• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stichting ‘Blij dat ik rij’ gaat een Tata Nano duurtesten

Auteur: Dennis, gepost 17 maart 2011 om 17:30 – 60 Reacties

Tata Nano - Blij dat ik rij

De stichting ‘Bij dat ik rij’ die we kennen van het APK-alert, heeft een Tata Nano naar Nederland gehaald. De Nano zal binnenkort in gebruik worden genomen als testauto. Maar voordat de ultra-small-budget-car de weg op kan, moet deze voor een keuring langs de Rijksdienst voor het wegverkeer (RDW).

Men wil in de praktijk ondervinden hoe het zit met de prijs-kwaliteitsverhouding van dergelijke auto’s. Heeft de Nano ondanks zijn lage prijs toch nog wat te bieden en weegt de lage prijs op tegen de eventuele ongemakken. Eén ding staat vast: je zit in ieder geval droog, tenminste, als hij niet al na een paar dagen begint te lekken.

Voor de Nano is 2.500 dollar betaald, omgerekend zo’n 1.800 euro. Of en hoeveel BPM en CO2 tax daar nog bijkomt hangt af van de RDW-keuring. Er is een afspraak ingepland voor 30 maart aanstaande. Ter vergelijking: prijzen van een nieuwe 45 km/u brommobiel variëren tussen 10.000 en 16.000 euro.

Een geslaagde Europese crashtest heeft de Nano al een poosje op zak. Het karretje wordt aangedreven door een 33 pk ‘sterk’ 623 cc motorblokje, goed voor een verbruik van bijna 1:22 in de stad en 1:25 op de snelweg.

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Video: MotoGP circuit gaat in lichterlaaie
  • Video: wat gaat er hier nu mis?
  • Video: Nederlandse Huracan gaat kablam

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

nano, Tata

Vorig bericht: « Autoblog video: met Saab naar Noord-Zweden
Volgend bericht: Mugen Euro plant een Type-R waardige Honda CR-Z »

Lees Interacties

Reacties

  1. dafmaf zegt

    17 maart 2011 om 17:31

    1:25 op de snelweg. Op de snelweg? Op de snelweg? Ik moet even zitten.

    Login om te reageren
    • deedrieen zegt

      17 maart 2011 om 18:49

      @dafmaf: De max snelheid wordt nergens genoemd… Dus ergens tussen de 80 en 120km/h. Gezien het gigantisch blok moet 120 met gemak wel geloofwaardig kunnen zijn, toch?

      Login om te reageren
      • fant zegt

        17 maart 2011 om 19:06

        @deedrieen: Het ding gaat, met genoeg geduld, 105 :)

        Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 maart 2011 om 21:18

      @dafmaf: Minimumsnelheid op de autostrade is nog steeds 70. Hij haalt dus minstens 70. Maar of je dat wil met dit ding…

      Login om te reageren
  2. AMGknul zegt

    17 maart 2011 om 17:34

    Dat ding heeft skelterwielen hoe mag dat ooit op de snelweg?

    Login om te reageren
  3. belg zegt

    17 maart 2011 om 17:36

    als een suzuki te groot is
    typisch NL om zoiets te gaan testen

    Login om te reageren
    • mout zegt

      17 maart 2011 om 19:26

      @belg: Typisch NL? Nou, voor NL begrippen is een Indiase auto toch heus exotischer dan een Lambo, hoor.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 maart 2011 om 21:23

      @belg: Nee, typisch menselijk. Ik ben ook wel heel benieuwd hoe dat ding rijdt. Als ik kans had om een testrit te maken, ik doe het onmiddellijk. En trekt het op niets, dan weten we dat ook weer…

      Login om te reageren
  4. enveekaa zegt

    17 maart 2011 om 17:36

    Levensgevaarlijk! ;-)

    Login om te reageren
  5. bobb zegt

    17 maart 2011 om 17:37

    Echt iets voor NL misschien kan het toch nog wat goedkoper dan huidige A segment. Wel benieuwd wat de uitstoot van deze Nano dan is.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      17 maart 2011 om 19:31

      @bobb: De uitstoot zal hetzelfde zijn als bij andere auto’s die rond de 1:23 heten te halen. 100 g/km. En ja, dat is een groen A-label, ja. Heerlijk toch, zo’n limo zonder BPM!

      Login om te reageren
  6. dafmaf zegt

    17 maart 2011 om 17:40

    Ik vind 1:20 bij dit formaat nog behoorlijk dorstig. Hoe hard kan hij eigenlijk?

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      17 maart 2011 om 21:24

      @dafmaf: 230 in z’n 3!

      Login om te reageren
  7. RickB zegt

    17 maart 2011 om 17:40

    En dan het gore lef hebben om dit voor de showroom van Hessing te fotograferen! :D

    Login om te reageren
    • spykerboy zegt

      17 maart 2011 om 18:05

      @RickB: dan ben j wel baas! nog beter als zij hem gaan verkopen :D

      Login om te reageren
  8. floryn zegt

    17 maart 2011 om 17:48

    Dit wordt een succes voor alle uitkeringstrekkers en jongeren die niet willen brommeren. Lagere instapkosten, maar hogere maandelijkse lasten. Op de snelweg is inderdaad wel gewaagd. Ik weet niet of het een windstoot zal overleven.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 maart 2011 om 21:25

      @floryn: Hoezo, hogere maandelijkse lasten?

      Login om te reageren
      • floryn zegt

        19 maart 2011 om 12:42

        @Esprit_de_Flandre: De wegenbelasting geldt in Nederland niet voor 45 km/h brommobielen.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          19 maart 2011 om 14:20

          @floryn: Ach so. Tja, misschien kan je de motor begrenzen op 45km/h, en registreren als brommobieltje…

          Login om te reageren
  9. Johan-SV zegt

    17 maart 2011 om 17:49

    0-100 is in minuten?

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      17 maart 2011 om 17:57

      @Johan-SV: Heb je een kalender bij de hand?

      Login om te reageren
      • Tonnie zegt

        17 maart 2011 om 19:03

        @RickB: Whahaaa geniaal :D Mocht ik daar serieus een kalender voor nodig hebben, dan zou ik ‘m toch verbieden op de snelweg ;) Sowieso verbieden, ding ziet er niet uit.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          17 maart 2011 om 21:35

          @Thijsj: Als je alles wil verbieden dat ‘er niet uit ziet’ rijdt er straks niet veel meer rond…

          Login om te reageren
  10. VeniVidiVici zegt

    17 maart 2011 om 17:59

    Tja, hij past écht bij de Nederlandse overheidsgedachten: Weinig bijtelling en zuinig = Ieniemienie sloom K-walitatief U-itermate T-eleurstellend auto’tje :?

    Hey, stichting ‘Bij dat ik rij’… rot ff gauw op met dit koekblik op wielen! Een bestuurder (die waarschijnlijk levensmoe is) van zo’n ding zal maar een vrachtwagen in gaan halen, eer dat dat ding ervoorbij is zijn we alweer 20 kilometer verder!

    Login om te reageren
  11. lapoelkan zegt

    17 maart 2011 om 18:02

    Wat een negativiteit!
    Ik zou er ook niet graag in rijden, maar gezien het aankoopbedrag snap ik de actie wel.
    Bovendien, als je dan toch voor l*l gaat rijden, dan liever hierin dan in een Aygo waar je veel meer voor betaald..

    Login om te reageren
  12. Sciurida zegt

    17 maart 2011 om 18:11

    Wacht even, snelweg? Dat ding heeft 33pk, hoe wil je daar OOIT 70 in kunnen rijden, ik zie het wel gebeuren met onze gierige landgenoten, elke dag een weggewaaide Nano op de a2…

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      17 maart 2011 om 18:13

      @Sciurida: 130 op de Afsluitdijk nog leuker.

      Login om te reageren
    • aselu zegt

      17 maart 2011 om 18:26

      @Sciurida: De 2cv met 33pk (die van 1970) kon toch ook zeker wel de 120 km/h halen… Zou die Tata toch wel minstens de 100 moeten kunnen aantikken zou ik denken.

      Login om te reageren
      • sjun zegt

        18 maart 2011 om 13:44

        @aselu:
        De 2CV die ik ooit te leen heb gehad kwam toch echt niet (veel) verder dan 100km/h
        En ik geloof ook niet dat de stroomlijn van dit (on)ding nou zo veel beter is dan die van de eend.

        Login om te reageren
  13. W115 zegt

    17 maart 2011 om 18:21

    Zie ik t goed of heeft dat ding geen spiegels?

    Login om te reageren
    • mcdonald zegt

      17 maart 2011 om 19:04

      @W115:
      De spiegel en stuur zit rechts, omdat men in India links rijd.

      Loopt denk ik op bio-currie.

      Login om te reageren
  14. mco zegt

    17 maart 2011 om 18:24

    Met 65 pk kun je ook nog 150 rijden, dus in theorie zal ie best 120 halen. 65 pk is erg weinig maar werd wel jaren geleverd in polo’s (de 1.4tjes) en ook door diesels zoals in polo’s de 1.9 diesels. De ongeblazen variant natuurlijk he.. Dus zo’n klein bakkie met 33 pk zal vast wel 120 halen.. Lijkt me wel spannend om met zo’n bakkie zo snel te rijden. Als je een hert tegenkomt ben je de sjaak.. EN die wielen zijn wel handig. Als ze lek zijn haal je er gewoon 1 af bij een winkelwagentje.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      17 maart 2011 om 21:40

      @mco: Nop, 0-70 in 14s; top 105km/u. CVT en geen radio. Leuk ‘scooterwaggie’, maar niet op de snelweg a.u.b..

      Login om te reageren
  15. mortsel2640 zegt

    17 maart 2011 om 18:38

    Mijn eerste auto twingo haalde 155 km/u en had maar 55pk dus 120 moet kunnen. Maar je moet toch echt levensmoe zijn om 120 in een koekedoos te halen. 155 is ook niet alles. Al geluk was ik op tijd voor mijn afspraakje ;)

    Login om te reageren
  16. Jochempie zegt

    17 maart 2011 om 18:49

    Ik wil er nu één aftikken en voor m’n deur hebben. Het ding is zo duur als een goeie fiets!

    Login om te reageren
  17. fant zegt

    17 maart 2011 om 19:01

    0-70 km/h: 14 seconds
    Maximum speed: 105 km/h
    Zegt het internet mij. Was het 2008 model, weet niet hoe het met deze zit, zal geen enorme verschillen maken. Heeft ook achterwielaandrijving, dus je kunt er vast ook geweldig mee driften :’)

    Login om te reageren
  18. AlfaRomeo8c zegt

    17 maart 2011 om 19:08

    nou of je zo blij kan zijn om hierin te rijden…

    Login om te reageren
  19. desjonnies zegt

    17 maart 2011 om 19:22

    ‘k wee niet,
    Maar het lijkt wel een te heet gewassen eerste generatie Picasso…………

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    17 maart 2011 om 19:23

    Stichting blij dat ik rij
    Bestaan die lui nog?
    Hadden beter een rollator duurtest kunnen kiezen
    Blij dat ik rij
    Flink dat ik drink
    Leuk dat ik neuk
    Wie weet er nog een paar?

    Login om te reageren
  21. shicomm zegt

    17 maart 2011 om 19:30

    Beetje sneu dat menigeen zich hier zo vreselijk laat kennen… zeker allemaal in een M3 of iets dergelijks stoers begonnen ? …

    An sich is dit natuurlijk heel erg weinig auto maar het kost dan ook werkelijk helemaal niks…
    Wil je iets leuks en representatiefs rijden dan kost je dat meer poen en moet je ook bij andere merken zijn.
    Genoeg mensen die goedkoop en eenvoudig van a naar b willen ( getuige de hoge verkoopcijfers van de kleine autootjes ) dus ik denk dat dit nog wel eens een verkoop topper kan gaan worden…

    Login om te reageren
  22. Northwestern zegt

    17 maart 2011 om 19:53

    Ik heb medelijden met de mensen die hem moeten testen…

    Login om te reageren
  23. vale46 zegt

    17 maart 2011 om 20:04

    Dik 10.000 euro voor een 45 km/h brommer?
    Only in the nederlands?
    In belgië ben je voor 2000 euro gesteld hoor.
    4 takt skyteam bv.
    Mijn auto koste (2dehans) amper de helft, en dat gaat veel harder en veel comfortabeler dan een 45 km/h brommer.

    OT: ik hoop dat dat levensgevaarlijk ding (etje) nooit op de baan gaat komen hier in europa, veel te onveilig!

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 maart 2011 om 21:13

      @vale46: “Only in the nederlands?”

      Nee, also in belgisch.

      http://www.aixam-cgm.be/download/TARIEF_GAMMA_IMPULSION_OCTOBER_2010.pdf

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      17 maart 2011 om 21:16

      @vale46: Aja, nu snap ik het. Jij denkt aan brommers, hierboven hebben ze het echter over brommobielen, dus zo’n rijbewijsloze bakskes waar een brommermotortje in zit en je dus max. 45km/u mag.

      Ik dacht al, Skyteam heeft toch geen brommobielen…

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        19 maart 2011 om 18:08

        @Esprit_de_Flandre: Ik dacht dat “brommobiel” een proper woord was voor “brommer”.
        Ik snap het.
        Van die kleine autootjes die maar 45km/h mogen en die je van ver hoor afkomen :p
        Die kosten hier zo ook wel iets.
        Bedankt voor de duidelijkheid ;)

        Login om te reageren
  24. KaCh1ng zegt

    17 maart 2011 om 20:07

    1800 Euro , dat is iets minder dan een brommer :p (aerox, speedfight,..)

    Login om te reageren
  25. nielsvanderweiden zegt

    17 maart 2011 om 20:22

    Minimalisme heerscht. +veel voor de Tata Nano!

    Login om te reageren
  26. Esprit_de_Flandre zegt

    17 maart 2011 om 21:04

    Als dit bakske gekeurd raakt betekend dat het einde voor de brommobielen. En als je er een brommmotor inlegt, en de achterzetels eruit haalt, kan je hem misschien wel registreren als brommobiel met een zeer grote, handige koffer…

    Login om te reageren
  27. Fenrir zegt

    17 maart 2011 om 21:11

    Ben ik even blij dat mijn motor iig 1 pk meer heeft. Anders moet je straks gaan verkondigen dat dat ding meer pk heeft :s.

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    17 maart 2011 om 21:13

    In gebouw ‘De Horst’ op de universiteit Twente staat er ook al een tijd één. Nu even geen tijd om meer te zeggen, maar ik moest het even melden. :P

    Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    17 maart 2011 om 21:40

    Deze mogen ze gerust ook naar hier halen…

    Super geinig ding…

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      17 maart 2011 om 22:24

      @Esprit_de_Flandre: Mee eens! Echt een komisch apparaat :) Veel comfortabeler dan een tuktuk denk ik zo.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      18 maart 2011 om 00:52

      @Esprit_de_Flandre: Hahaha! Die is echt super komisch. Het is gewoon een karikatuur autootje. :D
      Zal ongetwijfeld een doodskist op wielen zijn. :P

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        19 maart 2011 om 09:43

        @AutomotiveDesigner: Hij mag maar 45 :)

        Login om te reageren
  30. hjkort zegt

    18 maart 2011 om 08:21

    Nano met hayabusa turbo blokje, ik zeg kom maar maar op met dat ding.

    Login om te reageren
    • rvssax zegt

      18 maart 2011 om 13:02

      @hjkort:
      ongeblazen hayabusa trekt dat ding wsl ook al krom, waarom levensduur verkorten door een turrrbo?

      Login om te reageren
  31. mrdjm zegt

    18 maart 2011 om 13:02

    Ik zou wel wachten op de EU versie (en sowieso al nooit deze basic versie nemen), maar het concept van de Nano is helemaal goed!

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    19 maart 2011 om 11:47

    “Stichting ‘Blij dat ik rij’ gaat een Tata Nano duurtesten”
    Voorspelling: ze worden er niet blij van.

    Login om te reageren
  33. tstile zegt

    21 maart 2011 om 00:36

    1800 euro was waarschijnlijk de kale affabriek prijs in india, dan komt er nog bpm, invoerbelasting en al die troep bij.

    Ondanks het lage verbruik schijnt de co2 uitstoot nog best hoog te zijn, dus dat kan nog tegenvallen.

    De topsnelheid is meer dan genoeg, scheelt volgens vele moraalridders maar paar minuten bij aankomsttijd.

    Er zijn zat mensen die nooit op de snelweg komen dus voor hun is zo’n ding prima.
    Voor de leek ziet zo’n ding er ook gewoon prima uit. Die zijn al blij dat ze het hun leesbril de sleutel kunnen vinden laat staan dat ze het verschil zien tussen een 12 of 15 inch wiel….

    Login om te reageren
  34. Cantago zegt

    23 maart 2011 om 20:10

    Maar even serieus, hier wil je toch niet dood in gevonden worden zo lelijk? En crashtest gehaald of niet, als je met 120km/u crasht ben je gewoon dood, dat kan absoluut niet anders!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North