• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Steinmetz Opel Astra OPC op LPG

Auteur: Dennis, gepost 27 april 2006 om 21:03 – 19 Reacties

Steinmetz Opel Astra OPC


Daar waar LPG nog weleens hand in hand gaat met een stukje vermogensverlies, heeft tuner Steinmetz het met de Opel Astra OPC beter aangepakt. Steinmetz telde 20 pk bij de standaard 240 pk op en heeft de motor geoptimaliseerd zodat die naast Euro 98 ook vlekkeloos op LPG kan lopen…

Steinmetz ging verder in de drang naar nog meer sportiviteit. Zo werd de koppeling aangepast, het onderstel stugger afgesteld, het uitlaatsysteem kreeg een demper, de grille werd aangepast en rondom is er met de nodige spoilers gesmeten. Van binnen werden kuipstoelen geplaatst en het interieur met aluminium afgewerkt. Het geheel wordt afgemaakt met 5-spaaks 18 inch bi-color velgen.


Ook interessant!

  • Jongste Astra OPC
    Jongste Astra OPC van Marktplaats: dit is 'm!
  • Opel Astra Stationwagon
    Opel Astra Stationwagon maakt crossovers overbodig
  • Nieuwe Astra
    Nieuwe Astra L (inclusief OPC) is al bijna klaar
  • Duurste Astra GSI
    Duurste Astra GSI van Marktplaats is gave tijdmachine

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

astra, opc, Opel, steinmetz, tuning

Vorig bericht: « Audi nu nog krachtiger!
Volgend bericht: Motorgeluid verklapt de snelheid »

Lees Interacties

Reacties

  1. silasse zegt

    27 april 2006 om 21:51

    mooi!

    Login om te reageren
  2. Nelson zegt

    27 april 2006 om 22:21

    Heheh heeft Steinmetz nou aan de linkerkant andere velgen gemonteerd of zie ik het verkeerd? :-P

    Login om te reageren
  3. Christoff zegt

    27 april 2006 om 22:30

    nice maar hoe snel gaat hij in KM/H

    Login om te reageren
  4. Franqie zegt

    27 april 2006 om 22:42

    Lol, dat van de velgen viel mij ook al op, doe mij trouwens maar die velgen van t onderste plaatje…

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    28 april 2006 om 13:16

    Een moderne LPG-installatie werkt inmiddels erg goed. De geregelde katalysator is eigenlijk het grootste probleem bij een auto die op LPG rijdt. Dit komt omdat de sensor die uitlaatgassen meet, voor de gek moet worden gehouden om geen storingen te registreren en het mengsel juist af te laten stellen door de computer. Soms gaat dat fout en dan mag je naar de dealer om de storingen te laten wissen. Verder kan een motor een lagere levensduur hebben, maar dat hangt van het gebruik af. Dat is bij benzine motoren precies hetzelfde. Iedere motor is in 100.000 naar de ******* te rijden. Oh ja, op de extra kilo’s zat ik ook niet echt te wachten, maar goed een diesel is ook zwaar…

    Login om te reageren
  6. Ejay zegt

    28 april 2006 om 14:36

    Een opel met Pagani principe spoiler, goed waar gaat dat heen? Elke ochtend als ik ga hardlopen kom ik langs een te lelijk getupperwarede Astra en ik heb een aversie ontwikkeld tegen ‘opgeleukte’ Opels. Weg ermee, behalve de LGP.

    Login om te reageren
  7. supergrover zegt

    28 april 2006 om 14:37

    10% vermogensverlies bij LPG stamt nog uit de tijd dat je LPG niet injecteerde, maar via het spruitstuk in dampvorm de motor inging. Soort carburateur idee.

    Tegenwoordig met de moderne LPG systemen heb je geen verlies meer. Wat je alleen zult merken is het hogere brandstofverbruik, LPG heeft minder Joules (energie) per liter dan Benzine, daardoor verbruikt een LPG auto meer liters per 100 km.

    Heb meerdere auto’s met LPG gereden, waarbij mijn eerste het ouderwetse systeem had. Daarbij had je wel vermogensverlies. De laatste (Volvo S60) merkte je geen verschil tussen LPG of benzine.

    LPG is zelfs schoner dan benzine en daardoor beter voor de levensduur van je motor. Dat heter worden valt ook mee, tegenwoordig zitten moderne benzinemotoren op dezelfde temperatuur of zelfs al lager ivm de emissie-eisen. Uitlaatgastemperaturen van 1050 graden komen bij benzinemotoren al voor. LPG zit daar nog onder.

    Login om te reageren
  8. Wouter (autoblog) zegt

    28 april 2006 om 14:39

    Inderdaad, “Daar waar LPG nog weleens hand in hand gaat met een stukje vermogensverlies” Dat is dus al heel lang niet meer zo, sterker nog in principe is LPG een betere brandstof vanwegere de hogere klopvastheid.

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    28 april 2006 om 14:40

    @Wouter: Val je nu publiekelijk je Autoblog partner af? Kon je echt niet even via een mailtje in mijn oor fluisteren dat dit misschien niet klopt?

    Aangezien ik niet beter weet dan dat je bij LPG altijd iets inlevert, heb ik nog even contact gehad met de LPG installateur, die in mijn vorige auto de tank had ingebouwd. Zijn motto: “Op gas moet je koken, niet rijden”. Bij LPG lever je in veel gevallen minimaal 5 pk in. Bijzondere woorden voor iemand die leeft van het inbouwen van LPG installaties.

    Over de betere brandstof: LPG heeft dan wel een hogere klopvastheid, maar de motor wordt wel een stuk heter, hetgeen op de langere termijn de levenduur verkort.

    Login om te reageren
  10. Pikkebaas zegt

    28 april 2006 om 14:40

    Bij een Vialle LPG Installatie is er meestal een vermogenswinst van rond de 5PK in het middentoeren gebied.
    En ja, de motor wordt heter, zo rond de 160/200.000 km zal de kop vervangen moeten worden.
    Maar het is wel goedkoper rijden !

    Login om te reageren
  11. w0o0dy zegt

    30 april 2006 om 11:35

    Verbruik meten we eigenlijk altijd in liters en dat is ook wat je afrekent na het tanken. Op lpg haalt mijn auto uit 38 liter echt niet meer dan 420km en dan moet je ook nog een aantal liter benzine in het verbruik meenemen want na een koude start rijdt de auto eerst 5 minuten op benzine. Op alleen benzine haalt ie makkelijk 500km uit 38 liter. Dat is meer dan 10% zuiniger dan op LPG.

    Login om te reageren
  12. nashua zegt

    30 april 2006 om 13:03

    Ik heb het zo niet voor die astra. Ik rij zelf met een Alfa 147 1.6, voorzien van een lpi installatie van Vialle.
    M’n verbruik ligt 1 liter hoger dan wat ik had op benzine.
    En van vermogensverlies is er enkel sprake als de lpg quasi leeg is, dan rijdt de wagen niet meer zo “vinnig”, verder zijn er geen klachten.

    Ik help de natuur een handje en betaal geen absurde prijzen voor de steeds duurder wordende benzine. volle tank = 18 euro :)

    Login om te reageren
  13. ed zegt

    14 juni 2006 om 22:38

    mijn honda prelude heeft bijna 3 ton op de teller op lpg-g3 nooit problemen gehad alleen bij de 2 ton een nieuwe verdamper en computer moeten plaatsen heeft mij wel een kleine 1000 euro gekost maar dat heb ik er zo weer uit gehaald door langer te rijden in mijn honda minder afschrijving dus,niets mis met lpg gewoon doen.

    Login om te reageren
  14. lalala zegt

    27 juli 2006 om 23:15

    laat dat merkteken toch op die gril!!!

    Login om te reageren
  15. ed zegt

    28 juli 2006 om 11:19

    op de grill ??

    Login om te reageren
  16. louis groen zegt

    30 september 2006 om 22:21

    louis zegt ,
    waarom geen nieuws over busjes op gas bv. volkswagen transporter t 5 of opel vivaro inbouw en instalatie weet men niets van bij daeler zowel gas dealers als auto dealers

    Login om te reageren
  17. Angelo zegt

    12 oktober 2006 om 22:51

    Hallo,
    ik heb vorig jaar in december, in een gtc 1.8 sport lpg laten monteren, bij de plaatsing is er een foutje gebeurd, mn gtc is toen binnenin helemaal uitgebrand, heb hiena voor een gtc diesel gekozen, een paar maanden later zag ik deze op het internet staan, ik heb steinmetz meteen gecontacteerd, helaas word deze niet in de produktie gezet, spijtig. Gelukkig heb ik na het ongeval alles netjes terug gekregen, (onkosten enz. pas na een half jaar maar kom…) ik vind deze verder wel super vet alleen sommige onderdelen zoals de spoiler en de velgen vind ik een beetje minder,
    mvg
    Angelo

    Login om te reageren
  18. dz zegt

    25 juni 2007 om 12:06

    hallo
    ik heb opel astra 1.6 g3 op benzine rijd die goed maar zodra je op gas zet heeft die elektriche problemen.
    heef iemand enkele ideene wat er zou kunnen zijn .
    groe dz

    Login om te reageren
  19. Kees zegt

    5 april 2008 om 21:09

    Lpg is ’n mooie schone brandstof voor auto en miljeu , ik rij pl.min. 20000 per jaar , ik nog voor kort ’n opel vectra 2 l. en meer dan 400000 k.m. op de teller, carosserie werd minder maar de motor nog perfect , deze is nog overgezet in ’n andere vectra , dus lpg is ’n prima brandstof voor ’n redelijke prijs . m.vr. gr. Kees

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North