• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

STaSIS geeft de Audi A4 2.0 TFSI 258 pk en nieuwe velgen

Auteur: robbie, gepost 24 maart 2009 om 16:10 – 44 Reacties

Audi A4 STaSIS Signature Series


De Amerikaanse tuner STaSIS Engineering heeft voor de nieuwe Audi A4 een leuk setje velgen ontwikkeld en daarnaast hebben ze het vermogen van de 2.0 TFSI opgepept van 211 pk/350 Nm naar 258 pk/398 Nm. Niet verkeerd lijkt mij zo. En daar bljift het niet bij.

Want STaSIS Engineering monteert ook nog eens andere remmen, past het onderstel aan en plaatst tenslotte een nieuw uitlaatsysteem. Je doorsnee A4 heet na deze behandeling dan ook niet meer ‘gewoon’ A4, maar gaat voortaan door het het leven als Audi A4 STaSIS Signature Series. Overigens leveren ze ook pakketjes voor de A3, A4, S4, A5, TT en S5 .

Audi A4 STaSIS Signature Series

Audi A4 STaSIS Signature Series

Audi A4 STaSIS Signature Series

Audi A4 STaSIS Signature Series specs

Signature Series A4: The Gloves Come Off

Sonoma, California – Complete with the performance to back the bold styling of Audi’s next generation sedan, the Signature Series A4 is now available at STaSIS-authorized dealerships nationwide.

Equipped in Touring or Challenge Edition trim the Signature Series A4 uses technology from the highest echelons of Motorsports to drive the performance and style of Audi’s everyday sedan to a new level.

“For the B8 A4, the engineers in Ingolstadt set a new benchmark in performance and style,” said Henry Hsu, Director of Engineering at STaSIS. “ Starting with this strong platform, we’ve created one of the best Signature Series cars to date. The balance of everyday street car and fine-tuned track star results in a car that requires no compromise.”

Sprinting to 60 in 5.2 seconds the Signature Series A4 bests the likes of the Infiniti G37, Lexus GS350 and Mercedes-Benz C350 Sport. STaSIS engineers partnered with G.I.A.C. to pump up the power of the 2.0T motor to an astounding 255hp and 294lbft of torque, enough to beat the factory equipped 2.0T by 1.5 sec. to 60.

When the road begins to bend the Challenge Edition A4 is capable of .99g worth of grip and bests competitors such as the BMW M3, Lexus IS-F, and Mercedes C63 AMG.

Touring Edition models feature retuned engine management, stainless steel exhaust, suspension tuning, 20×9 alloy wheels, upgraded brake lines and pads, and a stiffer rear anti-roll bar. The Touring Edition offers a convenient and affordable package to enthusiasts looking for an aggressive stance and enlivened performance from their daily driver.

The Challenge Edition expands on these offerings with the renowned Ohlins SL coilover suspension, Alcon Mono6 Calipers with 370mm 2-piece floating rotors and 20 x 9 forged Monolite© wheels with ultra-high performance Yokohama Advan rubber. The Challenge Edition A4 provides the performance of a purpose built track car in a package that excels on both road and track.

Pricing starts at $5,999 for Touring, with Challenge pricing to-be-determined. Available at dealerships across the country, the Signature Series is the no-compromise solution for those seeking aftermarket performance coupled with the security of a 4-year/50,000 mile warranty. STaSIS Engineering’s Signature Series line-up provides performance enhancements for A3, A4, S4, A5, TT and S5 models.

Ook interessant!

  • Nieuwe Audi A4
    Nieuwe Audi A4 krijgt eindelijk achterwielaandrijving!
  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Nieuwe generatie Audi A4
    Nieuwe generatie Audi A4: 'zowel EV als S4 TDI'
  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

a4, Audi, stasis, tuning

Vorig bericht: « Op tijd voor de zomer: Peugeot 308 CC vanaf 31.900 euro
Volgend bericht: Video: Nieuwe Belgische sport? Donuts draaien en bier drinken »

Lees Interacties

Reacties

  1. stefan zegt

    24 maart 2009 om 16:12

    Grote wielen, maar kan goed, gelukkig geen tuperware.

    Login om te reageren
  2. Autojunkje zegt

    24 maart 2009 om 16:13

    Klantenkosten ?

    Login om te reageren
  3. Skyline.. zegt

    24 maart 2009 om 16:13

    Lekker hoor. Alleen een ander kleurtje misschien?

    Login om te reageren
  4. Superflip zegt

    24 maart 2009 om 16:14

    Knap en strak!

    Login om te reageren
  5. 3$pr1t zegt

    24 maart 2009 om 16:14

    Erg gewaagd dat rood moet ik zeggen. Ik ben niet overtuigd van de velgen, Audi heeft zelf leukere modellen in aanbieding imo.

    Login om te reageren
  6. JP zegt

    24 maart 2009 om 16:14

    Kijk, straks ff de nieuwe GTi daar langsbrengen

    Login om te reageren
  7. A3racer zegt

    24 maart 2009 om 16:15

    Opvallend, geen Xenon-verlichting op dit model, dus ook geen LED-lampjes….

    Login om te reageren
  8. foramen zegt

    24 maart 2009 om 16:17

    ik vind het wel mooi :)

    Login om te reageren
  9. Janbart zegt

    24 maart 2009 om 16:17

    strakke velgen en strakke auto op zich.

    Zou mat-zwart niet beter staan?

    Login om te reageren
  10. Rik3 zegt

    24 maart 2009 om 16:18

    nice

    Login om te reageren
  11. BmwMPower zegt

    24 maart 2009 om 16:20

    Wit, en antraciete velgen.

    Á la RS4 stijl.

    Login om te reageren
  12. Aston Martin Rapide zegt

    24 maart 2009 om 16:23

    De velgen vind ik net ietsje te groot. Een kleine maat kleiner mag wel van me.

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    24 maart 2009 om 16:31

    @Autojunkje, het kost $5.999. Dat staat namelijk bij de specs ;)

    Login om te reageren
  14. Susp1cious zegt

    24 maart 2009 om 16:32

    De auto vind ik er met de velgen goed uitzien. Maar de vermogenstoename is nou niet bijzonder. Alle Audi tuners uit Europa halen zo ongeveer 300+ pk uit dit blok.
    Wel goed dat ook de remmen aangepast zijn. Extra stopkracht is natuurlijk altijd welkom.

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    24 maart 2009 om 16:36

    Zo is de A4 sedan weer wel te pruimen.

    Op een of andere manier blijf ik altijd een aanhanger van de sportsedan. Misschien omdat zo’n ding al helemaal uit ontwikkeld was, voordat er een afdeling marketing bestond :-)

    Login om te reageren
  16. hefmen zegt

    24 maart 2009 om 16:38

    dit is net dat beetje extra pit wat de A4 mooi maakt. Anders vind ik hem altijd een beetje saai.

    Login om te reageren
  17. Rutger zegt

    24 maart 2009 om 16:42

    Ik neem aan dat het een Quattro is gezien de 0-60mph tijd? De Focus II RS doet er namelijk langer over met 305pk en voorwielaandrijver. PK toename is mooi maar niet spectaulair. De waardes komen overeen met wat bijvoorbeeld JD aangeeft voor de ‘oude’ 2.0T met sportuitlaat.

    Login om te reageren
  18. Koen zegt

    24 maart 2009 om 16:44

    Ik vind het helemaal niks. Zo’n velgen doen me meteen denken aan drugdealers of hiphop-sterren… Vind ik OK voor Amerikaanse wagens, maar voor een Audi? Nee danku!

    Login om te reageren
  19. de jos zegt

    24 maart 2009 om 16:46

    like the rims! in antraciet op een wit of zilver koetswerk moet deze velgen idd goed uitkomen.

    Login om te reageren
  20. DRU zegt

    24 maart 2009 om 16:52

    Die zijn mooi zeg! Ook mooi op een 330

    Login om te reageren
  21. Strating zegt

    24 maart 2009 om 16:56

    Dit vind ik de mooist getunde a4 wat ik tot nu toe heb gezien. Heel subtiel als een s-line, maar dan vanuit een nieuwe hoek. Ik wou dat ik er het geld voor had liggen!!

    Login om te reageren
  22. Roger zegt

    24 maart 2009 om 16:59

    Beetje ongelukkige naam van het bedrijf, de Duiste markt kunnen ze zo wel vergeten

    Login om te reageren
  23. Luwek zegt

    24 maart 2009 om 17:06

    @Roger
    ik dacht precies ’tzelfde jaah:P

    Login om te reageren
  24. wimbers zegt

    24 maart 2009 om 17:22

    in europa doen ze er inderdaad makkelijk 300 pk in. een standaard seat cupra met hetzelfde blok rost er al 240 pk uit. dus dit is niet echt spectaculair..

    off topic, laatst iets gezien over amerikanen die de 6,2 ltr diesels leuk tunen. die dingen hadden zoveel koppel dat de aandrijfassen braken (1800 Nm bij 1740 toeren) ze kunnen dus wel vermogen maken..

    Login om te reageren
  25. Guido zegt

    24 maart 2009 om 17:28

    5,3 sec??? dat kan niet :O

    Login om te reageren
  26. RH zegt

    24 maart 2009 om 17:34

    @ Guido
    Exact, daar zijn voor de vorm wat tienden vanaf gesnoept

    Login om te reageren
  27. jdm zegt

    24 maart 2009 om 17:45

    sjonnie -1

    Login om te reageren
  28. Guido. zegt

    24 maart 2009 om 17:51

    Woow !(L) Heerlijk
    dit vind ik dus genieten !

    Login om te reageren
  29. G-STAR zegt

    24 maart 2009 om 18:02

    mooie a4
    20inch groot en 9inch dik lekker

    Login om te reageren
  30. Yeelen zegt

    24 maart 2009 om 18:06

    1/4 mile zetten ze dr op, maar de top niet :D amerikaantjes toch

    Login om te reageren
  31. Jordey zegt

    24 maart 2009 om 18:18

    Heel lekker!
    Trouwens vind ik die oranje lichten in de koplampen veel mooier staan dan dat saaie wit!

    Login om te reageren
  32. Vinny_93 zegt

    24 maart 2009 om 18:58

    Haha wel grappig. Tune dan de RS4, doe serieus. 258 vind ik redelijk simpel.

    Login om te reageren
  33. Marktplaats zegt

    24 maart 2009 om 19:27

    nice rims. heel goed gelukt

    Login om te reageren
  34. JollyJumper zegt

    24 maart 2009 om 19:27

    nice velgen. mooi gelukt deze a4

    Login om te reageren
  35. Marktplaats zegt

    24 maart 2009 om 19:28

    ik mis de LED/XENON licht voor units

    Login om te reageren
  36. Summer Sky zegt

    24 maart 2009 om 20:22

    Nee, te laag voor een A4, het lijkt of ie door z’n veren is gezakt. Dit laag is alleen mooi bij en GT3 – en anders niet.

    Login om te reageren
  37. PCCB zegt

    24 maart 2009 om 22:03

    Spuit’m in het zwart en hij is helemaal mooi. Tuning is niet m’n ding, maar dit vind ik wel smaakvol gedaan. Mooie velgen!

    Login om te reageren
  38. jojo zegt

    24 maart 2009 om 22:22

    niet echt mijn ding , zou hem bijna spuug******
    noemen, vind hem trouwens in een gewone uitvoering best wel te pruimen ,maar zo,neeeeeeeeeeee

    Login om te reageren
  39. Patrick zegt

    24 maart 2009 om 22:41

    Schitterend alleen wel in het zwart graag!

    Login om te reageren
  40. RVH zegt

    24 maart 2009 om 23:14

    WAT een lekkere velgen! misschien een maatje kleiner maar echt strak!

    Login om te reageren
  41. Windhoos zegt

    24 maart 2009 om 23:55

    @Koen,

    Zijn in feite gewoon RS4 velgen hoor, alleen dan met wat meer spaken. Het kan mij iig wel bekoren, al helemaal als de auto zelf wit of zwart is ;-)

    Login om te reageren
  42. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    25 maart 2009 om 09:30

    Stasi????
    :o

    Login om te reageren
  43. BananaFlip zegt

    25 maart 2009 om 17:07

    Eindelijk een tjoenert die er een keertje geen rijtje afgezaagde LEDjes onder plakt.
    Die Amerikanen hebben zich nog goed weten in te houden.
    Alleen dat kleurtje mag wel anders, staat wat leuker op de foto.

    Login om te reageren
  44. Robert zegt

    29 maart 2009 om 12:06

    @vinni_93

    Wel grappig..?
    258 PK en een koppel van bijna 400 uit een 2 liter persen is gewoon klasse.
    Komt in verhouding met een S4 (3.0 V6 TFSI 333 PK en 440 NM) serieus over.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North