• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Shell zet tijdelijke stop op fabriek in Moerdijk

Auteur: RubenBaeten, gepost 13 december 2008 om 18:34 – 10 Reacties

Shell Industrial

Vanaf vandaag tot aan de jaarwisseling houdt één van de fabrieken van Shell in Moerdijk er even mee op, vanwege een “drastisch afgenomen vraag”. Dat is nog nooit eerder gebeurd. Het betreft een fabriek waar propeenoxide (remvloeistof, antivries) en styreen (piepschuim, bekertjes, automaterialen) wordt geproduceerd.

Het is dus niet zo dat we geen benzine meer hoeven omdat onze nieuwe auto’s zo zuinig rijden. De groep van 160 werknemers kan doorwerken in de overige drie fabrieken waar hun eenheid uit bestaat. Na de jaarwisseling wordt bekeken of de fabriek weer opgestart kan worden.

Woordvoerder Wim van de Wiel zegt dat Shell nog nooit zo’n snelle daling van de vraag heeft meegemaakt. Op de vraag of er nog andere delen van Shell worden stilgelegd wil hij niets zeggen, “alleen dat ook bij het Shellconcern overal in de wereld het ongemak van de kredietcrisis voelbaar is.” Wel benadrukt hij dat er geen ontslagen vallen: “Dat is niet aan de orde. Shell heeft een sterke financiële positie. Er zijn zorgen maar we moeten door de dip heen kijken.” (via nederlandsdagblad)

Ook interessant!

  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam
  • Astra fabriek
    Astra fabriek krijgt compleet nieuwe functie
  • Video: zo stop je een spookrijder
  • Shell recharge
    Wat kies jij? Elektrisch, waterstof of benzine?

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

shell

Vorig bericht: « Carmageddon update #16: GM snijdt drastisch in productie
Volgend bericht: Scans van de nieuwe BMW Z4 [incl gallery] »

Lees Interacties

Reacties

  1. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    13 december 2008 om 18:44

    Oh daarom waren ze de hele week aan het affakkelen.

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    13 december 2008 om 18:49

    giro 555 .. of voor de rest van je leven alvast bekertjes kopen ..

    laat Shell niet in de kou staan .. wees solidair ..
    dat zouden hun ook met ons zijn ..

    Login om te reageren
  3. Arjan zegt

    13 december 2008 om 19:27

    “Wel benadrukt hij dat er geen ontslagen vallen: “Dat is niet aan de orde. Shell heeft een sterke financiële positie”

    Niet gek al de benzineprijs een tijdlang op 1,65 heeft gestaan. De overheid heeft ook genoeg gekregen door de accijns, maar we hoeven niet zomaar medelijden met ze te hebben.

    Of zit ik er totaal naast en verdiend shell niet genoeg aan de benzine ;)

    Login om te reageren
  4. Dreke zegt

    13 december 2008 om 19:42

    Oh jongens, wat een malaise…

    In Oktober een kwartaalwinst (!) van +25% naar 8,5 miljard..

    Shell moet voorlopig niet zeuren, ze konden niets doen aan die hoge brandstofprijs, maar men boekte wel de ene recordwinst na de andere…

    Door de dip kijken.. DAS EEN LEUKE!! :P

    Login om te reageren
  5. Dreke zegt

    13 december 2008 om 19:43

    Note; 8,5 miljard dollar, dat was toen maar 6,5 miljard Euri..

    Login om te reageren
  6. Midnight83 zegt

    13 december 2008 om 21:04

    Chemie en Petrochemie beginnen stilaan klappen te krijgen van de economische crisis. In België en Nederland zijn er al heel wat van deze bedrijven die in een economische stop liggen en of op de laagste productiviteit verder draaien en zelfs al deze dingen kunnen gepaard gaan met ontslagen.
    Wie in Nederlands-limburg woont zal misschien zelfs ook al wel opgemerkt hebben dat daar de laatste tijd de fakkel ook met regelmaat van de klok brand.
    Voor ons heeft het dan ergens ook wel voordelen , al die chemische producten zijn afgeleide van ruwe aardolie , dus als er naar al die producten geen vraag meer is kan het kostenplaatje van bezine en diesel ook naar beneden voor ons ;)

    Login om te reageren
  7. ripjans zegt

    14 december 2008 om 03:19

    Hadden ze maar niet zo moeten speculeren

    Login om te reageren
  8. de sjonnies zegt

    14 december 2008 om 10:52

    @ ripjans
    Hadden ze maar niet moeten speculeren?
    Enig idee waarom de hele boel nu aan het instorten is ?
    Enig idee wie de speculanten zijn?
    Enig idee wat er wordt bedoeld met de term ‘kredietcrisis’?

    @ lincoln
    heb zojuist 3 miljoen polystyreen bekertjes besteld om weg te geven met de kerst, want als er geen tankers meer binnenkomen kunnen de Sjonnies geen geld meer verdienen > eigenbelang dus !
    Daarnaast denk ik dat we laaemaal maar een V8 moeten gaan rijden uit de VS, we helpen de grote drie en Shell. want zij denken ook altijd aan ons !

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    14 december 2008 om 17:08

    Ah, en omdat Shell ook nog benzine en diesel produceert, en dus in de verte betrokken is bij auto’s, mag dit op autoblog…? Eigenlijk heeft het natuurlijk niet veel met auto’s te maken hè… Maar goed, het is weekend. Niets beters te vinden zeker? :P

    @ de sjonnies; “want zij denken ook altijd aan ons!” … Lolbroek.

    Login om te reageren
  10. guzmann zegt

    14 december 2008 om 18:09

    Nee, dat fakkelen was vanwege het opstarten van een andere fabriek (MLO).

    Maar idd, MSPO-1 gaat er dus even tussenuit. Maar naast het runnen van de fabriek is er nog veel meer te doen, ze kunnen bijvoorbeeld onderhoud plegen wat bij normaal bedrijf een stuk moeilijker is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North