Het gerucht gaat dat de pret-versie van de nieuwe S-Klasse niet de nieuwe 6,2l ///AMG motor krijgt die in de ML63 en de R63 zit, maar vooralsnog zal worden uitgerust met de oude vertrouwde 5,4l kompressor motor uit de oude S55 AMG. Tevens zou de ge-facelift-te SL ook nog diezelfde 5,4l motor behouden. Ik heb dit gerucht nu via 2 verschillende kanalen gehoord, dus het leek mij gepast om er hier melding van te maken.
Update: Wat ik mij net bedacht, is dat ///AMG voor de nieuwe duurdere speeltjes zoals CL, S (en later de nieuwe generatie SL) de 6l V12 biturbo (65), of de nieuwe (nog in ontwikkeling zijnde) 6l V8 biturbo zal gebruiken om weer duidelijk onderscheid te maken tussen het ‘middenklasser’ en het ‘ultra-luxe’ segment. Dus geen scharrige 500Pk versies meer van hun vlaggeschepen, maar minimaal 600Pk… We zullen zien.
Helemaal snappen doe ik het niet, want met die oude motor zal hoogstwaarschijnlijk ook niet de nieuwe 7-Tronic automaat gemonteerd worden. Zie hier wat recente spyshots:
Superkoerier zegt
Tja, de tijd zal het leren. Ook op het moment waarop we het zeker weten zal het allemaal (voor mij althans) onbereikbaar zijn. ;-)
Die R klasse heb ik overigens al zien rijden in Duitschland. Zag er prachtig uit!
Jori zegt
Kijk een echte auto met klasse.
Schitterend, een limosine die de gemiddelde snelle auto helemaal weg vaagt.
Als je met je gespoilerde civic ernaast staat heb je helemaal geen kans. Je zult dan niets anders zien als de achterkant (die 4 machtige uitlaten)
Het is een auto waar alleen de top zakenmensen en de dictators in rijden.
Ik zou hem zo bestellen als ik geld had.
Kortom: Schitterende auto
Junior zegt
Ja duidelijke zaak dit. Deze gaat het maken. Mooie lijnen veel power en brute styling. Wat wil je nou nog meer?
taneka zegt
Follow your dreams, you can reach your goals.