan 150km/h) die de man kan redden. Morgen een volledig filmpje op youtube….
    Kon hij dat ding gewoon niet in neutraal zetten en laten uitbollen. Het mag dan een automaat zijn, neutraalstand hebben ze toch..

    Login om te reageren
  61. gschoots zegt

    9 maart 2010 om 18:32

    Dit klinkt als een rechtszaak forceren;
    “oh ik heb zo’n stress sinds mijn Toyota op hol sloeg, nu durf ik nooit meer auto te rijden en kan ik nooit meer naar het werk… geef me 10 miljoen dollar.”

    Jury
    “Toyota is nalatig geweest en is ook nog on-Amerikaans bezig”

    Rechter
    “Gevalletje punitive punishment, betaal de man 100 miljoen dollar zodat je het nooit meer doet”

    Tadaa!

    Als je auto op hol slaat is denk ik het laatste wat je doet de politie bellen, je probeert de auto zo goed en kwaad als het kan af te remmen en anders kun je hem of in iets parkeren (vangrail) of eruit springen.

    Login om te reageren
  62. golfje zegt

    9 maart 2010 om 18:47

    toyota prius Dan heb je wel de wereld gered!!!!!
    Wat een saaie bak gaap!!! En zo betrouwbaar.

    Login om te reageren
  63. Dimglor zegt

    9 maart 2010 om 19:28

    Logisch… Gij moest eerst tot 145 km per uur accelereren om dan door te hebben dat hij kan vertragen door te remmen…. Hmmm logisch….

    Login om te reageren
  64. Fortuna zegt

    9 maart 2010 om 19:41

    Faker! gewoon een poging om centen te krijgen van toyota

    Login om te reageren
  65. bennie zegt

    9 maart 2010 om 19:46

    allemaal gelul ;is het een automaat,dan zet je hem in neutraal-
    is het een handgeschakelde,trap de koppeling in =weg probleem!
    het was zo’n paniek dat die man toch nog even de politie belde,dat is wel slim he!

    echte amerikaanse opgeklopte nonsens!

    Login om te reageren
  66. Bakpouwww zegt

    9 maart 2010 om 19:49

    bagger auto,s !!!!

    Login om te reageren
  67. Beetje Verward zegt

    9 maart 2010 om 19:57

    Wat is het toch een mooi ding! Vooral in zilvergrijs zoals hierboven op de foto..

    Login om te reageren
  68. Jorn zegt

    9 maart 2010 om 21:12

    Wat een ophef ! mischien had deze amerikaan zn koppeling moeten in trappen ?

    Login om te reageren
  69. Dietn zegt

    9 maart 2010 om 21:14

    Jammer dat dit ongetwijfeld weer veel kopers van toyota gaat afnemen. Persoonlijk geloof ik helemaal niet in dit verhaal, vele Amerikanen zijn na de recente problemen vlijtig bezig met nieuwe verhaaltjes over problemen in toyota’s wereldwijd te verspreiden. En dit als wraak voor het grote aantal Amerikanen die in het laatste decennia zijn Amerikaanse wagen ingewisseld heeft voor een toyota.
    Een smerig zaakje als je het mij vraagt.

    Login om te reageren
  70. xerxes zegt

    9 maart 2010 om 21:34

    ik zal me niks verbazen dat Amerikanen Autoblog.NL ook een geld bedrag betalen om dit soort bullshit op hun site te zetten, AUTOBLOG HET BEGINT WEL ERG TE STINKEN HIER.

    Bewijs tegen Toyota vervalst
    In de Verenigde Staten komen steeds meer aanwijzingen dat er geknoeid wordt met ‘bewijzen’ om aan te tonen dat bepaalde Toyota’s onbedoeld accelereren.

    Z24.nl
    Zo ontdekte autoblog.com dat ABC News in een reportage die moest bewijzen dat het klevende gaspedaal te reproduceren zou zijn, dat achteraf beelden van een toerenteller waren ingemonteerd die naar de 6.000 toeren schoot.

    De toerenteller stond weliswaar bijna op 6.000 toeren, maar de handrem stond er nog op en beide voorportieren waren open, zo bleek uit de beelden. De auto stond dus gewoon stil.

    Geknoei met elektronica
    Daarnaast bleek dat professor David Gilbert, die in de bewuste ABC News reportage werd opgevoerd en die voor de onderzoekscommissie van de senaat beweerde dat hij fouten had gevonden in de Toyota-elektronica, al eerder was betrokken bij het ‘knoeien’ met bewijzen. Hij zou toen een crash met exploderende benzinetanks in scène hebben gezet.

    Volgens Toyota heeft David Gilbert in zijn experimenten de elektronica zodanig aangepast dat de onbedoelde acceleratie zich voordoet. “Elk elektronisch circuit kan zo gewijzigd worden dat het doet wat jij wilt dat het doet”, voegde Matthew Schwall daar gisteren in The Detroit News aan toe. Schwall werkt als ingenieur bij een bedrijf dat door Toyota is ingehuurd om de probleem te onderzoeken.

    Meer autonieuws op Carros.nl

    Login om te reageren
    • Vroegwakker zegt

      10 maart 2010 om 11:12

      @xerxes:
      Dit soort berichten waarin vals bewijs aangetoont, wordt wil een Toyota basher helemaal niet lezen.

      Login om te reageren
  71. Henk zegt

    9 maart 2010 om 22:04

    Er zijn maar twee mogelijkheden:
    Of er is een ernstige bedieningsfout: niet in neutraal zetten, niet uitzetten, niet uit laten lopen.
    Of ook deze handelingen waren niet mogelijk en dan is het onbegrijpelijk dat zo’n auto ooit is goedgekeurd.
    Ik ga er van uit dat hij is goedgekeurd en dan kan de schade ook verhaald worden bij de RDW in voorkomende gevallen.

    Login om te reageren
  72. Ole zegt

    9 maart 2010 om 22:18

    Ons bedrijf is 15 jaar trouw aan Toyota geweest. De betrouwbaarheid van de auto’s in de laatste 2 jaar zijn ronduit bedroevend. Vanaf 2010 voor ons geen Toyota meer!!!

    Login om te reageren
  73. Eric zegt

    9 maart 2010 om 22:55

    Deze is hier toch wel van toepassing: http://toyotasimulator.com/

    Login om te reageren
  74. janmartijn zegt

    9 maart 2010 om 23:22

    Waarschijnlijk was de oude baas zo onder de indruk van zn inhaal actie dat ie zich vast klampten aan het stuur en zijn cruise control aanzette. Met de vingers op de ‘plus-knop’ ging de Hippy mobiel er als ‘een haas?’ vandoor…

    Een typisch Marco Bakkertje! Voor de kids onder ons, die had t zelfde (claimde hij) met een Opel Omega. Hij zei dat ie per ongeluk zn cruise control had aangezet

    Login om te reageren
  75. Greg zegt

    10 maart 2010 om 00:01

    @ Rot
    Emergency break + normale rem moet kunnen bij de Prius. Zo is het er ook aan toe gegaan in dit specifieke voorbeeld. (zie ook deze bron: http://news.yahoo.com/s/nm/20100309/us_nm/us_toyota_california_4)

    Keyless entry is idd bij de Prius III het geval. Heb je gelijk in. Vraag me af of de Prius I en II ook al keyless hadden. I waarschijnlijk niet. II zou wel kunnen.

    Login om te reageren
  76. Vroegwakker zegt

    10 maart 2010 om 11:06

    Deze betrouwbare man heeft gelukkig goed opgelet bij de vorige melding, wanneer een auto op hol slaat moet je 911 bellen.
    Verder heeft ie niet zo goed opgelet, de Prius is niet terug geroepen om het gaspedaal en ook niet om een remprobleem waarbij de rem niets meer doet.
    Wel een erg knappe automobilist is hij overigens, kan zijn schouder blesseren door heel hard aan gaspedaal te trekken en terwijl hij dan met zijn hoofd onder het dashboard ligt ook nog veilig sturen.
    Op het idee komen om de wagen in N te zetten of de start/stop knop in te drukken was net iets te moeilijk om te bedenken. Een Prius heeft geen stuurslot die kan er sowieso niet op

    Maar hoe dan ook er zijn ook nu weer hele volksstammen die hem geloven. Nou ja, willen geloven waarschijnlijk, zo dom zijn ze vast niet, omdat Toyota bashen zo leuk is.

    Login om te reageren
  77. Cantago zegt

    15 maart 2010 om 23:56

    Ik zei al, koop een auto, geen Prius!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North