• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Stoffige Ferrari Dino kwijnt langzaam weg in Nederland

Auteur: ricardo, gepost 8 mei 2010 om 17:22 – 59 Reacties

Stof tot nadenken


Afgaande op de dikte van de laag stof staat dit beestje al een flinke tijd stil. De APK is sinds 14-03-1999 niet meer vernieuwd en de Dino 308 GT4 lijkt na die tijd ook geen kilometers mee gemaakt te hebben. Roest zacht, helaas.

Of een vergeten Ferrari Dino meer of minder erg is dan een stervende Jaguar XJ220 doet er nu even niet toe. Het blijft een doodzonde. 33 jaar oud en nog maar 18.781 km’s op de teller, tenzij het hier een klokje-rond-auto betreft natuurlijk.

Dit type Dino werd ontworpen door Bertone en geleverd met een 3.0 liter V8. Het was voor Ferrari de eerste keer dat ze een productie-auto met een achtcilinder middenmotor leverden. Maar zal deze legende ooit nog gered worden van een ongewenste roestdood? Hoop het met ons mee. (bron: Ferrari-Chat via Autogespot)

Ook interessant!

  • Ferrari doet uitstekende zaken, ook in Nederland
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Dit is de duurste Ferrari 612 Scaglietti van Nederland
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

dino, Ferrari, Klassiekers

Vorig bericht: « Video: de snelste achtbaan ter wereld in Ferrari World
Volgend bericht: Gespot: spiegelende Rolls Royce Phantom Coupe »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    8 mei 2010 om 17:25

    GT’4tje?

    Die waren toch lelijk :P De eerste V6 Dino’s waren schone karretjes.

    Login om te reageren
    • 5 cil Audi zegt

      11 mei 2010 om 12:56

      @bozewolf: Ferrari’s met v6 zijn geen ferrari’s voor mij :P

      Login om te reageren
      • betonstaal zegt

        29 juli 2011 om 16:39

        @5 cil Audi: Audi’s met motoren kleiner dan een V16, zijn geen audi’s voor mij! ;-)

        Login om te reageren
  2. rider zegt

    8 mei 2010 om 17:25

    dat doet pijn. waar staat ie en wat moet hij kosten en misschien nog wel belangrijker, wat mankeert er aan?

    Login om te reageren
  3. creative zegt

    8 mei 2010 om 17:26

    mwa.. sja niet echt mijn cup of tea.. wel een gaaf nummerbord!

    Login om te reageren
  4. Wessee zegt

    8 mei 2010 om 17:26

    Opsturen naar Wheeler Dealers. :P Mag ik als Ferrari-fan zeggen dat dit toch wel een van de meest afgrijselijke modellen is?

    Login om te reageren
  5. fant zegt

    8 mei 2010 om 17:29

    Minder erg dan een XJ220, maar alsnog extreem zonde :( Opknappen gaat je ook een flinke duit kosten denk ik, kun je waarschijnlijk een in goede staat van kopen, maja.

    Login om te reageren
  6. getl4id zegt

    8 mei 2010 om 17:30

    hij zal best binnen het budget vallen, maarja dan heb je alleen die auto en moet je ongeveer alles nog opknappen…

    Login om te reageren
  7. integralechubasco zegt

    8 mei 2010 om 17:30

    gingen de dino 206 en 246 gt, 365 gt/bb en 512bb niet voor deze als middenmoterconcept? klopt niet helemaal wat betreft ‘eerste middenmotor personenauto’ geloof ik…

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      8 mei 2010 om 17:35

      @integralechubasco: Dit is de laatste telg uit de Dino familie en de Dino’s waren de eerste MR Fezza’s. 356 en 512 kwamen later pas.

      Login om te reageren
    • ricardo zegt

      8 mei 2010 om 17:36

      @integralechubasco:

      Correctie: dit was de eerste Ferrari (productie-model) met een V8 als middenmotor.

      Login om te reageren
  8. 308 zegt

    8 mei 2010 om 17:32

    Toch iets beter je research doen jongens. De GT4 was zeker niet de eerste Ferrari productieauto met middenmotor. De 365 GT4 BB en de zescilinder Dino’s kwamen eerder dan de 308 GT4…

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    8 mei 2010 om 17:37

    Jezus, geef dat ding dan aan mij. Heb ik ook meteen een leuk autootje voor over een jaar of twee.

    Login om te reageren
  10. Flamingo zegt

    8 mei 2010 om 17:38

    de eigenaar moet natuurlijk zelf weten wat ie er mee doet maar als ik hem was zou k maar gaan verkopen of nu opknappen want dit kan zo natuurlijk niet.

    Login om te reageren
  11. integralechubasco zegt

    8 mei 2010 om 17:47

    mooie, vroege kenteken trouwens… waarschijnlijk in nieuwstaat ingevoerd in nederland. dat is het alleen al waard om hem helemaal in oude luister naar authentieke staat terug te brengen…

    Login om te reageren
  12. GTR zegt

    8 mei 2010 om 18:01

    ik snap niet waarom de eigenaar ‘m gewoon niet verkoopt. wat heeft hij eraan als hij die auto daar zo hard laat weg rotten. kan hij ‘m beter verkopen, heeft hij wat geld voor gekregen.. de ferrari word dan meest waarschijnlijk opgeknapt, weer een dino gered. en of het nou een mooie auto is of niet, als auto liefhebben zie ik ‘m toch liever gered dan verwoest!

    Login om te reageren
  13. RALM zegt

    8 mei 2010 om 18:03

    Hm jammer is het zeker wel, maar ik vind die Dino 308 GT4 toch één van de alltime ugliest Ferrari’s die er rondrijden. Desalniettemin zonde dit!Heeft iemand wat meer informatie over deze auto/locatie/eigenaar/verhaal?

    Login om te reageren
  14. Dennis zegt

    8 mei 2010 om 18:17

    Doodzonde…maar deze Ferrari is niet echt mooi.
    Maar waarom zo’n auto laten wegrotten? Verkoop dat ding dan, dan heb je tenminste weer pegels in de knip.

    Login om te reageren
    • Larson zegt

      8 mei 2010 om 18:24

      @Dennis: daar gat het niet om, waarschijnlijk heeft die auto emotionele waarde voor de eigenaar.. en heeft heeft hij/zij geen geld om er iets mee of aan te laten doen.

      volgens mij staatie trouwens in een schuur als ik de foto’s zo zie.. en dan heeftie niet of minimaal last van vocht en dus roest…

      Login om te reageren
  15. koekepan zegt

    8 mei 2010 om 18:26

    ken ook iemand met een opel rekord van ’58 in zn garage, maar dan met meer stof… krijg je er zelfs niet af met zn hogedrukreiniger!

    Login om te reageren
  16. Dimglor zegt

    8 mei 2010 om 18:43

    Mja toch altijd jammer als ze een wagen totaal laten verkommeren zo in een garage… verkoop hem dan als je er geen zorg voor kan dragen…

    Login om te reageren
  17. MrJones zegt

    8 mei 2010 om 18:52

    Geef het een opknap-beurt en hij is weer zo goed als nieuw ;)

    Login om te reageren
  18. Jipp zegt

    8 mei 2010 om 18:59

    volgensmij is hij met een beetje werk zo weer mooi te maken, en dan heb je toch een leuke wagen!

    Login om te reageren
  19. Tonnie zegt

    8 mei 2010 om 19:18

    Geef maar aan mij ik maak er wel wat van.

    Login om te reageren
  20. Ikke_ferrari zegt

    8 mei 2010 om 19:30

    Die zou ik met veel liefde en plezier restaureren!

    Jammer dat mensen het voor elkaar krijgen zo’n auto maar te laten staan…

    Als ie nou wel netjes bijgehouden was dan was hij op z’n minst nog een paar centen waard… nu helemaal niks, of iig een stuk minder!

    Login om te reageren
  21. Jesper zegt

    8 mei 2010 om 19:57

    Alleen al voor de kentekenplaat zou ik hem willen hebben, en dat is dan ook meteen de enige reden. Als je aan iedereen moet uitleggen dat het ’n Ferrari is… Nee… :?

    Login om te reageren
  22. Frankypanky zegt

    8 mei 2010 om 20:35

    Wist dat dit nog kom in Nederland?
    Want dan zou de RDW toch aan de bel trekken o.i.d.?

    Hoop ooit eens net zo ’n een “schuurvondst” tegen te komen. Reken maar dat ik dan die kar inlijf…

    Enne, die Ferrari? Mss. van een crimineel geweest, die intussen al drie keer ‘omgelegd’ is of zo?
    Ik kan geen andere reden bedenken, want bij een natuurlijke dood van een eigenaar, zou de wagen kunnen worden verkocht door de nabestaanden…

    Toch zonde, want van het geld dat je kwijt bent aan deze wagen…kun je volgens mij twee 308GT’s kopen!!!
    :(

    Login om te reageren
  23. sportspotter13 zegt

    8 mei 2010 om 21:00

    ik zal mn kennis inlichten!!! xD

    Login om te reageren
  24. muazam zegt

    8 mei 2010 om 21:31

    geef die maar aan mij hoor ik zal er voor zogen !!

    Login om te reageren
  25. Fortuna zegt

    8 mei 2010 om 22:05

    Waar staat deze? Heb plek genoeg, als de prijs naar de staat is kom ik hem ophalen.

    Login om te reageren
  26. Cantago zegt

    8 mei 2010 om 22:23

    Zet hier maar neer! Ik ga er wel mee aan de slag:D

    Login om te reageren
  27. Arnoud zegt

    8 mei 2010 om 22:29

    Lekker weg laten rotten. Die dingen zien er toch niet uit.

    Login om te reageren
  28. Vfr800i zegt

    8 mei 2010 om 23:03

    Ik heb deze auto drie weeken geleden live gezien , hij staat wel in een schuur maar de grond is zijknat . Echt heel zonden ! Maar hij is nog wel te redden en volgens de eigenaar gaat dat ook wel gebeuren .hoe komen die foto’s hier eigenlijk ? Wel leuk en toevallig dat ik ze hier tegen kom.

    Login om te reageren
    • petervd3 zegt

      9 mei 2010 om 19:02

      @Vfr800i:

      Kun je mij niet mailen aub over deze Ferrari, want ik ben serieus van plan om hem te gaan restaureren! Ben grote Ferrari-fan namelijk. Mijn mailadres is: [email protected]

      Bij voorbaat dank!

      Login om te reageren
  29. midasracer zegt

    8 mei 2010 om 23:13

    Een van de minst geliefde Ferrari’s. Deze auto is vrijwel niet economisch te restaureren. Maar is er een liefhebber die er geld in wil stoppen, hier wat inspiratie:
    http://www.youtube.com/watch?v=yiO8KkAjHPM&feature=PlayList&p=1A0339FF62DAD324&playnext_from=PL&playnext=1&index=51

    Login om te reageren
  30. Qaz zegt

    8 mei 2010 om 23:47

    De kofferruimte al gecheckt? ;-)

    Login om te reageren
  31. Vanquish zegt

    8 mei 2010 om 23:55

    Wel een mooi nummerbord!

    Login om te reageren
  32. DTB zegt

    8 mei 2010 om 23:58

    Zeker van dat het geen oud Portugees kenteken is?

    Login om te reageren
    • super zegt

      9 mei 2010 om 00:50

      @DTB:
      oude portugese nummerplaten waren 2 letters en dan 4 cijfers.

      Login om te reageren
  33. eed zegt

    9 mei 2010 om 09:59

    Mooi of lelijk is een persoonlijke smaak.
    Omdat een ander hem lelijk vind hoef je die auto niet te laten wegrotten.
    Opknappen en weer rijbaar maken.
    Anders zijn er genoeg bedrijven die daar hun handen wel vies voor willen maken.

    Login om te reageren
  34. Mark zegt

    9 mei 2010 om 10:49

    LOL auto heeft geen apk meer, maar is momenteel nog wel verzekerd! Ook heeft de huidige eigenaar hem al sinds 1996 en is het inderdaad een originele nieuw geleverde nederlandse ferrari.

    zonde!

    Login om te reageren
  35. Freude_am_Fahren zegt

    9 mei 2010 om 10:53

    wat een zonde!
    verkoop hem dan toch i.p.v. hem te laten wegrotten!

    Login om te reageren
  36. lincoln zegt

    9 mei 2010 om 10:59

    allemaal weer een grote smoel knullies ..
    put your money where your mouth is ..

    anders koop ik em .. steek em in de fik .. zet de foto,s op autoblog.nl ..
    enkel en alleen om de tjenkerts hier te zieken ..

    Login om te reageren
  37. de sjonnies zegt

    9 mei 2010 om 11:08

    ’t is en blijft een Ferrari, of je hem mooi vind of niet, daarnaast is restaureren van gelijk wlek merk of type never nooit een lucratieve business, maar een business van liefde voor het merk.
    Al restaureer je een Trabant, of een Opel B Kadett, als dat je liefde is en je bent een freak heb je mijn respect.
    Vast verwende rotjochies met ‘de lelijkste Ferrari ooit’, die hebben vast nog geen fiets met een lekke band.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 mei 2010 om 11:25

      @de sjonnies:
      eerder zo,n bollenboer die in een gek half uurtje dat ding koopt ..
      of wegtrekt bij een wanbetaler ..
      “alleen de bougies zijn een beetje vettig” zei de verkoper nog ..
      “ja .. daar kijk ik morgen wel effe naar” zei de bollenboer ..
      want wat in het vat zit verzuurt niet ..

      ken zo 20 van dat soort lui ..

      Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        9 mei 2010 om 11:31

        @lincoln:
        en probeer maar met een gewone bougie sleutel die dingen uit dat blok te draaien ;)

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          9 mei 2010 om 11:39

          @de sjonnies:
          heb er bij mijn Maserati toen ooit anderhalve dag over gedaan ..
          tevens een hoop nieuwe scheldwoorden bij opgedaan ..

          die stee-vast begonnen met een ziekte en eindigde op Maserati ..

          Login om te reageren
  38. jan1666 zegt

    9 mei 2010 om 11:43

    lincoln en een maserati??

    is dat niet al genoeg gevloek?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      9 mei 2010 om 11:52

      @jan1666:
      van uit impuls wil ik nonchalant reageren ..
      in de trant van “een auto is een auto” ..

      maar ik denk idd dat er geen groter verschil is tussen een 78er Towncar coupe en een 83 Maserati ..

      Login om te reageren
  39. jan1666 zegt

    9 mei 2010 om 12:04

    Quattroporte? Mooie auto…maar niet echt de meest betrouwbare

    Towncar is minder mooi dan de QP, maar ik vind de meeste amerikanen een beetje…TE

    Login om te reageren
  40. cas zegt

    9 mei 2010 om 12:08

    lelijk?
    vind het een van de mooiste autos uit de seventies..
    ik ben wel een liefhebber van die wigvorm

    Login om te reageren
  41. AW zegt

    9 mei 2010 om 12:16

    Bah :x Zonde dat die auto staat te vergaan. Love de GT4. Als ik het geld had….kocht ik deze niet. Een spik en span exemplaar zou mij i.v.m. twee linker handen beter uitkomen. Hopen dat ie gered wordt!

    Login om te reageren
  42. Roelio zegt

    9 mei 2010 om 12:37

    Ik ben geen Ferrari-fan maar dit gun je geen enkele (je mag toch wel zeggen) ‘klassieke’ supercar.

    Login om te reageren
  43. pascal zegt

    9 mei 2010 om 16:13

    Ik vind de Ferrari in het algemeen erg lelijk.. Maar de Dino vind ik echt heel mooi! Dood en doodzonde!

    Login om te reageren
  44. De-Buurman zegt

    9 mei 2010 om 17:22

    Misschien is de eigenaar failliet gegaan en schraapt hij nu van zijn bijstandsuitkering elke vrije cent bij elkaar in de hoop deze auto ooit weer in showroomstaat te kunnen (laten) brengen. Ik ken het verhaal niet hier achter.
    Beter stof op je auto dan roest in ieder geval.

    Login om te reageren
  45. BoBsaget zegt

    9 mei 2010 om 18:57

    Ik kan bijna niet begrijpen hoe je zoiets kan laten gebeuren. Kwam deze bizarre ook nog tegen vandaag, http://englishrussia.com/index.php/2010/05/08/from-toys-to-royce/ Dat nieteens de velgen gejat zijn vind ik ook een wonder.

    Login om te reageren
  46. Charles zegt

    9 mei 2010 om 20:38

    ‘Wat mankeert eraan’, vraagt er eentje. Hahahahaha.

    Login om te reageren
  47. Klassiekerrally zegt

    9 mei 2010 om 22:31

    Deze Ferrari is om meerdere redenen het redden waard. De meest belangrijke is -wat mij betreft- dat hij NIET ROOD IS!
    Deze 308 GTB4 in het blauw metallic mag dus zó mijn (droom)garage in. Toegegeven, ook ik vond ’t ooit een lelijk hok. Maar die dagen zijn voorbij. En ik ben niet eens een Ferrari-die-hard.

    Login om te reageren
  48. Lucas zegt

    9 mei 2010 om 23:00

    Zonde van de auto, de 206 en 246 Dino’s zijn wel mooier, om nog maar over de 2 concepten te zwijgen…
    Ik kwam pas in Duitsland ook een Ferrari die onder ’t stof lag tegen, alleen dat was een 599 :). Ik post de foto’s aankomende week wel op autojunk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North