• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Spyshots: Mercedes E-Klasse Cabrio, met softtop

Auteur: robbie, gepost 14 juni 2009 om 12:12 – 43 Reacties

Mercedes E-Klasse Cabrio spyshot


Dus jij dacht dat de E-Klasse Cabrio een metalen origami dak zou krijgen? Wrong! Zoals we al eerder wisten te melden krijgt de E-Klasse Cabrio gewoon een stoffen kap. En op deze duidelijkste spyshots tot nu toe is dat duidelijk te zien.

Dit vuurrode exemplaar werd gespot in thuishaven Stuttgart en biedt ons een mooie blik op hoe de open variant van de E-Klasse Coupe eruit zal zien. Mercedes zou oorspronkelijk de Cabrio onthullen tijdens de IAA in Frankfurt, maar het schijnt dat Mercedes de introductie naar achter heeft verschoven. De auto ziet er in elk geval wel productierijp uit. (via: spyshots.nl)

Mercedes E-Klasse Cabrio spyshot

Ook interessant!

  • Mercedes C Cabrio
    Mercedes C Cabrio komt er dus gelukkig wel
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, e-klasse, Mercedes, spyshot

Vorig bericht: « Ga je voor een witte of een rode Aston Martin Rapide?
Volgend bericht: Video galore: Lamborghini club LA gaat uit rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. ci31 zegt

    14 juni 2009 om 12:14

    Strak!
    Alleen liever in het zwart

    Login om te reageren
  2. Stefan-Venema zegt

    14 juni 2009 om 12:14

    Veel te hoge middellijn :? , zo is het niet mooi. Misschien met wat grotere velgen.

    Login om te reageren
  3. Marvin zegt

    14 juni 2009 om 12:14

    kan er niet warm van worden, zelfs niet als de zon schijnt! en de kleur maakt het alleen erger…

    Login om te reageren
  4. Emile_Benz zegt

    14 juni 2009 om 12:16

    ’t Is duidelijk; deze moet je echt OPEN rijden…mja, dat is zowat met elke cabrio…

    Login om te reageren
  5. CrazyHenkie zegt

    14 juni 2009 om 12:18

    Ben benieuwd hoe ze het ´probleempje´ met dat kleine achterruitje hebben opgelost (bij de E Coupé kan ´ie immers niet verzinken ivm vulopening tank).

    Ziet er chique uit, meer A5 Cabriolet dan 3-serie Cabriolet ;)

    Login om te reageren
  6. CX9Owner zegt

    14 juni 2009 om 12:24

    @ CrazyHenkie
    ik denk dat ze de ruit gewoon wat korter maken zodat dat kleine achterruitje niet eens aanwezig hoeft te zijn…want de kont van de auto is ook wat groter volgens mij

    Login om te reageren
  7. mrp zegt

    14 juni 2009 om 12:24

    De achterzijde is niet echt elegant, het lijkt alsof er genoeg ruimte is voor een stalen klapdak, beetje a la Focus CC of 307 CC. Komen er misschien twee varianten?

    Login om te reageren
  8. AQ zegt

    14 juni 2009 om 12:28

    hallo bmw @ achterkant..!

    Login om te reageren
  9. Teerdz zegt

    14 juni 2009 om 12:29

    Het is tog duidelijk dat het een stalen klapdak is?? die naad in het dak is tog duidelijk een naad tussen 2 delen?? en het dak is n beetje te dun voor een stoffen variant, lijkt wel… het is iig uit proportie voor n stoffen kap.

    Login om te reageren
  10. VonStroke zegt

    14 juni 2009 om 12:35

    Wat een afstand tussen het hoogste punt van de wielkast achteraan en de carrosserie. Zelfs loeiers van velgen gaan denk ik niet helpen. Trouwens gewoon een lelijke auto in zijn geheel.

    Login om te reageren
  11. NLBUURMAN zegt

    14 juni 2009 om 12:36

    @Teerdz: je draait echt alles om: A: een stoffen kap is dunner dan een metalen klapdak (en NIET andersom zoals jij zegt).
    B: een stoffen dak kan ook een naad hebben..

    OT: hij is zeker wel chique, ik vind hem leuk, met name door dat stoffen dak :)

    Login om te reageren
  12. Scorpion zegt

    14 juni 2009 om 12:37

    Het lijkt mij inderdaad meer op een stalen klapdak dan een canvas. Waar ik de coupe nog wel kan waarderen, is het auto op de foto’s behoorlijk uit proportie,veel te dikke kont zo te zien…

    Login om te reageren
  13. floryn zegt

    14 juni 2009 om 12:43

    wanneer je van opzij naar deze auto kijkt is de achterkant echt ongelofelijk lelijk, maar met de blik op de achterkant valt het weer mee. Ik vind het niet bepaald een elegante mercedes, maar wellicht moet ik er nog aan wennen.

    Login om te reageren
  14. Alessio zegt

    14 juni 2009 om 12:45

    Ik vind die achterkant er wel heel lomp en zwaar uitzien

    Login om te reageren
  15. tom zegt

    14 juni 2009 om 12:51

    Jammer van dat remlicht op de achterkant voorderest .. :) Geslaagd

    Login om te reageren
  16. Thomas911 zegt

    14 juni 2009 om 12:53

    ik vind hem echt lomp uitzien, geen twijfel dat in dit segment de A5 het lekkerste beest is.

    Login om te reageren
  17. Tommy zegt

    14 juni 2009 om 13:08

    Die camouflage die er nu opzit hadden ze dus net zo goed weg kunnen laten, we weten al hoe de lichten er uit zien op de E… Zo krijg je JUIST aandacht met je knalrode testauto met afgeplakte lichten!

    @Thomas911: Vergelijk dit ook niet met een A5 of 3-serie, deze is veel groter en luxer (immers E-klasse, geen C-klasse). ;)

    Login om te reageren
  18. HDM zegt

    14 juni 2009 om 13:17

    Ik zal soweiso de sofftop kiezen. Ik heb spyshots gezien van de hardtop en dat zag me er een partij niet uit zeg. Gadver, hele lijn verpest.

    Login om te reageren
  19. Edman zegt

    14 juni 2009 om 13:22

    @ Tommy

    Trap je nou echt in die marketing truc? De nieuwe E coupé is nauwelijks groter. Als ’t 5 centimeter is is ’t veel.

    Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    14 juni 2009 om 13:26

    Ze hadden beter de auto kunnen scrambelen ipv de bestuurder, had er wellicht beter uitgezien. Van achter gezien lijkt hij net zo hoog al een new beetle en van de zijkant idd op een cc met die veel te lange kont.
    Ik ruik weer een fail.

    Login om te reageren
  21. alpitlum zegt

    14 juni 2009 om 13:29

    Deze auto is volstrekt in onbalans. Datgene wat een cabrio mi mooi maakt ontbreekt. De voorhoudingen zijn heel slecht gekozen waardoor hier sprake is van een coupé, met een gecoupeerd dak. Eeuwig zonde, het had erg mooi kunnen zijn. Verder is een cabrio mooi in al zijn/haar eenvoud daar horen alle lijnen in de flanken en brede wielkasten zeker niet bij, deze leiden af vanhet basisontwerp. In dit geval is dat maar goed ook.

    Login om te reageren
  22. CrazyHenkie zegt

    14 juni 2009 om 13:52

    @ CX9Owner

    Dat zou inderdaad goed kunnen, schuin van achter oogt de C-stijl nogal breed, breder dan bij de Coupé. Dus het ruitje kan idd weggelaten worden als de kap meer ´de hoek omgaat´

    http://www.autoblog.nl/archive/2009/06/14/spyshots-mercedes-e-klasse-cabrio-met-softtop

    Login om te reageren
  23. PCCB zegt

    14 juni 2009 om 14:06

    Ik ben niet overtuigd. Nog even wachten tot AMG en Brabus hun handen vuil maken aan de E-Coupé!

    Login om te reageren
  24. Teerdz zegt

    14 juni 2009 om 14:07

    @ NLBUURMAN

    heb je t dak van de 3 serie cc gezien?? het is waarschijnlijk gewoon matzwart geplakt, om te laten denken dat het een egte softtop is… en trouwens, wat maak jij dan van die duidelijke kloof op de eerste foto??… leer kijken…

    Login om te reageren
  25. RenesisHP zegt

    14 juni 2009 om 14:10

    Ik hou van dikke billen. Alles heeft echter een grens. Bovenstaande Mercedes zit net over die grens heen. :roll:

    Login om te reageren
  26. Tommy zegt

    14 juni 2009 om 14:11

    Nauwlijks groter!? De E-klasse beduidend groter:

    E coupé: 4851 cm
    3 coupé: 4580 cm
    A5 coupé 4630 cm

    En er zou ook nog een C-klasse coupé komen dus dat lijkt me meer wat voor de A5 en 3-serie.

    Login om te reageren
  27. phantom zegt

    14 juni 2009 om 14:15

    wat een lomp pompeus ding zeg!

    Login om te reageren
  28. Benz.. zegt

    14 juni 2009 om 14:22

    De hoge daklijn verknoeit in mijn ogen het gehele lijnenspel van de auto. Zeer jammer.. Toch maar een hardtop dan?

    Login om te reageren
  29. 2009 zegt

    14 juni 2009 om 14:22

    vreselijk lelijk

    Login om te reageren
  30. Rachid zegt

    14 juni 2009 om 15:10

    Wat is dat een afschuwelijke ding! Gatverdamme! doe mij maar de Audi A5 Cabrio. De mooiste in zijn klasse!!!

    Login om te reageren
  31. slk zegt

    14 juni 2009 om 15:31

    Veel mooier dan de huidige clk cabrio.Die dicht op een ontplofte chipszak lijkt.Veel meer in balans dit

    Login om te reageren
  32. slk zegt

    14 juni 2009 om 15:31

    Een mb hoort trouwens niet rood

    Login om te reageren
  33. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 juni 2009 om 15:52

    Wat raar dat niemand begint over uberhaupt een E-klasse Cabrio!
    Dat is wel uniek in deze klasse natuurlijk…
    De E staat naast de 5-serie, A6, etc., dus apart.
    En dat wordt dus een heeele grote!
    Letterlijk dan, figuurlijk ben ik niet echt overtuigd…

    Login om te reageren
  34. Citrofiel zegt

    14 juni 2009 om 18:58

    Misschien gaan ze net als Mazda met de MX-5 zowel softtop als hardtop aanbieden? Er lijkt ruimte genoeg te zijn in die dikke kont…

    Login om te reageren
  35. mashell zegt

    14 juni 2009 om 19:05

    “Dat is wel uniek in deze klasse natuurlijk… De E staat naast de 5-serie, A6, etc., dus apart.”
    Valt wel mee. Er is ook nog zoiets als een BMW 6 serie, de coupe en cabrio variant van de 5 serie.

    Als je alle plakkers weg denkt ziet dit er eigenlijk heel goed uit. Juist ook in rood.

    Login om te reageren
  36. JH zegt

    14 juni 2009 om 21:41

    Mooie bak; het is “gewoon” een E-coupe met stoffen dak (ik heb ze alle tween naast mekaar gezien); dus wie de E-coupe mooi vindt, vindt de cabrio ook mooi en het voordeel bij de cabrio is dat dat derde “ruitje” weg is

    Login om te reageren
  37. Jelle zegt

    14 juni 2009 om 22:36

    Neeeeeen… dat mag niet gemaakt worden… puur terrorisme voor ons netvlies!
    Ze begonnen nu eens eindelijk mooie modellen te maken, komen ze nu met zoiets af…

    Login om te reageren
  38. kcoupe24 zegt

    15 juni 2009 om 09:19

    hoe verzin je weer zo’n gedrocht van een achterzijde. En dan dat kunstmatige sierstripje om de wigvorm te benadrukken…
    ach er zal wel weer een doelgroep voor bedacht zijn

    Login om te reageren
  39. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 juni 2009 om 12:32

    @ Mashell: dat klopt, maar dat vind ik toch wel echt een andere auto. En iedereen zat in de posts te zeuren dat ‘hij er zoveel groter uitziet dan de 3-serie CC’…

    Vandaar!

    Login om te reageren
  40. Roel87L zegt

    15 juni 2009 om 15:57

    vindt het niet geslaagd. Denk dat ie het veel beter doet met een hardtop

    Login om te reageren
  41. norman zegt

    17 juni 2009 om 22:28

    MERCEDES IS DE KLOS KWIJT

    Login om te reageren
  42. RA999 zegt

    17 juni 2009 om 22:32

    @ norman
    Als je dan al je caps aanlaat, zorg dan dat je die uitdrukking ook goed hebt…

    Login om te reageren
  43. AMG Powerrr zegt

    18 juni 2009 om 21:35

    @RA999,

    inderdaad.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North