• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aan

Auteur: Author, gepost 10 februari 2017 om 18:10 – 43 Reacties

Afbeelding Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aanAfbeelding Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aanAfbeelding Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aanAfbeelding Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aanAfbeelding Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aanAfbeelding Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aanAfbeelding Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aanAfbeelding Spyshots! De Lamborghini Urus komt er hard aan

Lamborghini Urus
Volgens planning staat de productieversie komend jaar al te shinen in de showroom. Speciaal voor wie niet kan wachten hebben we de hand weten te leggen op een stapeltje spyshots.

Ook Lamborghini moet met de tijd mee en dus heeft VAG besloten dat er een SUV moet komen met een stier op de neus. Voor puristen ongetwijfeld een kleine ramp, voor eenieder met enige realiteitszin een hele logische stap. “Terreinwagens” zijn hot en betekenen geld in het laatje, waarmee weer de supercars gebouwd en ontwikkeld kunnen worden die we van Lambo gewend zijn. Bovendien was het merk van origine een tractorfabrikant, dus in die zin gaan de Italianen terug naar hun roots.

De Urus wordt ongeveer even duur als de Huracán en dat betekent in Nederland een prijs van rond de 260.000 euro. Verder verwacht Lamborghini zo’n 3.500 Urussen (of Uri?) per jaar te verkopen, waarmee de totale productie van het merk verdubbeld wordt naar 7.000 stuks per jaar. Daarmee komt Lambo aardig in de buurt van Ferrari, dat vorig jaar zónder SUV’s in het gamma maar liefst 8.014 auto’s aan de man bracht.

Om al die nieuwe kopers te bereiken moet een nieuwe markt worden aangeboord en dat hebben ze bij Lamborghini door. Met de Urus wordt dan ook gemikt op een vrouwelijk publiek. Desalniettemin krijgt de Urus een behoorlijk mannelijke V8 met turbo’s van Porsche onder de kap met maar liefst 550+ pk. Waarmee de hybride versie wordt uitgerust weten we op moment van schrijven nog niet.

Het uiterlijk van de concept car was reeds lange tijd bekend, maar bijgaande spyshots tonen hoe de productieversie eruit komt te zien. De aflopende daklijn kennen we van auto’s uit de klasse BMW X6 en Mercedes GLE, verder zullen de scherpe kantjes wel van het studiemodel worden gevijld omdat dat nu eenmaal altijd gebeurt.

Foto’s via Carpix

Ook interessant!

  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
  • Novitec Esteso
    Rijden met de Novitec Esteso (Lamborghini Urus)

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Lamborghini, spyshot, SUV, urus

Vorig bericht: « VVN: “max snelheid op autowegen naar 80 km/u”
Volgend bericht: Welke petrolhead kocht een 911R en een F12tdf? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jurdespotter zegt

    10 februari 2017 om 18:11

    Jammer dat er niet gekozen is voor een v10 of v12. Dat Had ik toch wel vet gevonden.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      10 februari 2017 om 18:36

      @jurdespotter: Wat niet is kan nog komen ;)

      Login om te reageren
      • amphiby zegt

        10 februari 2017 om 19:24

        @granlusso: ja een Urus SV, lol. 1,5 ton er vanaf schrapen en achterwielaandrijving!

        Login om te reageren
    • wildewesten zegt

      10 februari 2017 om 21:38

      @jurdespotter: en dat zou tenminste nog onderscheidend zijn van een Cayenne, AMG suv of ///M suv.

      Login om te reageren
  2. raym zegt

    10 februari 2017 om 18:14

    Hoezo voor de puristen een kleine ramp. Lamborghini heeft toch de LM 002 gehad. Oke dat was geen massa suv zoals deze moet worden. Maar toch

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      10 februari 2017 om 18:18

      @raym: dit is toch gewoon een omgebouwde cayenne . Gewoon treurig . Maarja geld is geld

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        10 februari 2017 om 18:38

        @rolov: Precies, iets met bedrijf en winst maken en zo.

        O wee als de groenteboer ineens snoeptomaatjes gaat verkopen, dat is toch niks vergeleken bij de rest van z’n assortiment.

        Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        10 februari 2017 om 20:47

        @rolov: En de omgebouwde Cayenne is op zijn beurt weer een Q7. Het kan niet op want de Bentayga is ook gewoon een omgebouwde Q7.

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          10 februari 2017 om 21:48

          @viezefreddyw: klopt ben ik ook allemaal geen fan van. Maar de cayenne heeft Porsche gered dus ok . Maar lambo heeft geen redder nodig. Ze lopen goed. Komt er een vrouwen bak bij. Kan er van genieten .

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            11 februari 2017 om 00:00

            @rolov: Lambo heeft geen redder nodig nee. Maar nu hebben ze het platform en de middelen om een cashcow in te zetten. Dan gaat Lamborghini dat gewoon doen. Ikzelf vind het ook niets, maar ik zal dan ook een paar kilometer verderop zoeken in Maranello.

            Login om te reageren
            • quattromeister zegt

              11 februari 2017 om 04:49

              @viezefreddyw: het gaat tegenwoordig niet meer om wat voor iets je maakt. Lamborghini badge op dit ding levert geld op dat is alles wat telt, geld. Jammer wel..

              Login om te reageren
              • granlusso zegt

                11 februari 2017 om 12:12

                @quattromeister: Ja maar, waar doen bedrijven het dan voor? Tuurlijk de missie en visie zal de nadruk leggen op het verkopen van een droom of iets dergelijks, maar winst maken is minstens zo belangrijk. Ook om het verkopen van die ‘dromen’ te kunnen waarborgen.

        • sr20det zegt

          11 februari 2017 om 20:04

          @viezefreddyw: en dat is weer een Touareg.

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            11 februari 2017 om 21:06

            @sr20det: Hahaha inderdaad ja. Best erg als je daar zo over nadenkt….

            Login om te reageren
  3. keesieboy2 zegt

    10 februari 2017 om 18:20

    Die Urus concept is wel érg lekker hoor. Op YouTube staat een leuk filmpje. Tip

    Login om te reageren
    • kimhung zegt

      10 februari 2017 om 19:11

      @keesieboy2: wel een tip aanraden maar geen link delen. Jammer weer

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      10 februari 2017 om 22:16

      @keesieboy2: welke dan?

      Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    10 februari 2017 om 18:25

    De aandeelhouders mogen vast weer een feestje vieren

    Login om te reageren
  5. tkoote zegt

    10 februari 2017 om 18:25

    Hmmm onthulling in geneve…? Zou wel de klapper van de beurs zijn

    Login om te reageren
  6. granlusso zegt

    10 februari 2017 om 18:39

    Ik was heel benieuwd naar de achterkant, maar hoe spannend dichtbij het ook kwam, er kwam geen foto van de achterkant :(

    Login om te reageren
    • bobroog77 zegt

      10 februari 2017 om 20:39

      @granlusso: die heb ik proberen te uploaden bij de spots alleen die is niet toegelaten.. wel apart dat AB dan een artikel maakt over deze camo auto en spots van dat ding niet online zetten

      Login om te reageren
  7. ablogjunk zegt

    10 februari 2017 om 18:43

    Geweldige spot…. 8 foto’s met allen 0 toegevoegde waarde.

    Login om te reageren
  8. jorden zegt

    10 februari 2017 om 18:55

    Het is dus weer een oud vertrouwd incest feestje op z’n VAG’s. Goochel lekker met platformen en motoren bij Skoda, Seat, VW en Audi. Maar in de 2,5 ton+ klasse mag je toch iets exclusiefs verwachten!? Een geblazen V8 van Porsche in een Lambo én Bentley gebruiken? Stel je eens voor…. de Chrysler Hemi V8 in een Ferrari SUV….

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      10 februari 2017 om 19:44

      @jorden: Het gros van de mensen boeit het geen zak en het creëert een grote kostenbesparing, so what’s the issue?

      Login om te reageren
    • Forzedesign zegt

      10 februari 2017 om 19:46

      @jorden: uit relaties binnen de familie komen vaak niet de mooiste kinderen en het gaat allemaal op elkaar lijken ;-)

      Login om te reageren
  9. honeyhanger zegt

    10 februari 2017 om 19:02

    Heerlijke foto’s! Allemaal uit verschillende hoeken genomen! Fantastisch!!

    Login om te reageren
  10. lekkerlinksrijden zegt

    10 februari 2017 om 19:06

    Lamborghini associeer ik altijd met over the top auto’s. Niet sierlijk maar vol op de bakkes. Bruut en luid en niet met een ander merk te vergelijken.
    En toen kwam dit geval voorbij. Binnen het VAG gamma hebben ze toch zat van dit soort modellen? Overbodig in mijn ogen en een gevalletje jammer

    Login om te reageren
    • tvr1974 zegt

      10 februari 2017 om 19:36

      @lekkerlinksrijden: ja maar die Bentayga schijnt niet echt goed te verkopen.. beetje a la Bugatti.. levert geen geld op. Dus nu maar is kijken of dat bij lambo wel kan.. en eerlijk is eerlijk het ziet er beter uit dan bovengenoemde

      Login om te reageren
  11. mercedesclk350 zegt

    10 februari 2017 om 19:22

    Zijn er ook nog foto’s van fe voorkant?

    Login om te reageren
    • mercedesclk350 zegt

      10 februari 2017 om 19:22

      @mercedesclk350: fe=de

      Login om te reageren
  12. gerjan zegt

    10 februari 2017 om 19:25

    Nee ga porsche nou niet achter aan. Blijf gewoon 2 persoons lage snelle mooie auto’s maken en niet van die lelijke hokken zoals bij porsche.

    Login om te reageren
  13. misterdrogba zegt

    10 februari 2017 om 19:26

    Dit zou wel een succes kunnen worden voor Lamborghini, ik ben reuze benieuwd.

    Login om te reageren
  14. martijn11 zegt

    10 februari 2017 om 19:56

    Het is wachten tot Ferrari ook met een SUV komt

    Login om te reageren
  15. mrrallycross zegt

    10 februari 2017 om 19:58

    Hoop dat dit nog totaal niet lijkt op de echte carrosserie

    Login om te reageren
  16. shicomm zegt

    10 februari 2017 om 21:09

    Met een V10 had ie nog een usp gehad… nu word het de zoveelste suv met een duur logo er op..

    Login om te reageren
  17. trustmeiamanengineer zegt

    10 februari 2017 om 22:34

    Beetje laf om er voor zoveel geld een Porsche (of Audi) blok in te leggen. Niks is heilig bij VAG….

    Login om te reageren
  18. lippie zegt

    10 februari 2017 om 23:49

    Wel leuk allemaal die beschouwingen over gedeelde familietrekjes met Q7 en Cayenne maar vooralsnog lijkt ie vooral op GLE en X6 en dat zijn gewoon lelijke grafhokken. Dat is dus pas echt erg. Erger dan wat incestueuze trekjes van VAG

    Login om te reageren
  19. Arnoud zegt

    11 februari 2017 om 06:23

    Elke Lamborghini ooit heeft een hitsige motor gehad. Je moet toeren maken om echt vooruit te komen. Waarom dan nu een koppelbaas? Past totaal niet bij het merk imago.

    Login om te reageren
  20. pinut187 zegt

    11 februari 2017 om 09:30

    Nieuwe markt? Lamborghini was het eerste superwagen merk op de SUV markt met de LM002, hoe kan die nu vergeten worden? @MauritsH

    Login om te reageren
    • Author zegt

      11 februari 2017 om 09:38

      @pinut187: Van de LM002 zijn in totaal 301 exemplaren gebouwd die voornamelijk aan oliesjeiks zijn verkocht (aldus Wikipedia). Jij wilt dat vergelijken met de Urus waar 3.500 stuks per jaar van moeten worden verkocht?

      Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        11 februari 2017 om 10:08

        @MauritsH: Lees de Engelse Wikipedia paginas, staat vaak veel meer en completere info. In de tijd van de LM002 waren de sjeiks inderdaad de grootste afnemers omdat het wel een leuk speelding was in de woestijn. De LM002 was eigenlijk als een militair voertuig ontwikkeld maar ze kregen uiteindelijk niet de order. Maar Lamborghini besloot toen om toch een civiele uitvoering uit te brengen en dat was dus de eerste SUV van een sportwagen werk. Dus waren ze toen al op de SUV markt. En met de Urus die 260.000 euro is het nog steeds markt waren sjeiks shoppen alleen zijn er tegenwoordig meer mensen met belachelijk veel geld. En valt nog maar te bezien of ze daadwerkelijk de geprojecteerde 3500 stuks kunnen verkopen. Is een verdubbeling van het huidige productie aantal. Dit zegt Lamborghini zelf over de LM002: With the LM 002, Lamborghini created a forerunner of the high-powered SUVs that only made an appearance a decade later.

        Login om te reageren
  21. dare2think zegt

    11 februari 2017 om 11:22

    Worden scherpe kantjes geveild of gevijld? Het verschil heeft volgens mij wel consequenties ;)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      11 februari 2017 om 11:53

      @dare2think: Ze komen echt onder de hamer ;) Is gefixt, dank

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North