Het beste van Toyota en Subaru gecombineerd in één betaalbaar achterwiel aangedreven pakketje is klaar. Bijna dan. Hier afgebeeld waarschijnlijk de laatste ‘beta versie’ in racetrim. Klaar om dit weekend de Nurburgring VLN te bestormen.
Net zoals bij de Lexus LFA plant Toyota het debuut van de FT-86 tijdens een race-evenement, op de Nurburgring. Daar liggen de roots van deze kleine rwd, 2.0 boxer strijder.
Tot nu toe zagen we de show-versies en testmodellen. Auto’s die een goeie indruk geven maar verder van het eindproduct af lijken te staan dan deze auto. De standaard Toyota FT-86 is enkel ontdaan van wat op het circuit ‘onbruikbaar’ gewicht en voorzien van meer competitieve remmen, banden en een rolkooi. De spoiler is standaard en er is geen extreme splitter zichtbaar. Op de deelnemerslijst van de 250 Meilen Rennen staat de FT-86 bij de “SP3, Specials 1750-2000cc” (zonder turbo). Tegenstanders zijn een tweetal Honda’s Civic, een S2000, Astra OPC en Peugeot 206RC.
Toyota gaf vanmiddag al aan morgenochtend 10 uur met wereldschokkend nieuws te komen. Bij deze. De race zelf vind zaterdag (15 oktober) plaats. Zelf kopen kan vanaf 2012.
Zal een gave bak worden denk ik, al ben ik nog steeds benieuwd wat ze straks met “betaalbaar” bedoelen!!
Gaaf! Een Hyundai Coupe replica.
@alcantara: Omdat het ook een coupé is? :P Ik zie het niet hor…
@motherlover: vrijwel exacte kopie van de daklijn, zijruiten en hoe hij afloopt. Volgens mij wil je het gewoon niet zien dat is wat anders.
@alcantara: overhang achter is bij de toyota kleiner, stoelen/deuren zijn stuk verder naar achteren geplaatst, motorkap loopt meer schuin af naar voren. Lampen, uitlaten en andere details zijn al helemaal niet vergelijkbaar.
Dus je hebt een punt dat dit twee Aziatische coupeetjes met viercilinders en een (waarschijnlijk) schappelijk prijskaartje zijn maar daar blijft het denk ik wel bij…
@Alwood: Op de andere punten lijkt hij ook niet maar wel vanuit dit aanzicht en dan met name de daklijn en de zijruiten, is gewoon een feit. Achterlichten lijken wel van een Z4 te zijn gejat.
@alcantara: Heb je überhaupt deze auto wel zonder camouflage gezien? Weliswaar als concept, maar die achterlichten komen niet eens in de buurt van een Z4. De gehele auto is zodanig gestyled dat je het met geen enkel andere auto eigenlijk kan verwarren. Zo kan je anders ook zeggen dat elke sedan op elkaar lijkt, elke hatchback eigenlijk een kopie is van elkaar en alle roadsters nagenoeg dezelfde daklijn hebben..
@alcantara: Maar met de comment replica impliceer jij dat de wagen heel erg op de Hyundai coupé lijkt… maar dat is dus écht niet waar volgens mij… bovendien zijn er zelfs in de daklijn en het zijruitje verschillen te vinden (bij de hyundai heb je een langere voorstijl en is het achterste zijruitje groter en langgerekter), om maar niet te spreken van de taillering, die hoekiger is bij de ft-86.. en zoals alwood al zei, lijkt de rest lijkt er hélemaal niet op. :)
@alcantara: juist, want die Coupé was ook zo lekker achterwielaangedreven :|
@Alwood: Haha dat zou je denken he? Maar verrassend genoeg is de Coupe een FWD! ;)
@alcantara: opzich lijkt een verkoopsuccesje wel gegarandeerd trouwens want de Coupé heeft Hyundai in NL best goed gedaan geloof ik? Alleen de huidige Genesis Coupé lijkt nog steeds niet aan te slaan…
@Alwood: Genesis is gewoon te duur, voor dat geld haal je toch geen Koreaan.
@alcantara: nee!!! echt???
#sarcasme modus#
@alcantara: Doet me eerder denken aan een Supra :P
@Renesis: Die komt toch echt minder in de buurt, heeft ook een langere neus en loopt verder door achter.
@alcantara:
niet echt een belediging om daar op te lijken ..
ding heeft nagenoeg perfecte lijnen voor een kleine coupe ..
@lincoln: Klopt, vind hem zelf ook geslaagd (qua uiterlijk), ook al is het dan Hyundai.
@alcantara:
Hmm hyundai zeg je…google eens ff op “celica T20” en bekijk nog eens ’t zijaanzicht ;)
@alcantara:
Een Toyota vergelijken met iets dat een auto moet voorstellen hoe zot kan je het bedenken.
hahaha zonder turbo zijn de astra opc en de 206 rc zwaar kansloos tege dw jappen! mooie lijnen !
@besaram: precies kansloos
denk alleen niet dat de FT86 het trekt tegen de honda’s
met name de s2000 is een auto die goed in balans is
Ik zie een toekomstige ragbak voor me.
Lekker driften met hoge toeren.
@bohica: Kun je nu ook al in een RX7/8
Leuk dat ze het aandurven om tegen die ervaren racekarretjes aan te treden… teams met veel ervaring zijn in dit soort lange afstand races altijd moeilijk te kloppen en ik denk dat de Toyota ook wel weer de zwaarste in de klasse kan zijn. Geen appeltje eitje dus.
Wordt mijninziens een heerlijke bakkie vooral de achterkant ziet er stoer uit.
Die picknick tafel mag best op de optielijst!
Ah, mooie lichte velgjes en dito bandjes, véél beter dan al dat 20″ jetshers die gewoon niet thuis horen op een licht sportautootje!
Tering, lijkt wel zo’n getunede bak door zo’n 18 jarig jochie.
@carNerd: Echt eh… die spoiler! Verschrikkelijke tjappie bak, sorry dat ik het zeg.
@barney: Subaru Impreza ook dan ?
@Bart_V: Ja. Werkelijk verschrikkelijk… Totaal niet mijn ding die opzichtige Tupperware.
dit word een hardstikke gave bak, alleen zijn zie koplampen net iets te puntig.
Zijn er ergens foto’s van die Subaru versie? Die heb ik dus echt nog nooit gezien….
@degraafm: en dan bedoel ik afbeeldingen waarbij de carroserie NIET doorzichtig is.
@degraafm: http://www.autoweek.nl/autonieuws/17736/subaru-brz-was-maar-alvast-2012
Zeer mooie auto. Ben benieuwd naar de prijs, pk en wanneer die uitkomt. Want ik ben op zoek naar een nieuwe auto, en deze is zeker een kanshebber.
@posteldude: Me too. Ik zou deze zeker willen hebben. Hij staat op het lijstje van volgende auto kanshebbers! Ik wacht er al zo lang op.. kom op Toyota. Geef ons dat ding nou!
“..Toyota gaf vanmiddag al aan morgenochtend 10 uur met wereldschokkend nieuws te komen..”
Eeeeeeeeeeindelijk ongecamoufleerde productieversie foto’s? Ben zo benieuwd hoe dicht ze bij de echte FT-86 zijn gebleven. Ik vond die Phase II proto zo lelijk, vooral die zwarte in Geneve..
Rolkooitje erin, Bridgestone Potenza semi slicks, lichtgewicht kuipstoeltjes, videocamera’tje, dan straks een snel rondje ‘Ring claimen, en stug volhouden dat het een ‘standaard’ auto is. Net zo’n dikke fake als met de Subaru WRX STI (Tommi Mäkinen) en de LFA Nurburgring Edition …
@rechercheur: ja rondjes rijden in het openbaar is duidelijk meer fake dan een persbericht zonder enig bewijs… je presenteert jezelf wel meer en meer als een zielig typ die niet zonder aandacht kan met je gezeur.
@w0o0dy:
ben daarom ook maar al te blij, dat ik die aandacht van jou steeds weer krijg …
:-)
@rechercheur:
Hey psst ff je weekend verpesten…hyundai komt met n submerk ;)
Enne jij bent toch zo gek op rolkooien…maar dat zit er niet standaard op hoor.
@speedlimit:
Wat zou het mij kunnen boeien dat Hyundai met een submerk komt voor de Chinese markt? Lijkt me totaal niet interessant, en dus wederom een volkomen nutteloze opmerking. Zie ook niet het verband met de Toyota FT-86, waar het hier wel over gaat. Het enige wat je tracht te doen is mij uit de tent te lokken. Wooow, stoere jongen dat je bent …
Verder kan ik me herinneren dat jij een berisping hebt gehad van de dienstdoende moderator inzake je kinderachtig gedrag (net zoals ik), dus ik snap niet waarom je zo graag de confrontatie weer opzoekt. Je zou er dan ook goed aan doen om vanaf nu je snavel te houden, en verder te proberen niet zo’n bijdehand gedrag te vertonen ….
@rechercheur:
Uit jouw circustent ja…en verrek t lukt ook nog GTR ;)
En zie m’n opmerking over de rolkooi…gaat weldegelijk over de FT-86.
@speedlimit:
Prima, als jij solliciteert naar een permanente ban, doe je vooral ding, and have fun …
@rechercheur:
Omdat ik inhoudelijk reageer…dat hoort juist toch of begrijp je de huisregels van AB nog steeds niet?
@rechercheur:
” doe je vooral ding”
@w0o0dy: De rechercheur heet ooit ,”Zucht wat een gezeur” wat ik vond passen bij hem.
@rechercheur: van een rolkooi ga je niet harder, is alleen maar extra gewicht. doe je je lichtgewicht kuipjes ook weer teniet.
@integralechubasco:
Van Potenza semi-slicks ga je wel degelijk harder de hoek om, een rolkooi geeft meer stijfheid, dus ook een substantieel voordeel ….
@rechercheur: en wederom blijkt dat je geen flauw benul hebt van het onderwerp. Het chassis van de LFA is door het gebruik van carbon ZO stijf dat een rolkooi zoals die in de LFA NE zat tijdens het rondje NIETS kan toevoegen. Een volledige racerolkooi (het complete interieur is vol met stangen waardoor er alleen maar een bestuurder en eventueel een passagier kan zitten in zeg een Seat Leon) kan in een normale auto de stijfheid 3x zo hoog maken… maar het chassis van de LFA is 4x zo stijf als een chassis van staal….
@Rechercheur: #Fail, again…
@w0o0dy:
Ik weet niet waar je het nu ineens weer over hebt, dit topic gaat namelijk over de Toyota FT-86. Dus graag geen onzinnige zaken spugen, of overjarige niet relevante rapportjes opduikelen. Blijft de plaat weer eens hangen of zo ?? …
:-)
@rechercheur:
rechercheur [ reply ]
13-10-2011 om 22:38
Je haalt zelf zaken als de Lexus LFA Nurburgring Edition erbij.
Als je zelf niet meer weet wat je geschreven hebt bij wie blijft dan de plaat hangen…juist bij jou!
@rechercheur: “rechercheur [ reply ]
13-10-2011 om 22:38
Rolkooitje erin, Bridgestone Potenza semi slicks, lichtgewicht kuipstoeltjes, videocamera’tje, dan straks een snel rondje ‘Ring claimen, en stug volhouden dat het een ‘standaard’ auto is. Net zo’n dikke fake als met de Subaru WRX STI (Tommi Mäkinen) en de LFA Nurburgring Edition …”
#FAIL!
@w0o0dy:
Hahahaha, ja duh …. enorme wijsneus dat je bent. En wat heeft dat vervolgens met de Toyota FT-86 te maken? Is die ook van carbon, nee toch … dus je hele riedeltje voegt wederom niets toe aan de discussie. Ga je nu toch weer dat ene rondje van de LFA goed proberen te praten, volgens mij hadden we dat al eens eerder gehad !? Volkomen kansloos, dus graag voortaan gewoon weer bij de les blijven en niet zo lopen stressen. Ga lekker met speedlimit een colaatje light drinken in het cafetaria of shoarma-tent …
;-)
De FT-86 zal interessant zijn, hoe dan ook. Een spannende/leuke Toyota… dat is al lang niet meer voorgekomen. Na 2005 was het kommer en kwel volgens mij, en nu de Ft-86 (en de IS-F, LFA natuurlijk in zekere zin).
Ik heb niets met het merk, maar ze hebben wel af en toe inspiratie en dan blijkt keer op keer dat ze toch echt wel bijzondere dingen kunnen neerzetten.
@rechercheur: dude, hoe groot bord heb jij voor je kop dat je niet door hebt dat jij jezelf voor schut zet…met dit soort reacties? Kingsize-minimaal…
Jij haalt de LFA erbij..
@w0o0dy:
En jij reageert vervolgens als een hengstige stier met mond- en klauwzeer die een rode lap ziet wapperen …. gewoon een beetje relaxen, niet zo stressen, druktemakertje.
;-)
@rechercheur: Blij dat je het met me eens bent.
@rechercheur: alleen heb ik me nergens druk over gemaakt. Slechts duidelijk gemaakt dat jij niet weet waar je over praat en dat je jezelf voor gek zet.
@w0o0dy & @rechercheur: zo is het mooi geweest. Jullie hebben allebei andere visies op bepaalde dingen: live with it!
Op dit kinderachtige gedoe zit niemand te wachten.
@robbie: Whaha…
Die spoiler hoeft voor mij niet. Lijkt wel een winkelwagentje
vind het niet erg dat het zo lang duurt met de ontwikkeling van deze auto,kan alleen maar betekenen dat er een goede machine uit voort komt.kijk maar naar de lexus lfa heeft wel een jaar of tien geduurd maar kijk eens wat voor een wagen er uit voort komt,vanuit die ervaring staan ze wel gelijk op de zelfde hoogte als de gevestigde orde.ze hebben wat achterstand opgelopen tegen over de merken die dit al langer doen,maar de japanners zullen het wel weer inhalen.
Denk ik dat, of komen de voorlichten en velgen van de Lexus LFA.
Spoilertje mag er wel af maar voor de rest gaaf!
Zag net een splinternieuwe sub impreza rijden die dus precies deze achterkant plus spoiler heeft lol, waarom een impreza achterkant op je subyota ft-86..?
Flinke taartschep. Dan lijkt het gelijk weer op zo’n sjonniebak, gepimpte celica ofzo
De astra opc heeft toch n turbo…die hoort dan niet in t rijtje v/d tegenstanders volgens mij.
Hier heb ik nou jaren op gewacht… Na afscheid van de Celica was het wachten op iets nieuws, en we bij de release komen, de mooier ik hem vind. Die spoiler ben ik nog niet helemaal over uit, al past hij wel in het rijtje Supra / Celica GT Four. Niemand anders die de koplampen op een LFA vind lijken? Laat maar komen!
@V-Power: moet zijn ‘en hoe dichter we bij de release komen’
@V-Power: ja ik vond ook dat de lampen iets of wat op de LFA lijken, echt niet verkeert en zeker een leuk familie trekje
@V-Power: Ben het helemaal met je eens. Het is te lang stil geweest na de laatste Celica. En nu maar hopen dat ze de lijn doortrekken met een nieuwe Supra en een MR2. Dan hoor je mij voorlopig niet meer klagen :-)
Dit wordt denk ik wel een leuke auto maar het succes zal helemaal van de prijs afhangen. Het ligt er maar net aan wat Toyota als “betaalbaar” ziet.
Ik zelf denk dan ergens tussen de 25k en 30k. Maar als ik de auto zo zie ben ik bang dat Toyota meer op 50k mikt.
@GT4Ever: Helemaal met je eens. Maar als je nu kijkt naar het aanbod van Toyota is te zien dat de Lexus IS250 (= toyota) voor <40.000 in je garage staat… Dat is een luxe sportsedan met een (heerlijke) V6. Dan mag ik toch hopen dat deze FT86 (of hoe hij ook gaat heten) goedkoper wordt… Time will tell ;)
Er ligt een Impreza boxer in.
Dat zegt al genoeg.
Blaffen !!!!!
Toyota terug naar lemans met hybride. Mooi.
Had liever FT-86 nieuws gezien…
Hehe ik zie die auto wel zitten. Net een baby supra. Ik zou hem wel willen hebben.