• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyker stelt C12 Zagato uit

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 juli 2007 om 16:41 – 41 Reacties

C12 Zagato


Vandaag is bekend geworden dat Spyker de productie van de C12 Zagato uitstelt. De 500 pk sterke limited-edition C12, gestyled door de bekende Italiaan met dezelfde naam zou aanvankelijk vanaf maart 2008 geleverd worden, maar is nu voor onbepaalde tijd vertraagd.

Van de Zagato, die in Genève aan het publiek getoond werd zouden slechts 24 exemplaren gemaakt worden. Deze editie is in het leven geroepen om de start van het Spyker Formule 1-team te vieren, hoewel er vooralsnog weinig te vieren valt.

Dit schrijft weekblad HP de Tijd, die de bevestiging van president-commissaris Hessel Lindenbergh heeft gekregen. “We geven prioriteit aan de productie van de andere modellen. Daarom gaat de Zagato voorlopig op de lange baan”, zo stelt Hessel Lindenbergh.

Degenen die de zeldzame Spyker met de karakteristieke aluminium achterpartij (hier op video) in de bestelling hebben staan zullen door het bedrijf uit Zeewolde per brief over het verdere verloop van zaken worden geïnformeerd…
Kunnen we hier iets uit concluderen?

Ook interessant!

  • Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
    Zeldzame Pagani Zonda C12 S gecrasht [video]
  • Eindelijk rijdend! Spyker B6 Venator (Video)
  • Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
    Video: Wouter stelt Mercedes EQS aan je voor
  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

c12, Spyker, zagato

Vorig bericht: « GTI vs. AMG
Volgend bericht: Dodge Nitro viral »

Lees Interacties

Reacties

  1. westy B zegt

    17 juli 2007 om 16:43

    The story continues…

    Cash probleempjes by Spyker?

    Login om te reageren
  2. Thomaz zegt

    17 juli 2007 om 16:43

    Dat was natuurlijk te verwachten. En hoe zit het met die SUV van ze?

    Login om te reageren
  3. vinox zegt

    17 juli 2007 om 16:43

    Wat een verrassing, na heel de spyker-soap.

    Login om te reageren
  4. LC zegt

    17 juli 2007 om 16:52

    Volgens mij nadert er een faillissement en daardoor wordt de C12 uitgesteld voor onbepaalde tijd. Zo willen ze de laatste graantjes pikken voordat Spyker vermoedelijk in November verdwijnt.
    Het kan ook zijn dat Spyker wacht tot de F1 succesvol verloopt, waarom zouden ze de C12 produceren ten ere van een Formule1 team dat beroert presteert.
    Of het kan beide zijn.

    Login om te reageren
  5. Armada zegt

    17 juli 2007 om 16:53

    Langzaam maar zeker begint de roze wolk waarop ze zitten af te brokkelen.

    Login om te reageren
  6. C30CDIAMG zegt

    17 juli 2007 om 16:55

    De D12 staat vooralsnog nog steeds geplanned op december 2007

    Login om te reageren
  7. LC zegt

    17 juli 2007 om 16:56

    @Armada

    Spyker was lang genoeg high geweest een bad-trip nadert ;)

    Login om te reageren
  8. Bol zegt

    17 juli 2007 om 16:56

    hmm zou sneu zijn als ze kopje onder gaan..

    Heb over die SSUV ook opvallend weinig meer vernomen..

    Login om te reageren
  9. Marc zegt

    17 juli 2007 om 16:57

    Het is natuurlijk ook zo, des te meer Spyker negatief in het nieuws komt des te meer mensen negatief over Spyker denken.
    Het beleid is wellicht (dat weet je nooit als buitenstaander) beroerd zijn geweest, de mannen die met het idee aan de slag zijn gegaan hebben Spyker wel op de wereldkaart gezet (hetzij op hun eigen excentrieke manier) en daarmee de Nederlandse autoindustrie. Ik pleit niet voor miljoenen subsidies maar ik pleit wel voor wat begrip en steun richting het kamp van Spyker, niet persé naar de CEO of weet ik wat maar naar het merk.

    Login om te reageren
  10. Pomoek zegt

    17 juli 2007 om 17:05

    Naam veranderen in Spyker Gmbh, en de hele zooi verplaatsen naar Baden Baden oid. En bedankt. Toch allemaal minder problematisch dan het wegkwijnende NED-car.

    Login om te reageren
  11. Armada zegt

    17 juli 2007 om 17:06

    @ LC.

    Hoe Higher ze zijn, hoe harder ze vallen;)

    Login om te reageren
  12. 666 zegt

    17 juli 2007 om 17:06

    Zagato zal nu dus ook op het lijstje staan van crediteuren.

    Login om te reageren
  13. MarcO zegt

    17 juli 2007 om 17:08

    Ik ben chauvinistisch genoeg om een nederlands merk een warm hart toe te dragen. En aldus mag ik hopen dat ze het lek boven krijgen, maar die c12-zagato mag wat mij betreft voor onbepaalde tijd uitgesteld blijven. Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  14. huub Vanderlubbe zegt

    17 juli 2007 om 17:13

    Ik kan alleen maar zeggen: GELUKKIG, schrappen dat ding!!

    Login om te reageren
  15. Marc zegt

    17 juli 2007 om 17:21

    @ huub Vanderlubbe: om maar niet te spreken over delorean, of niet soms?

    Login om te reageren
  16. San Sebastiano zegt

    17 juli 2007 om 17:38

    Ze kunnen hem gewoon bij Zagato laten bouwen! M.i. probleem met de cash-flow inderdaad…

    Login om te reageren
  17. Aston Martin Rapide zegt

    17 juli 2007 om 17:47

    To be continued….soap gaat nog altijd lekker door.

    Login om te reageren
  18. DeAutogids.nl zegt

    17 juli 2007 om 17:48

    Kijk aan, goed nieuws van Spyker. Men heeft de productie zodanig verhoogd dat de fabriek op volle capaciteit draait. Dat is weer eens een goed bericht Spyker!

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    17 juli 2007 om 17:54

    ik hoop zo van harte dat alles goed met die lui .. en dat de gemiddelde hollander weer eens verschrikkelijk naast zit.

    Login om te reageren
  20. JeroenM zegt

    17 juli 2007 om 17:54

    ik zeg: Uitstel = Afstel

    weer negatief in de publiciteit, dit kan niet goed gaan zou je denken

    Login om te reageren
  21. glenne zegt

    17 juli 2007 om 18:05

    ik weet een idee , laten we gewoon afwachten en kijken wat ze doen want die c12 zagato ziet er vettig uit :) zou mooi zijn als die in productie gaat

    Login om te reageren
  22. opdekop zegt

    17 juli 2007 om 18:13

    Afwachten op het faillissement. Dat faillissement zal de ‘grootaandeelhouders’ die zich recent middels een ‘secured’ lening zeker hebben gesteld van de aandelen van het formule 1 team zeer zeker goed uitkomen. Dan heeft de familie mol 53% van het F1 team, Muller 10% van het F1 team… Dat ze daarbij de SNS bank met het Spyker ‘fiasco’ opzadelen zal ze dan worst wezen… Slimme jongens hoor die Mol en Muller… Tijd dat de AFM die tent eens gaat doorlichten. Er worden bij Spyker wel erg smerige spelletjes gespeeld.

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    17 juli 2007 om 18:30

    “Kunnen we hier iets uit concluderen?”

    Ja, dat macho ondernemen niet werkt blijkbaar :P

    Login om te reageren
  24. Jurgen zegt

    17 juli 2007 om 18:31

    Goh, wat een verassing. Ik zou het wel kut vinden als ze stoppen.

    Login om te reageren
  25. Pilz zegt

    17 juli 2007 om 19:18

    einde verhaal

    Login om te reageren
  26. Pantera zegt

    17 juli 2007 om 19:21

    @ jurgen

    hier nog zon eentje

    Login om te reageren
  27. Snoepie zegt

    17 juli 2007 om 19:25

    Hoe kan dat toch , ze bouwen toch goede auto’s ? kennelijk is de markt verzadigd.. Erzijn genoeg dure sport autos ?

    Login om te reageren
  28. firefly zegt

    17 juli 2007 om 19:33

    Was er misschien gewoon geen vraag naar 24 stuks? Spyker heeft echt te veel modellen voor zo’n kleine fabrikant.

    Login om te reageren
  29. Pieter zegt

    17 juli 2007 om 19:34

    Spyker zit in een saneringsproces. Even los van de vraag of ze daar uit komen (ik hoop het van harte), het ontwikkelen van een nieuw model heeft in zo’n proces even geen prioriteit. Het voorlopig schrappen van het model hoeft dus niet persé te duiden op een ondergang.

    Login om te reageren
  30. Brendjes zegt

    17 juli 2007 om 19:41

    Mensen maak je niet ongerust. Mol kan altijd nog zijn geheime wapen in zetten. Lodewijk Varrosieau

    Login om te reageren
  31. Windhoos zegt

    17 juli 2007 om 20:43

    westy B schrijft,

    17 July 2007 om 16:43
    The story continues…

    Cash probleempjes by Spyker?

    ————————————————

    yepz, ze draaien er mooi om heen trouwens……………..

    Login om te reageren
  32. Dink zegt

    17 juli 2007 om 21:41

    Wel heel gaaf als je dan toch uiteindelijk je Zag krijgt.

    Login om te reageren
  33. Jerro zegt

    17 juli 2007 om 23:00

    goh echt? geld op zeker, na dat gigantische onverwachts grote succes van christian kwalbers….
    DUH!

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    18 juli 2007 om 00:11

    @Dink
    ergens kloppen je foto’s niet, het stuur zit langs 2verschillende kanten blijkbaar :-?

    Login om te reageren
  35. Naiefje zegt

    18 juli 2007 om 02:14

    Jammer, had er net eentje willen bestellen. Had mijn voorschotje al bijna overgemaakt….

    Login om te reageren
  36. Naiefje zegt

    18 juli 2007 om 02:20

    @ dekster

    Jawel hoor, foto’s kloppen. Alleen op de eerste foto staat de VOORkant en op de tweede foto staat de ACHTERkant. En als je van voren kijkt zit het stuur rechts en als je van achteren staat zit het stuur links. Dit werkt bij de meeste auto’s zo, behalve die in Engeland (en nog een paar van die landen). Daar werkt het vreemd genoeg andersom.

    Login om te reageren
  37. aart zegt

    18 juli 2007 om 08:26

    Kan het me voorstellen. De huidige produktielijn wordt aangepast om er automatische versnellingsbakken in te hangen. De vraag hiernaar blijkt groter dan de handmatige versie. Dit kost tijd waardoor de overige produktie vertraagd. Laten we rustig afwachten hoe het loopt.

    Login om te reageren
  38. de sjonnies zegt

    18 juli 2007 om 09:36

    @opdekop – Inderdaad, alles wordt naar een paar gezonde BV’tjes getankt, men zal daarna (als de stekker eruit is) een bod doen op de naam (die in handen is van de Friesland bank ) of de Friesland bank er in houden en vrolijk
    door produceren terwijl schuldeisers en kleine aandeelhouders het nakijken hebben – Is zoiets al niet eens met DAF gebeurd?
    Daarna zal het ‘orakel’ Müller wel eventjes het nieuwe model introduceren!

    Login om te reageren
  39. Eddie zegt

    18 juli 2007 om 19:56

    Spyker moet keuzes maken omdat de productie akelig achterloopt. De Zagato uitstellen is dan de meest logische keuze. De auto kan alleen besteld worden door al bestaande Spyker rijders (bezitters) en die hebben doorgaans een Spyker hart en zijn bereid langer te wachten. De nieuwe klanten die voornamelijk de D12 besteld hebben moet je behouden door snel een D12 op de weg te hebben. D12 heeft gewoon alle prioriteit op dit moment.

    Ik had als ik Spyker was gewoon een mega aandelen uitgifte gedaan na de F1 deal. Je weet dat F1 geld kost en niet met bakken binnenbrengt!

    Login om te reageren
  40. Eddie zegt

    18 juli 2007 om 20:07

    Bovendien zit er 0 marge op die Zagato omdat meneer Zagato die opstrijkt.

    Login om te reageren
  41. Patrick Gorissen zegt

    4 september 2007 om 00:54

    Ik zou ontzettend trots zijn op Spyker, een Nederlandse auto! Maar eigenlijk vindt ik het maar niks. Niks Nederlands aan. Alleen de naam dan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North