• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Schumi gaat ontwikkelingswerk voor Mercedes doen

Auteur: robbie, gepost 8 februari 2013 om 19:01 – 28 Reacties

Michael Schumacher helpt een handje


Michael Schumacher is dan wel gestopt met F1 races te rijden, maar dat hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat hij thuis achter de geraniums gaat zitten. Zo wil hij gaan paardrijden en zal hij ook ambassadeur bij AMG worden om te helpen bij de ontwikkeling van nieuwe modellen.

Andere ex-F1 coureurs zoals David Coulthard en Mika Häkkinen zijn ook al ambassadeur bij AMG, Schumacher past natuurlijk mooi in dat rijtje.

Volgens Ross Brawn zal Schumi naast promotiewerk ook betrokken worden bij de ontwikkeling van high performance modellen. Dat kan natuurlijk nooit verkeerd zijn. In zijn periode bij Ferrari bemoeide Schumacher zich ook wel eens met het weggedrag van de straatmodellen.

Zou het misschien zo kunnen zijn dat Michael een dikke vinger in de pap krijgt bij de ontwikkeling van de SLC AMG?

Ook interessant!

  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, Michael Schumacher

Vorig bericht: « Is dit de Maserati Levante?
Volgend bericht: Te koop: bizarre VW Kever kitcar »

Lees Interacties

Reacties

  1. dennisr zegt

    8 februari 2013 om 19:04

    ”bij Ferrari bemoeide Schumacher is ook wel eens met het weggedrag” Bijna goed :)

    Positief nieuws voor Mercedes rijdend F1 coureur dus, mocht het niks worden.. kan je nog altijd ambassadeur worden..

    Lijkt het terugkomen van Schumi toch meer te lijken op een baan bij Mercedes.. even een jaartje rondjes rijden je je kan ambassadeur worden..

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      8 februari 2013 om 19:24

      @dennisr: dat “baantje” waar jij zo minachtend over doet, dat is een droombaan voor zonbeetje iedereen hier (you included). En als dat je “slechte” deel van je cariere is.. Bring it on!

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        8 februari 2013 om 21:44

        @lambo4all: ik zeg nergens minachtend ”baantje”..

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      8 februari 2013 om 19:55

      @dennisr: wat een bullshit! Dit is de meest succesvolle coureur ooit! 7 titels op zak en zo’n beetje alle records op zijn naam geschreven. Mercedes mag zich in de handjes klappen met een man als Schumacher aan boord ter ontwikkeling van straatauto’s. Vergeet niet dan zo’n beetje het hele collectieve autojournaille lyrisch was over de 430 scuderia, 458, 599 gto etc. Inderdaad tot stand gekomen mede door dhr. Schumacher.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        8 februari 2013 om 20:01

        @str8six: Absoluut waar!!

        Login om te reageren
      • a_buis zegt

        8 februari 2013 om 22:57

        @str8six: dat zeiden ze over Lance Armweak ook!

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          8 februari 2013 om 23:19

          @a_buis: wat heeft een dopingfietser met Michael Schumacher en/of Formule 1 te maken?

          Login om te reageren
  2. bofkont zegt

    8 februari 2013 om 19:06

    Pffff droom baan lijkt me :)
    En Shumi zal een astronomisch salaris krijgen.

    Login om te reageren
  3. xilver zegt

    8 februari 2013 om 19:07

    Schitterend … Hakkinen en Schumacher bij AMG, hoeveel mooier kan het nog worden?

    Login om te reageren
    • rsvbf1 zegt

      8 februari 2013 om 19:15

      @xilver: Stirling Moss erbij?

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        8 februari 2013 om 22:20

        @rsvbf1: Sterling Moss is van een vorige periode en heeft eigenlijk niets te maken met Hakkinen en Schumacher, hij zou zowat het vijfde wiel aan de wagen worden. Daarenboven zal de beste man wel van zijn pensioen willen genieten. Mercedes heeft trouwens al zo’n veteraan ‘in dienst’. Niki Lauda doet namelijk ook al promo’s voor Mercedes-AMG.

        Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    8 februari 2013 om 19:30

    Michael Schumacher was nauw betrokken bij o.a. het ontwikkelen van de Enzo. En nu ook bij de baby kar SLC? Het is maar wat je carrière maken noemt!

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    8 februari 2013 om 19:37

    Schumacher Gaat werken ? Whoehaha, beetje rijden,beetje toeren, beetje lachen, beetje ouwehoeren over auto’s is niet werken.En NEIN ik ben niet jaloers :(

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      8 februari 2013 om 20:01

      @norge: Hahaha geloof je het zelf.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        9 februari 2013 om 16:13

        @bofkont: nee…

        Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    8 februari 2013 om 20:05

    Schumi en Hakkinen colega’s? Wie had dat ooit durven denken.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      8 februari 2013 om 22:21

      @Hupke: Dat zag je toch van mijlenver aankomen… Hakkinen is de enige coureur die zo dicht bij Schumacher heeft kunnen komen, die twee hebben volgens mij een hele gezonde liefde-haat verhouding.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        9 februari 2013 om 02:35

        @xilver:

        Net daarom dat het me verbaasd dat 1 fabrikant 2 van zulk caliber te pakken heeft weten te krijgen…

        Login om te reageren
        • xilver zegt

          9 februari 2013 om 08:07

          @Hupke: Daar heb je wel een punt, maar ik denk dat dit puur toevallig zo is gegroeid. Hakkinen via zijn contract bij Mercedes-Mclaren en Schumacher omdat hij een Duitser is en omdat zijn F1-opleiding in het verleden blijkbaar is betaald geweest door Mercedes, die dan heeft gevraagd zijn laatste jaren van zijn carrière bij Mercedes af te sluiten.

          Persoonlijk denk ik ook wel dat Mercedes (Ferrari en Mclaren hebben dacht ik weliswaar de grootste budgets, maar de groep die achter het team van Mercedes-AMG staat is vele malen groter dan Ferrari of Mclaren) de rijkste renstal is van de F1 wat maakt dat ze zowat iedereen kunnen kopen, zelfs Schumacher, Hakkinen en Lauda, want ik denk niet dat die lui voor minder dan een paar miljoen per jaar bij zulke bedrijven gaan werken.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            9 februari 2013 om 12:55

            @xilver:

            Dat vraag ik me eigenlijk af. Wat zo’n Schumacher nu nog betaald word om een beetje te blijven rondhangen.

            Ik bedoel, heeft die nog iets aan geld. Zouden ze het mss niet doen voor het plezier dat ze erin hebben van nog met iets nuttigs bezig te zijn.

            Login om te reageren
            • xilver zegt

              10 februari 2013 om 07:34

              @Hupke: Ik denk dat het geld, zoals je al aanhaalt, slechts een formaliteit en dat het niet meer dan normaal is dat hij een aantal miljoenen aangeboden krijgt. Ik denk dat een bezigheidstherapie voor hem belangrijker is dan het geld, maar jij zou, mocht je meer dan genoeg geld hebben, toch ook niet gratis of voor een stuk minder dan voordien gaan werken?

              Login om te reageren
  7. rotjeknor zegt

    8 februari 2013 om 23:24

    Hij hielp mee met de ontwikkeling van de 458, en die vliegt nogal eens in de fik. Laten we maar hopen dat de SLS………mja, jullie snappen het wel.

    Login om te reageren
    • Arnoud zegt

      9 februari 2013 om 12:42

      @rotjeknor:
      En jij denkt dat Schumacher straks bepaalt waar de brandstofleiding komt te lopen, waar de hitte schilden geplaatst moeten worden enz? Hij zal vast een oordeel mogen geven over het weggedrag, motorrespons en de versnellingsbak enz. Maar de engineering zal heus bij de afdeling R&D blijven.

      Login om te reageren
  8. dadutchdude zegt

    9 februari 2013 om 00:02

    @Rotjeknor

    Met de SLS gaat het goedkomen. Dit gaat echter over de CLA. Klein verschil.

    Login om te reageren
  9. dadutchdude zegt

    9 februari 2013 om 00:03

    SLC*… Exuse me.

    Login om te reageren
  10. 2800cc zegt

    9 februari 2013 om 02:29

    Had hem liever nog bij Ferrari gezien.
    Ben nog altijd een Schumacher fan, maar sinds hij weg is bij Ferrari..
    weet ik dat ik een nog grotere Ferrari fan ben.

    Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    9 februari 2013 om 03:43

    puur symbolisch natuurlijk ..
    een Wouter Bos baantje ..

    pleur maar op de loonlijst ..

    Login om te reageren
  12. ropbp zegt

    10 februari 2013 om 03:04

    Hij kon goed rijden m.d.a. Ferrari. Met die Bronzen heeft ie nog geen deuk in een pakje boter weten te rijden. Dus of hij wel de aangewezen man is om die dingen wel fatsoenlijk te laten rijden……

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North