• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Smokey Nagata wil 400+ km/u met zijn Supra V12 BiTurbo

Auteur: robbie, gepost 16 februari 2008 om 18:04 – 42 Reacties

Smokey Nagato gaat voor Top Speed op Nardo

Omdat ik eerder vandaag de Japan-lovers een beetje op hun ziel getrapt heb maak ik het nu misschien goed met nieuws dat Kazuhiko “Smokey” Nagata zijn Toyota Supra V12 BiTurbo binnenkort meeneemt naar het Italiaanse Nardo om daar een snelheid van 400+ km/u te bereiken. Kazuhiko “Smokey” Nagata is de eigenaar van de Japanse tuningfirma Top Secret en voor zichzelf heeft hij een 5 liter grote V12 uit een Toyota Century in het vooronder van een Toyota Supra gelepeld en daarna opgevoerd tot plus minus 1000 pk.

En nu wil hij wel eens zien tot welke topsnelheid zijn project in staat is. En waar kan dat nou beter dan op Nardo? Waar al menig snelheidsrecord is gebroken. Foto’s van de Supra kan je HIER bekijken. Het spreekt voor zich dat we jullie op de hoogte zullen houden van de afloop. (via: autoblog.com)

Ook interessant!

  • supra onderdelen
    Toyota levert nieuwe onderdelen voor oude Supra's
  • Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
    Levensgrote LEGO Supra kan ook echt rijden
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra
  • Te koop: 21 keer Toyota Supra die je niet mag kopen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

record, Toyota, tuning

Vorig bericht: « Gelekt: Volvo XC60 [updated]
Volgend bericht: Komkommer? Bloggers Top 5 autoliedjes! »

Lees Interacties

Reacties

  1. AMV8 zegt

    16 februari 2008 om 18:07

    wat een kneus
    -edit: nog een keer en je hebt een ban!-

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    16 februari 2008 om 18:09

    ijzersterke bakken.. die Supra’s, maar hij moet zelf weten of ie er 400 mee gaat, niet speciaal ofzo.. :)

    Login om te reageren
  3. Cees zegt

    16 februari 2008 om 18:15

    Helemaal GEK in hun hoofd die Japanners!!!!
    Maar blijft mooi om te zien hun overenthousiastme!!
    Ben benieuwd of de 400km/h bereikt gaat worden??

    Cees

    Login om te reageren
  4. Kimi NL zegt

    16 februari 2008 om 18:16

    Sup(ra)er. gewoon gaaf.. die man heeft al zoveel auto’s getuned en is volgens mij al 55+ en toch gaat hij zoiets doen.. gewoon respect voor..

    Login om te reageren
  5. lodewijk zegt

    16 februari 2008 om 18:16

    Wat is een kneus?
    Ik ben persoonlijk niet voor die turbo opgevoerde bakken, geef mij maar een atmosferische 6-in-lijn :D

    Login om te reageren
  6. TomRS6 zegt

    16 februari 2008 om 18:20

    @ AMV8,

    Over wie heb je het?
    Aandacht vragend postje van je, hoe kun je nou binnen 3 min. nadat deze topic geplaatst is oordelen over een persoon en hoe kijk je een film in van 18 min. binnen dat tijdsbestek.

    Wel bruut dit hoor, blij dat er van dit soort Aziatische dwazen(positieve zin van het woord) zijn.

    Login om te reageren
  7. Jurjen zegt

    16 februari 2008 om 18:27

    “En waar kan dat nou beter dan op Nardo?”

    Nou, dat kan nog een stuk beter op Ehra Lessien.

    Login om te reageren
  8. vla zegt

    16 februari 2008 om 18:37

    @ Jurjen
    of op de testtrack van Volkswagen in Duitsland, best in the genre! :)
    hij is er tenslotte voor gemaakt, en door de bocht in Nardo krijg je extra wrijving en als het op recordbreken aankomt kan dit het verschil betekenen tss winnen of verliezen.

    ik zit met een probleem: vor een leek is dit een zielige tunert maar voor ons is dit een monster… wie wil er nu in rijden en bekeken worden uit 2 extremen? btw over tunert gesproken; dat is ook wat het blijft, als ik iets wil met een V12 Biturbo met meer dan 612 pk dan ga ik wel aankloppen bij Pagani of een tunert van Mercedes
    doch vind ik het ook leuk…op een of andere manier…hij klimt zo gemakkelijk naar de hogere sferen van de kilometerteller weet je…
    btw ik wist dat de Testarossa een goeie Ferrari en dus een goeie supercar was, maar dit tart mijn wildste verbeelding! hij schiet weg als een speer!

    Login om te reageren
  9. vla zegt

    16 februari 2008 om 18:38

    @ mezelf
    :roll: uit interesse zoek ik de track op en zie ik dat het dezelfde is :lol:

    Login om te reageren
  10. Rik zegt

    16 februari 2008 om 18:46

    aardig gek, vraag me alleen af hoe de auto zich gedraagd met 400+. Denk dat je dan toch wel ff met je billen samen geknepen zit :P

    Login om te reageren
  11. N!SS@N zegt

    16 februari 2008 om 18:48

    TopSecret is ’the ultimate’!!! :P

    Login om te reageren
  12. GuZ zegt

    16 februari 2008 om 18:52

    suffe jap. iemand die zichzelf smokey noemt kan ik niet serieus nemen. Bugatti ftw!

    Login om te reageren
  13. Henk zegt

    16 februari 2008 om 19:15

    Dit is wel wat beter dan dan zogenaamd ’tunen’ van golfjes door mensen met petjes hier in Nederland.

    Login om te reageren
  14. Jos zegt

    16 februari 2008 om 19:27

    Ik ben beniewd of de auto zelf het wel aan kan…

    Login om te reageren
  15. Bas zegt

    16 februari 2008 om 19:30

    Respect…deze man gebruikt tenminste nog het cirquit. En dat is weer s wat anders dan een golfje met led achterlichten die binnen de bebouwde kom met 100 door het rode licht bijna een voetganger voor de sokken rijdt.
    Want dan ben je inderdaad een suffe NOBB!

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    16 februari 2008 om 19:44

    toch heb ik niet één keer een echt lekker geluid gehoord in de filmpjes :? wel leuk dattie op nardo voor de 400 gaat, daarmee zou die de veyron verslaan… als de 400 op nardo gehaald word :)
    en de supra ziet er goed uit! op alle decalls en frutsels op de buitenkant na.

    Login om te reageren
  17. Hilgert zegt

    16 februari 2008 om 19:51

    @Jos: geloof maar dat die auto dat aan kan. Er is weinig origineels Supra meer aan.

    Login om te reageren
  18. Jesper zegt

    16 februari 2008 om 19:51

    Éen woord; ziek!! (das dus positief he) :D

    Login om te reageren
  19. RenJie zegt

    16 februari 2008 om 19:55

    @Jos en Hilgert

    moah.. zoveel moet er niet veranderd worden gok ik zo.. alleen kloten met die laptopjes bij de motor, de motor is toch sterk genoeg. ;)

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    16 februari 2008 om 19:55

    Ik mis iets… Smaak?

    Ik bedoel: die Japanners maken alles zo akelig perfect. Een stille auto met 1000 pk? Huh?
    Waar is het hemelse geluid van een beestachtige V12?
    Wat walgelijk beschaafd. Durf toch eens wat passie te tonen beste Aziatische medemens! ;)

    Login om te reageren
  21. Davidov zegt

    16 februari 2008 om 21:47

    Tof project, wel gaar dat ie er per se een V12 ingelepeld moest hebben :P
    De voorkant vind ik trouwens niet erg fraai/Supra-achtig.

    Login om te reageren
  22. robgym zegt

    16 februari 2008 om 22:18

    super gaaf dat ie dat gewoon gaat doen , petje af

    Login om te reageren
  23. Bart zegt

    16 februari 2008 om 22:18

    tering wat een machine! “why do they call you smokey again” mooi stukje

    Login om te reageren
  24. Jos zegt

    16 februari 2008 om 22:57

    @RenJie
    Ik had het ook niet over de motor, lijkt me dat de trillingen bij 400 km/u nogal heftig zijn.

    Login om te reageren
  25. Wollie zegt

    16 februari 2008 om 23:01

    Benieuwd of de ambulance ook 400 km/u zal rijden.
    Mazzel gewenst !

    Login om te reageren
  26. Drago zegt

    16 februari 2008 om 23:02

    Prachtig, vooral die burnout midden voor de tunnel op de snelweg, gewoon koel.

    Login om te reageren
  27. CSL zegt

    16 februari 2008 om 23:17

    Ik mis het dikke geluid en brute acceleratie van de 6-inlijn!!!

    Login om te reageren
  28. fr@nk01 zegt

    16 februari 2008 om 23:28

    Euh..dit stukje is om de Japan-lovers Weer te sussen?, nah nee, erg goedkoop en zeker niet met de te verwachten reaktie van een aantal aso-bezoekers als ’t om onze Aziatische medemens gaat.

    Trouwens, ‘ziel getrapt’?, waar heb je ’t over?ach laat ook maar, wil er niets mee van doen hebben.

    Login om te reageren
  29. jozias zegt

    16 februari 2008 om 23:39

    waar heeftie die koplampen vandaan? maar wel een kunststukje! ik heb het hier al eens eerder gezegd: mensen die zeggen dat japanse auto’s geen ziel hebben willen gewoon niet begrijpen dat die ziel juist in de technische perfectie en de liefde voor specifiek vermogen en betrouwbaarheid schuilt

    Login om te reageren
  30. FlorisFerrari zegt

    16 februari 2008 om 23:58

    1 Vraagje.. die firma Top Secret hoe werkt die?? Ik heb nog maar 1 auto gezien (de ”Supra”) en daar rijdt hij volgens mij altijd zelf in.
    Hoe zit dat nou?

    Login om te reageren
  31. Dink zegt

    17 februari 2008 om 00:00

    Altijd lachen met die lui. De Veyron killer komt uit Japan . . .

    Login om te reageren
  32. speedlimit zegt

    17 februari 2008 om 00:24

    @ jozias

    Had ’t ergens gelezen maar die koplampen komen van ’n skyline (35???) vandaan…niet te verwarren met de GT-R ;)
    Geluid is idd niet echt bijzonder te noemen…mooiste geluid uit ’n 6 cyl. komt toch uit de standaard 2JZ-GTE en dan ’t liefst in combinatie met ’n HKS einddemper :)

    Login om te reageren
  33. N!SS@N zegt

    17 februari 2008 om 11:04

    @ FlorisFerrari
    TopSecret doet meer auto’s dan alleen supra’s… Ze doen ook veel Skylines (R32, R33, R34, V35), Silvia’s (S14a, S15), Intergra’s, 350Z’s (Fairlady Z Z33) tot zelf Micra’s en Cube’s!

    http://www.topsecretjpn.com/gallery.shtml

    + Nog een keer voor de duidelijkheid. De nieuwe GT-R is niet de nieuwe Skyline. Skyline had altijd en R-serie benaming en de GT-R zet deze nu voort, maarrr… De naam skyline word nu nog steeds gebruikt op het nieuwe model de V35. Hier in nederland binnenkort te koop als Infiniti G35.

    Login om te reageren
  34. JDM zegt

    17 februari 2008 om 11:45

    @ FlorisFerrari,
    hieronder de link naar Smokey’s website. Hier staan bijna al z’n auto’s op.

    http://www.topsecretjpn.com/

    Login om te reageren
  35. Mardec zegt

    17 februari 2008 om 13:13

    Ik ben echt niet voor supra’s, maar deze, amaai. Respect voor die aziatische shorties hoor :-)

    Login om te reageren
  36. dotternetta zegt

    17 februari 2008 om 13:48

    Wat een geluid bij de burnout! Mooi beheerst!

    Login om te reageren
  37. Davitone zegt

    17 februari 2008 om 15:01

    Respect voor Smokey!

    Ook al ben ik helemaal geen fan van het tunen, lijkt het me een prestatie om deze motor zo te kietelen.
    En dat die 400km/h haalt. Dat is zijn doel. Hoop dat het hem gaat lukken!

    Login om te reageren
  38. rgseidl zegt

    17 februari 2008 om 16:29

    Voor 400km/u zal hij toch zeer speciale banden moeten gebruiken, of niet soms?

    Login om te reageren
  39. Frissegast zegt

    17 februari 2008 om 20:17

    @ robbie : .”..heeft hij een 5 liter grote V12 uit een Toyota Century in het vooronder van een Toyota Supra gelepelD” ;-)
    –edit: dank u, het is aangepast!–

    Login om te reageren
  40. Eric zegt

    18 februari 2008 om 08:04

    Als je de link met foto’s opent zie je een wel heel speciale Supra. Zo zou de nieuwe er moeten uitzien.
    Ik vrees echter dat Toyota met hun hybride-gedoe niet snel een supersportwagen op de markt zullen brengen!

    Login om te reageren
  41. rider zegt

    18 februari 2008 om 10:03

    +- 1000pk is geen uitzondering meer voor de heren van Top Secret. dat hebben ze in het verleden wel vaker gehaald. maar ze zullen nu toch ook echt de einoverbrenging moeten aanpassen om de 400+ km/h te slechten. ik denk dat ze het wel gaan halen. dit project loopt alweer een tijdje en de kinderziektes zullen er nu wel uit zijn.

    Login om te reageren
  42. FORDGTFREAK zegt

    2 maart 2008 om 15:59

    @rgseidl ja alles moet aan gepast worden ook voor de stroomlijn en bijv de spoiler moet echt precies worden afgesteld anders is het eeen vliegtuig die met kans op 75% kans de lucht in gaaat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North