• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tuners

Auteur: Dennis, gepost 12 februari 2009 om 11:22 – 29 Reacties

Afbeelding Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tunersAfbeelding Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tunersAfbeelding Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tunersAfbeelding Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tunersAfbeelding Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tunersAfbeelding Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tunersAfbeelding Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tunersAfbeelding Sportec sluit aan in rijtje Scirocco tuners

Volkswagen Scirocco - Sportec SC 350
De Volkswagen Scirocco heeft al bij diverse tuners op de brug gestaan en ook het Zwitserse Sportec sluit gezellig aan in het rijtje met Scirocco tuners. Zie hier de Sportec SC 350.

Gelukkig geen uitbundig tupperwarefeest, integendeel, want Sportec concentreerde zich vooral op het onderstel en de motor van de Scirocco. De 2,0 liter turbomotor levert standaard een nette maar niet zeer overdreven 200 pk. Desgewenst kan dat vermogen door Sportec worden opgekrikt naar 240 pk, tot maar liefst 350 pk en 480 Nm koppel! Dit bereikt de tuner door aanpassingen het motormanagement, een verbeterde uitlaat, een Sportec turbocharger en intercooler. De auto werd met verstelbare veren 35 millimeter verlaagd en op 20 inch velgen gezet. Het interieur werd afgewerkt met carbon accenten en een velours mattenset. Sportec heeft nog niet aangekondigd wat het geintje moet kosten en wanneer e.e.a. verkrijgbaar is.

Sportec SC 350: The Compact Overreacher

Like its predecessors, the new VW Scirocco is once again becoming an object of great fascination for car tuners. The most recent version is now presented by Swiss HighEnd Tuner Sportec: Among other things, the program consists of a performance optimisation, a sports suspension, elegant rims and other generally enhancing engineering components.

For the 200hp and 2 litre gasoline engine, various performance optimisations are available – from 240hp to 350hp. In the top version, the maximum torque takes a giant leap from 280 to 480 newton metres. The gained performance is achieved by the interaction between the engine electronics and a stainless steel exhaust system, a Sportec turbocharger, a charge-air intercooler and the modified fuel system.

A carbon engine cover is the precious gift package for this technical delicacy.

The Sportec suspension springs permit significantly improved handling characteristics and transverse dynamics. They not only lower the coupé by 35 millimetres, but are also in perfect harmony with the electronically adjustable shock-absorber system DCC.

The differential lock Sportec has added further enhances the Scirocco’s grip by several degrees during racier trip sequences.

Another highlight: a 20″ Sportec Mono/10 wheelset. An extremely light 9×20″ spoke rim has been chosen and equipped with 245/30 tyres.

On the inside, passengers may enjoy a 4-part floor mat set made of soft velour and a multi-part carbon interior with Sportec logo.

Therefore, the Sportec SC 350 is not only quick and sporty, but also a seductively sensuous experience.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

scirocco, sportec, tuning, Volkswagen, wit

Vorig bericht: « Rechtbank bepaalt: Gaspedaal mag niet snuffelen bij Autotrack
Volgend bericht: Eindelijk de Porsche Panamera interieur foto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. jan zegt

    12 februari 2009 om 11:25

    350 pk op de voorwielen alleen???

    Login om te reageren
  2. Ultralord zegt

    12 februari 2009 om 11:26

    Eindelijk een tuner die het mooi doet in zekere zin dat non-autoliefhebbers dit ook laat opvallen als mooi getuned.

    Login om te reageren
  3. Sven zegt

    12 februari 2009 om 11:28

    daar mag je wel een paar zetjes p zero rosso’s voor bestellen.

    Maar eindelijk een tuner die het snapt. Pak het technische deel aan en laat de spoilers op de gt3’s zitten

    Login om te reageren
  4. JMC zegt

    12 februari 2009 om 11:28

    Ben er geen fan van. De Sirocca is zo de Seat Leon van VW aan het worden; de absolute tuning-car…

    Greetzzz,

    JMC

    Login om te reageren
  5. Bobel zegt

    12 februari 2009 om 11:33

    Ja kan nog wel. Zelf ben ik een groot liefhebber van het origineel en zal dat dus beter vinden dan die getunede meuk.

    Maaruh 350 ph op de voorwielen kan nog wel, maar daarmee houdt het ook wel op.

    Login om te reageren
  6. michel zegt

    12 februari 2009 om 11:36

    Mooie auto! in men ogen in van de mooist getunede sirocco’s tot nu toe !

    Login om te reageren
  7. johnny t-jet zegt

    12 februari 2009 om 11:49

    Nu de wegligging nog , in een test op Zanvoort viel de Scirocco genadeloos door het bekende matje . Peter Kox plaatste hem op nagenoeg de laatste plaats . Een 500 Abarth liet hem het achterkantje zien ( 135 pk….).

    Login om te reageren
  8. Vinny_93 zegt

    12 februari 2009 om 12:09

    Moet dat nou?

    Login om te reageren
  9. Roadronner zegt

    12 februari 2009 om 12:13

    Hele goeie tuning, ziet er echt geslaagd uit zo. Net even wat dikker, maar niet overdreven. Echt stoer! :twisted:

    Login om te reageren
  10. corrado vr6 slc/BMWe30 zegt

    12 februari 2009 om 12:18

    Very nice indeed!

    Login om te reageren
  11. MurcieBoy zegt

    12 februari 2009 om 12:24

    meest geslaagde Scirocco als je mij vraagt ;)

    Login om te reageren
  12. President zegt

    12 februari 2009 om 12:27

    ziet er goed uit, niet te ‘overtuned’ maar goed design & krachtige aanpassingen!

    Login om te reageren
  13. JDM zegt

    12 februari 2009 om 12:40

    Altijd leuk om te zien, mislukte Euro tuning. Mensen klagen altijd over Japanse tuners, maar die houden zich niet bezig met zulke tupperware paketten.

    Nee, doe mij maar Blitz of HKS. Die gaan nooit met een 350PK sterke voorwielaandrijver komen!

    Login om te reageren
  14. Hans zegt

    12 februari 2009 om 13:26

    Die streep van voor naar achter mogen ze van mij weglaten ;p

    Login om te reageren
  15. Hagar zegt

    12 februari 2009 om 13:37

    Precies of dat ie zojuist een Hummer ontmoet heeft…

    Login om te reageren
  16. Palla zegt

    12 februari 2009 om 13:58

    lekker hoor 350 PK…maar goed dat ze het onderstel ook hebben aangepast, heb dat met Peter Kox ook gezien en was dramatisch idd.

    @JDM, ik weet niet waar jij vandaan komt, maar juist die japanse tuners creëren complete draagvleugelboten. Daar zit vaak meer plastic op dan een playmobil auto

    Login om te reageren
  17. Mr Dd zegt

    12 februari 2009 om 14:14

    Streep op de voorkant ziet er wel lekker uit, alleen op de achterkant valt ie niet zo goed door de welvingen van de auto. Voor de rest strakke bak..

    Login om te reageren
  18. BmwMPower zegt

    12 februari 2009 om 14:58

    Hij is nog breed ook…

    Login om te reageren
  19. johnny t-jet zegt

    12 februari 2009 om 16:26

    palla:” maar goed dat ze het onderstel hebben aangepast” : is dat met een paar andere veertjes opgelost ?

    Login om te reageren
  20. Guido zegt

    12 februari 2009 om 17:23

    Ik hoop dat het ook een beetje betrouwbaar is :P Zo ja, erg dikke shit :D

    Login om te reageren
  21. baske zegt

    12 februari 2009 om 17:38

    Kijk weer een mooi stuk werk van de mannen uit Zwitserland. Ik heb contact gehad met de Benelux importeur voor de producten van deze Scirocco en zij vertelde mij dat zij hun Scirocco binnen hebben en deze op de Auto Rai zal staan met een 300pk kit, met op maat gemaakt onderstel, Brembo remmen en 20″ zwarte Sportec velgen met witte rimstripe. Hou hun website in de gaten voor meer info over deze demo auto http://www.sportec-benelux.com
    TIP: Er zal ook een witte SPR1 op hun stand staan op de Auto Rai!!!!

    Login om te reageren
  22. matt zegt

    12 februari 2009 om 17:52

    Sirocco is op zich al sportief en beetje aggresief.
    Hoeft echt niet getuned te worden voor mij.

    Login om te reageren
  23. appieflappie zegt

    12 februari 2009 om 20:10

    Wegliggen Scirocco slecht??? En dan ga je die auto op zandvoort testen?

    Wat ik heb begrepen van de test van autoblog was dat de auto juist een erg goede wegligging had.

    Login om te reageren
  24. WieAndersDasAuto zegt

    12 februari 2009 om 21:14

    Dit ziet er niet verkeerd uit. Niet van die overdreven sneeuwschuivers, maar gewoon bescheiden aanpassing aan de buitenkant.

    En met 240 pk kom je ook wel vooruit ;)

    Login om te reageren
  25. Axl zegt

    12 februari 2009 om 22:30

    En een nieuwe pauperbak is geboren.

    Login om te reageren
  26. AM1boy zegt

    12 februari 2009 om 23:30

    vind de lijnen nog steeds voor geen centimeter kloppen!
    lekkere smoel, maar dié achterkant…

    Goed dat ie 350pk heeft gekregen.
    Hoe mee pee-kaaa-tjuhs, hoe sneller hij uit mn zicht is :P

    Doe mij maar de toekomstige Civic hatcback!

    Login om te reageren
  27. r3fl3x zegt

    13 februari 2009 om 09:49

    Wat een coole auto is die Scirocco toch! Maar zijn er echt mensen die met ’n ‘race’… streep over straat gaan?

    Ps:
    Desgewenst kan dat vermogen door Sportec worden opgekrikt naar 240 pk, tot maar liefst 350 pk en 480 Nm koppel! Van-tot…?

    Desgewenst krikt Sportec dat vermogen op naar 240 pk, of, voor de pk-fetishisten, tot maar liefst 350 pk en 480 Nm koppel!

    Login om te reageren
  28. johnny t-jet zegt

    13 februari 2009 om 10:46

    @appieflappie, tegenwoordig rijdt iemand in een auto en heeft een mening over de wegligging , dat kan natuurlijk niet .

    Login om te reageren
  29. Ruof A Idua zegt

    13 februari 2009 om 20:13

    @Johnny t-jet:
    De test op Zandvoort:
    BMW M3 coupe DCT 2.01,7
    VW Scirocco rondetijd 2.11,8
    Fiat 500 Abarth rondetijd 2.18,3
    Dit om e.e.a. weer een beetje in het juiste perspectief te plaatsen.
    (Bron Autovisie supertest nr 26 2008)

    Overigens valt iets niet door ‘ het matje’ maar door ‘de mand’

    Test op een regenachtig Assen:
    Scirocco rijdt rondjes om een BMW 125i coupe (Wheelson7, sorry stiekem toch gekeken)

    Nu jij weer. En JIJ hebt zeer zeker niet in een Scirocco gereden. Daar moet je minimaal 18 jaar oud voor zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North