SL 65 AMG Black Series fugazi kost serieus geld

Auteur: , 58 Reacties

FULL OPTIONS.

Mercedes heeft de SL 65 AMG Black Series nooit als cabrio gebouwd, maar daar heeft de betere doe-het-zelver natuurlijk complete schijt aan. In ieder geval de verantwoordelijke die met deze SL 500 aan de slag is gegaan.

Optisch werd de Merc omgebouwd tot een Black Series. De naadjes lopen niet overal even lekker en de velgen brengen ook vraagtekens naar boven. Een kniesoor die daar op let. Blijf vooral onder in de toeren rijden en wijs naar die dikke V12 Biturbo badge op de zijkant. Niemand die het doorheeft joh.

Onder de kap huist namelijk nog steeds de 306 pk sterke V8 uit de SL 500 en dat is best jammer. De uitspraak “als je iets doet, doe het dan goed” gaat hier niet op. Een échte Black Series heeft een magistrale 670 pk sterke 6.0 V12 die goed is voor een bizarre 1000 Nm aan koppel. Van de meeste extreme SL werden 500 exemplaren gebouwd en zeven stuks kwamen naar Nederland.

Het optisch verkloten tunen van een bolide heeft meestal een negatief gewenst effect op de restwaarde. Deze uit 2004 afkomstige SL 500 wordt echter aangeboden voor maar liefst 57.500 euro. De auto heeft 112.661 kilometer gedraaid. Een hoop ekkermannen. Daar staat wel een SL-Klasse 65 AMG * BLACK SERIES * FULL OPTIONS tegenover.

Met dank aan @reggie-boy_rood voor de tip!



58 reacties

A&D Auto’s. dat is toch wel de JetCars van Amersfoort.
@viezefreddyw: Inderdaad en ze krijgen nog aandacht ook hier!
@viezefreddyw: het schijnt dat ze je met honkbalknuppels bedreigen als je na een proefrit de auto niet koopt, want ze hebben namelijk “heel veel moeite moeten doen om de auto tussen alle andere auto’s weg te krijgen en klaar te zetten op groene platen.”
@viezefreddyw: Ja klopt, maar ik vind het onvoorstelbaar dat ze zo veel omzetten, ondanks een slechte naam toch veel blijven verkopen.
@viezefreddyw: prachtig vond ik dat altijd. Kocht ik bij de plaatselijke boekhandel een AutoTrader en vergaapte me aan de uitgebouwde 3-series met “M3-look”, Calibra’s Targa, etc. De Stoutjesdijk, Damen Auto’s en Jet Cars hadden aandelen in die Traders. God, wat waren de 90’s mooie jaren :)
@pexers: ja idd geweldig he
@pexers: Ja idd dat waren mooie tijden, en de zaterdag advertenties in de telegraaf vol met auto’s, milano’s had altijd 2 pagina’s vol met auto’s. De autotrader op papier las ik ook altijd met veel plezier.
@viezefreddyw: Met alle respect, maar ik stel dan ook voor aan Autoblog om bedrijven als A&D en JetCars geen aandacht te geven. Dergelijke bedrijven, dan wel personen, krijgen tegenwoordig al genoeg podium voor hun negatieve manier van doen.
@dutchfiat: hoe kan het zijn dat dit soort bedrijven zulke auto’s in- en verkopen, een zogenaamde slechte naam hebben en toch al zolang bestaan?
Kan iemand zich nog die barrelrace van AW voor de geest halen waar bij een gerenommeerde Friese autohandelaar een frisse Punto Cabrio werd gescoord. Die man vertelde met droge ogen dat hij alleen kwaliteit verkocht. Niet dus. Ergo: de eerste betrouwbare autoverkoper en makelaar (off topic) moet nog geboren worden.
@roppp: omdat er nog steeds mensen zijn die een dikke auto voor weinig euro’s willen hebben en dan het idee van garantie tot aan de deur niet snappen. Dit zijn bedrijven die garen spinnen bij mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en daar zijn er in NL héél veel van en komen er nog elke dag bij
@viezefreddyw: ik heb ook mn twijfels of het stuurwiel origineel is. Dit stuurwieltje heb ik zover ik herinner nooit eerder bij een mercedes van vòòr bouwjaar 2009 gezien
Die is niet wijs, dit bedrag gaat hij er never nooit voor krijgen, de auto is verre van origineel echt zo’n bij elkaar geraapte habbikababbi Benz
Ik vind de bodykit wel mooi alleen zou ik de badges laten.voor wat ze zijn
Geen Rachid als tipgever?
Ding heeft waarschijnlijk rondom in de kreukels gelegen. Voor statusgevoelige brokkenpiloten vaak dé reden om dat ouwe Duits lijk meteen grondig te moderniseren. En als je die nieuwe paneeltjes op een kromme banaan last krijg je inderdaad scheve naden. Ben benieuwd hoeveel airbags er überhaupt nog inzitten… in dat veel te nieuwe stuurwiel iig één. Ik bied € 4.000.
voor minder koop je een echte sl55amg
@bmwpowerm5: Helemaal juist , en dan heb je wel een echte AMG.
112.000 km. Jaja….
Ad en Don, waar kennen we die van?
@lekkerlinksrijden: van bassie en Adriaan toch.
De bodykit en kleur is mooi, maar bij de achterspoiler is er iets misgegaan volgens mij.
Dit lijkt meer op een “GREY ” series dan Black.. toch?
@vagtroep: nooit een witte blackseries gezien?
306pk is meer dan genoeg voor 95% van de automobilisten.
Full options met half leer is niet echt full en dan kijk ik nog niet naar de andere opties.
@thomasthomas: Hij heeft zelfs geen dak.
@cossiekiller: ha mooi!
Tip: niet kopen!
@clarkson: kon je dat niet iets eerder zeggen? Net een aanbetaling van 40.000 gedaan.
Ja leuk, maar dit is dus geen SL 65 AMG, daarom is het bedrag dat ze vragen ook absurd! Aangezien dit gewoon een SL 500 is, doe maar eens een kenteken check. ;)
@Mixpower: Die check hoeven wij niet meer te doen hoor. Het staat gewoon in de tekst ;-).
@mixpower: Oh shit, je hebt gelijk. Dat hadden we helemaal niet door!
@Mixpower: jij gaat door voor de kleurenmagnetron.
@mixpower: jij wilde een amg 65 voor die prijs :)
Bah, dat stuur past echt niet bij het interieur…
Als je het toch over de feitjes hebt, vermeld er dan bij dat bij een echte SL65 BS het dak ook niet open kan!
@el-loco: Lees anders de eerste zin na het intro nog eens even…
@RubenPriest: en de deleteknop is waar precies?
Remtangen zien er raar uit in combinatie met de schijven, of heeft een Black series dit ook? Lijken wel BS schijven met de originele tangen
@apriliarsv: niet de originele tangen, want daar staat geen Brembo op
@apriliarsv: Deze schijven lijken ook wel keramisch (of de lichtinval zorgt hier voor). De originele SL65 black had gewoon gietijzeren remschijven.
Jammer. Helemaal omdat het origineel m’n favoriete Mercedes is!
@dutchdriftking: Op basis van een E klasse ……net als de CLS :)
Dit zal ongetwijfeld nog serieus knaken hebben gekost kwa ombouw en spuitwerk, vraag me altijd af wat zo iemand bezield, mijn hemel wat een sneu wannabe hok, net of je je moet schamen met een dikke SL500 of zo.
Het gaafste aan de SL65 is juist dat het een coupe is. Maar goed bijzondere creatie is het zeker. Het ziet er verder best profi uit al houd ik zelf niet van dit soort projecten.

Oh en moet het niet zijn meest extreme?
@reistje: Uitsluitend de Black Series is een coupe, alle andere SL’s dus ook de AMG varianten zijn roadsters.
Mooi van ver maar ver van mooi..
Zonde van een prachtbak.
Wat zonde zeg, heb je een SL uit toch wel een van de mooiste reeksen, ga je die lelijke facelift smoel erop zetten. Om nog maar te zwijgen over de rest die er mee gedaan is. Ook al is het geen AMG, het is en blijft wel een geweldig mooi blok!
Die ‘full option’ line.so lame. Honestly
Ik zie de link niet wat heeft het een met de ander te maken ?
Zit er ook een ”electrische pakket” op? anders hoef ik m niet.
Het ironische is dat ze ook een echte SL65 te koop hebben voor nagenoeg hetzelfde geld.
Als je goed kijkt naar de remmen lijken ze keramische maar sowieso bedekken de remblokken maar tot halverwege de schijf dus ja echt kloppen doet dat ook niet! Geen mooie auto zo
Weet iedereen wat een Fugazi is?
Begreep dat Jetcars een nabijgelegen showroom heeft gekocht om er Jet-Exlusief in te gaan vestigen. Die zullen nu dit soort modelletjes wel aan het opkopen zijn :-)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).