• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots: beefed up Ferrari California met Turbo-power

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 november 2011 om 22:49 – 45 Reacties

Ferrari California facelift
De Ferrari California: het is een lustobject voor meeuwen en de ultieme Lauren Verster-diss-mobiel. Maar tegelijkertijd dreigt de kleine cabrio een beetje te verzuipen te midden van het andere Ferrari-geweld, en het aankomende Ferrari-geweld. Gelukkig gaat hij alweer een tijdje mee, dus werd het toch tijd voor een update. Hierbij worden 30 extra pk’s in de wagen gepompt. Van de update hebben we nu wat spyshots weten te schieten.

Er zit nog de nodige tape op de Calipornia, en de motorkap staat a) open en b) heeft een grote wrat. Maar we vermoeden dat dat te maken heeft met de afgeknepen luchttoevoer door de tape, dus bij het productiemodel wordt dit zo gladgestreken. Het rode dakje en roosters staan hem best leuk in combinatie met de zwarte koets.

Het grootste nieuws speelt zich echter onder de kap af. Onze fotograaf heeft vanuit het motorcompartiment namelijk een turbofluit gehoord. Voor het eerst gaat de California dus drukvulling krijgen! Wat het formaat van het blok gaat zijn zullen we niet weten, maar waarom niet een stukje downsizen? Voor 30 pk vermogenswinst kan je wel met een flink kleiner blok dan de huidige 4,3 liter V8 af. En bovendien is dat goed voor Ferrari’s green credentials.

We zijn benieuwd! Een beetje naar de subtiele straktrekkerij, maar des te meer naar de motorinhoud + het aantal cilinders. Zal het misschien wel Ferrari’s eerste V6 sinds jaren worden?

Ook interessant!

  • Ferrari crasht
    Ferrari crasht bij proefrit, blijft niets van over
  • Gespot - De enige Ferrari GTB Turbo op gele platen
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, california, facelift, Ferrari, spyshot, turbo

Vorig bericht: « Snelle Ringronde GT-R duikt op, Nissan weet van niks
Volgend bericht: Online auto kopen met korting via ANWB »

Lees Interacties

Reacties

  1. mrvandelen zegt

    14 november 2011 om 22:50

    Gaaf! :)

    Login om te reageren
  2. joeytrambel zegt

    14 november 2011 om 22:54

    is is ?

    Login om te reageren
  3. RickB zegt

    14 november 2011 om 22:54

    Hoe dom is Ferrari om hem half af te tapen, zo schreeuw je juist om aandacht!

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      15 november 2011 om 00:24

      @RickB: En wat wil Ferrari juist graag? Aandacht. Geloof mij, als een fabrikant geen aandacht wilt dan proppen zij al hun nieuwe techniek in een bestaand model zonder camouflage, dan kijkt en geen hond om. Dit is juist allemaal om momentum te creëren rondom het merk en het model.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        15 november 2011 om 10:08

        @joosthoeve: Het valt bijvoorbeeld op, dat op al die spy-pics kenteken en snoet van berijders worden weggewerkt. De enige die daar belang bij heeft, is de fabrikant. Dus zal die ook de fotograaf wel betalen.

        Login om te reageren
    • BobbyD zegt

      15 november 2011 om 08:20

      @RickB: Jij gelooft ook nog in het “uitlekken” van foto’s en Sinterklaas?

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        15 november 2011 om 09:35

        @BobbyD: Haha +1 ;)

        Login om te reageren
      • RickB zegt

        15 november 2011 om 18:19

        @BobbyD: Zeker wel, en jij gelooft zeker nog in een of andere god?

        Login om te reageren
  4. label89 zegt

    14 november 2011 om 22:54

    Mooi heur

    Login om te reageren
  5. bozewolf zegt

    14 november 2011 om 22:55

    Two-tone is wel cool, voor de rest is de California hondslelijk magoed.

    Lekker subtiel logo trouwens, AB…wat proberen jullie, de auto te bedekken ofzo?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      14 november 2011 om 23:07

      @bozewolf: De prominent aanwezige watermerken maakt het enigzins verdraagbaar. Wat een ongelooflijk lelijke auto… :|

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        14 november 2011 om 23:31

        @AutomotiveDesigner: Met die kijk krijgt het opeens een positieve insteek inderdaad, haha.

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          14 november 2011 om 23:40

          @bozewolf: ;)

          Login om te reageren
    • Panther zegt

      15 november 2011 om 00:47

      @bozewolf: ze zijn precies heel fier op deze foto’s

      Login om te reageren
  6. Jesper zegt

    14 november 2011 om 23:04

    Wat wás echt de laatste V6 dan? De Dino?

    Login om te reageren
  7. Carreza zegt

    14 november 2011 om 23:07

    Je zou bijna denken dat het autoblog-logo deel van de camouflage is :D

    Login om te reageren
  8. xilver zegt

    14 november 2011 om 23:40

    @AB: jullie mogen gerust dat logo iets minder subtiel op de foto zetten ;-).

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      14 november 2011 om 23:46

      @xilver: Neen, groter! Groter!!!

      Login om te reageren
      • amazinglaurent zegt

        15 november 2011 om 07:40

        @bozewolf: absoluut! Ik zou veel liever dat logo zien ipv die Ferrari!

        Login om te reageren
        • AbarthMkII zegt

          15 november 2011 om 09:22

          @amazinglaurent & Bozewolf: Je zou er ook voor kunnen kiezen om het artikel niet te lezen/bekijken, staat toch duidelijk in de titel vermeldt waarover het gaat. ees het dan gewoon niet als je zo’n bloedhekel hebt aan de California.

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            15 november 2011 om 13:07

            @AbarthMkII: Hey Long John McSerious. Terug van je trip naar de Onlachende Landen?

            Alles humorloos?

            Login om te reageren
            • amazinglaurent zegt

              15 november 2011 om 18:29

              @bozewolf: humor? Wat is DAT?

              Login om te reageren
            • xilver zegt

              16 november 2011 om 10:52

              @bozewolf: +1 ;-)

              Login om te reageren
  9. bozewolf zegt

    14 november 2011 om 23:46

    Ik krijg net een ad die zegt Alfa Romeo muts kado?

    Enige kans dat dat over een beursbabe gaat?

    Login om te reageren
  10. raphael zegt

    15 november 2011 om 01:03

    Op fotos is de California niet echt een mooie verschijning maar in het echt is het een van de allermooiste Ferrari’s. Heel vreemd.

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    15 november 2011 om 06:21

    Hele 30 peeka Wauw, 0.00000001 sec sneller naar de 100?

    Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      15 november 2011 om 14:23

      @norge: 30pk meer scheelt een stuk. Kom jij nog wel achter als je oud genoeg bent om een auto te mogen rijden ;)

      Login om te reageren
  12. lambowambo zegt

    15 november 2011 om 07:01

    ik vind de California echt de lelijkste uit de Ferrari lijn. Ik weet niet precies waarom maar vind het een beetje een vrouwenbak vergeleken met de rest. Maar dan hoor je dat geluid als hij langs rijd en dan is het stiekem toch wel genieten

    Login om te reageren
  13. mazdarx8 zegt

    15 november 2011 om 08:00

    sorry, ik kan hem niet zien.
    er staat een of ander mega groot watermerk voor.

    Login om te reageren
  14. ericc zegt

    15 november 2011 om 08:09

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  15. Rsimon zegt

    15 november 2011 om 08:10

    wow, het nice is dat detail waarbij die rode lijn van de voorstijl van het dak doorloopt naar die ‘luchtvinnen’ :p

    Login om te reageren
  16. naamloos zegt

    15 november 2011 om 08:29

    Ferrari California TDI anyone :P

    Login om te reageren
    • AbarthMkII zegt

      15 november 2011 om 09:25

      @naamloos: Nee, gaat hem niet worden. Ik voorzie een problemen met Volkswagen >> VW California TDI.
      Waar hebben we dat eerder bij gezien … Oja … Ferrari F150 vs. Ford, omdat de modellen zoveel op elkaar lijken.

      Login om te reageren
  17. vale46 zegt

    15 november 2011 om 09:14

    Als de fotograaf al kon horen dat hij turbo’s had, dan neem ik aan dat hij eens goed doorgetrokken heeft.
    In die situatie is het toch ook niet zo moeilijk om het aantal cilinders af te leiden?
    Een V6 en een V8 klinken nu toch wel redelijk verschillend.

    Anyway, ik gok op een primeurtje: V6 biturbo.
    Om de verkoopcijfers wat op te boosten(letterlijk dan) en het past wel bij de wagen een iets kleinere motor.

    Mijn gok: 3.5L V6 met 490pk @8500rmp (=30 pk meer)

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      15 november 2011 om 09:32

      @vale46: Hoezo zou je om de welbefaamde turbo fluit te horen, flink moeten doortrekken?

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        15 november 2011 om 09:37

        @euro95: Zo is dat bij de meeste toch, denk maar aan het flmpje van die GT2 RS. Die turbo’s komen er pas echt in als hij in de toeren gaat en vol vermogen vraagt.
        Natuurlijk kan een goed getraind oor het stationair ook horen, maar zo getraind was zijn oor niet aangezien we nog geen cilinder-aantal hebben.

        Login om te reageren
    • poeperman zegt

      15 november 2011 om 09:34

      @vale46:
      én, een turbo die 8500 rpm aankan?

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        15 november 2011 om 09:37

        @poeperman: Misschien wat veel, maar Ferrari staat bekent om zijn hoogtoerigheid, niet?

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      15 november 2011 om 13:09

      @vale46: Als het al een turbomotor wordt zal het piekvermogen wel bij iets lagere toerentallen gegeneerd worden, hoor. 8500 voor een N/A blok is al fucking hoog, laat staan voor een turbotorretje.

      Login om te reageren
  18. w1ck3d zegt

    15 november 2011 om 10:06

    c) testen van motorkapvergrendeling?

    @poeperman;je haalt volgens mij “supercharger’ dmv riem en Turbo door elkaar want, Turbo -> uitlaat dus heeft meer te maken met het debiet niet?

    Login om te reageren
    • poeperman zegt

      15 november 2011 om 11:58

      @w1ck3d: mja “aankunnen” was mss een slechte woordkeuze, maar er zijn toch erg weinig productie auto’s (geen?) met turbo(‘s) die dergelijke toerentallen draaien

      Login om te reageren
      • w1ck3d zegt

        16 november 2011 om 20:14

        @poeperman: er moet altijd iemand de eerste zijn hé, maar idd ik kan er alleszins geen vinden. Ik zie alleen geen reden waarom het niet zou kunnen.

        Login om te reageren
  19. basjan zegt

    15 november 2011 om 12:46

    moooi! die rooie accentjes!:)

    Login om te reageren
  20. E34M5Touring zegt

    15 november 2011 om 14:29

    Zijn motorkap staat los, misschien iets te veel turbodruk.

    Login om te reageren
  21. spotu2 zegt

    15 november 2011 om 19:41

    zwart-rood is eigenlijk wel een goede combo. Dit wordt als ik mij niet vergis een van de weinige ferrari’s met turbo. Dat belooft veel goeds :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North