• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schultz: dat persoonlijke kenteken kunnen jullie vergeten

Auteur: JordyS, gepost 9 oktober 2014 om 15:31 – 30 Reacties

De Bugatti Veyron met F1-kenteken


Je hoopt nog steeds je eigen kenteken te kunnen samenstellen? Vergeet het maar, want Den Haag gaat er niet aan beginnen.

Wat is de VVD toch een heerlijk eensgezinde partij. Vanochtend gaf Barbara Visser ons even hoop op persoonlijke kentekenplaten, maar minister en partijgenoot Melanie Schultz schoof haar voorstel dezelfde dag alweer van tafel. Visser wilde haar plan aankaarten in de Tweede Kamer en rook mogelijk geld, want de gepersonaliseerde platen leveren bij onze zuiderburen bakken met euro’s op.

Schultz prikte het proefballonnetje van Visser helaas meteen lek tijdens het kamerdebat over de kentekens. De minister van Infrastructuur en Milieu vindt het omgooien van het systeem namelijk veel te kostbaar, terwijl ze tegenover het ANP laat weten dat er nog voldoende andere mogelijkheden zijn om je auto te versieren.

Ook interessant!

  • Video: elektrische kenteken verduisteraar is onhandig
  • Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
    Video: Top 10 duurste auto's op Nederlands kenteken 2021
  • landbouwvoertuigen
    Landbouwvoertuigen nog te vaak zonder kenteken
  • Gespot - Rolls met peperduur kenteken bezoekt de Ballentent

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

gepersonaliseerde-kentekens, kenteken, melanie-schultz-van-haegen

Vorig bericht: « Renault Clio ook in 2015 met 14 % bijtelling
Volgend bericht: Mercedes S-klasse (W221) – occasion video & aankoopadvies »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    9 oktober 2014 om 15:34

    Wát een onzin ook weer.

    Login om te reageren
  2. faalhaas zegt

    9 oktober 2014 om 15:39

    Daarom heb ik een penis op mijn motorkap.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      9 oktober 2014 om 15:45

      @faalhaas:
      Is inderdaad vele malen gepaster op een Veyron dan een nummerplaat die thuishoort op een McLaren…

      Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    9 oktober 2014 om 15:49

    Uiteraard, stel je toch eens voor dat we een simpel kenteken systeem zouden uitvinden, wat doen we dan met al die ambtenaren?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      9 oktober 2014 om 16:02

      @desjonnies: Wat is er ingewikkeld aan ons kentekensysteem dan? Volgens mij is het wel zo’n beetje het meest simpele systeem dat er te bedenken valt…

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 oktober 2014 om 17:08

        @potver7:

        Enig idee hoeveel kentekens oftewel auto’s men kwijt is in dit systeem?

        Een persoonsgebonden systeem is veel eenvoudiger ipv iedere zoveel jaar weer een nieuwe nummerplaat reeks.

        Login om te reageren
        • cvoc zegt

          9 oktober 2014 om 22:52

          @desjonnies: wat maakt het nou weer uit wat voor nummerreeks we hebben? Ons systeem is echt zo veel gebruiksvriendelijker dan bijv. het Duitse systeem. Echt een typisch voorbeeld van iets dat wel goed geregeld is in Nederland.

          Login om te reageren
  4. jrmpower24 zegt

    9 oktober 2014 om 15:52

    F1 als kenteken op een Veyron zou idd verboden moeten worden. Er is maar een auto die dat mag. (* verliefd kijkend linksboven zn reactie..)

    Login om te reageren
  5. Hubert zegt

    9 oktober 2014 om 15:54

    Eerst Hallfords faiiliet en nu geen persoonlijke kentekenplaten.
    Hoe moet ik mijn auto dan nu nog onderscheidend maken???

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      9 oktober 2014 om 15:55

      @Hubert:
      Een grote piemel op je motorkap spuiten?

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      9 oktober 2014 om 15:57

      @Hubert: tennisbal op de trekhaak.

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        9 oktober 2014 om 16:00

        @jaapiyo:
        Is het een Lada Sport dan?

        Login om te reageren
      • Hubert zegt

        9 oktober 2014 om 16:06

        @jaapiyo:
        Ik rij al wel jaren rond met de Twinny-load adapter. Is dat ook onderscheidend genoeg?

        Login om te reageren
    • Brutus zegt

      9 oktober 2014 om 16:08

      @Hubert: Jammer dat ‘De Grote Beurt’ niet meer bestaat. Die maakte je auto pas onderscheidend! Was ook erg goed voor de dagwaarde, maarja.. Nu Halfords er dus niet meer is zullen die programma’s waarschijnlijk nooit meer terugkomen

      Login om te reageren
  6. potver7 zegt

    9 oktober 2014 om 16:01

    Zo, en kunnen we dan nu ophouden over dit onderwerp? Er zijn wel belangrijkere dingen om je druk over te maken.

    En buiten dat: wel zeuren dat de belastingen zo hoog zijn, maar tegelijk zeuren dat je niet nóg meer legeskosten mag betalen voor een setje vanity-plates?

    Login om te reageren
  7. trustmeiamanengineer zegt

    9 oktober 2014 om 16:02

    Goedzo, nergens voor nodig.

    Login om te reageren
    • 6cylinder zegt

      9 oktober 2014 om 18:29

      @trustmeiamanengineer: Eikels met teveel geld die onze staatskas spekken, ik zie het wel zitten.

      Login om te reageren
  8. borrelnoot zegt

    9 oktober 2014 om 16:04

    Hoezo nou weer “omgooien van het systeem”? Het is gewoon een kwestie van andere cijfer /letter combinatie. Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt denk ik dan.

    Login om te reageren
    • saikol zegt

      9 oktober 2014 om 16:39

      @borrelnoot: nee, een vanity plaat kopen zou betekenen dat die kenteken plaat aan jou persoon gebonden is, terwijl de kentekens nu aan de auto verbonden is, alles moet dan dus omgegooid worden van auto/serienummer gebonden naar persoonsgebonden, wat veel ingewikkelder is omdat je dan niet weet welke auto met het betreffende kenteken rond kan rijden

      Login om te reageren
      • borrelnoot zegt

        10 oktober 2014 om 11:18

        @saikol: je hebt gelijk, zo had ik er nog niet naar gekeken…

        Login om te reageren
  9. Orichy zegt

    9 oktober 2014 om 16:20

    Dit geeft maar weer eens aan, dat de regering er alleen maar voor hunzelf er zit en niet voor de mensen in het land.
    Is er eindelijk een kans om extra geld te verdienen, zoals aan die persoonlijke kentekens, waarvoor je duidelijke richtlijnen kunt opstellen en het huidige systeem er naast gebruiken, voor alle overige kentekenaanvragen, doen ze het niet, omdat het extra werk met zich meebrengt.
    Daarmee zegt men twee dingen; 1, De regering wil geen extra geld verdienen en 2, nog wel belangrijker, men doet niet aan werkverschaffing.
    Het is op vrijwillege basis en de extra kosten die het met zich mee zou brengen, worden betaald door de aanvrager, de aanvrager die graag voor zijn privilege extra wil betalen.
    Ik zou zeggen doen, het extra geld kan de regering goed gebruiken.
    En als je bang bent voor rare namen, of combinaties, daar kun je duidelijke regels voor opstellen, hoe moeilijk kan het zijn.
    Kortzichtigheid ten top, zeker weer een tobambtenaar die er geen zin heeft?

    Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    9 oktober 2014 om 16:50

    Eerlijk is eerlijk, wij hebben een behoorlijke vrijheid om onze auto naar lieve lust aan te passen en te tunen, zeker ten opzichte van onze zuiderburen. Dus dat aangepaste kenteken kan me gestolen worden. No pun intended.

    Login om te reageren
  11. hillegaar zegt

    9 oktober 2014 om 17:15

    doe dan maar een piemel op de motorkap

    Login om te reageren
  12. meepinz zegt

    9 oktober 2014 om 19:55

    Extra geld voor de staatskas .. Waarom zou je dat niet willen?

    Login om te reageren
  13. swaffelaer zegt

    9 oktober 2014 om 23:23

    Ik zou voor een piemel op de motorkap gaan.

    Login om te reageren
  14. 480turbo zegt

    10 oktober 2014 om 00:36

    Ze denken waarschijnlijk veels te moeilijk . Ik snap dat het wel een dikke omzet is maar wat nou als die vanity plate zowel auto als persoons gebonden is ? Dus jij heb gewoon die plaat op een auto en kan die gewoon met het huidige systeem van de rdw worden gcontroleerd. Maar zogauw je die auto zou verkopen dan komt er een regulier kenteken op en jij houd de plaat voor de volgende auto …

    Tis maar een idee maar het zou kunnen werken mischien :p

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      10 oktober 2014 om 08:49

      @480turbo: dus dan is die plaat niet aan een auto gebonden..

      Login om te reageren
      • 480turbo zegt

        10 oktober 2014 om 11:49

        @thomcarspotter: tuurlijk wel want zolang jij hem op die auto heb en dat dan bij het rdw geregistreerd staat kun je makkelijk controleren… Dan hoeft hele systeem ook niet op de schop. Je zou alleen zelf moeten regelen dat je bij verkoop een normale plaat erop krijgt en bij je nieuwe auto weer jou plaat laten registreren. Dan is jou kenteken plaat juist wel auto gebonden

        Login om te reageren
  15. nzkiwi zegt

    10 oktober 2014 om 10:54

    Hier in Nieuw Zeeland is het erg makkelijk, auto verkopen, persoonlijke plates eraf, en nieuwe standaard plates erop voor $10, krijg je zo mee op het registratie kantoor. Je mag je eigen plates houden. Nieuwe auto, persoonlijke plaat erop en registreren, klaar.

    Login om te reageren
  16. nzkiwi zegt

    10 oktober 2014 om 10:56

    Ik heb een hele reeks plates. http://www.1-plates.co.nz

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North