Ingepakt en druk bezig met testwerk. Zo zie we de nieuwe Audi A6 wel vaker rondrijden in de buurt van de Groene Hell. Volgend jaar zal de nieuwe A6 gepresenteerd worden, waarschijnlijk in Genève (maart). Dat betekent dat er nog even hard aan getrokken moet worden voor de heren technici uit Ingolstadt.
De nieuwe A6 is meer dan een suf faceliftje. Hoewel het uiterlijk niet extreem spannend zal worden (understatement-alert) is het voornamelijk onderhuids waar de grootste veranderingen zullen plaatsvinden. De nieuwe A6 zal op het MLB-platform worden gezet. Een multi-inzetbaar onderstel dat in zekere zin al is terug te vinden onder de A4, A5 en Q5, alleen is het bij die modellen van staal gemaakt.
De opvolger van de huidige A6 zal een MLB-platform krijgen dat voor 20% uit aluminium bestaat. Oftewel: gewichtsbesparing. Ook kunnen ze bij dit platform de motor verder naar achteren monteren, wat de rij-eigenschappen van deze directiebak ten goede moeten komen.
Qua motoren zal het een veelvoud van TFSI-blokjes en TDI’s zijn die worden aangeboden. Voor de dieselaars is er de 2.0 vierpitter en 3.0 V6. Benzine-tankers hebben de keus uit 2.8 (FSI) of 3.0 (TFSI) zescilinders. Later zal er ook een sportievere variant komen met een 4.0 liter V8 aan boord. Inderdaad, de RS6.
In de gallery acht foto’s van het prototype dat moet doorgaan voor de nieuwe A6. Bijna helemaal ingepakt, maar later deed hij zijn kleed af. Niet té lang naar kijken overigens, dat psychedelische wrapje kan voor hoofdpijn zorgen. (fotocredit: Pistonspy)
Pure marketing aandacht creëren, zonder stickers was waarschijnlijk niemand opgevallen dat dit een nieuwe a6 zou zijn.
Ach, in 2012 gaat de wereld toch wel ten onder. Dus waar maken we ons eigenlijk druk om? :roll:
@BananaFlip: als ik dit waggie zie, dan bid ik er zelfs extra om… ;-)
in december eerste officiele foto’s en info toch??
Vandaag heb ik zat genoeg de nieuwe 5 serie gezien wat een prachtbak zeg! nieuwe Aldi A6 kan er niet tegenop!
@Punk: Knap dat je dat kan zeggen over een auto waar nog geen normaal beeld van is….
@Bart: nou stop een a4 en een a8 in de blender (wat eigenlijk al dezelfde auto’s zijn kwa uiterlijk) en je hebt er eentje. dus zoveel onzekerheden hebben we nou ook weer niet.
@lambo4all: kijk eerst eens naar impressies op basis van de spyhots en oordeel dan.
@lambo4all: hahahaha damn.. jij bent grappig! zou je wat mee moeten doen :)
@YouRockMyWorld: misschien ontwerper bij audi? ben niet goed met de comp maar kopiëren ,plakken. en dan het plaatje groter of kleiner maken kan ik nog wel=P
@Punk: Dombo
Afgezien van de audi fanboys kan ik me niet voorstellen dat er iemand op deze duitse eenheidsbraadworst zit te wachten.
Laten we eerlijk zijn,dit is in feite gewoon ’n “A4L”
@speedlimit: Ze blijven anders wel gekocht worden. Er wordt een veel op Audi gezeken hier maar, dat vergelijken moet echt is ophouden. Laatst begon er zelfs iemand die Quattro concept met een A5 te vergelijken.. En nu begint iedereen al met vergelijken van een Audi A6 terwijl die nog is verpakt in zwart-wit jaren 70 behang..
@speedlimit: dat is juist de bedoeling? :X
@EX-TUNED:
Dat wij ’t verschil zien ok…maar ’n doorsnee mens moet ’t ook kunnen zien.
De modellen zijn kwa uiterlijk gewoon niet onderscheidend genoeg van mekaar bij audi.
@speedlimit: Blijkbaar is dat een van de factoren die Audi succesvol maakt. Wij vinden ze op elkaar lijken, en maken er ons druk om, anderen vinden ze op elkaar lijken en geven er geen zak om. Ze kopen ze iig wel.
Ik heb niet eens naar het plaatje gekeken. Weet nu al dat hij spuuglelijk is. Typisch Audi.
dit wordt gewoon weer eentopper net zoals die vorige.
een harde facelift denk ik.
alleen maar goed.
Hoeveel verder kan die motor nog naar achteren? Al twee generaties hoor ik een marketingpraatje dat het vorige zwakke punt van Audi (motor te ver voorin) is verbeterd door de unit verder naar achteren te plaatsen.
In mijn belevingswereld moet het ding al haast in de middenconsole zitten…
@sir_smokalot:
Nog een paar facelifts en de motor zit achter de achteras 911 style!
@sir_smokalot en @laue: LOL.
Maar in de niet al te verre toekomst splitst de koppelgenerator zich over meerdere units, mits die techniek veel goedkoper wordt.
Met dat doekje erop is hij wel mooi :P
Hij komt er goed uit te zien, als je kijkt naar de impressie’s gebaseerd op deze foto’s de saaie 5 serie kan zijn borst nat maken! Want net als bij audi lijken daar alle modellen nu ook op elkaar.
http://futureauto.blogspot.com/2009/07/2011-audi-a6.html
Hier bijna zonder camoflage:

@Tommy2: Haha dat is gewoon dezelfde auto! Ongelooflijk.
Boring!!! Zal net een iets grotere A4 zijn of een iets kleinere A8.. Wat doet het er ook toe, het zijn precies dezelfde auto’s alleen dan in een ander maatje. GAAAAP
zal wrs mega groot zijn? 4,99m :o ?
gaaap,wat spannend. niet dus. waarom zou je alles afplakken. zoveel veranderd er niet bij Audi. Dit is gewoon weer de zoveelste facelift. ff een ander spoilertje en we hebben weer een nieuw model! ik zou die camouflage zo laten, dan wordt het nog een spannende auto
jaaa, daar zaten we met zijn allen weer op te wachten….
maar niet heus!!!!
Mja… ik weet het niet meteen… De huidige a6 vind ik echt mooi… prachtige wagen gewoon… heb m’n twijfels of de nieuwe ook zo mooi zal zijn.. we zien wel…
en wat krijgt de nieuwe s6 dan onder de motorkap
@audi fanaat: De 3.0 liter supercharged V6 die nu ook voor de nieuwste S-modellen wordt gebruikt?
De nieuwe A6 zal het “nieuwe gezicht” krijgen zoals bij de A1, scherpe koplampen en achterlichten en een zeshoek-grille. Vanaf de zijkant is het idd gewoon een A4 XL.
waarom zo beplakken als je het resultaat toch al weet …
@pedro: BMW, al jaren lang
Ik vraag me altijd af wie die stickers ontwerpt.
Als dit net zo’n verkooptopper wordt als de huidige kunnen BMW en Mercedes hun borst natmaken
@jimmy: yep, alleen BMW en Mercedes hoeven zich geen zorgen te maken…rijders van die auto’s hebben een klasse hogere doelgroep…
@Megakix: Audi ook, die kijken naar de A8 ipv A6.
Saaie bak,net als de huidige.Geen greintje uitstraling.
@mb man: nee een mercedes e-classe, dat is een echte hippe auto…
Sjonge jonge wat zeurt iedereen hier toch over dat ding. Komt t door het slechte weer dat iedereen zo negatief is ofzo?
Mensen die deze auto wel waarderen en dat zijn niet alleen audi fanaten, waarderen deze auto wel. Snap ook niet waarom je uberhaupt reageert als een auto je toch niet aanstaat. Zo zorg je alleen voor haat reacties.
Prachtbak, kan niet wachten hoe het rijdt.
@JamesBond007: E klasse is in ieder geval nog te onderscheiden tov de andere mb modellen.Die auto heeft gewoon een frisse neus.
@mb man: Dus het komt neer dat het een auto word met een familie gezicht?! Waar maken jullie je in godsnaam druk om als ik vragen mag? Wat is daar problematisch aan? Niks toch? Zeur dan niet. Als je de auto niet mooi vind, waarom reageren? Blijkbaar doet het je meer dan je dacht.
@JamesBond007: mb man is helderziend en weet nu al hoe hij er uit komt te zien. Audi is volgens hem maar saai, maar mb word alleen door bejaarden gereden, laat die vent toch, het heeft geen nut.
@Ricardo:
Waarom denk je dat de 4.0 V8 de RS6 motor wordt? Je kan nu ook gewoon een 4.2 liter V8 bestellen, en dan is het gewoon ´een´ standaard motor…
Ga er maar vanuit dat als er weer een RS6 komt, wat ik al redelijk betwijfel vanwege alle emissie eisen die gaan gelden.
Let op, het duurde al 4 jaar voor er een RS6 kwam van de huidige generatie, en die ging na een jaar alweer uit productie. Als het tot 2015 duurt voor ze weer met een RS6 komen wat een zeer reëel tijdsbestek is, dan ben ik erg benieuwd wat het wordt, ik vermoed semi-hybride, want er kan gewoon niets meer qua emissie dan.
@Stefje: 4.0 V8 wordt momenteel ontwikkeld en moet zijn weg gaan vinden naar zowel Bentley als Audi. Is in feite een doorontwikkeling van het RS6-blok met 2 cilinders minder.
In deze outfit…de mooiste Audi ná de R8 Spyder…zucht…
“Snuf Snuf”: ‘Ik ruik eenheidsworst’
spyshots zijn bij audi totaal misplaats
Al die zeikerds hier op Audi’s.. uiteindelijk zullen jullie zien dat er een hoop van verkocht zullen worden. De meesten van jullie zouden dolgraag die bak willen hebben, of een A1, A3, A4, A5, A7, A8, maar om beetje stoer (en in jullie ogen misschien origineel) zeggen dat het een grote A4 is of een kleine A8.. Als jullie zoveel commentaar hebben op Audi, waarom komen jullie dan niet eens met echte onderbouwde kritieken?
Dit wordt alleen een succes als ze, net als bij de vorige a6, weer aan prijsdumping (vooral lease) gaan doen. De renderings waarop meer te zien is van deze auto zien er allesbehalve opwindend uit. Het lijkt een evolutie te worden zoals bij de passat.
@boss5: prijsdumping? Je bedoelt lagere leaseprijzen omdat de afschrijving veel minder is dan de concurrentie.
Zonde, waar ze met het huidige model A6 best een “dikke” auto hadden neergezet (Toen deze A6 uitkwam moest je altijd wel even kijken als ie voorbij kwam) gaan ze hier iets te veel op safe spelen.
Waarschijnlijk zal je als leek het verschil met de “nieuwe” A4 niet eens heel erg gaan zien.
Heb een paar weekjes met een 3.0 rondgereden, maar kan echt niet zeggen dat ik onder de indruk was van de rijkwaliteiten, beetje saai zelfs, en met een 2.0 zal het er al helemaal niet beter op worden…. beetje een gemiste kans dus van Audi om in dit segment weer even spierballen te laten zien met alle concurrentie.
@ you rock my world…
Wat moet je onderbouwen aan iets wat echte autoliefhebbers allemaal voelen?
90% van alle Audi modellen zijn nou eenmaal geen auto’s waarvan je zegt…als ik toch eens zoveel euootjes had, dan zou ik……kopen?
Marketing en bedrijfsvoering bij Audi is gewoon 100%, daar kan je geen commentaar op hebben maar de meeste modellen zijn zo fantasieloos als een lantaarnpaal…zo wil Audi het ook schijnbaar.
Dus meer onderbouwen kan ik het niet, saaie modellen, fantasieloos en ondertussen net zo slecht qua reputatie als Mercedes een aantal jaar terug. Dessalniettemin een veilige keus als je een leasebakje uit mag zoeken, maar privé nieuw verkocht worden ze bijna niet.
@Bert: Wat hij dus bedoeld, niet onderbouwen. “echte autoliefehbbers” “voelen” “marketing” “fantasieloos” Je klink zelf als een marketing praatje.
BMW was mijn eerste liefde (via de Z1), ik was voorheen anti-auto, maar ik ben meer naar Audi beginnen kijken net omdat ik BMW eentonig en onavontuurlijk begon te vinden. Ik begon namelijk meer naar de techniek te kijken, en BMW is altijd een bus achter op dat vlak. Ik rij wel met een 5serie, maar het merk volg ik niet meer. En ik denk dat de volgende een Merc word. Wat brengt BMW nog uit? 1-3-5-7 zijn verschillende maten van hetzelfde saaie model. Daarnaast evenveel SUVs (sorry sorry SAV) en rare MPV toestanden. De Z4 heeft al zijn charme verloren tegenover de Z3. Bouwt BMW tegenwoordig één wagen die een klassieker zal worden? Hoeveel jongens ogen doet BMW nog wijd opengaan tegenover Audi tegenwoordig?
f*ck the people of bmw bekritiseren kunnen ze wel maar zelf zijn ze ook totaal niet inovatief !
Beetje raar om spy shots te plaatsen van een testmodel die dikker in is gepakt dan een ander (zie post van Tommy2). Tja de laatste mooie Audi sedan hebben ze nu ook mooi verpest met die lelijke hangende lijn aan de zijkant. Doe mij maar een XF
De nieuwe audi A6 wordt straks gewoon de ‘fiat multipla’ onder de premium auto’s. Automobilsten zullen audi a6 straks verwonderd aankijken en zich aanvragen: ‘Wat heeft deze mongol er toe gebracht een audi A6 aan te schaffen als je voor nagenoeg het zelfe geld de mooiste auto in het segment kunt krijgen, de bmw 5 serie F10)
@tom: lelijk wordt de A6 niet want daar is ie te behoudend voor. Je kan wellicht net als ik de hangende lijn lelijk vinden. De 5-serie is mooi tot je die mietige neus ziet. Die is ook verre van perfect
@tom: de mooiste auto in dat segment is duidelijk niet een bmw 5 serie f10, dat is een gedrocht, misschien de bmw 5 van 2 generatie’s eerder.
Indd tom..
Ik krijg een seat exeo gevoel bij het zien van deze A6. Het is gewoon de huidige A6 met een andere neus en kont, meer niet. Net zoals de exeo een A4 is met een andere neus en kont. Ze hadden op z’n minst een leuk knikje in de derde zijruit mogen doen zoals bij de A7, dan was er teminste nog een beetje verschil van de zijkant met de huidige A6. Als het aan de ontwerpers lag hadden ze vast wat spannenders neergezet maar helaas hebben de hogere bazen het laatste woord..
hallo ik heb een vraagje aan al die mannen/vrouwen die zitten te schelden op de audi’s.
als jullie een auto mochten ontwerpen en de verkoop gaat heel erg goed zoals nu bij audi,gaan jullie dan meteen veranderen?? dacht het niet.
wat een succes is laat je zo even daar ga je niks aan veranderen audi bekijkt het goed.
en waarom altijd vergelijken met bmw of mercedes? je moet niet vergelijken want audi is gewoon veel beter.
momenteel staat het zo….
1-audi
2-bmw
3-mercedes
helaas voor de niet audi fans zo is het wel.
trouwens die nieuwe bmw is echt niet om aan te zien.
@audi_man: je post begon goed maar toen kwam de onzin. Audi is niet beter dan BMW en MB. En BMW en MB zijn misschien ook weer niet beter dan Audi. Ieder merk heeft zo z’n sterke en zwakke punten. Wie bepaald wat het beste merk is?
Kwa imago staat Audi absoluut hoger dan bmw en mercedes. Design blijft een kwestie van smaak. Kwa technieken en bouwkwaliteit doet audi ook zeker niet onder aan de concurrentie.
@jeff: BMW = petjes en negers. Mercedes = kamp en taxi’s. Audi = leasepikken en marokkanen.. als we het alleen over de negatieve imago’s hebben dan he. Wat maakt Audi dan beter? ;)
@Atenza: Marokkanen rijden golf sdi of tdi met een jetta neus, gti velgen en achterklep.
hahahaa Audi-man,het blijft toch telkens weer vermakelijk om de teksten van ,audi fans’ te lezen. Waarom moeten audi’s beter zijn of minstens zo goed als bmw en mercedes?
zolang een standaard audi een voorwielaandrijver is valt er niks te vergelijken! Totaal andere auto…en bespaar mij het verhaal over de quattro’s…(=een doekje voor t bloeden;-))
@ger: zolang ik kunnen lachen zodra het een beetje heeft gesneeuwt is er niets mis met de voorwielaandrijving van audi.
Marokkanen? Die rijden eerder in mercedessen. Audi heeft helemaal geen negatief imago.
@jeff: blijkbaar wel anders zei ik het niet ;) Ik vond Audi erg mooi en zou wel een oudere Audi (A/S4 B5/B6, A/S8 D2/D3) willen hebben en ik vind de A/S5 en huidige A/S6 voor de facelift erg mooi maar hangt zo’n doorsnee-leasepik-die-zich-beter-voelt-dan-anderen imago aan dat ze bij mij echt niet voor de deur komen.
@Atenza: omdat jij het zegt heeft audi niet per direct een negatief imago, helemaal niet zelfs. Dat vind jij omdat managers ed dit rijden, maar ook die hebben smaak, en een goede baan.
Een spyshot heeft als functie het publiek enthousiast te maken voor wat komen gaat. Het publiek is benieuwd naar datgene wat er onder de camouflage zit. Het is net als een cadeautje uitpakken. Vol verwachting maak je zo’n cadeautje open om te zien wat erin zit.
Zo niet bij Audi. Een spyshot van een Audi is hetzelfde als een fles wijn cadeau krijgen. Veel fantasie heb je niet nodig om uit te vogelen wat je gaat krijgen…
Met die wrap is ie best leuk. Maar weten we zeker dat het een audi is, volgens mij is dit namelijk de nieuwe Seat bolero!
Al geef je een aap een gouden ring. Het is en blijft een lelijk ding!
@Handrem trekken is fijn!: Dan mag jij wel 30 goude ringe hebbe ;)