• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Zoveel gaat de Lamborghini Urus ongeveer kosten

Auteur: Author, gepost 25 augustus 2016 om 17:01 – 45 Reacties

De Lamborghini Urus heeft een prijs
De Italianen hebben een boekje opengedaan over de aankomende SUV.

Stefano Domenicali, voorheen de capo van het Ferrari F1-team maar tegenwoordig CEO bij rivaal Lamborghini, heeft wat fijne informatie gegeven over de nog te introduceren Lamborghini Urus. Je weet wel, die SUV die voor het merk uit Sant’Agata Bolognese moet dienen als een cashcow, beetje à la Porsche Cayenne. Het ding moet in de Verenigde Staten ongeveer 200.000 USD gaan kosten en daarmee vraagt Lamborghini evenveel geld voor de Urus als voor de Huracán. Voor de vergelijks: in Nederland maakt een nieuwe Huracán je minimaal 260.000 euro lichter.

Dankzij de Urus moet de productie van Lamborghini verdubbelen naar 7.000 stuks per jaar. Best een heftige stap, als je je bedenkt dat er in 2001 nog maar 297 Lambo’s in elkaar werden geschroefd. Dit waren voornamelijk Diablo’s en een handvol Murciélago’s. Om de toegenomen productie waar te kunnen maken worden 500 extra medewerkers gerekruteerd en komen er 28 dealers wereldwijd bij, om uit te komen op een totaal van 160 stuks.

Verder kunnen we over de Urus melden dat een plug-in hybrideversie eraan zit te komen, verwacht ‘m ergens rond 2020. Ook zou er een volledig elektrische versie op de markt worden gebracht, die mooi kan concurreren met de Aston Martin DBX en natuurlijk de Tesla Model X, voor zover die laatste als een concurrent kan worden beschouwd. Er gaan tevens geruchten over autonoom spul. Daar houden we niet van, dus daar gaan we het verder niet over hebben.

De gewone Urus komt als het goed is in 2018 en wordt in eerste instantie waarschijnlijk voorzien van een geblazen V8 van Porsche.

UPDATE: na de onthulling van de Lamborghini Urus werd er gesproken over een prijs vanaf 171.429 euro (in Europa), exclusief alle belastingen. De Nederlandse prijs is inmiddels ook bekend.

Ook interessant!

  • Zelfs Lamborghini gaat met de trein
  • Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
    Wat moeten we van deze Lamborghini Urus maken?!
  • Video: eerste onderdelen voor de Lamborghini Urus uitpakken
  • Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus
    Video: Novitec make-over voor de Lamborghini Urus

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, fabriek, geld, Hybride, Lamborghini, plug-in, SUV, urus

Vorig bericht: « Dacia Sandero (2007-2012) – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Dit moet de gaafste VW Passat ooit zijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. martinus zegt

    25 augustus 2016 om 17:04

    Het lijkt wel een traktor…

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      25 augustus 2016 om 17:08

      @martinus: zo zijn ze toch ook begonnen? Terug naar de roots!

      Login om te reageren
    • jesse_rutjes zegt

      25 augustus 2016 om 17:18

      @martinus: pc hoofdstraat tractor?

      Login om te reageren
    • nvn1993 zegt

      25 augustus 2016 om 17:52

      @martinus: maar goed ook. Lamborghini maakt veruit de beste tractoren. Lambo; das mien merk

      Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    25 augustus 2016 om 17:05

    Ze moeten gewoon de Urus schrappen en de 4 deurs coupe – de Estoque – op de markt brengen.

    Login om te reageren
    • misterdrogba zegt

      25 augustus 2016 om 17:08

      @BmwMPower: + veel! Wat een mooi ding is dat zeg. Voor de executive met haast.

      Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      25 augustus 2016 om 21:53

      @BmwMPower: asterion ziet er ook leuk uit

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      25 augustus 2016 om 22:07

      @BmwMPower: Absoluut, ik vraag me af of de Urus echt veel beter gaat verkopen dan de Estoque gedaan zou hebben…

      Login om te reageren
      • granlusso zegt

        26 augustus 2016 om 11:28

        @racerx: Gezien de run op de Bentley Bentayga moet dat wel goed komen.

        Login om te reageren
  3. jeffreyd zegt

    25 augustus 2016 om 17:06

    ‘Lamborghini Urus. Je weet wel, die SUV die voor het merk uit Sant’Agata Bolognese moet dienen als een cashcow.’ Leuk woordgrapje.

    Login om te reageren
  4. jesse_rutjes zegt

    25 augustus 2016 om 17:07

    Hopelijk passen ze de achterkant nog aan, want dit ziet er niet uit. *mijn mening*

    Login om te reageren
    • 't Peugje zegt

      25 augustus 2016 om 17:16

      @jesse_rutjes: Mijn mening is dat jouw mening een feit is.

      Login om te reageren
  5. peug206 zegt

    25 augustus 2016 om 17:07

    En dan heb je eindelijk een auto waar je rustig denkt in te kunnen stappen, moet je bukken door de lage daklijn… niet zo handig voor al die gepensioneerden die het kunnen betalen, een Opel Meriva is een goed alternatief!

    Login om te reageren
  6. E34M5Touring zegt

    25 augustus 2016 om 17:10

    Tja, een beetje koppel is natuurlijk wel lekker met zo’n auto. Jammer dat ie dan weer bij Porsche weg moet komen. Toch apart, een Porsche blok in een Lambo. Vast een beest van een motor maar het bekt toch niet lekker. Leuk als je een Seat Ibiza hebt, bij een Lambo SUV van 200k heb ik toch liever die V12 van de Aventador oid. Overigens had deze nooit mogen komen ipv die sedan als je het mij vraagt. Dat vind ik echt een prachtig ding. http://www.imaginelifestyles.com/luxuryliving/wp-content/uploads/blog/files/u2/Lamborghini-Estoque-concept_0.jpg

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      25 augustus 2016 om 17:29

      @e34m5touring:
      En komt de res’ (welleke res’? nâh onderstel/platform) dan niet gewoon uit de Touareg/Q7/Cayenne hoek ?
      met een ander italiaans bakkie erop geschroefd?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        25 augustus 2016 om 17:34

        @desjonnies: Daar ga ik wel van uit. Meeste zal wel van de Cayenne weggesnoept worden. Interieurspul bij Audi met wat frutseltjes in carbon. Met de hand uitgepakt door een man die er al 30j werkt. Heritage en vakmanschap.

        Login om te reageren
        • fmgarcia zegt

          25 augustus 2016 om 17:46

          @E34M5Touring: hahahahahaha dit is gewoon echt waar! 30 jaar lang met de hand carrosserie kloppen etc.. Paar jaar voor je welverdiende pensioen VAG lego engineer spelen. Dikke bak

          Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    25 augustus 2016 om 17:11

    Tja, je moet wat om winst te maken.

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    25 augustus 2016 om 17:12

    Lambo maakt leuke modellen van de buitenkant, met goede specs die niemand zal halen. Dat, gecombineerd met overdreven plastic op standard Audi dingen van binnen.
    Dus hoe kan je dat Huracan prijzen vragen voor een SUV met 500-600 pk, met de Porsche V8 erin. Gaan ze dan opeens naar luxe en stijlvol?

    Login om te reageren
  9. 't Peugje zegt

    25 augustus 2016 om 17:15

    Marketing technisch snap ik het heel goed. Toch blijft het ergens knagen in je hoofd dat het vloeken, een scheet laten en de pastoor in zijn gezicht tuffen is in de kerk.

    Login om te reageren
    • dnadave zegt

      25 augustus 2016 om 20:18

      @straatzakelijk: why? Suv past prima binnen de historie van lambo

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        26 augustus 2016 om 08:43

        @dnadave: Past prima in de historie maar toch vind ik de LM002 een hummer met een Lamborghini blok en hier is gewoon geprobeerd om een soort verhoogde supercar te bouwen.

        Login om te reageren
    • camber24 zegt

      26 augustus 2016 om 08:29

      @straatzakelijk: laatst werd er nog iets veel ergers met een pastoor in een kerk gedaan. Was door iemand van dezelfde cultuur als waar dit ding veel over de toonbank zal gaan…

      Login om te reageren
  10. viezefreddyw zegt

    25 augustus 2016 om 17:16

    Ik vind dit ding echt erg lelijk. Erg jammer dat een merk als Lamborghini hiernaar toe moet om wat winst te draaien.

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    25 augustus 2016 om 17:17

    Het zal vast een indrukwekkend ding worden, maar ik ben er nu al niet van gecharmeerd. Als er nu nog een V10 of V12 in had gelegen, had het nog iets speciaals kunnen zijn. Nu wordt het de zoveelste SUV met een dikke motor. En dan ook nog een Porsche-motor. Niks ten nadele van Porsche (die bouwen uitstekende motoren), maar je koopt toch ook geen Porsche met een Audi-motor… oh wacht.

    Login om te reageren
  12. ruudbmw zegt

    25 augustus 2016 om 17:18

    Ferruccio zal zich omdraaien in zijn graf…

    Login om te reageren
    • sezz zegt

      26 augustus 2016 om 09:20

      @ruudbmw: Ik denk dat ie al langer niet meer stil heeft gelegen.

      Login om te reageren
      • ruudbmw zegt

        26 augustus 2016 om 10:29

        @sezz: jup..

        Login om te reageren
  13. depsycholoog zegt

    25 augustus 2016 om 17:32

    Lamborghini gaat dus weer traktoren voor de massa bouwen.. The circle of life is rond!

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      25 augustus 2016 om 18:04

      @depsycholoog: “Het ding moet in de Verenigde Staten ongeveer 200.000 USD gaan kosten”
      Niet helemaal voor de massa dus

      Login om te reageren
  14. henkhupelschoten zegt

    25 augustus 2016 om 18:21

    Goedkoper dan een Ferrari Lusso, had verwacht dat deze auto richting 300+ gaat

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 augustus 2016 om 18:56

      @henkhupelschoten: V8 turbo vs. een V12. Is wel een verschil. Bovendien zullen de overige kosten nog wel gedrukt worden doordat er meer spullen uit de VAG-opslagplaats worden gehaald.

      Login om te reageren
    • david36254 zegt

      26 augustus 2016 om 08:46

      @henkhupelschoten: eerlijk gezegd zou me dat niet verbazen zodra de extra bpm tov een Huracan er bijgeteld is.

      Login om te reageren
  15. turboboy zegt

    25 augustus 2016 om 18:21

    Ik wordt zo schijtziek van de VAG/Audi beleid met alles delen, de Lambo LM was te gek.
    Dit is gewoon weer een Q7 (niks mis mee) uitkakken met een andere jasje en voor een merk als Lamborghini vindt ik dat zonde.

    Login om te reageren
  16. cossiekiller zegt

    25 augustus 2016 om 19:20

    Voor ons Belgen zal die wel een ton goedkoper worden. Dan heb je nog geld voor 10 jaar brandstof en een bumpersticker met ‘I love Uranus’ erop.

    Login om te reageren
  17. pinut187 zegt

    25 augustus 2016 om 19:27

    Gewoon een lekker dik ding en ook nogeens een Lambo. Ja indd er wordt wat geshopt in de VAG snoepwinkel maar dat heeft Lambo toentertijd juist uit de slop getrokken. En ze hebben hun naam toch nog enigzins eer aan gedaan door de meest extreem uitziende SUV op de weg te gaan zetten. De Bentaya komt in de buurt door exteem lelijk te zijn en die SUV van Lexus komt nog een beetje in de buurt met die waanzinnige gril en achterkant maar dit is toch nog wel iets van een Lambo en dat is gewoon altijd baas..

    Login om te reageren
  18. Joost zegt

    25 augustus 2016 om 19:53

    Lamborghini moet gewoon meegaan in de (al voorbij zijnde) retro trend.

    Dus reïncarnatie van de LM002. Geen cayenne met lambo koplampen maken svp!

    Login om te reageren
  19. john4545 zegt

    25 augustus 2016 om 20:57

    Ik las ”Ursus”. Traktor, iemand?

    Login om te reageren
  20. banaan7 zegt

    25 augustus 2016 om 21:48

    Cayenne concurrent? Kost een cayenne 200k?

    Login om te reageren
    • Author zegt

      25 augustus 2016 om 22:04

      @banaan7: zeiken is absoluut fijn, dat ben ik met je eens. Maar waar in het artikel staat dat dit een Cayenne-concurrent wordt?

      Login om te reageren
      • banaan7 zegt

        25 augustus 2016 om 22:17

        @MauritsH: ow ja, aan het eind van het artikel had ik het verkeerd in mn hoofd. A la cayenne, geen concurrent

        Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 augustus 2016 om 09:32

      @banaan7: Als je een Cayenne Turbo S bestelt en de optielijst met trillerige handjes invult, dan kost ie makkelijk 200k.

      Login om te reageren
  21. jorden zegt

    25 augustus 2016 om 21:58

    Mijn Ferrari-bril laat staat weer met volle trots op hor! Wat een sukkels die Duitsers hehehe.

    Login om te reageren
  22. aramae zegt

    26 augustus 2016 om 12:46

    Ik hoopte eigenlijk stiekem dat ze nog steeds een grapje maakten, maar nee, hij komt echt. Jakkes.

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    26 augustus 2016 om 13:02

    500 extra werknemers? Laat me raden, in de Slowaakse VW-fabriek waar ook de Q7, Tourareg en grotendeels de Cayenne van de band rolt?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North