• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te worden

Auteur: Dennis, gepost 15 juni 2010 om 21:40 – 45 Reacties

Afbeelding Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te wordenAfbeelding Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te wordenAfbeelding Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te wordenAfbeelding Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te wordenAfbeelding Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te wordenAfbeelding Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te wordenAfbeelding Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te wordenAfbeelding Spirra supercar alweer klaar om gelanceerd te worden

The Spirra
De Spirra is een supercar uit Korea en wel de allereerste supercar van Koreaanse bodem. Al een paar keer eerder werd de lancering van de auto aangekondigd en maar de werkelijke introductie bleef steeds uit. Deze zomer moet het dan echt gaan gebeuren, want dan zal Oullim Motors de Spirra om te beginnen in Korea op de markt brengen.

We wisten al dat de Spirra zich voortbeweegt met een 2,7 liter V6 van Hyundai. De supercar komt er in maar liefst 4 configuraties:
– Zonder turbo: 175 pk met 245 Nm koppel / 0-100 in 6,8s / top 212 km/u
– Kleine turbo: 330 pk met 471 Nm koppel / 0-100 in 4,8s / top 280 km/u
– Grote turbo: 400-420 pk met 490 Nm koppel / 0-100 in 3,8s / top 305 km/u
– Twin turbo: 450-500 pk met 539 Nm koppel / 0-100 in 3,5s / top 310 km/u

Via een 6-speed handgeschakelde versnellingsbak wordt het vermogen van de middenmotor richting de achterwielen gedirigeerd. Verantwoordelijk voor voldoende grip zijn stevige 19 inch velgen met rubber in de maten 225/40 van voren en 275/40 van achteren.

Maten van de auto zijn 4,36 meter lang, 1,92 meter breed, 1,22 meter hoog en de wielbasis is 2,66 meter. Het chassis is opgebouwd uit een buizenframe en de body is vervaardigd uit carbon. Het totale gewicht van de auto is 1.320 kilo, maar de meest brute uitvoering van de Spirra (450-500 pk) is met een gewicht van 1.200 kilo beduidend lichter.

Klinkt op zich best spannend allemaal, maar de grote vraag blijft natuurlijk of de introductie dit keer wel doorgaat zoals voorspeld. En voor zover wij weten staat er ook nog een elektrische Spirra op het programma, maar daarover wordt in het persbericht met nog geen woord gerept. To be continued…

Ook interessant!

  • Hier, 's werelds eerste elektrische racevliegtuig
  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Gespot - Deze elektrische Lotus is géén Tesla
  • Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro
    Aankoopadvies: Sensationele Supercar voor 120.000 euro

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

spirra, Supercars

Vorig bericht: « Autodiefstal vorige maand 17,2 procent toegenomen
Volgend bericht: Afghanistan heeft wellicht grootste lithium reserves »

Lees Interacties

Reacties

  1. koekoek zegt

    15 juni 2010 om 21:43

    indrukwekkend voor een 2,7

    Login om te reageren
  2. Martinus zegt

    15 juni 2010 om 21:44

    ze hebben veel afgekeken van Italiaanse designers..

    Login om te reageren
  3. Freewarefreak zegt

    15 juni 2010 om 21:49

    Voor een Koreaanse auto erg dik! Maar.. wat gaat die dan kosten? Want dat zal toch wel een hekel punt zijn, deze auto kan (nog) niet teren op een sterk imago. Dan is de prijs alles bepalend.

    Login om te reageren
  4. laurens324 zegt

    15 juni 2010 om 21:50

    @martinus idd die Koreanen en Chinzen kennen alleen maar CopiePaste

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    15 juni 2010 om 21:52

    briljant en duidelijk motorpallet:

    – Zonder turbo: 175 pk met 245 Nm koppel / 0-100 in 6,8s / top 212 km/u
    – Kleine turbo: 330 pk met 471 Nm koppel / 0-100 in 4,8s / top 280 km/u
    – Grote turbo: 400-420 pk met 490 Nm koppel / 0-100 in 3,8s / top 305 km/u
    – Twin turbo: 450-500 pk met 539 Nm koppel / 0-100 in 3,5s / top 310 km/u

    Login om te reageren
  6. MrJones zegt

    15 juni 2010 om 21:52

    nette machine hoor.

    Login om te reageren
  7. Vinny_93 zegt

    15 juni 2010 om 22:02

    Me like.

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    15 juni 2010 om 22:02

    Op foto’s lijkt het nog wat.
    Ik heb de Eneco uitvoering op de Wereld haven dagen van dichtbij mogen aanschouwen. Helaas was daar goed aan te zien dat het een Koreaanse auto is.

    Dat was overigens wel een prototype. ;)

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    15 juni 2010 om 22:04

    De Spirra E wordt gebouwd & ontwikkeld door een Nederlands bedrijf: http://www.allgreenvehicles.nl/
    Volgens de website is de Spirra E daar ook gewoon te bestellen, maar of je ook kunnen leveren…

    Login om te reageren
    • RenesisHP zegt

      15 juni 2010 om 22:08

      @robbie:

      Krappy afwerking door Nederlanders?.. :shock:

      Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      15 juni 2010 om 23:53

      @robbie: :D Hahaha…. Er staat op hun website dat de Spirra-E een topsnelheid heeft van 305 km/u, en een range van maar liefst 365 km. Een maximum vermogen van 200kW Dit alles met een totaal gewicht van 1360kg.
      Ik denk dat we de Spirra-E vooral niet serieus moeten nemen, aangezien ze de specificaties mixen met de Spirra Twin turbo. ;)

      Login om te reageren
  10. RenesisHP zegt

    15 juni 2010 om 22:05

    De prestaties van het instapmodel zijn eigenlijk best goed te noemen. 6.8 sec met 175pk zie je niet vaak meer.

    Login om te reageren
  11. Carmaster zegt

    15 juni 2010 om 22:06

    Ken deze bak nog van Gran Turismo 4, alleen had ie daar een 4.6 (Ford?) V8 met 320 pk. Hij stond er niet in als concept, en dat spel stamt alweer uit 2005.
    Ik dacht dat ie allang in productie was gegaan.

    Login om te reageren
  12. marco zegt

    15 juni 2010 om 22:08

    doet me denken aan een soort mini koenigsegg
    mooie auto :)

    Login om te reageren
  13. RenesisHP zegt

    15 juni 2010 om 22:09

    Ja ik weet het, het moet Crappy zijn. ;)

    Login om te reageren
  14. FeRaRi zegt

    15 juni 2010 om 22:10

    Is dit dat autootje wat getest werd bij top gear ??

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    15 juni 2010 om 22:14

    Erg geslaagde auto ! Helemaal goed, alleen in Nederland natuurlijk weer onvoorstelbaar duur…

    Login om te reageren
  16. Something zegt

    15 juni 2010 om 22:23

    Ziet er heel goed uit, respect voor korea :D

    Login om te reageren
  17. RippiN zegt

    15 juni 2010 om 22:37

    Black on black staat hem goed!

    Login om te reageren
  18. y.master zegt

    15 juni 2010 om 22:44

    De auto ziet er idd goed uit, maar ze hebben wel her en der wat gekopieerd van de ferrari f430 (met name de achterkant)

    Login om te reageren
  19. M.M.M zegt

    15 juni 2010 om 22:46

    Ik heb de laatste dagen toch meer met oranje. Zeker met die zwarte afwerking erg mooi.

    Ben erg benieuwd naar de prijzen.

    Login om te reageren
  20. Rob zegt

    15 juni 2010 om 22:48

    Het verschil qua prestaties tussen de ”zonder turbo” en ”kleine turbo” zijn vrij groot, maar het ziet er veel belovend uit! Laat maar komen

    Login om te reageren
  21. Vanquish zegt

    15 juni 2010 om 23:08

    Ik vind alleen de achterkant mooi, voor de rest vind ik de vormen helemáááááal niet mooi.

    Login om te reageren
  22. As_long_as_it_is_fast zegt

    15 juni 2010 om 23:17

    Zalig! :D
    Ik wil er ene. Liefst int zwart hoewel hij er ongetwijfeld lekker zal uitkomen in’t RS blauw. :D
    Leuke motorspecificaties ook. Geef mij maar de grote turbo, we moeten niet opscheppen en de twin turbo nemen ook niet. Low riden heet dat dan.. :p

    Login om te reageren
  23. Tinus zegt

    16 juni 2010 om 00:06

    Misschien een idee op deze motoren-upgrades aftermarket aan te bieden…

    Een Cayenne Turbo dissen met je Santa Fe haha

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    16 juni 2010 om 00:29

    Nageaapte Ferrari F430. Is op zich niet erg, maar hij is lelijker dan het origineel, dus dan is het wel erg;) Wanneer komt er eens iemand met ECHT iets nieuws?

    Login om te reageren
    • kooi zegt

      16 juni 2010 om 02:29

      @Cantago: aan u het woord, ik wacht op uw creatie.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        16 juni 2010 om 16:23

        @kooi: pff, ik heb helaas geen programma waarmee ik dit wel kan. Een tekentalent ben ik ook al niet. Maar mocht er iemand zijn die dit wel kan, dan help ik graag mee;)

        Login om te reageren
  25. tobiman zegt

    16 juni 2010 om 07:46

    eindelijk ook eens een supercar die leverbaar is met een normale motor :P
    egt faking vette superauto is dit
    petje af Korea

    Login om te reageren
  26. w0o0dy zegt

    16 juni 2010 om 08:09

    Leuk ding en meer gericht op sprinten ipv een hoge top.. zo zie ik dat graag.
    Verder zou de 330pk versie perfect passen in een Caymsn 370z teaser van Hyundai voor de europese markt door die motor in de Genesis coupe te hangen. Rwd en 339pk+400+nm… FUN!

    Login om te reageren
  27. Northwestern zegt

    16 juni 2010 om 08:14

    Zonder turbo is dat ding een beetje zielig…

    Login om te reageren
  28. trigger565 zegt

    16 juni 2010 om 08:35

    ziet er erg cool uit, maar als je dan de 175PK versie pakt en er bij het eerst volgende stoplicht wordt afgetrokken door een GTI, wordt het misschien wat pijnlijk…

    Login om te reageren
  29. Kevski-Style zegt

    16 juni 2010 om 10:43

    Hmmm, bij mijn weteen iser tijdens met ford onderhandeld en zou hij met de 4.6 modular motor in productie gaan. Hoopte al op de 302, omdat deze een stuk beter is. Maar dit is ook niet zo slecht. Het enige wat ik hoop is dat er een 4 kleps cilinderkop gebruikt gaat worden. Nu gaat het nog slechts om een 2 klepper. verder wel een lekker robuust blok. En omdat het een buizenframe is, is de auto stijf genoeg en bovendien modulair. Kortom, als je wilt en beetje handig bent, past nagenoeg elke motor er zonder al te veel moeite gewoon in. Ik zeg maken en desnoods alleen als rollend chassis afleveren voor de hobbyisten….

    Login om te reageren
  30. Trevor zegt

    16 juni 2010 om 11:25

    Ik vind m er gewoon dik uitzien. Ben benieuwd wat het gaat kosten. Als het betaalbaar wordt (denk aan VW-GTR/Scirocco R/135I/S3 prijzen) dan is het zeker een leuk alternatief.. Gaat ie richting prijzen van Porsche Boxter e.d. dan denk ik dat het lastig wordt om een voet aan de grond te krijgen in Europa…

    Login om te reageren
  31. jack_abarth zegt

    16 juni 2010 om 11:54

    @Trevor,

    Hij moet najuist goedkoper worden t.o.v. de wagens die jij opnoemt. Want het heeft helemaal nog geen naam opgebouwd, en zal wanneer het net zo duur is nooit een naam opbouwen.

    Login om te reageren
  32. Tonnie zegt

    16 juni 2010 om 12:58

    Ziet er wel gaaf uit :D

    Login om te reageren
  33. anything zegt

    16 juni 2010 om 13:12

    de twinturbo uitvoering in het zwart aub :D

    Login om te reageren
  34. mesfin zegt

    16 juni 2010 om 15:12

    aaah, wat leuk! weeeer een ctrl+c>>>>ctrl+v ‘project’ uit Azie. weer eens wat ‘anders. ‘NOT!!!

    kunnen die mensen niks zelf bedenken? moet 75% procent van hun onteerpen nou echt worden afgekeken van een Europees design studio? nee toch!?

    maaruh, verder ziet het er wel mooi uit hoor!:d

    Login om te reageren
  35. mesfin zegt

    16 juni 2010 om 15:17

    *ontwerpen

    Login om te reageren
  36. Trevor zegt

    16 juni 2010 om 16:03

    @Jack_Abarth ; Het gaat mij om uitvoering 2,3,4 .. niet die 175 Pk.. Dat is supercar onwaardig.. Voor de rest kijk ik naar de specs en die zouden allemaal sneller zijn dan de auto’s die ik opnoem, maar qua type is het veel meer een concurent van een Lotus, Porsche Boxter, e.d. In die klasse die ik opnoemde is echter niks te verkrijgen in dat soort auto’s… Dus vandaar dat ik zeg als je zeg 45000 beschikbaar hebt kun je misschien ook is hier naar kijken… Als het duurder wordt slaan ze dit alternatief over..

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      16 juni 2010 om 21:28

      @Trevor: ehm… Coupé’s onder de 100k en meer dan 250pk/350nm, minder dan 6 sec naar 100 en een top boven 250km/u…. weet je wat je dan te kiezen hebt?

      S5 (vanaf 85k), TT (vanaf 62k), 1-serie (135i vanaf 55k), 335i (vanaf 60k), Lotus Evora (vanaf 75k), MB e500 coupe (vanaf 90k), 370Z (vanaf 55k), Cayman s (vanaf 85k) en de Scirocco R (vanaf 44k)….

      Ik weet bijna zeker dat deze Spirra met middenmotor bijna het hele groepje het snot voor de ogen rijdt op bochtige wegen/circuits en waarschijnlijk meer lol oplevert dan bijna al die auto’s……

      Kortom 45k of minder, als je dat gelooft snap je er echt niets van…. 85k voor de 330pk versie is zeker wel mogelijk, maar ik zou gokken op zo’n 70/75k als je er aantallen van wil verkopen…

      Login om te reageren
  37. jack_abarth zegt

    16 juni 2010 om 16:23

    @Trevor,

    Aha, dat verklaart het één en het ander ;)

    Login om te reageren
  38. Dimglor zegt

    16 juni 2010 om 20:35

    Ik vind hem er toch wat raar uitzien.. :s Is niet echt m’n ding…

    Login om te reageren
  39. Trevor zegt

    17 juni 2010 om 00:15

    @woody.. Volgens mij begrijp je mij verkeerd. Ik zeg dat mensen die € 45000 beschikbaar hebben altijd kijken naar hothatches.. ofwel de auto’s die ik opnoem.. naar een koreaan kijken voor dat geld gebeurt niet zo snel. Als ze m dus kunnen aanbieden voor een prijs( en dat mag er dan echt wel iets boven liggen want dat doen de prestaties ook) dan maak je kans om aantallen te draaien en te groeien.. Doen ze dat niet dan moeten ze dus concurreren met de auto’s die jij noemt en ik vraag me af hoeveel mensen dan nog hun portemonnee trekken voor een koreaan… De targetgroep van hothatch buyers is veeeeel groter dus vandaar… Zeker als ze verkocht moeten gaan worden voor de prijs(en misschien is die prijs wel aannemelijker) die jij verwacht dan denk ik dat het geen suc6 wordt..

    Login om te reageren
  40. rene zegt

    18 juni 2010 om 18:29

    jongens ,heb nog wat amusement bij multiair.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North