• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Speculatie: mid-engined Audi R3

Auteur: Wouter, gepost 2 september 2008 om 09:25 – 31 Reacties

Audi logoEen Audi R4 komt er niet, maar daarmee zijn de speculaties over een klein broertje van de R8 zeker nog niet over. Volgens Car Magazine is Audi weldegelijk druk bezig met de ontwikkeling van een kleine mid-engined roadster die de naam Audi R3 moet gaan krijgen.

Het probleem met de Audi R4 was dat deze te veel zou concurreren met de Porsche Boxster/ Cayman. De R3 zal daarom lager worden gepositioneerd en alleen viercilinder motoren krijgen. Denk daarbij aan de 2.0 TFSI met 220 of 272 pk, maar ook een diesel wordt natuurlijk niet uitgesloten.

Leuke speculaties natuurlijk, maar wat is de kans dat het daadwerkelijk gaat gebeuren? De R8 deelt veel componenten met de Gallardo en de TT gebruikt het platform van de Golf/ A3/ Octavia. Een klein midengined plartform is er binnen VAG niet, maar volgens Car komt die er wel. Op de autoshow van LA zal VW een concept van een midengined roadster laten zien, waar dus later ook een Audi variant van zal komen. (via carmagazine)

Ook interessant!

  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD
  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, boxster, cayman, R8

Vorig bericht: « BMW schroeft productie V8 en 6-in-lijn motoren terug
Volgend bericht: Krijgt de Alfa Romeo GT ook een 8C neus? »

Lees Interacties

Reacties

  1. FiXeR zegt

    2 september 2008 om 09:45

    Een beetje Clio V6 idee krijg ik hierbij.

    Login om te reageren
  2. Bramzel zegt

    2 september 2008 om 09:55

    Ik zou eerder zeggen een premium Toyota MR2 / Honda Del Sol idee.

    Login om te reageren
  3. babbaloerie zegt

    2 september 2008 om 09:57

    @Bramzel : Een Honda CRX Del Sol heeft geen middenmotor hoor…

    Login om te reageren
  4. 190d zegt

    2 september 2008 om 10:02

    zal weer net niet sneller/duurder zijn dan en boxster

    Login om te reageren
  5. Metalrick zegt

    2 september 2008 om 10:05

    Goh wat verrassend, alleen jammer dat Renault dit al véél eerder gedaan heeft :P (niet dat Audi de clio v6 kán evenaren maar toch)

    Login om te reageren
  6. ruud zegt

    2 september 2008 om 10:13

    dat wordt vast weer een prima auto.
    voor de meeste van de Golf Astra en honda CRX rijder zal het wel weer een vrouwen auto worden. met maar 220pk, terwijl een golf met plus 200pk toch echt wel VET is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  7. Frank zegt

    2 september 2008 om 10:16

    Is het onderstel van een polo anders dan die van een golf? Volgens mij wel, maar zo een grote VW kenner ben ik niet. Wanneer dit wel het geval is heb je natuurlijk een kleiner onderstel beschikbaar. Wie weet kun je het onderstel van de fox gebruiken maar ik hoop dat audi niet zo laag gaat.

    Login om te reageren
  8. japp zegt

    2 september 2008 om 10:20

    weetjewat..

    ik wil eerst zien en dan geloven…

    mij lijkt t een beetje onwaarschijnlijk.. omdat ik denk dat t dan gewoon een opgefokte TT moet zijn.. maarja..

    ik zou liever een A5 achtige sportwagen zien.. s5 is al SUPER bruut.. heb al keertje zien rijden/optrekken… doe daar maar een rs ofso van :p

    Login om te reageren
  9. Lustigson zegt

    2 september 2008 om 10:35

    Ik vind dat zo’n nonsens, dat het een slechte zaak zou zijn dat modellen van verschillende merken binnen een concern met elkaar concurreren. Het zal Porsche toch worst zijn of iemand een Cayman of een R4 koopt, anders dan dat de marges op de een of de ander beter zijn? Zolang ze in de eigen vijver vissen en niet een M3 aanschaffen — lekker belangrijk.

    Login om te reageren
  10. Hoen zegt

    2 september 2008 om 10:46

    Ik snap het niet helemaal. Moet dit nou een mid-engined A3 worden of een omlaag geschaalde R8? Zou dit dan niet gewoon dé nieuwe TT kunnen worden?

    Login om te reageren
  11. prop zegt

    2 september 2008 om 10:46

    Het zal ze wel degelijk boeien… en na wat ik eerder heb gelezen zijn ze ook echt bezig met een platform die geschikt is voor een middenmotor.. voor een nieuwe sloeber porsche.. audi en vw

    Login om te reageren
  12. jorden zegt

    2 september 2008 om 11:12

    altijd leuk de motor in je rug voelen/horen! :D
    als ze hem maar lekker licht en klein houden is het wel een verfissende nieuwe telg in het ietwat saaie audi aanbot!

    Login om te reageren
  13. Frank deH zegt

    2 september 2008 om 11:38

    Toch wel lekker dat downsizen.

    Login om te reageren
  14. CSL zegt

    2 september 2008 om 12:01

    een R3 en nog een 4deurs cabrio.

    Login om te reageren
  15. CSL zegt

    2 september 2008 om 12:02

    Login om te reageren
  16. CSL zegt

    2 september 2008 om 12:03

    Login om te reageren
  17. Majinstar zegt

    2 september 2008 om 12:04

    Het broertje van de R8 is er al: TT-S

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    2 september 2008 om 12:16

    Die vierdeurscabrio is wel cool. Maar zie het nog niet gebeuren. Of misschien alleen als concept voor een A7 4deurscoupé

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    2 september 2008 om 12:19

    @Esprit de Flandre
    Als ze de deurhendels goed wegwerken en een mooie MB CLS achtige daklijn geven dan wordt het heel interessant voor sommige mensen.

    Login om te reageren
  20. jorden zegt

    2 september 2008 om 12:50

    @majinstar

    je kan de TT toch niet serieus nemen als sport auto? Tis gewoon een A3 met een mooier uiterlijk

    Login om te reageren
  21. prop zegt

    2 september 2008 om 15:10

    vette pic.. dat moet de A7 toch voorstellen?.. de 6serie voor sloebers

    Login om te reageren
  22. Jeroen zegt

    2 september 2008 om 16:59

    @ Jorden

    Een tt-s rijdt toch echt als een sportwagen kan ik je vertellen.

    @ Prop
    ‘
    Dus zo’n auto vind jij voor sloebers? Benieuwd in wat jij rijdt…

    Login om te reageren
  23. Heyhuub zegt

    2 september 2008 om 17:13

    @jorden

    Die door jouw genaamde “A3 met een mooier uiterlijk” rijdt toevallig wel veel volgens jouw waarschijnlijk “echte sportwagens” zoek.

    Login om te reageren
  24. DennieFR zegt

    2 september 2008 om 17:32

    Ik ben ook benieuwd..
    Lijkt mij een beetje te grote concurent voor hun eigen TT die wel met V6 motoren uitgerust zijn.
    En wtf moeten wij als amateurs met een middenmotor?
    Klinkt leuk op een verjaardag en op het werk,maar zoals ik al vaker zeg,wij gebruiken in principe een sportauto nog niet half waar ie voor geschikt is,ook al is het natuurlijk wel leuk om een te hebben :D

    Login om te reageren
  25. prop zegt

    2 september 2008 om 17:46

    @ Jeroen

    Ik rijd een Clio uit ’95 omdat ik helaas geen BMW kan betalen.. hoezo??

    En even voor het gemak voor mensen die geen humor hebben.. als je een beetje doordenkt probeer ik daarmee te zeggen dat dat Audi apparaat waarschijnlijk onder 6 serie en de CLS wordt gepositioneerd

    Login om te reageren
  26. Tommy zegt

    2 september 2008 om 17:46

    Werd een paar maand terug ook al over gesproken, dit project kan nog jaren duren, minimaal tot 1012. Als het er komt zal het zeker een goed uitgebalanceerd platform worden als er ook een Porsche op komt.

    Login om te reageren
  27. Windhoos zegt

    2 september 2008 om 18:05

    @Prop,

    Verklaar je nader. Mijn inziens gaat de A7 op de markt komen om de concurrentieslag aan te gaan met de CLS en de 6 serie….

    Login om te reageren
  28. corrado vr6 slc zegt

    2 september 2008 om 18:14

    Eigenlijk zou VW dat moeten hebben, bijv een echte remake van de oude kever maar dan als midengined sports-car.. (dus niet zoals de new beetle)
    Maar toch blijft het een erg leuk idee van Audi!

    Login om te reageren
  29. prop zegt

    2 september 2008 om 19:55

    @ windhoos

    concurrentie zal het zeker worden.. maar voornamelijk op prijsniveau.. dus een positionering onder de 6 en de CLS.. is mijn aanname.. onderhuids A6 met een al dan wel of niet 4 deurs coupe koetswerk

    @ corrado

    ben ik zeker met je eens.. voor een echte remake van de Kever is echt ruimte mits ze het deze keer goed aanpakken.. tussen al die retro’s en lifestylers als de Mini’s .. Mito’s, Nissan Micra’s.. onee kuch kuh Fiat 500’s bedoel ik… moet het zeker lukken

    Login om te reageren
  30. Windhoos zegt

    3 september 2008 om 19:51

    @Hoen, zit er idd dik in dat de R3 dan de TT gaat vervangen. Zal dan waarschijnlijk na de komst van de TT-RS (onder een andere naam waarschijnlijk) zijn…..

    Login om te reageren
  31. TOYOMR zegt

    15 oktober 2008 om 23:22

    Laat Toyota de MR2 maar terug halen, en dan vooral geen roadster, of hij moet zowel als roadster als als coupe op de markt komen.

    Maar goed, als Audi hier mee op de markt komt, dan zal ik er zeker over denken 1tje te kopen.
    Maar denk niet dat het gaat gebeuren, gezien het feit dat de laatste mr2 ook bepaald geen succes was.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North