• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shanghai Maglev trein: sneller dan een Veyron

Auteur: autoblogger, gepost 15 december 2008 om 11:38 – 68 Reacties

Shanghai Maglev trein


De reis vanaf het Station LongYang, net buiten het stadscentrum van Shanghai (China), naar het Pudong International Airport is 30km en duurt ongeveer 40 minuten met de auto. De Maglev (Magnetic Levitation) reist deze afstand in ongeveer 7 minuten…

Onderstaande oersaaie video, genomen op een reis naar Shanghai, toont de Maglev Trein die een topsnelheid haalt van 431 km/u (268 mph). In de video worden vergelijkingen gelegd naar de topsnelheden van ’s werelds snelste auto’s, maar die kennen we inmiddels wel. Feit is dat de meest geavanceerde auto’s worden verslagen door een trein, wat eigenlijk een soort simpel gebruiksvoorwerp is. En dit alles zonder schudden of andere vervelende bijzaken die je in een auto op die snelheid zou meemaken. Misschien moeten we eens wat beter kijken naar de voordelen van magneten? (via jalopnik)

Quote: Speed is a target the mankind is eternally seeking…

Ook interessant!

  • Video - trein heeft onverwachte bagage
  • Video: vrachtwagen staat vast op rails
  • Video: man met quad heeft lak aan naderende trein
    Video: man met quad heeft lak aan naderende trein
  • Video: auto omzeilt slagbomen (maar waarom?)

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

trein, veyron, Video

Vorig bericht: « Top 10 best gelezen berichten in 2008
Volgend bericht: Suzuki stopt met het WRC »

Lees Interacties

Reacties

  1. Janjaapkarelkees zegt

    15 december 2008 om 11:40

    Simpel gebruiksvoorwerp
    Haha dit is wel wat anders dan de eerste de beste NS trein eigenlijk…

    Login om te reageren
  2. Willem dL zegt

    15 december 2008 om 11:42

    Het is overigens een voorbeeld van Deutsche Grundlichkeit, built by Siemens und ThiessenKrupp

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    15 december 2008 om 11:44

    @Willem dL: klopt, op het gebied van treinen hebben de Duitsers gewonnen, nu de auto’s nog (GT-R vs Porsche)

    Login om te reageren
  4. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 december 2008 om 11:46

    Lijkt me best een sensatie!
    Cool dat ze ook binnen aangeven hoe hard je gaat…

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 11:47

    Maakt nog aardig wat lawaai. Ik had het stiller verwacht/gehoopt.

    Login om te reageren
  6. blokker5 zegt

    15 december 2008 om 11:47

    maar er zijn toch nog veel snellere treinen? wat is nou het byzondere aan deze?

    Login om te reageren
  7. PantheraLeo205 zegt

    15 december 2008 om 11:47

    @ autoblogger: nou ja.. de Veyron is toch in principe Duits? Dus het is een Duits één-tweetje.

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    15 december 2008 om 11:51

    Ze tonen wel niet hoe je erin geraakt!

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    15 december 2008 om 11:53

    @ Autoblogger: wil je zeggen dat een GT-R mooier is dan een Porsche? Of moet je het betreffende onderdeel waarop de GT-R beter is dan de Porsche soms nog formuleren?

    Overigens is de Maglev natuurlijk een lachertje:
    http://www.youtube.com/watch?v=NGlIMJ7PlTY

    Login om te reageren
  10. DavidZ zegt

    15 december 2008 om 11:55

    Wat is nou je tijdwinst op zo’n kort traject t.o.v. een “normale” trein? 2 minuten? Prestige project dus. Gelukkig maakt de krediet crisis korte metten met dit soort flauwekul. Anders hadden we hier in NL nog steeds allerhande grootheidswaanzinnige regenten gehad die ook voor tig miljard aan belastinggeld dit soort speeltjes willen bouwen.

    *Recessies hebben ook goede kanten!*

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 11:55

    @ vla; Nog knapper dat je zo volbeladen nog zo hard gaat.
    Off-topic; weet jij mss nog wat die site was, die op AJ zo vaak werd gepost, waar je tekst in kon voeren, en dat werd dan gesproken (door bijv. een vis). Heb het even nodig namelijk. Bedankt alvast! (en sorry AB ;) )

    @ blokker5; Vertel.

    Login om te reageren
  12. MurcieBoy zegt

    15 december 2008 om 11:59

    die scc heeft toch nooit z’n top gehaald of wel?

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 11:59

    @ blokker5; Ah, deze Maglev gaat 581 km/h ( http://www.youtube.com/watch?v=rUVD1rSFpEA ), en deze TGV 475 ( http://www.youtube.com/watch?v=Dw4zn-qw1oM ). Maar dan nog zou het wel kunnen dan deze trein in dit bericht de snelste lijnverbinding is.

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    15 december 2008 om 12:01

    @ Citrofiel: En of! :mrgreen:

    Login om te reageren
  15. Solstice zegt

    15 december 2008 om 12:01

    Groot nieuws! Vliegtuigen schijnen ook sneller te kunnen dan auto’s! :P

    Login om te reageren
  16. Larrs zegt

    15 december 2008 om 12:02

    Ik ben geen expert van magnetisme, maar volgens mij kan de techniek van deze trein gebruikt worden in auto’s.
    Het inlaat-compressie-ontbranding-uitlaat principe, als ik het goed onthouden heb, vervangen door afstoten en aantrekken van de magneten. Krukas-drijfstang-zuiger principe blijft behouden, de gehele cilinderkop niet.

    Als het mogelijk is, heb je een concurrent van de elektrisch auto.

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 12:03

    @ Jochempie; Man, wat heb jij een boel gemist. Zelfs op Top Gear hadden ze het erover. De GT-R is sneller dan een Porsche 997 Turbo. Dat is waar autoblogger natuurlijk op doelt. Of ben jij een Porschefan die het gejank van Porsche gelooft?

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 12:04

    @ vla; Bedankt man! Typisch zo’n onzinnig iets waarvan ik dacht dat jij het wel onthouden zou hebben. ;)

    @ Solstice; :shock:

    @ Larrs; Veel succes met uitwerken dan. :P

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    15 december 2008 om 12:06

    @ Citrofiel
    Lol! Je kent me door en door! :mrgreen:

    Login om te reageren
  20. Laurens zegt

    15 december 2008 om 12:11

    @larrs

    Over het wiel opnieuw uitvinden gesproken: heb je wel eens van een elektromotor gehoord?

    Login om te reageren
  21. babbaloerie zegt

    15 december 2008 om 12:11

    Ik vind deze Maglev iets indrukwekkender: http://www.youtube.com/watch?v=NQyj-3C99bA

    500km/h! Vooral ook de fly-by’s

    Login om te reageren
  22. A.cicek zegt

    15 december 2008 om 12:12

    Paar maanden terug nog in deze trein gezeten, ook van pudong naar LongYang. Helaas rijdt de trein enkel tussen bepaalde uren 430km/h. Wij waren een uur te laat, op dat moment reed die “maar” 300.

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    15 december 2008 om 12:23

    @Jochempie: niet mooier inderdaad, maar wel sneller.
    Bizar filmpje van die TGV trouwens!

    Login om te reageren
  24. ashtray zegt

    15 december 2008 om 12:33

    Heb in dit ding gezeten in afgelopen zomer. Toen haalde die 431km/h. Je zou zeggen dat zo’n magneettrein lekker smooth over de rails zweeft maar had momenten dat ik dacht dat ik er geweest was omdat je een enorme klappen hoorde en voelde. Hoe dan ook, NS kan sowieso nog een puntje zuigen aan Chinese spoorwegen, een simpel intercitytje rijd daar ook makkelijk 250km/h.

    Login om te reageren
  25. FrankyCash zegt

    15 december 2008 om 12:35

    @ babbaloerie: Over gestroomlijnd gesproken….
    Fly-by’s zijn inderdaag een lust voor het oog!

    Login om te reageren
  26. Rick zegt

    15 december 2008 om 12:37

    @Ashtray.

    Huh, ik heb er ook in gezeten en geen enkele klap of wat dan ook gevoeld of gehoord. En je dacht dat je er geweest was? Hahaha… Meest comfortabele treinreis ooit zal je bedoelen.

    Login om te reageren
  27. Doewap zegt

    15 december 2008 om 12:48

    Rijden in de Maglev is alleen de eerste keer leuk.

    De veertigste keer erger je je alleen nog maar aan het gebonk en de slecht geregelde in- en uitstap procedure.

    Login om te reageren
  28. matt zegt

    15 december 2008 om 12:50

    En wat is nu de nieuws waarde. Die magneetzweeftrein zweeft al 4 jaar!!!
    En over rustig zweven gesproken. Het ISS zweeft, eigenlijk valt hij, met zo’n 27700km/h. Hoezo de Veyron is snel.

    Login om te reageren
  29. Jan C. zegt

    15 december 2008 om 12:52

    @DavidZ: op het traject wat men in Nederland voorstelde, van Amsterdam naar Hamburg, was het een interessant project geweest, nog meer zo als men het inderdaad had doorgetrokken naar Berlijn. Het zou op een vliegreis ongeveer 2 tot 3 uur schelen (dat deze trein sneller zou zijn geweest). Plus dat je dan niet aan de buitenrand van de stad zou zijn en dus de tijdswinst zelfs nog groter. Daarbij, of beter gezegd bovendien, heeft de kredietcrisis niet te maken met dat dit “speeltje” niet gebouwd is.

    Login om te reageren
  30. Jan C. zegt

    15 december 2008 om 12:54

    gebonk? Da’s apart, niks van gehoord. Ben je wel echt zeker dat je er in bent geweest? Niet gedroomd?

    Login om te reageren
  31. mashell zegt

    15 december 2008 om 12:55

    In 7 minuten van het vliegveld naar de stad met de trein. Als je op de verkeerde baan geland bent op Schiphol dan duurt het een kwartier voordat je met het vliegtuig bij het terminal gebouw bent…

    Login om te reageren
  32. 1234 zegt

    15 december 2008 om 13:07

    grappig is al best oud nieuws (+1 jaar), zijn meer filmpjes van op youtube..
    –edit; klopt, er staat ook nergens dat het een actueel bericht is–

    Login om te reageren
  33. geun zegt

    15 december 2008 om 13:10

    Inderdaad, deze maglev trein maakt geen lawaai hoor. Een mooi staaltje engineering, het enige spijtige aan de rit was het feit dat het spoor op een hoogte van 5 meter staat (een gok) hierdoor krijg ja de indruk dat het niet zo heel snel is, terwijl het dat duidelijk wel is natuurlijk.

    Login om te reageren
  34. Simpson zegt

    15 december 2008 om 13:17

    @DavidZ: precies, die paar minuten.
    Eigenlijk kunnen we ook wel terug naar de stoomtrein, scheelt ook niet zoveel…

    ik vind het ronduit bezopen dat we nog steeds in treinen uit de 80’er jaren rondtuffen, waarvan men de wc’s ook nog eens dicht gaat timmeren.

    meteen aanleggen hier die maglevs. magneten hebben geen last van vallende blaadjes of dat ze ergens anders vierkant van worden.

    Login om te reageren
  35. Vincent#1 zegt

    15 december 2008 om 13:24

    “Misschien moeten we eens wat beter kijken naar de voordelen van magneten?”

    leuk dat je er over begint, ik ontvang het technisch weekblad (iedereen aan te raden) en herinner me dit stukje:
    http://www.technischweekblad.nl/elektromagnetische-wielophanging-werkt-maar-moet.59655.lynkx

    Het is een stukje over elektromagnetische wielophanging. Minder wrijving en dynamische afstelling, alleen is het nog niet uitontwikkeld.

    Login om te reageren
  36. Een betere ontwerper zegt

    15 december 2008 om 13:34

    @Vincent#1: heeft Bose al niet zo’n systeem?…

    Wow dis wel heel erg oud nieuws, deze dingen zweven al jaaaren in duitsland en shanghai. Die in Duitsland moest nog worden gestopt omdat die trein toen tegen een onderhoudskar opreed.

    Login om te reageren
  37. Een betere ontwerper zegt

    15 december 2008 om 13:36

    Oh en nog iets, die treinen kunnen nog sneller. De proto’s zouden geregeld ruim 500 hebben gezweefd, ongeveer zo snel als die recordpoging TGV destijds.

    Login om te reageren
  38. Wouter zegt

    15 december 2008 om 13:41

    Op Discovery zeiden ze dat deze dingen gemakkelijk 500+ konden gaan. Maar dat ze het niet deden omdat de mensen dan niet zouden durven meerijden…

    Login om te reageren
  39. Rutgertje zegt

    15 december 2008 om 14:11

    Als men deze trein in luchtledige tunnel zou laten “rijden”, kan hij een oneindige snelheid bereiken. Met de trein, door een tunnel, naar de Verenigde Staten vanuit Europa in 3 minuten, super toch.

    Login om te reageren
  40. Kees zegt

    15 december 2008 om 14:21

    Rutgertje, volgens mij is dan de versnelling net zo groot als de vertraging die je ondergaat tijdens een sprong van een flatgebouw…

    Login om te reageren
  41. joep zegt

    15 december 2008 om 14:32

    Ik snap niet waarom, wanneer je de trein een simpel gebruiktsvoorwerp noemt, dit dan niet voor de auto op zou gaan.
    Wat is volgens jou dan het wezenlijke verschil tussen trein en auto? Wat maakt de een tot een simpel gebruiksvoorwerpen de ander tot…..? (meer dan dat?)

    Login om te reageren
  42. gaithy zegt

    15 december 2008 om 15:05

    Is een leuk ritje heb er ook ingezeten. ’s Nachts rijd hij 300km/h en overdag 430
    zit verder vrij comfortabel en dat gebonk heb ik ook gehoord maar dat komt of van een tegenligger?? (hij is toch tweebaans als ik het goed heb???) of als hij onder een viaductje doorsuist

    Login om te reageren
  43. Jochempie zegt

    15 december 2008 om 15:23

    @ Citrofiel: Ja natuurlijk weet ik dat men zegt dat de Turbo langzamer is dan de GT-R. Dat Autoblogger niet omschrijft wat er beter aan de GT-R is dan aan de Turbo zegt mij echter iets over het niveau van de fanboys van de GT-R. Alleen balen dat een gerespecteerd Autoblogger dit nog maar eens moest bevestigen :)

    Login om te reageren
  44. denny zegt

    15 december 2008 om 15:35

    Impressive. Als ze dat ding nou eens in een vacuum tube late rijden kan ie veel harder.

    Login om te reageren
  45. Leone zegt

    15 december 2008 om 15:43

    Voor de statistici onder jullie:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Land_speed_record_for_railed_vehicles

    Verschil tussen de Maglev en conventioneel (TGV) is maar 7 km/u… 581 vs. 574 :-) Absoluut landrecord: 10.430 km/u met een raket-slee. “Unmanned”. dat wel :-D

    Login om te reageren
  46. Bartes zegt

    15 december 2008 om 15:59

    @Rutgertje en Kees: jullie snappen d’r niet zo veel van of wel? :)

    Ontopic: leuke techniek, wel jammer dat je een paar extra centrales nodig heb om deze dingen aan te kunnen drijven. Ze zijn snel ja, maar totaal niet efficiënt. Want je zult de enorme normaalkracht (exact omgekeerde van zwaartekracht als je op de grond staat, de kracht die de grond op jou uitoefent) moeten compenseren en nog eens goed versnellen. Bovendien is de hele methode al behoorlijk ineffciënt. Tis leuk dat het kan, het gaat voornamelijk om de snelheid. Maar toch zijn normale treinen vele malen zuiniger.

    Login om te reageren
  47. Doewap zegt

    15 december 2008 om 16:11

    @ Jan C

    Zeker. Sinds mijn eerste rit in oktober 2003 (de maand dat-ie in gebruik genomen werd) gebruikte ik de Maglev voor elk bezoek aan Shanghai. Ik schat dat dat neerkomt op 18 retourtjes. Ik ben er sinds begin 2007 niet meer geweest.

    Volgens een ingenieur van Siemens die begin 2004 in de trein aanwezig was (op de foto zijn zijn voeten te zien) werd het gebonk veroorzaakt door de magneten die van het ene segment overgaan op het andere. Vooral in de lange bochten is (was?) het merkbaar.

    Login om te reageren
  48. Doewap zegt

    15 december 2008 om 16:12

    zie foto hier:

    http://picasaweb.google.com/lh/photo/3qDYTv-CsXOg79r4Ur8MBQ?authkey=E-QDAH307oY

    Login om te reageren
  49. Albert zegt

    15 december 2008 om 16:28

    Snelheid is niet spannend, de versnelling (in welke richting dan ook) merk je.
    Er is geen verschil tussen stilstand en een eenparig rechtlijnig beweging met 500km/h.

    En wat is snel; 500km/h is 0.000047% van het natuurlijke snelheidslimiet.
    Waarna je je weer kan afvragen of de lichtsnelheid wel snel is aangezien het 13,7 miljard jaar nodig heeft om het zichtbare universum door te ‘reizen’.

    Login om te reageren
  50. Doewap zegt

    15 december 2008 om 16:41

    @ Albert

    Steek jij bij 500 kilometer per uur, eenparig rechtlijnig je kop uit het raam. Doe ik hetzelfde als ik voor een stoplicht sta. Zullen we eens zien wiens haar daarna beter zit.

    Login om te reageren
  51. Albert zegt

    15 december 2008 om 16:54

    @ Doewap,
    Wanneer ik dat doe neemt de luchtweerstand toe (aangenomen dat kracht die me vooruit helpt gelijk blijft) en vertraag ik dus. Een vertraging is een negatieve versnelling en wanneer ik dus mijn hoofd uit het raam steek heb ik geen eenparige beweging meer (geen constante snelheid). De vertraging die ik dan veroorzaak merk ik wel want een versnelling is absoluut in tegenstelling tot snelheid welke relatief is.

    Login om te reageren
  52. denny zegt

    15 december 2008 om 17:31

    @Doewap

    Hoe bekijk jij seks? Ga jij je vriendinnetje uitleggen hoe het allemaal werkt voor dat je begint met je voorspel (als je daaraan doet).

    Login om te reageren
  53. denny zegt

    15 december 2008 om 17:36

    ik bedoelde @Albert
    exuus Doewap

    Login om te reageren
  54. Albert zegt

    15 december 2008 om 17:38

    Wat hebben seks en fysica met elkaar te maken?

    Login om te reageren
  55. Mairsil zegt

    15 december 2008 om 18:22

    @autoblogger

    Op gebied van Maglev zijn de japanners ook gewoon sneller hoor…

    JR-Maglev is a magnetic levitation train system developed by the Central Japan Railway Company and Railway Technical Research Institute (association of Japan Railways Group). On December 2, 2003, a three-car train set attained a maximum speed of 581 km/h (361 mph) (world speed record for railed vehicles) in a manned vehicle run.

    http://en.wikipedia.org/wiki/JR-Maglev

    Login om te reageren
  56. Ary zegt

    15 december 2008 om 18:25

    dit wist ik al

    en niet autoblog gerelateerd

    is het zelfde als dat je zegt:

    boeing 737-800 is sneller dan een bugatti veyron…..

    wat schieten we met deze informatie op?…. :P

    Login om te reageren
  57. denny zegt

    15 december 2008 om 18:34

    @ Albert

    Nou Albert dat zal ik je uitleggen: vrij weinig volgens mij.
    Maar waar het om gaat is dat je voorbij gaat aan het punt van snelheid (500 km/h). Dat is sensationeel, net als seks. Als je bij seks alle lichamelijke processen gaat opsommen wordt t wat saai. Je haalt de lol er zeg maar af. Of versier jij vrouwen door de pagina van wikipedia over coïtus voor te lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Geslachtsgemeenschap

    Login om te reageren
  58. Albert zegt

    15 december 2008 om 18:58

    @denny,

    Hoe ik vrouwen versier lijkt me totaal niet relevant op autoblog.

    Snelheid is niet sensationeel (je hoort alleen meer herrie wanneer je harder gaat..), de versnelling is sensationeel. Wanneer je over een weg rijdt met een constante snelheid van 100km/h versnel/vertraag je niet in rijsnelheid, maar je ervaart de snelheid (buiten het geluid en je visueele referentie langs de weg) doordat je auto verticaal (in/uitveren) versnelt over de dwars-as (sturen ect.) versnelt.

    Daarom willen sportive bestuurders een stugge auto zodat de versnellingen goed merkbaar zijn zodat je het gevoel hebt dat je hard gaat. In een comfortabele auto die ”zweeft” ervaar je snelheid anders waardoor je bijvoorbeeld al snel te hard rijdt zonder dat je dat door hebt (zeker als de auto stil is).

    Snelheid is relatief.

    Login om te reageren
  59. Albert zegt

    15 december 2008 om 19:13

    @denny,

    De processen achter snelheid zijn heel erg interesant hoor

    -Tijd loopt trager in het beweegende kader (eenparig rechtlijnige beweging) en wanneer jij dus snel gaat (echt snel voor meetbaar effect; 0.5c) ten opzichte van een langzamere waarnemer, gaat jou tijd langzamer dan die van de waarnemer en gaan jou biologische processen (celdeling, hartslag, ect) langzamer dan die van jou waarnemer, jij ben jonger wanneer je je waarnemer weer ontmoet.
    -Afstand wordt korter in het beweegende kader (eenparig rechtlijnige beweging)
    -Hoe sneller je gaat hoe zwaarder je wordt

    Dus hoe sneller je gaat hoe langer je leeft.

    Login om te reageren
  60. denny zegt

    15 december 2008 om 19:24

    @ Albert

    Goed dat je relativiteit (E=mc2) snapt. En ik ben het met je eens dat de processen best heel erg interessant kunnen zijn.
    Je moet dingen niet zo letterlijk nemen.

    Login om te reageren
  61. WizardOfOss zegt

    15 december 2008 om 19:30

    Hmm, een paar weken geleden heb ik ook een ritje met een maglev gemaakt, die ging toch iets minder snel: http://en.wikipedia.org/wiki/Linimo

    En ik zag iemand een opmerking maken over de tijdswinst, daar in China zou ik het zo niet weten. Maar in Japan, het 39km korte traject tussen Kyoto en Shin-Osaka, wordt door een normale intercity in 23 minuten afgelegd, en door de shinkansen in slechts 14, beiden zonder tussenstops. Ter vergelijking, dat ding in Shanghai legt in 7:20 minuten 30,5km af, die 39 km zou ie dus in theorie makkelijk onder de 10 minuten moeten kunnen redden. Toch wel aardige verschillen, die op langere afstanden alleen maar groter worden.

    Login om te reageren
  62. Albert zegt

    15 december 2008 om 19:39

    Denny,
    Ik speel het spelletje gewoon met je mee, mijn punt was dat snelheid niet spannend is maar versnelling juist wel.

    Maar goed het ging over de Maglev, helaas geen ervaring, wel met de TGV (Thalys) en ik moet zeggen dat dat echt gave machines zijn. Piepende remmen en het zwoele geluid van de koel ventilatoren in de locomotief

    Login om te reageren
  63. EnRiCo zegt

    16 december 2008 om 00:55

    de Franse waren met de TGV het snelst en veiligst met de trein
    maar treinen zijn uit!!
    de Duitsers hebben eindelijk iets nieuws gevonden als vervanger voor de antieke spoorwegen. weg met dat geschut en de geslinger, doe mij maar de Maglev!!

    Login om te reageren
  64. EnRiCo zegt

    16 december 2008 om 01:00

    ik bedoelde deze: http://nl.youtube.com/watch?v=7SDec1UCzJ4

    Login om te reageren
  65. SyriX zegt

    16 december 2008 om 01:01

    Treintje is een trip naar Shanghai waard.

    Login om te reageren
  66. Henk zegt

    16 december 2008 om 15:35

    de veyron gaat zonder begrensing 450km/h

    Login om te reageren
  67. BmwMPower zegt

    16 december 2008 om 15:51

    @ Henk

    Hoax.
    407,4 km/h is de max van de Veyron.

    Misschien dat je dit even moet lezen?
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/04/02/het-was-weer-lachen-gieren-brullen-gister

    ;)

    Login om te reageren
  68. narciris zegt

    31 december 2008 om 12:20

    schudden op hoge snelheid ? aan 409,30 km/h was die Bug rocksteady. en zelfs niet zo veel lawaai.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North