• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Startech Starster op basis van Dodge Avenger

Auteur: autoblogger, gepost 12 september 2007 om 13:42 – 23 Reacties

Startech Dodge Avenger Starster


Startech heeft de nieuwe Dodge Avenger onder handen genomen. De kleurencombi is parelmoer wit plus oranje met een matte finish, hoe dik wil je het hebben?

Naast de diverse visuele aanpassingen (incl 22-inch) heeft Startech uiteraard ook motorisch eea aangepast. Het topmodel is de 2.4-liter viercilinder (standaard 173 pk?) en deze heeft maar liefst 335 pk en een max koppel van 400 Nm gekregen. Hiermee gaat de Avenger in 5,6 seconden naar de 100km/u en trekt door tot maximaal 265 km/u.

Startech Dodge Avenger Starster
Startech Dodge Avenger Starster
Startech Dodge Avenger Starster
Startech Dodge Avenger Starster

The sedan is painted a pearlescent ivory color with matte-orange contrasts. Details such as the STARTECH STARSTER decals on the rear and the hood are references to the American muscle cars of the Seventies. They’re accompanied by spectacular body modifications that make the Avenger one of the most striking representatives of its class.

Clear, dynamic lines characterize the design of the sporty STARSTER front apron. Large air dams ensure an optimal supply of cooling air to radiators and front brakes. Stylized bumper horns emphasize the retro design further.

Just as prominent is the new STARTECH headlamp design that combines state-of-the-art LED technology with the distinctive Dodge crosshairs. A muscle car hood scoop provides cooling air to the engine.

Front and rear fender flares on the STARSTER give the four-door a more muscular appearance and create the space necessary for mounting an extreme tire/wheel combination. The concept car features polished STARTECH Monostar IV five-spoke wheels in size 9Jx22 with size 245/30 R 22 tires on the front axle, and size 10.5Jx22 wheels with size 295/25 R 22 tires in the rear.

The rear of the STARSTER was also redesigned. The modifications include an acrylic trunk lid molding that incorporates an innovative taillight unit with LED lights. The rear apron features the seamlessly integrated tailpipes of the stainless-steel sport exhaust system.

The STARSTER captivates not only with its unusual visual details but also and foremost with its technology geared towards maximum driving fun. Top-of-the-line model is a 2.4-liter (146 cu. in.) four-cylinder turbocharged engine with variable valve timing and a maximum power output of 340 PS (335 hp) / 250 kW at 6,400 rpm and a peak torque of 400 Nm (295 lb-ft) at 3,600 rpm.

Power is transferred to the front wheels via a modified five-speed manual gearbox and a locking differential. Performance of the STARTECH STARSTER is comparable to that of classic American muscle cars: 5.6 seconds from rest to 100 km/h (62 mph) and a top speed of 265 km/h (165 mph).

To keep the performance potential under safe control the STARTECH engineers spared no cost or effort to develop suspension components and brakes that better even this ample power: The height-adjustable coil-over sport suspension features selectable damper settings and an individual ride height lowering by up to approx. 45 millimeters (1.8 inches).

The STARTECH high-performance brake system features six-piston aluminum fixed calipers and vented 380 x 35 millimeter (15.0 x 1.4 inches) discs on the front axle. The rear axle is equipped with 360 x 24 millimeter (14.2 x 0.9 inches) discs and four-piston calipers. Together they easily dominate even the most enthusiastic of driving styles.

The interior of the STARSTER also presents a perfect blend of classic old-school elements and modern materials. A fully leather interior, color-coordinated with the exterior, sports an upholstery design derived from classic muscle cars. The leather flooring alone with its waffle-pattern stitching uses more than 1.2 kilometers (0.75 miles) of high-quality thread.

Dodge Avenger Startech starster

Ook interessant!

  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Dodge vs. Tesla straatrace heeft verrassende uitslag
    Video: Dodge vs. Tesla straatrace heeft verrassende uitslag
  • Jonge Ricky Bobby
    Dodge gaat de snelst sprintende auto ooit maken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

avenger, Dodge, iaa-2007, mat, oranje, startech, tuning, wit

Vorig bericht: « Aston Martin Vanquish by Mansory
Volgend bericht: Waarom wachten op de Abarth? Fiat 500 by MS Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. babbaloerie zegt

    12 september 2007 om 13:52

    Deze is nog saaier dan dan die Focus!

    Login om te reageren
  2. Koen zegt

    12 september 2007 om 13:56

    mooier is ie er niet op geworden:)

    Login om te reageren
  3. clijde zegt

    12 september 2007 om 13:59

    startrek…

    Login om te reageren
  4. Robin zegt

    12 september 2007 om 14:06

    Mooi is anders

    Login om te reageren
  5. RScosworth zegt

    12 september 2007 om 14:06

    De prestaties zijn heerlijk. In tegenstelling tot het exterieur…

    Login om te reageren
  6. Japie zegt

    12 september 2007 om 14:06

    Vette velgen,…

    Login om te reageren
  7. Coolguy zegt

    12 september 2007 om 14:09

    Mooie prestaties, lelijke auto op de velgen na.
    De originele auto vind ik best wel mooi maar dit is een gedrocht.

    Login om te reageren
  8. Rob Range Rover zegt

    12 september 2007 om 14:22

    Doe dat maar eens met een klassieke 3-deurs Softdash Range, met een Overfinch blok erin, dan wordt het nog wel wat!

    Login om te reageren
  9. marcel65 zegt

    12 september 2007 om 14:43

    inderdaad een lelijke auto geworden. ik zou me schamen om hem voor de deur te hebben staan. de standaardversie heeft op zich wel wat

    Login om te reageren
  10. DeVries zegt

    12 september 2007 om 15:06

    Simpelweg lelijk, lijkt wel op van die mislukte omgebouwde japanners…

    Login om te reageren
  11. OJ zegt

    12 september 2007 om 15:07

    Lelijk ding! Echt zo’n auto uit de sf-films van de jaren 80. Hoe men vroeger dacht dat een auto in 2007 eruit zou zijn. Hebben ze nog gelijk gekregen ook! :-)

    Login om te reageren
  12. Rick zegt

    12 september 2007 om 16:52

    Dit is de meest gewaagde startech ooit!
    Maar mijn Favo blijft de Caliber van hun!

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    12 september 2007 om 17:12

    wel retro .. 20 jaar geleden was dit wel cool denk ik.

    Login om te reageren
  14. Swinkels zegt

    12 september 2007 om 18:39

    Haha, ze hebben zeker een paar kleuters aan het tekenen gezet bij startech.

    Login om te reageren
  15. Boss zegt

    12 september 2007 om 19:05

    Vage meuk….en de achterkant? en LOL @ OJ.

    ‘(…) ook motorisch het e.e.a. aangepast. (…)’

    Login om te reageren
  16. Chief_S5 zegt

    12 september 2007 om 19:16

    Doet me denken aan een mislukte Chinees. (auto dan hé… ;) )

    Login om te reageren
  17. R. zegt

    12 september 2007 om 19:28

    EERDER STARTREK

    Login om te reageren
  18. Rick dos zegt

    12 september 2007 om 19:42

    ooooooh dus zo ziet dat eruit als je een paar kB aan ruimte verspilt aan een topic……..

    Login om te reageren
  19. Rob USA zegt

    12 september 2007 om 19:54

    @ Rick Dos ; Ja ik vind hem ook niet om te zien maar gelukkig is het niet WEER
    duits nieuws dat komt echt mijn strot uit,dus als je het zo bekijkt is deze Dodge hartstikke mooi en leuk :) dus geen verspilling!!

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    12 september 2007 om 20:20

    @Rob USA

    Jij hebt dus liever iets dan niets. En in dit geval beter niets dan niets? ;)

    Login om te reageren
  21. lincoln zegt

    12 september 2007 om 20:33

    @Rob USA .. ook de mantel der liefde heeft grenzen…..

    Login om te reageren
  22. steven zegt

    22 oktober 2007 om 19:15

    zaterdag op dodge dare days geweest jong van dodge zelf zegt dat moest hij uitkomen men er 600pk in gaat steken!

    Login om te reageren
  23. super458i zegt

    25 januari 2010 om 18:02

    Staat ook op TG live!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North